BEG airport status
[NAJAVA] Državno prvenstvo u preciznom sletanju za ultralake letelice u Smederevu

[NAJAVA] Državno prvenstvo u preciznom sletanju za ultralake letelice u Smederevu

SMEDEREVO – Nakon trogodišnje pauze Komisija za ultralako letenje Vazduhoplovnog Saveza Srbije i Aeroklub Smederevo organizuju državno prvenstvo u preciznom sletanju za zmajeve i ultralake avione na sportskom aerodromu Smederevo. Dve zanimljive discipline, Cakanov solo nastup, padobranci matičnog aerokluba i dodatni sadržaj garant su dobrog provoda u subotu koja će, ako je sudeći i po vremenskoj prognozi, biti odličan dan.

Vladan Cvetković, predsednik aero-kluba Smederevo i direktor subotnjeg takmičenja za Tango Six priča o novoj inicijativi oživljavanja „ultralake“ komisije VSS-a i takmičenju koje će posle duže pauze okupiti najaktivniji segment srpske generalne avijacije:

Takmičenje će se održati u subotu 22. septembra na sporstkom aerodromu Smederevo sa početkom u 9 časova. Vazduhoplovni Savez Srbije, njegova Komisija za ultralako letenje i aero-klub Smederevo kao neposredni organizator ugostiće pilote zmajeva i ultralakih aviona radi nadmetanja u dve veoma interesantne discipline, kako za takmičare tako i za publiku – preciznom sletanju sa upaljenim i preciznom sletanju sa ugašenim motorom.

Takmičenje se zvanično otvara u 9 časova, oko 12 časova aero-klub Smederevo organizuje prateći program – padobranske skokove i akrobatsku rutinu aviona Zlin 526F pod komandom Miladina „Cakana“ Stevanovića iz Jagodine. Precizna sletanja počinju od 15 časova.

Takmičenje se organizuje po pravilniku Vazduhoplovnog Saveza u skladu sa krovnim FAI pravilnikom što je uslov za organizaciju državnog prvenstva, objašnjava Cvetković:

– Prijavljeni takmičari nadmetaće se će se u dve kategorije, ultralaki avion i motorni zmaj. Izabrali smo dve disipline preciznog sletanja kako bi takmičenje trajalo jedan dan, tako ćemo privući više takmičara i pružiti publici atraktivnu predstavu u kombinaciji sa dodatnim aktivnostima.

Disciplina preciznog sletanja, nastavlja Cvetković, pored svoje atraktivnosti za publiku i zanimljivog momenta nadmetanja  među vazduhoplovacima, prikazuje i njihovu veštinu budući da je sletanje sa ugašenim motorom uz odgovarajuću pripremu i druge radnje sastavni deo obuke za slučaj prinudnog sletanja ukoliko dođe do prestanka rada motora na letelici.

Takmičenje će se održati uprkos činjenici da postoji mogućnost nedolaska dovoljnog broja takmičara i u tom slučaju  proglasiće se za revijalno – ukoliko se prijavi manje od 4 ekipe i 8 takmičara.
Do sada je prijavljeno 7 takmičara za kategoriju motorni zmaj iz 4 aero-kluba i 5 ultra-lakih aviona.
Najavljen dolazak većeg broja ultralakih letelica kao gostiju.

– Ova, ultralaka, grana vazduhoplovnog sporta duži vremenski period nije bila aktivna uprkos činjenici da postoji veći broj registrovanih ULL letelica. Ponovnim aktiviranjem rada Ultralake komisije i organizacijom ovog takmičenja želimo da pokrenemo stvari i uradimo šta je moguće u cilju oživljavanja ovog zanimljivog vazduhoplovnog sporta, završava Vladan Cvetković, domaćin subotnjeg takmičenja.

FOTO: Dušan Atlagić sa 3. državnog prvenstva Srbije u ultralakom letenju održanog na Lisičjem Jarku 2009. godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

03. Oct 2024.Pogledaj

max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

03. Oct 2024.Pogledaj

PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

03. Oct 2024.Pogledaj