Kako Tango Six saznaje, pista na budućem mešovitom vojno-civilnom aerodromu Morava (Lađevci) biće produžena za 300 i proširena za 15 metara. Pored izgradnje putničkog terminala i novog tornja za kontrolu letenja, LYKV tako dobija i veću poletno-sletnu stazu 14/32 koja će biti pogodnija za najavljeni početak civilnog regionalnog vazdušnog saobraćaja. Nova dužina piste biće 2.500, širina 45 metara.
Otvoreni dan
Tradicionalna manifestacija Otvoreni dan u organizaciji 98. vazduhoplovne brigade na aerodromu Lađevci održaće se sutra, 28. aprila sa početkom u 10 časova.
Pored standardnog taktičko-tehničkog zbora naoružanja i tehnike u sastavu devedeset i osme, posetioci će moći da vide i letački program koji počinje u 11 časova i trajaće 40 minuta.
U letačkom progamu učestvovaće jedna Gazela koja će imati svoju solo tačku, 4 Gazele GAMA 714. eskadrile, četiri G-4 i četiri Orla iz 241. eskadrile „Tigrovi“ dok je za kraj programa planiran prelet dva aviona MiG-21.
UPDATE: Srpska nacionalna avio-kompanija je upravo saopstila nameru po kojoj ce biti prvi civilni operater sa Morave. Kako kazu iz Jata, planiraju da iz Kraljeva lete za Istanbul ATR-om 72. Planirani pocetak linije je jun ove godine.
Buduci da je ceo projekat Morave pomognut od strane turske drzave i da je projektovani saobracaj oslonjen na predvidjanje interesovanja sire raske regije na putovanja ka Turskoj, ova linija je bila ocekivana. Ostaje da se vidi realni potrebni kapacitet i time nekoliko rezultujucih posledica:
– Koliko brzo ce trebati Turkish Airlines-u da izbaci Jat sa linije i
– Da li ce to zvanicna Srbija dozvoliti?
Foto: Dimitrije Ostojić
Aleki
Dobro nisam protiv toga da Jat leti iz aerodroma Morave ali zasto onda ne lete i od Nisa negde? Ako ne moze iz Nisa, kako moze iz Kraljeva onda? Moze li neko da objasni to
ATC
Na osnovu ispitanosti trzsista, dosli su do zakljucka, da je isplatljivije leteti sa LYKV nego sa LYNI… u prevodu pare…