BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] FOTO: Jatov ATR ostao bez jednog točka pred poletanje za Beč

[EKSKLUZIVNO] FOTO: Jatov ATR ostao bez jednog točka pred poletanje za Beč

Jatov ATR 72-202 registarske oznake YU-ALO doživeo je neuobičajeni peh 30. marta na letu JU312 za Beč. Desni točak nosne noge stajnog trapa ispao je iz svog ležišta prilikom taksiranja do piste pred poletanje za austrijsku prestonicu.

Incident nije dobio veću medijsku pažnju uprkos tome da je, kako Tango Six saznaje, odvajanje točka od aviona prvi kroz prozor uočio putnik koji je, ovaj za njega verovatno veoma bizaran prizor, prijavio stjuardesi. Posada je zatim po proceduri i bez poteškoća avion bezbedno vratila na platformu. Putnici su se rutinski i bez neprijatnosti mirno iskrcali.

Uprkos naizgled uznemirujućoj činjenici da se putničkom avionu i ovo može dogoditi (dešavalo se drugm avio-kompanijama)  i da je Jat ponovo imao lošu sreću, ovaj incident ipak je i praktični dokaz funkcionisanja fail-safe principa po kojem su svi za letenje neophodni sistemi duplirani da bi se u slučaju iznenadnog otkaza let nastavio ili okončao bezbedno. 

Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva i Jat nisu izdali saopštenje o ovom incidentu.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

G

Na sajtu <a href="http://www.avherald.com“ target=“_blank“>www.avherald.com mozete naci dnevne izvestaje o dogadjajima, incidentima i nesrecama sirom sveta koji se desavaju svim kompanijama…Dovoljno da se shvati (posebno potrebno nasim novinarima) da nije sve senzacija Pozdrav!

Odgovori
P

Grunfe,

Za svakog novinara na planeti odpadanje tocka sa putnickog aviona je vest (senzacija).
Odgovornost edukacije i reakcije je na PR aktivi avio-kompanije koja trpi ovakav (nepravedni ili ne) dogadjaj.

G

Pukla je osovina nosne noge,koja je "cilindar" konstrukcije (znaci nije "puna" osovina) i verovatno zbog zamora materijala…nazalost i to se desava. Proizvodjac nosne noge bi trebalo da da sve odgovore vezano za incident…Nije prvi put u vazduhoplovstvu da neke komponente pokazu nedostatke tek kasnije tokom exploatacije ( setite se rudder pcu-a na B737 zbog koga je mnogo ljudi nastradalo)…

Odgovori
M

Bio sam putnik na tom letu i mogu da potvrdim da se upravo tako dogodilo kao sto je opisano u ovom clanku. Sedeo sam u poslednjem redu, sa desne strane. Red ispred mene, sa leve strane do prozora, sedeo je neki Austrijanac. On je taj koji je poceo da doziva stjuardesu (na engleskom) da joj kaze da vidi tocak koji se kotrlja pored aviona. Stjuardesa je sedela skroz pozadi, ja sam joj rekao sta Austrijanac prica, i ona je odmah ustala i otisla do stjuarda koji je sedeo napred da ga alarmira. Avio se zaustavio, stjuard je izasao na zadnje stepenice, proverio o cemu se radi, i za manje od minut vratio se u avion. Ubrzo nas je pilot obavestio da se zbog "tehnickih razloga" vracamo do terminala. Onda smo cekali jos 2 sata dok su obezbedili drugu masinu i odradili sken naseg prtljaga, da bismo konacno stigli u Bec sa Boeingom.

Odgovori
s

Molim da mi objasnite kako je putnik mogao da vidi nosni tocak iz kabine aviona! tu nesto ne stima.

Odgovori
P

Tako se desilo. Putnik je obavestio stjuardesu, predpostavljam da je video tocak kako ostaje pored aviona na zemlji.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] S-300 ide u rat, detalji isporuke sistema Siriji, Izraelci zvanično ravnodušni

Словачка и Бугарска имају С-300ПМУ из 80-тих година, Грчка ПМУ-1 из 90-тих.

17. Oct 2018.Pogledaj

Živojin Banković na: [ANALIZA] S-300 ide u rat, detalji isporuke sistema Siriji, Izraelci zvanično ravnodušni

Израелски национални циљ у Сирији је, између осталог, спречавање утицаја Ирана, елиминацију и сузбијање његовог војног присуства. Не постоји нерањиви оружани систем, тако је сигурно и са С-300 са којима се у рату САД, западни савезници и Израел још нису сусрели. Али тако је било и са другим ПВО системима, попут нпр. много старијих Неве…

17. Oct 2018.Pogledaj

Živojin Banković na: [ANALIZA] S-300 ide u rat, detalji isporuke sistema Siriji, Izraelci zvanično ravnodušni

Зашто би био технолошки удар на Русију? Они више не производе С-300, имају С-400 а припремају С-500. С-300 до сада никада није имао борбену употребу, можда је време да видимо колико је способан?

17. Oct 2018.Pogledaj

rusbesmart na: [ANALIZA] S-300 ide u rat, detalji isporuke sistema Siriji, Izraelci zvanično ravnodušni

Neznam koliko je pametna ova isporuka S-300 Siriji, bojim se da će ovo biti težak udarac Rusima i njihovoj tehnologiji nakon što se najvjerovatnije pokaže kroz sljedećih 6+mjeseci da su Izraelci i Zapad sposobni srušiti mit ovog sustava. Daleko da je ovo loš sustav ali Izrael je tehnološko čudo i njihov način razmišljanja, sustav školstva,…

17. Oct 2018.Pogledaj

dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Prisustvo IAG-a u regiji

Gospodo, čemu tolika opsednutost interkontinentalnim letovima i besomučnim rastom. Pre neki dan sam pročitao da će Hamburg, jedan veliki grad i okolni region sa BDPom većim od cele exYU zajedno izgubiti i poslednji direktni let prema SADu. Ako tamo nema dovoljno interesa, onda se ne treba čuditi što je kod nas tako. A to što…

17. Oct 2018.Pogledaj

Send this to a friend