BEG airport status
MC-21 – još jedan Rus za Jat?

MC-21 – još jedan Rus za Jat?

MC-21 novi je ruski srednjeprugaš koji će po projekciji proizvođača, Irkut korporaciji, izaći na globalnu tržišnu utakmicu početkom 2016. godine. Ekskluzivno za Tango Six Blog sa avio-sajma u Dubaiju Valerij Lunkov direktor prodaje ruskog proizvođača priča o letelici kao i prezentaciji koju je Irkut održao srpskom Direktoratu Civilnog Vazduhoplovstva.

Suhoj i međudržavni pritisci

Za činjenicu da ovo neće biti jedini Rus koji je u ponudi kao opcija za zanavljanje Jatove flote pobrinuo se neimenovani izvor koji je prošli petak Blicu dojavio nameru konzorcijuma SuperJet International da iskoristi atmosferu potencijalnog rađanja nove nacionalne aviokompanije i ponudi svoj SSJ100. Regionalni avion čiju je prezentaciju domaća stručna javnost imala prilike da vidi.

U zvaničnom odgovoru na upit Tango Six Bloga koliko ova vest odgovara istini press služba rusko-italijanskog proizvođača navela je da nije u poziciji da komentariše kako anonimne izvore tako ni pregovore u bilo kojoj fazi realizacije sa potencijanim mušterijama.

Pominjanje ambasadora u Blicovoj vesti indikativno je, posebno ako se uzme u obzir jučerašnja o sastanku ministra za infrastrukturu i direktora Jata sa francuskim ambasadorom u Srbiji. Bilo je reči o potpisanom memorandumu o saradnji između Erbasa i Jat Tehnike kao i opcijama za jednu od najvećih omči oko Jatovog vrata – plaćenog avansa za kupovinu aviona evropskog proizvođača iz 1998. godine.

Ognjenović je po izveštaju novinske agencije Beta posle tog sastanka izjavio: „…da se rokovi isporuke aviona u avio-industriji danas kreću između tri i četiri godine i da bi prve avione novoformirana kompanija morala u takvim uslovima da iznajmi na lizing, a do 2015. godine mogli bi da dobijemo nove avione iz „Er basa“. To bi bile četiri letilice tipa 319 ili 320″

Da li ovo znači da se pregovori o reprogramiranju originalne porudžbine nastavljaju i kakvo ovlašćenje sadašnji direktor ima u pogledu planova za sastav flote neke buduće kompanije? Loše preneta izjava ili nenamerna verbalizacija planova državnog rukovodstva na koje utiču ambasadori? Da li će bilo koji budući vlasnik naslednika Jata morati da ispoštuje ugovor sa Erbasom?

MC-21

Moj intervju sa predstavnikom Irkut korporacije na sajmu u Dubaiju u kojem on ističe prednosti ovog aviona i pominje prezentaciju koju su održali Direktoratu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perica na: [REPORTAŽA] Združena taktička vežba “Vihor 2024“: Izazovni meteo-uslovi, premijere i atraktivni nastupi avijacije

Pa vidi zavisi koju verziju poredis. Vecina patrija koje posjeduje HV je u varijanti transporter pa je oklop tu uporediv da verzijom Lazar 3 osnovni. Trebas imati na umu kad su pakistanci ne tako davno trazili da se testira Patrija vs RPG7 , Finci su to glat odbili.. Sta to znaci? Yugoimport je prihvatio izazov..!…

24. Apr 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

Iskreno nikad nisam imao zamerki na stanje postavke unutar muzeja; mogu se dodati multimedijalni tableti, ali to nije toliko bitno. Medjutim sve oko spoljasnjeg dela je u najmanju ruku zalosno, a i ne postoji jasan putokaz ka muzeju od aerodroma. Takodje ovde se pisalo o raznim muvanjima u vezi fondova muzeje i kome pripada. Da…

24. Apr 2024.Pogledaj

Ivan na: Argentina konačno rešila problem supersonične vojne avijacije, od Danske nabavljeni američki F-16

https://www.combustion-engines.eu/Selected-problems-of-RD-33-engine-reliability-in-operation,116478,0,2.html Do 2000 h, sa produzetkom do 4000 h.

24. Apr 2024.Pogledaj

125OMBR na: [REPORTAŽA] Združena taktička vežba “Vihor 2024“: Izazovni meteo-uslovi, premijere i atraktivni nastupi avijacije

Tuga od "vojske"!Ovo vise nije vojska,na zalost...Jos kada sam ja sluzio 1998.i 1999.godine,ova sredstva osim novih Erbasovih helikoptera i francuskih AESA radara i PVO,su i tada bila krs i zastarela a zamislite tek danas gde te protivnik pogodi sa Hellfire raketom iz helikoptera sa dometa od 20 kilometara...Ovo lovacko drustvo je u ovakvom jadnom stanju…

24. Apr 2024.Pogledaj