BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] FOTO: Jatov ATR ostao bez jednog točka pred poletanje za Beč

[EKSKLUZIVNO] FOTO: Jatov ATR ostao bez jednog točka pred poletanje za Beč

Jatov ATR 72-202 registarske oznake YU-ALO doživeo je neuobičajeni peh 30. marta na letu JU312 za Beč. Desni točak nosne noge stajnog trapa ispao je iz svog ležišta prilikom taksiranja do piste pred poletanje za austrijsku prestonicu.

Incident nije dobio veću medijsku pažnju uprkos tome da je, kako Tango Six saznaje, odvajanje točka od aviona prvi kroz prozor uočio putnik koji je, ovaj za njega verovatno veoma bizaran prizor, prijavio stjuardesi. Posada je zatim po proceduri i bez poteškoća avion bezbedno vratila na platformu. Putnici su se rutinski i bez neprijatnosti mirno iskrcali.

Uprkos naizgled uznemirujućoj činjenici da se putničkom avionu i ovo može dogoditi (dešavalo se drugm avio-kompanijama)  i da je Jat ponovo imao lošu sreću, ovaj incident ipak je i praktični dokaz funkcionisanja fail-safe principa po kojem su svi za letenje neophodni sistemi duplirani da bi se u slučaju iznenadnog otkaza let nastavio ili okončao bezbedno. 

Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva i Jat nisu izdali saopštenje o ovom incidentu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

sa

Molim da mi objasnite kako je putnik mogao da vidi nosni tocak iz kabine aviona! tu nesto ne stima.

Odgovori
Pe

Tako se desilo. Putnik je obavestio stjuardesu, predpostavljam da je video tocak kako ostaje pored aviona na zemlji.

Mi

Bio sam putnik na tom letu i mogu da potvrdim da se upravo tako dogodilo kao sto je opisano u ovom clanku. Sedeo sam u poslednjem redu, sa desne strane. Red ispred mene, sa leve strane do prozora, sedeo je neki Austrijanac. On je taj koji je poceo da doziva stjuardesu (na engleskom) da joj kaze da vidi tocak koji se kotrlja pored aviona. Stjuardesa je sedela skroz pozadi, ja sam joj rekao sta Austrijanac prica, i ona je odmah ustala i otisla do stjuarda koji je sedeo napred da ga alarmira. Avio se zaustavio, stjuard je izasao na zadnje stepenice, proverio o cemu se radi, i za manje od minut vratio se u avion. Ubrzo nas je pilot obavestio da se zbog "tehnickih razloga" vracamo do terminala. Onda smo cekali jos 2 sata dok su obezbedili drugu masinu i odradili sken naseg prtljaga, da bismo konacno stigli u Bec sa Boeingom.

Odgovori
Gr

Pukla je osovina nosne noge,koja je "cilindar" konstrukcije (znaci nije "puna" osovina) i verovatno zbog zamora materijala…nazalost i to se desava. Proizvodjac nosne noge bi trebalo da da sve odgovore vezano za incident…Nije prvi put u vazduhoplovstvu da neke komponente pokazu nedostatke tek kasnije tokom exploatacije ( setite se rudder pcu-a na B737 zbog koga je mnogo ljudi nastradalo)…

Odgovori
Gr

Na sajtu <a href="http://www.avherald.com“ target=“_blank“>www.avherald.com mozete naci dnevne izvestaje o dogadjajima, incidentima i nesrecama sirom sveta koji se desavaju svim kompanijama…Dovoljno da se shvati (posebno potrebno nasim novinarima) da nije sve senzacija Pozdrav!

Odgovori
Pe

Grunfe,

Za svakog novinara na planeti odpadanje tocka sa putnickog aviona je vest (senzacija).
Odgovornost edukacije i reakcije je na PR aktivi avio-kompanije koja trpi ovakav (nepravedni ili ne) dogadjaj.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj