BEG airport status
Državno prvenstvo u preciznom sletanju za ultralake letelice

Državno prvenstvo u preciznom sletanju za ultralake letelice

AERODROM SMEDEREVO – Vladan Uglješič, Željko Tešendić, Vladimir Stojković, i Dragan Vukić osvojili su prošle subote odličija za svoje matične aeroklubove na Državnom prvenstvu u preciznom sletanju za pilote ultralkih letelica u Smederevu. Takmičenje proteklo u najboljem mogućem redu, članovi aerokluba Smederevo još jednom izvrstno organizovali okupljanje i druženje pilota motornih zmajeva i ultralakih aviona.

Kako je Tango Six prošle nedelje i najavio, u subotu 22. septembra održano je Državno prvenstvo za pilote ultralakih letelica u neposrednoj organizaciji aerokluba Smederevo i uz pomoć Vazduhoplovnog saveza Srbije i njegove ponovo aktivirane Komisije za ultralako letenje.

Takmičenje

Piloti motornih zmajeva i ultralakih aviona nadmetali su se u preciznom sletanju na obeležena polja u disciplinama sa snagom i bez snage motora po FAI kompatibilnom pravilniku. Piloti aviona i zmajeva se po pravilima takmiče odvojeno dok su se na sportskom aerodromu Smederevo nakon trogodišnje pauze, koliko je prošlo od poslednjeg takmičenja, okupilo 12 „pogonjenih trajkova“, jedan kompozitni glajder i dva domaća izdržljiva stajna trapa.

U disciplini preciznog sletanja uz upotrebu snage (gasa) motora pobedio je Željko Tešendić, drugo mesto osvojio je Dragan Vukić dok je Vladan Uglješić bio treći. Iskusni Uglješić, poznatiji kao Vlada Zuc, u izazovnojem nadmetanju u kojem su zmajevi precizno aterirali bez gasa, dakle na relantu, osvojio je prvo mesto. Srebro je osvojio Željko Tešendić dok je Vladimir Stojković bio treći.

Avioni su se takmičili u revijalnoj kategoriji budući da je minimum za formu državnog prvenstva u njihovoj klasi pet letelica a u subotu ih je učestvovalo samo tri.

U kategoriji sa snagom motora poredak je bio: Goran Spasič, Aleksandar Dabović, Branko Bjelić. Dok je u kategoriji bez snage motora Branko Bjelić  bio prvi, Dragan Vrenčev drugi dok je domaćin Goran Spasić iz Smedereva završio na trećem mestu.

Kao neko ko je bio učesnik većine zmajarskih takmičenja još od 2003. godine mogu samo da pohvalim trud, dobru volju i angažovanost Smederevaca da se prihvate organizacije jednog ovakvog takmičenja. Uspešno su reaktivirali sve vrste letačkih aktivnosti na svom matičnom aerodromu, nedavno su organizovali odlično posećen fly-in dok je padobranska sekcija postigla izvrsne rezultate na prošlonedeljnom državnom padobranskom prvenstvu.

Druženje

Organizatori su pored standardne zakuske organizovali revijalne skokove svojih padobranaca uz koje je Miladin „Cakan“ Stevanović još jednom prikazao sve negativno i pozitivno što njegov Zlin 526F u G smislu može da izvede. Na žalost nisam stigao da preuzmem GoPro kadrove paramotora koji je uz inovativan sistem snimanja iz vazduha (probušena plastična flaša radi aerodinamičke stabilizacije) takođe pravio krugove iznad aerodroma.

Iako se često zloupotrebljava kao kliše za popunu vesti koje imaju veze sa nekim nadmetanjem, druženje je zaista bilo lajtmotiv još jednog okupljanja ultralake zajednice srpske generalne avijacije. Kao najbrojnija, najjeftinija i po satima naleta najaktivnija forma slobodnog neprofesionalnog letenja u zemlji, ova aktivnost sasvim sigurno za sobom nosi i najpozitivniju atmosferu.

Kako je za Tango Six izjaviila većina takmičara, definitivno se mora poraditi na nastavku organizovanja dvodnevnih takmičenja koja se pored discipline preciznog sletanja sastoje i od veoma zanimljivih i izazovnih navigacijskih zadataka koji sa pripremom i raznim drugim aktivnostima mogu trajati  i po nekoliko sati.

Nadam se da će smederevačka  inicijativa ohrabriti neki drugi aero-klub u zemlji da uz pomoć ULL Komisije i Vazduhoplovnog saveza sledeće godine organizuje prvenstvo Srbije u ultralakom letenju koje je trenutno na trogodišnjoj pauzi.

Video reportaža

Zajedno sa Vojislavom Đukićem, zmajarem baziranim na sportskom aerodromu Lisičji Jarak, preleteo sam iz Beograda za Smederevo rutom koja nas je vodila preko Pančeva, gde nam se pridružila veća formacija zmajeva sa letelišta 13. Maj i Vojka, u ranim jutarnjim časovima. U prvom delu reportaže možete videti svu spektakularnost letenja ovim delom Dunava u pravcu jutarnje izmaglice, sunce u izlasku i savršenu vidljivost. Drugi deo reportaže rezervisan je za atmosferu sa samog takmičenja i završava se dodelom medalja.

Za najbolji kvalitet snimka podesite opciju „720p“ u You Tube player-u:

FOTO: Goran Spasić

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vlada na: [EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

Pravi covek za ovu poziciju,strucan,iskusan,odmeren i pre svega odlican profesionalac...

17. Jan 2025.Pogledaj

Marko na: [EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

Svaka cast . Konacno ozbiljan i dokazan expert na celu ovako vazne ustanove . Moram da kazem da sam kao neko ko je 20 god proveo u avijaciji odusevljen.

17. Jan 2025.Pogledaj

Perko na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Srednje transportne helikoptere pravi svega par zemalja na svetu. Da je to tako lako pravile bi ga i mnogo jače i bogatije zemlje od nas. Prosto, inženjerski kadar je vrlo ograničen a razvoj nenormalno košta.

17. Jan 2025.Pogledaj

Zaljubljenik na: Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

Флајт летач H145 nikako nije zamena za Mi17, već pre dođe dopuna njemu (ili Mi17 dođe dopuna njima, zavisi kako postaviš šta je osnova vertikalnog transporta kod nas). Problem H215 leži u tome što nema rampu, pa nije potpuna zamena za Mi-17, koji kod nas praktičko predstavlja "teški" transportni helikopter prema trenutno stanju stvari (a…

17. Jan 2025.Pogledaj