BEG airport status
LYBE 2011:30 Z VRB°01KT 9999 FEW033TCU BKN040 28/20 Q1012 NOSIG=
[EKSKLUZIVNO] FOTO: Jatov ATR ostao bez jednog točka pred poletanje za Beč

[EKSKLUZIVNO] FOTO: Jatov ATR ostao bez jednog točka pred poletanje za Beč

Jatov ATR 72-202 registarske oznake YU-ALO doživeo je neuobičajeni peh 30. marta na letu JU312 za Beč. Desni točak nosne noge stajnog trapa ispao je iz svog ležišta prilikom taksiranja do piste pred poletanje za austrijsku prestonicu.

Incident nije dobio veću medijsku pažnju uprkos tome da je, kako Tango Six saznaje, odvajanje točka od aviona prvi kroz prozor uočio putnik koji je, ovaj za njega verovatno veoma bizaran prizor, prijavio stjuardesi. Posada je zatim po proceduri i bez poteškoća avion bezbedno vratila na platformu. Putnici su se rutinski i bez neprijatnosti mirno iskrcali.

Uprkos naizgled uznemirujućoj činjenici da se putničkom avionu i ovo može dogoditi (dešavalo se drugm avio-kompanijama)  i da je Jat ponovo imao lošu sreću, ovaj incident ipak je i praktični dokaz funkcionisanja fail-safe principa po kojem su svi za letenje neophodni sistemi duplirani da bi se u slučaju iznenadnog otkaza let nastavio ili okončao bezbedno. 

Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva i Jat nisu izdali saopštenje o ovom incidentu.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

s

Molim da mi objasnite kako je putnik mogao da vidi nosni tocak iz kabine aviona! tu nesto ne stima.

Odgovori
P

Tako se desilo. Putnik je obavestio stjuardesu, predpostavljam da je video tocak kako ostaje pored aviona na zemlji.

M

Bio sam putnik na tom letu i mogu da potvrdim da se upravo tako dogodilo kao sto je opisano u ovom clanku. Sedeo sam u poslednjem redu, sa desne strane. Red ispred mene, sa leve strane do prozora, sedeo je neki Austrijanac. On je taj koji je poceo da doziva stjuardesu (na engleskom) da joj kaze da vidi tocak koji se kotrlja pored aviona. Stjuardesa je sedela skroz pozadi, ja sam joj rekao sta Austrijanac prica, i ona je odmah ustala i otisla do stjuarda koji je sedeo napred da ga alarmira. Avio se zaustavio, stjuard je izasao na zadnje stepenice, proverio o cemu se radi, i za manje od minut vratio se u avion. Ubrzo nas je pilot obavestio da se zbog "tehnickih razloga" vracamo do terminala. Onda smo cekali jos 2 sata dok su obezbedili drugu masinu i odradili sken naseg prtljaga, da bismo konacno stigli u Bec sa Boeingom.

Odgovori
G

Pukla je osovina nosne noge,koja je "cilindar" konstrukcije (znaci nije "puna" osovina) i verovatno zbog zamora materijala…nazalost i to se desava. Proizvodjac nosne noge bi trebalo da da sve odgovore vezano za incident…Nije prvi put u vazduhoplovstvu da neke komponente pokazu nedostatke tek kasnije tokom exploatacije ( setite se rudder pcu-a na B737 zbog koga je mnogo ljudi nastradalo)…

Odgovori
G

Na sajtu <a href="http://www.avherald.com“ target=“_blank“>www.avherald.com mozete naci dnevne izvestaje o dogadjajima, incidentima i nesrecama sirom sveta koji se desavaju svim kompanijama…Dovoljno da se shvati (posebno potrebno nasim novinarima) da nije sve senzacija Pozdrav!

Odgovori
P

Grunfe,

Za svakog novinara na planeti odpadanje tocka sa putnickog aviona je vest (senzacija).
Odgovornost edukacije i reakcije je na PR aktivi avio-kompanije koja trpi ovakav (nepravedni ili ne) dogadjaj.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

lala na: Burže: prikazan model francusko-nemačkog projekta novog borbenog aviona, projektu se zvanično priključila Španija

Takvu maketu su prikazali i Turci. Mogli smo i mi da sklepamo nešto od špera pa da se hvalimo. Evropa će proći kao sa eurofajterom, koji kad je napravljen bio je preskup i zastareo. Ali radna mesta, fondovi.... Kinezi, Rusi, sutra Indija i Brazil, to su ozbiljni igrači. Već sada Ruski Suhoj je bar duplo…

20. Jun 2019.Pogledaj

Bane na: [VIDEO REPORTAŽA] Detaljan obilazak srpskog MBB-BK117 D2M

@Al-41F Afera helikopter je sistemska afera a ne afera vezana za pojedinačni tip/vrstu helikoptera. @Miloš 77 Smisao mog komentara i jeste da se uloga H-145 ne može meriti sa Mi-24/28. Ne vidim šta bih osporio u vašem komentaru, pošto ste na drugi način rekli isto što i ja. Moja poenta je bila šta nabaviti prvo,…

20. Jun 2019.Pogledaj

Živojin Banković na: [VIDEO REPORTAŽA] Detaljan obilazak srpskog MBB-BK117 D2M

Два Ми-24В је користила Јединица за специјалне операције, Ресора државне безбедности, Министарства унутрашњих послова. Активно су коришћени у борбеним дејствима 1998. изнад Косова и Метохије.

20. Jun 2019.Pogledaj

ljubitelj istorije na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako je vlast uništila slovensko zrakoplovstvo

Ne znam koliko je to tacno, ali sam cuo da su Slovenci tada na krovu raketiranog hangara postavili protivavionski mitraljez Brauning 12,7 mm. Ako je to tacno, onda je to razlog raketiranja. Inace, pod vatrom aviona JRV bio je na Brniku i JAT-ov DC-9. Pitajte o tome Stevu Ignjatovica koji je bio pilot u tom…

20. Jun 2019.Pogledaj

Živojin Banković na: [VIDEO REPORTAŽA] Detaljan obilazak srpskog MBB-BK117 D2M

ID Јесте ли баш сигурни да нико више не купује Ми-17 какве је купила Србија 2015. године ? Наравно да купује и то са још сиромашнијом опремом. Верзије Ми-17-1В, Ми-17В-5, Ми-171А, Ми-171Е, Ми-171Ш са скромним пакетом основне опреме је у последњих 10 година набавило бар 20 држава. И даље се производе и наручују.

20. Jun 2019.Pogledaj

Send this to a friend