BEG airport status
Intervju sa podpredsednikom IFATCA-e o novostima i dešavanjima na reginalnoj sceni kontrole letenja

Intervju sa podpredsednikom IFATCA-e o novostima i dešavanjima na reginalnoj sceni kontrole letenja

Svoj boravak u Zagrebu prošlog meseca iskoristio sam i za susret sa Željkom Oreškim, zamenikom šefa Centra oblasne kontrole letenja Zagreb koji je pored svog dnevnog posla jedan od najaktivnijih ljudi sa ovih prostora u međunarodnim udruženjima i organizacijama koje se bave ovom specifičnom strukom.

Gospodin Oreški, kada nije šef smene u oblasnoj kontroli Zagreb, pokušva da većinu svog slobodnog vremena posveti funkciji izvršnog podpredsednika za Evropu krovne federacije svetskih udruženja kontrolora letenjaIFATCA.

U intervjuu pričamo o Single European Sky 2 inicijativi, njenim rokovima primene, političkim i strukovnim rešenjima koja su neophodna da bi ovaj koncept funkcionialnog i nadnacionalnog ujedinjenja kontrole gornjeg vazdušnog prostora zaživeo.

Gospodin Oriješki mi objašnjava kako izgleda nastajanje najmlađe kontrole letenja u regionu – bosansko-hercegovačke i pojašnjava jedinstvenu poziciju srpske SMATSE koja je izabrala da trenutno bude van dominantnih tokova ujedinjenja.

Najavljujemo i regionalnu IFATCA konferenciju koja će se održati u Beogradu od 19. do 21. oktobra i pričamo o zanimljivoj činjenici da su sve prošlogodišnje konferencije ove organizacije i one planirane za sledeću godinu locirane u ex-SFRJ državama.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj