BEG airport status
Intervju sa podpredsednikom IFATCA-e o novostima i dešavanjima na reginalnoj sceni kontrole letenja

Intervju sa podpredsednikom IFATCA-e o novostima i dešavanjima na reginalnoj sceni kontrole letenja

Svoj boravak u Zagrebu prošlog meseca iskoristio sam i za susret sa Željkom Oreškim, zamenikom šefa Centra oblasne kontrole letenja Zagreb koji je pored svog dnevnog posla jedan od najaktivnijih ljudi sa ovih prostora u međunarodnim udruženjima i organizacijama koje se bave ovom specifičnom strukom.

Gospodin Oreški, kada nije šef smene u oblasnoj kontroli Zagreb, pokušva da većinu svog slobodnog vremena posveti funkciji izvršnog podpredsednika za Evropu krovne federacije svetskih udruženja kontrolora letenjaIFATCA.

U intervjuu pričamo o Single European Sky 2 inicijativi, njenim rokovima primene, političkim i strukovnim rešenjima koja su neophodna da bi ovaj koncept funkcionialnog i nadnacionalnog ujedinjenja kontrole gornjeg vazdušnog prostora zaživeo.

Gospodin Oriješki mi objašnjava kako izgleda nastajanje najmlađe kontrole letenja u regionu – bosansko-hercegovačke i pojašnjava jedinstvenu poziciju srpske SMATSE koja je izabrala da trenutno bude van dominantnih tokova ujedinjenja.

Najavljujemo i regionalnu IFATCA konferenciju koja će se održati u Beogradu od 19. do 21. oktobra i pričamo o zanimljivoj činjenici da su sve prošlogodišnje konferencije ove organizacije i one planirane za sledeću godinu locirane u ex-SFRJ državama.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj