BEG airport status
MC-21 – još jedan Rus za Jat?

MC-21 – još jedan Rus za Jat?

MC-21 novi je ruski srednjeprugaš koji će po projekciji proizvođača, Irkut korporaciji, izaći na globalnu tržišnu utakmicu početkom 2016. godine. Ekskluzivno za Tango Six Blog sa avio-sajma u Dubaiju Valerij Lunkov direktor prodaje ruskog proizvođača priča o letelici kao i prezentaciji koju je Irkut održao srpskom Direktoratu Civilnog Vazduhoplovstva.

Suhoj i međudržavni pritisci

Za činjenicu da ovo neće biti jedini Rus koji je u ponudi kao opcija za zanavljanje Jatove flote pobrinuo se neimenovani izvor koji je prošli petak Blicu dojavio nameru konzorcijuma SuperJet International da iskoristi atmosferu potencijalnog rađanja nove nacionalne aviokompanije i ponudi svoj SSJ100. Regionalni avion čiju je prezentaciju domaća stručna javnost imala prilike da vidi.

U zvaničnom odgovoru na upit Tango Six Bloga koliko ova vest odgovara istini press služba rusko-italijanskog proizvođača navela je da nije u poziciji da komentariše kako anonimne izvore tako ni pregovore u bilo kojoj fazi realizacije sa potencijanim mušterijama.

Pominjanje ambasadora u Blicovoj vesti indikativno je, posebno ako se uzme u obzir jučerašnja o sastanku ministra za infrastrukturu i direktora Jata sa francuskim ambasadorom u Srbiji. Bilo je reči o potpisanom memorandumu o saradnji između Erbasa i Jat Tehnike kao i opcijama za jednu od najvećih omči oko Jatovog vrata – plaćenog avansa za kupovinu aviona evropskog proizvođača iz 1998. godine.

Ognjenović je po izveštaju novinske agencije Beta posle tog sastanka izjavio: „…da se rokovi isporuke aviona u avio-industriji danas kreću između tri i četiri godine i da bi prve avione novoformirana kompanija morala u takvim uslovima da iznajmi na lizing, a do 2015. godine mogli bi da dobijemo nove avione iz „Er basa“. To bi bile četiri letilice tipa 319 ili 320″

Da li ovo znači da se pregovori o reprogramiranju originalne porudžbine nastavljaju i kakvo ovlašćenje sadašnji direktor ima u pogledu planova za sastav flote neke buduće kompanije? Loše preneta izjava ili nenamerna verbalizacija planova državnog rukovodstva na koje utiču ambasadori? Da li će bilo koji budući vlasnik naslednika Jata morati da ispoštuje ugovor sa Erbasom?

MC-21

Moj intervju sa predstavnikom Irkut korporacije na sajmu u Dubaiju u kojem on ističe prednosti ovog aviona i pominje prezentaciju koju su održali Direktoratu.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Letove ima samo šest aerodroma regije

Nikako se ne slažem. Ali nikako. Povezanost za niz kriznih službi sada jest presudna. Još uvijek je gomila ljudi koja treba evakuaciju (ovako je jednostavnije, brže, efikasnije i jeftinije). Zar mislite da su ad hoc charteri koje radi Air Serbia za Srbiju, Wizz za Makedoniju, Montenegro za Crnu Goru manje rizični?

26. Mar 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Letove ima samo šest aerodroma regije

Fluktuacija vojnih osoba jest velika zato što ih niz ima zadatke u NATO-u koje moraju potom prenositi u stožerne strukture u domovinu, preko implementacije, edukacije, standardizacije, koordinacije... to je trajan i za Hrvasku kao mlađu članicu ubrzan postupak lovljenja priključka. Uz sjedište NATO, ACO i SHAP, u Bruxellesu je još i sjedište Europske unije, a…

26. Mar 2020.Pogledaj

Milan na: [POSLEDNJA VEST] Er Srbija danas prevozi američke državljane iz Beograda do Los Anđelesa

Leteo bi neko drugi. Kapaciteta u avio saobraćaju trenutno ima poprilično.

26. Mar 2020.Pogledaj

Send this to a friend