BEG airport status
LYBE 1610:00 Z VRB°01KT CAVOK 26/12 Q1020 NOSIG=
Podvig Aleksandra Cvetkovića – najbolji plasman u istoriji srpskog sportskog padobranstva

Podvig Aleksandra Cvetkovića – najbolji plasman u istoriji srpskog sportskog padobranstva

DUBAI, UJEDINJENI ARAPSKI EMIRATI – Padobranac Aero-kluba „Smederevo“ Aleksandar Cvetković juče se zlatnim slovima upisao u istoriju srpskog padobranstva. Na svetskom padobranskom prvenstvu u Dubaiju Cvetković je, skočivši „nulu“ u polufinalu, ušao u finale padobranskog mondijala. Osvojivši 29. mesto u finalu postigao je najbolji plasman u istoriji ovog sporta u Srbiji uprkos nedovoljnoj podršci države i Vazduhoplovnog Saveza Srbije.
U finalnom skoku Aleksandar je doživeo peh. Kako kaže ekskluzivno za Tango Six, termika ga ja sprečila da se domogne bar 16. mesta:

– U tom poslednjem skoku doživeo sam termički udar koji me je skroz izbacio iz putanje, preleteo sam palačinku i pao u aut. U šoku sam pet minuta pokušavao da dođem k sebi. Da sam tada „udario nulu“ bio bih među prvih 20 ali je i ovo ipak veliki uspeh, definitivno najbolji takmičarski plasman u istoriji srpskog padobranstva, priča Cvetković i nastavlja:

– Takmičari koji su završili mondijal u prvih 60 su profesionalci, pripadnici vojnih ili policijskih ekipa koji konstantno skaču i treniraju i koji su plaćeni za to. Zahvaljujem se svima koji su mi pomogli da dođem do ovog uspeha, posebno mom matičnom aero-klubu „Smederevo“ ali ja sam uprkos 180 osvojenih medalja u velikoj većini slučajeva svoje trenažne skokove plaćao sam. Za 14 godina padobranstva skočio sam 2068 puta. Bio sam pet puta državni prvak, šampion jugoistočne evrope prošle godine sa tri zlata, odgovara mi Aleksandar na pitanje o do sada osvojenim odličijima i vraća se u sramotnu realnost u kojoj se nalazi srpsko sportsko padobranstvo:- Očekujem stipendiju od Vazduhoplovnog Saveza Srbije koju mi evo već šest godina ne daju. Pozajmio sam novac da dođem na ovo takmičenje a vratiću ga tako što ću prodati svoj automobil. Bezmalo deset godina branim boje ove zemlje na takmičenjima u jako teškim uslovima kada je reč o trenaži, priča on i nastavlja:

– Jedva smo od Vazduhoplovnog Saveza Srbije iskukali da nam plate avionsku kartu i kotizaciju. Vize smo platili sami a od obećanih skokova nismo dobili ni jedan. Njihov odnos prema prema sportskom padobranstvu me posebno boli. Dok su državne sportske stipendije rezervisane za modelare i paraglajderiste mi evo postižemo svetske rezultate ali smo ignorisani od strane našeg saveza. Bukvalno mi idu suze dok ovo pričam čak i u trenutku kao što je ovaj. Šta je potrebno da uradimo da se ne bi osećali ovako kada (jedva) odemo na neko inostrano takmičenje? Crnogorci su recimo pre dve godine bili domaćini svetskog prvenstva i njihova država je za to izdvojila dva i po miliona evra. Kupili su 10 novih padobrana za reprezentaciju, trenerke, kombinezone i platili  reprezentativcima po 200 skokova radi treninga dok je poslednje veliko takmičenje koje smo mi organizovali bila dobra ilustracija stanja našeg sportskog padobranstva.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

С

Петре, из прве руке сам као активни спортски падобранац на жалост упознат са свим лошим "ситницама и крупницама" које красе овај спорт и, генерално гледано, наше целокупно спортско ваздухопловство.
Све их испричати и објавити је просто немогуће, а овај мали осврт нашег ВЕЛИКОГ АЦЕ могу само да наставим да допуњавам у још 100 пута више жучинијем тону…:(((

Како год било, а да не би испало да се "они тамо млади стално нешто жале и извољевају", на следећем линку може се видети како су нас озбиљне (стране) падобранске "фаце" доживеле на прошлогодишњем европском падобранском првенству којем је Србија (ВСС) био домаћин, и то директно из пера главног судије овог тамкмичења:

http://tesla.rcub.bg.ac.rs/~zale/vss/PADOBRANSKA_

Odgovori

Bravo Aco kralju, cestitam ti od sveg srca!

Problemi o kojima pricas su velika nepravda. Hvala Petru sto je ovo izneo u javnost.
Pozdrav iz Nova Sada ;)

Odgovori
M

Svaka čast našem drugu Aci, ali ne smemo zaboraviti naše nekadašnje asove padobranstva…

IN MEMORIAM – MILAN DIMIĆ

U sredu, 31. marta 2010. godine preminuo je Milan Dimić, naš proslavljeni padobranac.

U svojoj bogatoj sportskoj karijeri Milan Dimić je, između ostalog, pet puta bio svetski prvak, a šesnaest puta državni padobranski rekorder. Dimić je nosilac najvećeg sportskog priznanja u našoj zemlji, statue «Zlati orao», koje je osvojio 1970. godine.

Neka mu je plavo nebo!

Odgovori
E

Iskreno….mogu se našaliti (bez zle namere) mnogo ste mi bucmasti na zajedničkoj fotki :) . A sad šalu na stranu SVAKA ČAST ! I ono što govori više nego dovoljno o nama i ljudima koji bi trebali da vode računa o tradiciji (kojom se toliko ponosimo). Je i slučaj iz komentara , u kojima sam gore pročitao da je preminuo M.Dimić. Iskreno za čoveka sam samo čuo i površni sam poznavalac padobranstva…pa zato se odlučih za "Google" i…….

Ukupno (na stranici VSS) nadjoh isto koliko i u komentarima…..pa budi ti i 5x svetski prvak…
Šta reći? Ništa , na ovom blogu se o tome piše ….vidim već poduže….bez rezultata…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Miloš77 pre svega ni Vi niti iko me nije "ispravio" za sada ni jednim argumentom osim besmislenim pozivanjem na ljubav prema Rusiji. Za S-400 nikada nisam naveo daj e :"beskoristan" vec da jedan tip rakete,i 2019 nije uveden u upotrebu.A zvanicno se nalazi u upotrebi od 2007. 187 F-22 jeste serijski izradjeno u periodu 2004-2008,…

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Koliko ste licemerni. Da li ste svesni razlike u zaradi izmedju Hrvatske i Srbije?Hrvatska je u daleko boljoj finansijskoj poziciji od Srbije, i mogu lako da kupe to. Drugo, F-16 Barak je zaista odlican avion, i ne vidim u cemu je problem? Naprotiv, Srbija da kupi Su-30 za po 100 miliona $ je nerealno.

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@126LAE-Delta Ako velika sila prizna nezavisnost neke zemlje,to se ne menja nikada.Odnosno, moramo da se pomirimo da, dok ima Francuske, Amerike, Velike Britanije i Nemacke, Kosovo ce biti drzava. Bilo koji napad Srbije na Kosobo smatrace se u im zemljama oruzanom agresijom na nezavisnu zemlju, i tako tretirati. Ovo treba da nude kristalno jasno.Nece bii…

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Ed Naveli ste ove podatke bolje nego sto bih ja umeo,upravo tako stoje stvari. Kako sam vise upucen u unutrasnju situaciju u Rusiji, nema nikakve sanse da ce SU-57 biti izradjen u 76 primeraka do 2030.Trenutna politika Rusije je finansijska nezavisnost i sigurnost, ali to iskljucuje bilo kakav rast.Ocekuje se "rezanje" mnogih programa - podmornica,TU-160,Armata..Potpuno…

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Al-41F1 Nema sumnje da je SSSR imao neke prednosti u odredjenim oblastima, scramjet posebno, jer su ulagali isto, pa i vise novca, od Amerike u razvoj nauke i oruzja.Na primer, Amerika nije mogla da plati da se naprave podmornice kao Akula (Tajfun) jer su preskupe, ili klasa Lira. Ali u sustini nije mogao da plati…

16. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend