BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Produžuje se i proširuje pista na Lađevcima

[EKSKLUZIVNO] Produžuje se i proširuje pista na Lađevcima

Kako Tango Six saznaje, pista na budućem mešovitom vojno-civilnom aerodromu Morava (Lađevci) biće produžena za 300 i proširena za 15 metara. Pored izgradnje putničkog terminala i novog tornja za kontrolu letenja, LYKV tako dobija i veću poletno-sletnu stazu 14/32 koja će biti pogodnija za najavljeni početak civilnog regionalnog vazdušnog saobraćaja. Nova dužina piste biće 2.500, širina 45 metara.

Otvoreni dan

Tradicionalna manifestacija Otvoreni dan u organizaciji 98. vazduhoplovne brigade na aerodromu Lađevci održaće se sutra, 28. aprila sa početkom u 10 časova.

Pored standardnog taktičko-tehničkog zbora naoružanja i tehnike u sastavu devedeset i osme, posetioci će moći da vide i letački program koji počinje u 11 časova i trajaće 40 minuta.

U letačkom progamu učestvovaće jedna Gazela koja će imati svoju solo tačku, 4 Gazele GAMA 714. eskadrile, četiri G-4 i četiri Orla iz 241. eskadrile „Tigrovi“ dok je za kraj programa planiran prelet dva aviona MiG-21.

UPDATE: Srpska nacionalna avio-kompanija je upravo saopstila nameru po kojoj ce biti prvi civilni operater sa Morave. Kako kazu iz Jata, planiraju da iz Kraljeva lete za Istanbul ATR-om 72. Planirani pocetak linije je jun ove godine.

Buduci da je ceo projekat Morave pomognut od strane turske drzave i da je projektovani saobracaj oslonjen na predvidjanje interesovanja sire raske regije na putovanja ka Turskoj, ova linija je bila ocekivana. Ostaje da se vidi realni potrebni kapacitet i time nekoliko rezultujucih posledica:
– Koliko brzo ce trebati Turkish Airlines-u da izbaci Jat sa linije i
– Da li ce to zvanicna Srbija dozvoliti?

Foto: Dimitrije Ostojić

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Al

Dobro nisam protiv toga da Jat leti iz aerodroma Morave ali zasto onda ne lete i od Nisa negde? Ako ne moze iz Nisa, kako moze iz Kraljeva onda? Moze li neko da objasni to

Odgovori
AT

Na osnovu ispitanosti trzsista, dosli su do zakljucka, da je isplatljivije leteti sa LYKV nego sa LYNI… u prevodu pare…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj