BEG airport status
Manja grupa ljudi u američkom vazduhoplovstvu znala da je avion nebezbedan!

Manja grupa ljudi u američkom vazduhoplovstvu znala da je avion nebezbedan!

SJEDINJENE AMERIČKE DRŽAVE, 27. SEPTEMBAR – Sudeći po komunikaciji koja je procurela u javnost, ratno vazduhoplovstvo, ili bar jedan deo ljudi u njemu, znao je da je avion suštinski nebezbedan. Nova otkrića govore da su upozorenja o potencijalno fatalnoj letelici svesno ignorisana.

Prema internim dokumentima i elektronskoj pošti do kojih su došli mediji, korektivne mere i rešenja su predložena od strane stručnjaka još 2005. godine ali su odbijena zbog dodatnih troškova koje bi iziskivale takve modifikacije.

„Za ovakva rešenja jednostavno nemamo budžet“, rečeno je na poslednjem sastanku zvaničnika vojnog vazduhoplovstva 2007. godine.

Fatalni udes koji se kasnije dogodio jezivo je podsećanje da se kobni problem u dizajnu i operacijama aviona mogao predvideti da je bilo mudrosti da se sugestije manjeg broja stučnjaka uvaže. Ovako ispada da je život pilota uzalud izgubljen jer nije bilo želje da se budžet programa optereti – drugim rečima, poginuli pilot bi danas možda bio živ da je izdvojeno još para.

Iako je i dalje nemoguće nedvosmisleno utvrditi da li bi ova fatalna nesreća bila izbegnuta da su sugestije stručnjaka usvojene ostaje uteha da se u današenje doba elektronskih komunikacija i beskompromisnog istraživačkog novinarstva do svake interne dokumentacije može doći, da postoji bezbroj mogućnosti da podaci istrage procure – koliko god da je ona zvanično zatvorena za javnost.

Ne postoji tajna koja se može sačuvati, ne postoji čovek blizak istrazi koji u jednom trenutku neće progovoriti medijima u koje ima poverenja ne bi li na taj način olakšao svoju savest i ukazao javnosti i porodici preminulog da se sprema zataškavanje. Nacionalna bezbednost, poverljivost i neometanje istrage nekada mogu biti samo izgovori da se zaštite odgovorni koji često i imenuju komisije, specijalne panele i angažuju eksperte. 

Zaista je nemoguće sačuvati tajne. Nigde.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Pomislih da je priča o Lasti! Ili je to ipak namerno dvosmisleno, kao upozorenje. Može i tako!

Odgovori
Ni

Veoma lepo rečeno. Sve smo razumeli.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj