BEG airport status
Manja grupa ljudi u američkom vazduhoplovstvu znala da je avion nebezbedan!

Manja grupa ljudi u američkom vazduhoplovstvu znala da je avion nebezbedan!

SJEDINJENE AMERIČKE DRŽAVE, 27. SEPTEMBAR – Sudeći po komunikaciji koja je procurela u javnost, ratno vazduhoplovstvo, ili bar jedan deo ljudi u njemu, znao je da je avion suštinski nebezbedan. Nova otkrića govore da su upozorenja o potencijalno fatalnoj letelici svesno ignorisana.

Prema internim dokumentima i elektronskoj pošti do kojih su došli mediji, korektivne mere i rešenja su predložena od strane stručnjaka još 2005. godine ali su odbijena zbog dodatnih troškova koje bi iziskivale takve modifikacije.

„Za ovakva rešenja jednostavno nemamo budžet“, rečeno je na poslednjem sastanku zvaničnika vojnog vazduhoplovstva 2007. godine.

Fatalni udes koji se kasnije dogodio jezivo je podsećanje da se kobni problem u dizajnu i operacijama aviona mogao predvideti da je bilo mudrosti da se sugestije manjeg broja stučnjaka uvaže. Ovako ispada da je život pilota uzalud izgubljen jer nije bilo želje da se budžet programa optereti – drugim rečima, poginuli pilot bi danas možda bio živ da je izdvojeno još para.

Iako je i dalje nemoguće nedvosmisleno utvrditi da li bi ova fatalna nesreća bila izbegnuta da su sugestije stručnjaka usvojene ostaje uteha da se u današenje doba elektronskih komunikacija i beskompromisnog istraživačkog novinarstva do svake interne dokumentacije može doći, da postoji bezbroj mogućnosti da podaci istrage procure – koliko god da je ona zvanično zatvorena za javnost.

Ne postoji tajna koja se može sačuvati, ne postoji čovek blizak istrazi koji u jednom trenutku neće progovoriti medijima u koje ima poverenja ne bi li na taj način olakšao svoju savest i ukazao javnosti i porodici preminulog da se sprema zataškavanje. Nacionalna bezbednost, poverljivost i neometanje istrage nekada mogu biti samo izgovori da se zaštite odgovorni koji često i imenuju komisije, specijalne panele i angažuju eksperte. 

Zaista je nemoguće sačuvati tajne. Nigde.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Pomislih da je priča o Lasti! Ili je to ipak namerno dvosmisleno, kao upozorenje. Može i tako!

Odgovori
Ni

Veoma lepo rečeno. Sve smo razumeli.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Brutala na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@milki srbija nije u NATO i ova vrsta policinga se na nju ne odnosi pa ni nema obaveza. prouči malo kako je postavljen AP u okviru NATO i cijeli sustav PZO i tko daje naredbe. kad im dođu prvi rafali srbiji će sigurno ostati 29-ki u aktivnoj službi sa starim pilotima koji neće moći na…

03. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Milki Bilo bi lepo da podelis ako imas neka saznanja o tim Rafalima 2034., jer vidis ugovor kaze do 2030. A garant ugovora je Francuska drzava. Ideja i jeste da se Migovi i Rafali preklope, tako da za Srbiju zasad nema problema u tom smislu. Inace, od 7, a uskoro 8 aviona, dva jednoseda sigurno…

03. Dec 2024.Pogledaj

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Mislim da se nimalo ne pretjeruje s obukom tim više što u Hrvatsku još uvijek nije stiglo svih 12 aviona nego 7, a za sada nema puno pilota koji su prošli cjelokupnu praktičnu - letnu obuku, a oni koji su ju i odradili u Francuskoj imaju planom predviđenu ulogu instruktora za one koji se tek…

03. Dec 2024.Pogledaj

Jordan na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

Kao prvo, ne postoji MX-150, nego MX-15d. Razlika jeste dan i noć, zato se u Ukrajini i skidaju turski uređaji i kače kanadski. Da banalizujem poređenje: pobajte Android telefonom velike rezolucije da snimite trenutak kada lopta upada u koš. SLR aparat sa 10 puta manjom rezolucijom će to snimiti bez problema. Najmanji je problem povećati…

03. Dec 2024.Pogledaj