BEG airport status
Tragedija u Banjaluci – pala Cesna 182, poginulo petoro ljudi

Tragedija u Banjaluci – pala Cesna 182, poginulo petoro ljudi

Po prvim nezvaničnim informacijama koje su preko klasičnih medija počele da pristižu u predhodna tri sata, avion Cesna 182 registarske oznake E7-SEX srušio se neposredno nakon poletanja sa aerodroma Zalužani kod Banjaluke.

Tango Six saznaje da su poginuli pilot aviona, iskusni padobranac-instruktor, drugi iskusniji padobranac-snimatelj i dvoje učenika koji su u tom letu trebali da prvi put iskoče iz aviona sa visine od 1200 metara u okviru početne padobranske obuke.

Budući da je po svim do sada, opet nezvaničnim, izveštajima do nesreće došlo odmah posle poletanja, jedna od prvih predpostavki je da je najverovatnije došlo do prestanka rada motora.

Po nekim svedočenjima iz prednjeg dela aviona se pri poletanju mogao videti požar što je još jedna očigledna indikacija otkaza motra.

U toj početnoj, i najkritičnijoj fazi leta, avion je u režimu pune snage motora, sa većim napadnim uglom (penje se), i svaki otkaz motora je vanredna situacija koja bi po teoriji u tim slučajevima trebala da se reši vanaerodromskim sletanjem u produženju početnog pravca poletanja. Realnost je ipak drugačija, posebno kada se u avionu nalazi maksimalan broj ljudi koji u njega mogu stati kao što je to najverovatnije ovde bio slučaj. Brzina reakcije pilota u tom, možda najgorem mogućem otkazu tehnike i tim uslovima, nikako ne može biti adekvatna brzini dešavanja.

Prvi video-snimci sa lica mesta.

Objavljena su imena nastradalih (lokalni izveštaj koji je do sada najdetaljniji).

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Jo

gledao sam ga juce kako prelece Banjaluku, motor mu se bas jako cuo, mozda i malo neprirodno glasno za tu vrstu aviona, zalosno je sto se desila tragedija, saucesce porodicama poginulih

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

16. Mar 2025.Pogledaj

Rade na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Nije se kupovalo nego trampilo. Sve je "plaćeno" izvozom mašina i poljoprivrednih proizvoda SSSR-u. Jedini pokušaj sličnog obima u zadnje vreme je bilo indonezijsko kupovanje Su35 za palmino ulje koje se nije realizovalo.

16. Mar 2025.Pogledaj

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj