BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Produžuje se i proširuje pista na Lađevcima

[EKSKLUZIVNO] Produžuje se i proširuje pista na Lađevcima

Kako Tango Six saznaje, pista na budućem mešovitom vojno-civilnom aerodromu Morava (Lađevci) biće produžena za 300 i proširena za 15 metara. Pored izgradnje putničkog terminala i novog tornja za kontrolu letenja, LYKV tako dobija i veću poletno-sletnu stazu 14/32 koja će biti pogodnija za najavljeni početak civilnog regionalnog vazdušnog saobraćaja. Nova dužina piste biće 2.500, širina 45 metara.

Otvoreni dan

Tradicionalna manifestacija Otvoreni dan u organizaciji 98. vazduhoplovne brigade na aerodromu Lađevci održaće se sutra, 28. aprila sa početkom u 10 časova.

Pored standardnog taktičko-tehničkog zbora naoružanja i tehnike u sastavu devedeset i osme, posetioci će moći da vide i letački program koji počinje u 11 časova i trajaće 40 minuta.

U letačkom progamu učestvovaće jedna Gazela koja će imati svoju solo tačku, 4 Gazele GAMA 714. eskadrile, četiri G-4 i četiri Orla iz 241. eskadrile „Tigrovi“ dok je za kraj programa planiran prelet dva aviona MiG-21.

UPDATE: Srpska nacionalna avio-kompanija je upravo saopstila nameru po kojoj ce biti prvi civilni operater sa Morave. Kako kazu iz Jata, planiraju da iz Kraljeva lete za Istanbul ATR-om 72. Planirani pocetak linije je jun ove godine.

Buduci da je ceo projekat Morave pomognut od strane turske drzave i da je projektovani saobracaj oslonjen na predvidjanje interesovanja sire raske regije na putovanja ka Turskoj, ova linija je bila ocekivana. Ostaje da se vidi realni potrebni kapacitet i time nekoliko rezultujucih posledica:
– Koliko brzo ce trebati Turkish Airlines-u da izbaci Jat sa linije i
– Da li ce to zvanicna Srbija dozvoliti?

Foto: Dimitrije Ostojić

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Al

Dobro nisam protiv toga da Jat leti iz aerodroma Morave ali zasto onda ne lete i od Nisa negde? Ako ne moze iz Nisa, kako moze iz Kraljeva onda? Moze li neko da objasni to

Odgovori
AT

Na osnovu ispitanosti trzsista, dosli su do zakljucka, da je isplatljivije leteti sa LYKV nego sa LYNI… u prevodu pare…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Pravednik, slažem se! S obzirom na oblik i karakter zemlje minimum bi bio upravo taj da se ima dvije eskadrile u dvije baze, jednu na jugu u Zadru, drugu na Plesu. Hrvatskoj je osobito potreban dobar nadzor poprilično velikih morskih prostranstava a tu nastupa baza u Zadru kao idealna lokacija, na kojoj bi čim prije…

03. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

I registrovanih hidroaviona vise od Hrvatske, a bez mora :)

03. Dec 2024.Pogledaj

Brutala na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@milki srbija nije u NATO i ova vrsta policinga se na nju ne odnosi pa ni nema obaveza. prouči malo kako je postavljen AP u okviru NATO i cijeli sustav PZO i tko daje naredbe. kad im dođu prvi rafali srbiji će sigurno ostati 29-ki u aktivnoj službi sa starim pilotima koji neće moći na…

03. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Milki Bilo bi lepo da podelis ako imas neka saznanja o tim Rafalima 2034., jer vidis ugovor kaze do 2030. A garant ugovora je Francuska drzava. Ideja i jeste da se Migovi i Rafali preklope, tako da za Srbiju zasad nema problema u tom smislu. Inace, od 7, a uskoro 8 aviona, dva jednoseda sigurno…

03. Dec 2024.Pogledaj

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Mislim da se nimalo ne pretjeruje s obukom tim više što u Hrvatsku još uvijek nije stiglo svih 12 aviona nego 7, a za sada nema puno pilota koji su prošli cjelokupnu praktičnu - letnu obuku, a oni koji su ju i odradili u Francuskoj imaju planom predviđenu ulogu instruktora za one koji se tek…

03. Dec 2024.Pogledaj