BEG airport status
LYBE 2003:00 Z 080°05KT 8000 -RASN BKN030 01/00 Q1015 NOSIG=
[EKSKLUZIVNO] FOTO: Jatov ATR ostao bez jednog točka pred poletanje za Beč

[EKSKLUZIVNO] FOTO: Jatov ATR ostao bez jednog točka pred poletanje za Beč

Jatov ATR 72-202 registarske oznake YU-ALO doživeo je neuobičajeni peh 30. marta na letu JU312 za Beč. Desni točak nosne noge stajnog trapa ispao je iz svog ležišta prilikom taksiranja do piste pred poletanje za austrijsku prestonicu.

Incident nije dobio veću medijsku pažnju uprkos tome da je, kako Tango Six saznaje, odvajanje točka od aviona prvi kroz prozor uočio putnik koji je, ovaj za njega verovatno veoma bizaran prizor, prijavio stjuardesi. Posada je zatim po proceduri i bez poteškoća avion bezbedno vratila na platformu. Putnici su se rutinski i bez neprijatnosti mirno iskrcali.

Uprkos naizgled uznemirujućoj činjenici da se putničkom avionu i ovo može dogoditi (dešavalo se drugm avio-kompanijama)  i da je Jat ponovo imao lošu sreću, ovaj incident ipak je i praktični dokaz funkcionisanja fail-safe principa po kojem su svi za letenje neophodni sistemi duplirani da bi se u slučaju iznenadnog otkaza let nastavio ili okončao bezbedno. 

Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva i Jat nisu izdali saopštenje o ovom incidentu.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

G

Na sajtu <a href="http://www.avherald.com“ target=“_blank“>www.avherald.com mozete naci dnevne izvestaje o dogadjajima, incidentima i nesrecama sirom sveta koji se desavaju svim kompanijama…Dovoljno da se shvati (posebno potrebno nasim novinarima) da nije sve senzacija Pozdrav!

Odgovori
P

Grunfe,

Za svakog novinara na planeti odpadanje tocka sa putnickog aviona je vest (senzacija).
Odgovornost edukacije i reakcije je na PR aktivi avio-kompanije koja trpi ovakav (nepravedni ili ne) dogadjaj.

G

Pukla je osovina nosne noge,koja je "cilindar" konstrukcije (znaci nije "puna" osovina) i verovatno zbog zamora materijala…nazalost i to se desava. Proizvodjac nosne noge bi trebalo da da sve odgovore vezano za incident…Nije prvi put u vazduhoplovstvu da neke komponente pokazu nedostatke tek kasnije tokom exploatacije ( setite se rudder pcu-a na B737 zbog koga je mnogo ljudi nastradalo)…

Odgovori
M

Bio sam putnik na tom letu i mogu da potvrdim da se upravo tako dogodilo kao sto je opisano u ovom clanku. Sedeo sam u poslednjem redu, sa desne strane. Red ispred mene, sa leve strane do prozora, sedeo je neki Austrijanac. On je taj koji je poceo da doziva stjuardesu (na engleskom) da joj kaze da vidi tocak koji se kotrlja pored aviona. Stjuardesa je sedela skroz pozadi, ja sam joj rekao sta Austrijanac prica, i ona je odmah ustala i otisla do stjuarda koji je sedeo napred da ga alarmira. Avio se zaustavio, stjuard je izasao na zadnje stepenice, proverio o cemu se radi, i za manje od minut vratio se u avion. Ubrzo nas je pilot obavestio da se zbog "tehnickih razloga" vracamo do terminala. Onda smo cekali jos 2 sata dok su obezbedili drugu masinu i odradili sken naseg prtljaga, da bismo konacno stigli u Bec sa Boeingom.

Odgovori
s

Molim da mi objasnite kako je putnik mogao da vidi nosni tocak iz kabine aviona! tu nesto ne stima.

Odgovori
P

Tako se desilo. Putnik je obavestio stjuardesu, predpostavljam da je video tocak kako ostaje pored aviona na zemlji.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

19. Jan 2019.Pogledaj
19. Jan 2019.Pogledaj

Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

19. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

19. Jan 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

19. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend