BEG airport status
Intervju sa direktorom kraljevačke fabrike aviona Aero East Europe

Intervju sa direktorom kraljevačke fabrike aviona Aero East Europe

Odlično organizovano i veoma posećeno okupljanje rekreativnih letača i entuzijasta u formi fly-ina prošle subote u Smederevu bilo je prilika za premijeru novog aviona lokalne škole ultra-lakog letenja „MAG-plastic“. MXP-140 dopremljen je dan ranije i za nedelju dana ga očekuje dobijanje uverenja o plovidbenosti. Još jedna uspešno isporučena letelica kraljevačke fabrike Aero East Europe.

Tango Six je pre dve godine bio u obilasku ovog domaćeg proizvođača licencnih ultra-lakih aviona koji su od tada modifikovani, unapređivani a proizveden je i jedan originalni dizajn – SILA 750.

U Smederevu sam uradio duži intervju sa direktorom fabrike Miloradom Matićem u kom mi je Mago ispričao najnovija dešavanja iz svog proizvodnog programa, koliko je do sada aviona izrađeno i isporučeno sa posebnim naglaskom na njihov originalni dizajn – prototip letelice SILA koja je izrađena u saradnji sa katedrom za vazdhoplovstvo Mašinskog fakulteta u Beogradu.

Takođe smo pričali o revoluciji ultra-lakog koncepta u kontekstu logičnog izumiranja tehologije 60tih i 70tih godina oličene u polovnim Cesnama i Pajperima. Dok većina škola letenja u Srbiji koristi i preprodaje ove tehnološki prevaziđene i za letenje i održavanje skupe letelice, njihovi ultra-laki konkurenti postaju sertifikovani za komercijalne primene, posebno za obuku. Time se pored sata letenja od preko 100 evra obesmišljava i koncept klasičnog PPL-a koji u budućnosti neće imati smisla ni u komercijalnoj ab-inito ruti.

O svemu ovome kao i novim EASA kategorijama koje postavljaju very-light u dominatan i ekonomski opravdaniji položaj u odnosu na klasičnu generalnu avijaciju u intervjuu ispod:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Grob je težak "overkill". Pričamo o avionu za selektivnu i početnu obuku pilota pre nego što se pređe na Lastu. Dovoljno je da avion ima krila i duple komande.... Dakle, imperativ je da bude pouzdan, bezbedan i jeftin. Ne mnogo više od toga.

30. Apr 2025.Pogledaj

Markus1463 na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

@ KK tako će biti tj ići dok ne krenu u nekom sukobu da padaju ili da ih uništavaju na pisti kao bilo koji drugi avion. Jeste odličan Rafal, ali je ranjiv kao i svaki drugi avion, posebno od napada dronovima dok je na stajanci. A u takvim napadima ne pomažu ni kamponiri, ni antidron…

30. Apr 2025.Pogledaj

KK na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Tehnologija koja se koristi u lovcima 4+ generacije, ili nekih specijalizovanih aviona za el ometanje je toliko ispred znanja bilo koga od nas da ima malo smisla nesto udarati na tu temu. Da ne spominjem da je to sve neka tehnologija iz 70-ih i 80-ih. Ovo sto sada rade tipa Tempesta itd, pokazuje takav tehnoloski…

30. Apr 2025.Pogledaj

IvicaM na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Da, samo mu ime nekako simbolise gde smo dospeli i šta trebamo raditi... ima logike.. ;)

30. Apr 2025.Pogledaj