BEG airport status
Intervju sa direktorom kraljevačke fabrike aviona Aero East Europe

Intervju sa direktorom kraljevačke fabrike aviona Aero East Europe

Odlično organizovano i veoma posećeno okupljanje rekreativnih letača i entuzijasta u formi fly-ina prošle subote u Smederevu bilo je prilika za premijeru novog aviona lokalne škole ultra-lakog letenja „MAG-plastic“. MXP-140 dopremljen je dan ranije i za nedelju dana ga očekuje dobijanje uverenja o plovidbenosti. Još jedna uspešno isporučena letelica kraljevačke fabrike Aero East Europe.

Tango Six je pre dve godine bio u obilasku ovog domaćeg proizvođača licencnih ultra-lakih aviona koji su od tada modifikovani, unapređivani a proizveden je i jedan originalni dizajn – SILA 750.

U Smederevu sam uradio duži intervju sa direktorom fabrike Miloradom Matićem u kom mi je Mago ispričao najnovija dešavanja iz svog proizvodnog programa, koliko je do sada aviona izrađeno i isporučeno sa posebnim naglaskom na njihov originalni dizajn – prototip letelice SILA koja je izrađena u saradnji sa katedrom za vazdhoplovstvo Mašinskog fakulteta u Beogradu.

Takođe smo pričali o revoluciji ultra-lakog koncepta u kontekstu logičnog izumiranja tehologije 60tih i 70tih godina oličene u polovnim Cesnama i Pajperima. Dok većina škola letenja u Srbiji koristi i preprodaje ove tehnološki prevaziđene i za letenje i održavanje skupe letelice, njihovi ultra-laki konkurenti postaju sertifikovani za komercijalne primene, posebno za obuku. Time se pored sata letenja od preko 100 evra obesmišljava i koncept klasičnog PPL-a koji u budućnosti neće imati smisla ni u komercijalnoj ab-inito ruti.

O svemu ovome kao i novim EASA kategorijama koje postavljaju very-light u dominatan i ekonomski opravdaniji položaj u odnosu na klasičnu generalnu avijaciju u intervjuu ispod:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Drago na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali, komandant HRZ-a izneo za sada poznate detalje, sumnja se na otkaz motora

Za razliku od dvosjeda Miga 29 i takvih većine ruskih, zapadni dvosedi su isto borbeni avioni kao i jednosedi.

08. Dec 2022.Pogledaj

Vaste na: Predstavljen novi američki strategijski bombarder B-21 Raider: Prvi novi bombarder u svetu nakon Hladnog rata

Petrovic Dusan Nemenjte sada teze onoga sta ste napisali da je izveo samo jednu misiju nad Srbijom ! (Overall, the six B-2s used in the war flew about 50 missions, less than 1 percent of the total. But they dropped about 11 percent of the bombs used in Yugoslavia, or nearly 700) Zaboravio si da…

08. Dec 2022.Pogledaj

Aca na: [INTERVJU] Direktor mađarske kompanije Magnus Aircraft Laslo Boroš: Tim iz Srbije bio je ključan za našu ekspertizu sa kompozitima, baza za prodaju naših aviona Balkanu biće u vašoj zemlji

Ovi za razliku od nas razmisljaju o vecoj proizvodnji,a ne o prototipovima.Svetlosnim godinama smo bili ispred Madjarske,ali smo planski unistili sve pa tako i avioindustriju.Eto kupovacemo sada avione i od Madjara.Zatvorismo ove godine i fabriku alata u Cacku koja je radila alat za nasu namensku.Porazavajuce je koliko smo sami sebe unazadili.

08. Dec 2022.Pogledaj