BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Produžuje se i proširuje pista na Lađevcima

[EKSKLUZIVNO] Produžuje se i proširuje pista na Lađevcima

Kako Tango Six saznaje, pista na budućem mešovitom vojno-civilnom aerodromu Morava (Lađevci) biće produžena za 300 i proširena za 15 metara. Pored izgradnje putničkog terminala i novog tornja za kontrolu letenja, LYKV tako dobija i veću poletno-sletnu stazu 14/32 koja će biti pogodnija za najavljeni početak civilnog regionalnog vazdušnog saobraćaja. Nova dužina piste biće 2.500, širina 45 metara.

Otvoreni dan

Tradicionalna manifestacija Otvoreni dan u organizaciji 98. vazduhoplovne brigade na aerodromu Lađevci održaće se sutra, 28. aprila sa početkom u 10 časova.

Pored standardnog taktičko-tehničkog zbora naoružanja i tehnike u sastavu devedeset i osme, posetioci će moći da vide i letački program koji počinje u 11 časova i trajaće 40 minuta.

U letačkom progamu učestvovaće jedna Gazela koja će imati svoju solo tačku, 4 Gazele GAMA 714. eskadrile, četiri G-4 i četiri Orla iz 241. eskadrile „Tigrovi“ dok je za kraj programa planiran prelet dva aviona MiG-21.

UPDATE: Srpska nacionalna avio-kompanija je upravo saopstila nameru po kojoj ce biti prvi civilni operater sa Morave. Kako kazu iz Jata, planiraju da iz Kraljeva lete za Istanbul ATR-om 72. Planirani pocetak linije je jun ove godine.

Buduci da je ceo projekat Morave pomognut od strane turske drzave i da je projektovani saobracaj oslonjen na predvidjanje interesovanja sire raske regije na putovanja ka Turskoj, ova linija je bila ocekivana. Ostaje da se vidi realni potrebni kapacitet i time nekoliko rezultujucih posledica:
– Koliko brzo ce trebati Turkish Airlines-u da izbaci Jat sa linije i
– Da li ce to zvanicna Srbija dozvoliti?

Foto: Dimitrije Ostojić

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Al

Dobro nisam protiv toga da Jat leti iz aerodroma Morave ali zasto onda ne lete i od Nisa negde? Ako ne moze iz Nisa, kako moze iz Kraljeva onda? Moze li neko da objasni to

Odgovori
AT

Na osnovu ispitanosti trzsista, dosli su do zakljucka, da je isplatljivije leteti sa LYKV nego sa LYNI… u prevodu pare…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perica na: [REPORTAŽA] Združena taktička vežba “Vihor 2024“: Izazovni meteo-uslovi, premijere i atraktivni nastupi avijacije

Pa vidi zavisi koju verziju poredis. Vecina patrija koje posjeduje HV je u varijanti transporter pa je oklop tu uporediv da verzijom Lazar 3 osnovni. Trebas imati na umu kad su pakistanci ne tako davno trazili da se testira Patrija vs RPG7 , Finci su to glat odbili.. Sta to znaci? Yugoimport je prihvatio izazov..!…

24. Apr 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

Iskreno nikad nisam imao zamerki na stanje postavke unutar muzeja; mogu se dodati multimedijalni tableti, ali to nije toliko bitno. Medjutim sve oko spoljasnjeg dela je u najmanju ruku zalosno, a i ne postoji jasan putokaz ka muzeju od aerodroma. Takodje ovde se pisalo o raznim muvanjima u vezi fondova muzeje i kome pripada. Da…

24. Apr 2024.Pogledaj

Ivan na: Argentina konačno rešila problem supersonične vojne avijacije, od Danske nabavljeni američki F-16

https://www.combustion-engines.eu/Selected-problems-of-RD-33-engine-reliability-in-operation,116478,0,2.html Do 2000 h, sa produzetkom do 4000 h.

24. Apr 2024.Pogledaj

125OMBR na: [REPORTAŽA] Združena taktička vežba “Vihor 2024“: Izazovni meteo-uslovi, premijere i atraktivni nastupi avijacije

Tuga od "vojske"!Ovo vise nije vojska,na zalost...Jos kada sam ja sluzio 1998.i 1999.godine,ova sredstva osim novih Erbasovih helikoptera i francuskih AESA radara i PVO,su i tada bila krs i zastarela a zamislite tek danas gde te protivnik pogodi sa Hellfire raketom iz helikoptera sa dometa od 20 kilometara...Ovo lovacko drustvo je u ovakvom jadnom stanju…

24. Apr 2024.Pogledaj