Tango Six je pre dve godine bio u obilasku ovog domaćeg proizvođača licencnih ultra-lakih aviona koji su od tada modifikovani, unapređivani a proizveden je i jedan originalni dizajn – SILA 750.
U Smederevu sam uradio duži intervju sa direktorom fabrike Miloradom Matićem u kom mi je Mago ispričao najnovija dešavanja iz svog proizvodnog programa, koliko je do sada aviona izrađeno i isporučeno sa posebnim naglaskom na njihov originalni dizajn – prototip letelice SILA koja je izrađena u saradnji sa katedrom za vazdhoplovstvo Mašinskog fakulteta u Beogradu.
Takođe smo pričali o revoluciji ultra-lakog koncepta u kontekstu logičnog izumiranja tehologije 60tih i 70tih godina oličene u polovnim Cesnama i Pajperima. Dok većina škola letenja u Srbiji koristi i preprodaje ove tehnološki prevaziđene i za letenje i održavanje skupe letelice, njihovi ultra-laki konkurenti postaju sertifikovani za komercijalne primene, posebno za obuku. Time se pored sata letenja od preko 100 evra obesmišljava i koncept klasičnog PPL-a koji u budućnosti neće imati smisla ni u komercijalnoj ab-inito ruti.
O svemu ovome kao i novim EASA kategorijama koje postavljaju very-light u dominatan i ekonomski opravdaniji položaj u odnosu na klasičnu generalnu avijaciju u intervjuu ispod: