BEG airport status
Intervju sa direktorom kraljevačke fabrike aviona Aero East Europe

Intervju sa direktorom kraljevačke fabrike aviona Aero East Europe

Odlično organizovano i veoma posećeno okupljanje rekreativnih letača i entuzijasta u formi fly-ina prošle subote u Smederevu bilo je prilika za premijeru novog aviona lokalne škole ultra-lakog letenja „MAG-plastic“. MXP-140 dopremljen je dan ranije i za nedelju dana ga očekuje dobijanje uverenja o plovidbenosti. Još jedna uspešno isporučena letelica kraljevačke fabrike Aero East Europe.

Tango Six je pre dve godine bio u obilasku ovog domaćeg proizvođača licencnih ultra-lakih aviona koji su od tada modifikovani, unapređivani a proizveden je i jedan originalni dizajn – SILA 750.

U Smederevu sam uradio duži intervju sa direktorom fabrike Miloradom Matićem u kom mi je Mago ispričao najnovija dešavanja iz svog proizvodnog programa, koliko je do sada aviona izrađeno i isporučeno sa posebnim naglaskom na njihov originalni dizajn – prototip letelice SILA koja je izrađena u saradnji sa katedrom za vazdhoplovstvo Mašinskog fakulteta u Beogradu.

Takođe smo pričali o revoluciji ultra-lakog koncepta u kontekstu logičnog izumiranja tehologije 60tih i 70tih godina oličene u polovnim Cesnama i Pajperima. Dok većina škola letenja u Srbiji koristi i preprodaje ove tehnološki prevaziđene i za letenje i održavanje skupe letelice, njihovi ultra-laki konkurenti postaju sertifikovani za komercijalne primene, posebno za obuku. Time se pored sata letenja od preko 100 evra obesmišljava i koncept klasičnog PPL-a koji u budućnosti neće imati smisla ni u komercijalnoj ab-inito ruti.

O svemu ovome kao i novim EASA kategorijama koje postavljaju very-light u dominatan i ekonomski opravdaniji položaj u odnosu na klasičnu generalnu avijaciju u intervjuu ispod:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

altec na: [POSLEDNJA VEST] Srbiji nastavljene isporuke lakih višenamenskih helikoptera H145M: „Pegazi“ dobijaju svoj treći Erbas

Primer: Desi se saobracajna nesreca, biciklistu je udario vozac automobila, 30km od centra Beograda, potrebno je pacijenta hitno odvesti u sok sobu. Dezurni HEMS helikopter, ako vec nije negde, moze da dodje tamo na lice nesrece za manje od 10min. Ako uracunamo stabilizaciju i transport lica do helikoptera.. neka to traje 15min.. i let do…

23. Jul 2024.Pogledaj

Srbofil na: [POSLEDNJA VEST] Srbiji nastavljene isporuke lakih višenamenskih helikoptera H145M: „Pegazi“ dobijaju svoj treći Erbas

@altec Nisam primetio da je bilo prigovora na organizaciju i izvođenje hitnog medicinskog transporta unutar HJ MUPa, tako da ne vidim potrebu za zasebnom službom. Što se vojske tiče, lovački/jurišni zadatak predviđa i dežurnu STS ekipu, pretpostavljam da je to primarna namena 3 H145m na Batajnici.

23. Jul 2024.Pogledaj

goran na: Emanuel Makron najavio posetu Srbiji i finalizaciju vojnih ugovora odgovarajući na pitanje o Rafalima

Glupost. A Jadar je dupli rudnik, za razliku od Nemačkog I Portugalskog projekta gde je potreban silan i fizički i hemijski rad da se dodje do Litijuma. U Jadru eksploatacijom minerala Bora dobija se kao nusproizvod Litijum. Dakle vadi se Bor, malo komplikovanije od peska, a dobija se i Litijum. Priča sa Francuzima i Nemcima…

23. Jul 2024.Pogledaj