BEG airport status
Promocija knjige „Pilotska Knjiga“ Zorana Modlija

Promocija knjige „Pilotska Knjiga“ Zorana Modlija

BEOGRAD – Tango Six je bio na promociji nove knjige jednog od najaktivnijih propovednika vazduhoplovstva kroz medije i sveukupno životno stvaralaštvo Zorana Modlija. U organizaciji Mladinske knjige Modli je okupio poštovaoce i prijatelje prošlog petka tokom Sajma knjiga i predstavio kako on kaže „ultimativno štivo“ njegovog dosadašnjeg stvaralaštva. Posle promocije snimili smo kratak intervju sa njim i popričali o najzanimljivijim stvarima vezanim za knjigu.

Razlog zbog kojeg definitivno trebate kupiti novu Modlijevu knjigu je njen početak. Prolog Pilotske Knjige govori o udesu aviona Cessna Citation 550 Princ Aviationa na aerodromu ostrva Brač koji je po sopstvenom priznanju izazvao ovaj nekadašnji instruktor letenja i Jatov B727 pilot.

Pogubna kultura ignorisanja lekcija iz udesa i nesreća u srpskom vazduhoplovstvu manifestuje se, između ostalog, i tišinom. Tišinom koja ostaje nakon većine udesa ili incidenata zbog koje se lekcije ne uče, iskustvo se ne širi i greške se ponavljaju. Ne mislim da ću preterati ako kažem da je Modli u detaljnom, iskrenom i na trenutke dirljivom opisu svog poslednjeg leta (nikad više posle njega nije seo u avion kao pilot) prvi na ovako javan i smislen način prekinuo tu kulturu tišine kod nas.
Saznaćete zbog čega je tačno došlo do udesa, kako je izgledala njegova unutrašnja borba od prvog trenutka kada je kročio na brački kamenjar iz aviona koji je počeo da gori i kako se nosio sa vlasnikom Prince Aviationa i svojim mislima nakon svega.

Tema knjige naravno ipak nije udes na Braču već zbir svih teoretskih razmatranja koje poznaju oni koji su nekada učili da lete i kojima će se sigurno baviti oni koji to planiraju. Teorija letenja je na samo Modliju svojstven način obrađena uz izobilje ilustrativnih anegdota i crteža (koji su njegov autorski rad) i približena je prosečnom čitacu na zanimljiv i inspirativan način.

Više o ostatku knjige i drugim vazduhoplovnim temama pogledajte u video prilogu u kojem sam intervjuisao Zorana Modlija odmah nakon promocije:

SNIMIO: Bojan Savić

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Dr

Može li se knjiga naručiti ili da je tražimo po knjižarama?

Odgovori
Pe

Pozdrav Dragane. Knjiga se može naručiti preko sajta izdavača Mladinske knjige ovde – http://bit.ly/SsKlpl

Lo

Modli je jedan jaaako fin i prijatan čovek.
Veliki pozdrav.
Jednom davno kad sam bio mali njegove knjige su mi bile "biblija"

Odgovori
Bo

Vrlo je teško pisati negativno o “legendi” . Ajde da budem do kraja otvoren o T.Z. estradnoj legendi Zoranu Modliju.
Vrlo je teško izaći iz okvira estrade jer od toga boluje celo društvo od politike do umetnosti a posledice toga će se tek videti, no to nije naša tema.
Pa eto skupih hrabrosti da o ovome nešto ozboljno napišem u ime živih i mrtvih, nepoznaih ljudi koji su se vrlo ozbiljno bavili ovim poslom koji se zove Avijacija.

Avijacija je vrlo ozbiljna ljudska delatnost da bi trpela estradni pristup.
Nas uvaženi T.Z. avijatičar Zoran Modli je knjški primer estradnog avijatičara,
ali o tom potom.

Pa da krenemo od početka:

Koliko je meni poznato avijacija gradi svoja iskustva u krvi. Zvući zastrašujuće ali je to tako od 1905, ako me sećanje ne vara, kada su braca Rajt prvi put poleteli.

Da rezimiram:
Svako iskustvo u avijaciji je plačeno nečijim životom. To je postulat.
Naravno toje najskuplja cena koja se može dati za nešto. I naravno ozbiljni ljudi a ne estrada, shvatili su da cena ne može biti niža, pa već kad ne može biti niža ajde da iz toga izvučemo maksimum.
Ukratko šta se radi: Svaki udes, katastrofa ili nezgoda, trpe ozbiljnu i detaljnu analizu kako bi se izvukao maksimum i da se to slučajno ne bi ponovilo.
To je aksiom.
To košta života ljudi, puno para, rada jako ozbiljnih i stručnih ljudi da bi se došlo do istine i ono što je najvažnije novog iskustva koje će spasti mnoge živote ubuduće.
To deluje vrlo prosto jednostavno. Naravno za ljude koji se bave ozbiljno avijacijom.

Mi.
Mislim na Srbiju kao nacija skloni estradnom razmišljanju. Svim udesima pristupamo vrlo estradno što dokazuje i knjiga čuvenog estradnog avijatičara, pokoj mu duše, pod naslovom “Kad motori utihnu” koja je čista sprdačina sa svim udesima u zadnjih pedeset godina i životima ljudi koji su uzalud izgubljeni. Ozbiljnih analiza naravno nigde nema a šta će nam, mi smo i onako etradna avijacuja.

I na kraju da se vratim na našeg estradnog avijatičara, što on do duše i ne krije.
Kao prvo iz njegove nezgode, gde je avion potpuno unisten a putnici i ostatak posade spašen snalažljivošću stjuardese , ne može se, i slovima ne može se izvući baš nikakvo iskustvo. ( Što bi rekao narod djabe ste krečili ) Naravno mogli bi da razgovaramo o SRM-u. Ili na primer o proceduri neuspelog prilaza ali to je ozbiljna analiza koja iziskuje dosta vremena, vrlo je dosadna i tu popularnosti i para nema, jedno reći nije Estradna.
Naravno Gospodin Modli kao estradni novinar zna da izvuće korist iz svega pa i iz svoje velike brljotine koju je napravio u letenju, ali to spada u domen morala ili obraza, sto nije tema ovog mog pisanija.
I na kraju, priča se da je čuveni pesnik Ovidije, pre nego sto je sebi presekao vene, napisao pismo imperatoru Neronu koji je bio ubedjen da je veliki pesnik.
Pa ja tako, kao parafrazu, tog pisma poručujem Gospodinu Modliju: Vi ste Gospodine Modli najveći estradni umetnik medju pilotima, najveći pilot medju estradnim umetnicima, želim vam da celog života do smrti budete popularni, da još napišete puno knjiga i zaradite puno novca ali u ime živih i mrtvih avijatičara ne skrnavite avijaciju.

Odgovori
Pe

Zorana Modlija sam upoznao pre 20-ak godina. Radili smo zajedno neku emisiju, gde je on bio narator (spiker, cistac teksta) a ja bio video editor (montazer).

Inace sam Zoranov fan od malih nogu, iz vremena dok je pustao programe za kompjutere preko radio talasa. Mnogo vise sam saznao od njega o racunarima nego o avionima.

Mogu samo da kazem da ga se secam kao jednog neverovatno prijatnog coveka sa ogromnim strpljenjem, bez naduvanog ega i sl. gluposti koje prate poznate licnosti.

U to vreme sam radio video montazu, ali kako nisam imao tonca, a sam nisam bio vest tonac (u smislu da sam imao rad sa miksetom u malom prstu), morao sam da ponovim neke stvari par puta zbog mog nezadovoljstva kako sam „isfejdovao“ ili „ufejdovao“ Zoranov glas sa pozadinskim zvukom (IT tonom) ili muzikom.

Ovo se obicno profi snima u tonskom studiju a montazer dobija gotovu tonsku podlogu koju pokrije slikom. No zbog budzeta, sve sam ja radio sam.

Modli je bez ikakvih problema prihvatio da ponovimo vise puta dok nisam bio zadovoljan, a kasnije mi je i sam pomogao oko zvuka i istovremeno je citao OFF (teskt) i regulisao nivo zvuka.

Pricam o vremenu pre 20 godina kada se nisu koristili racunari vec Sony Betacam SP REM montaza.

Za to vreme su mi razne „zvezde“ toga doba koje su citale tekstove reklama glumile ludilo.

Tako da, sto se Zorana Modlija tice, redak down to the Earth covek, veoma obrazovan, spreman da objasni, pomogne, saslusa, jednom recju sjajan covek i veliki entuzijasta!
Ne bih ga nikada nazvao estradnim covekom niti ga povezao na bilo koji nacin sa estradom.

Mozda bih ga uporedio sa zvezdom Top Gear serijala Jeremy Clarksonom, samo sto je Zoran za Jeremy-ja jedan gospodin covek koji je neuporediv dzentlmen i jedan savrseno pristojan covek, koji bi mogao da tom englezu odrzi lekciju iz dostojanstvenog ponasanja a opet i te kako zanimljive prezentacije! I naravno, honorari koje je zaradjivao Clarkson su neuporedivi sa Zoranovim.

Sve u svemu, jedan retko pozitivan covek na domacoj javnoj sceni.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Mečka na: Renoviranje manevarskih površina i održavanje piste na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u toku

Šta danas 2024-te godine možeš da sakriješ od satelita, dronova, kamera? I naravno sva transparentnost raznih dogovora o naoružanju, međunarodnih posmatrača itd.

11. Apr 2024.Pogledaj

Sunny Boy na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

Sedamdesetih je YU kupila (civilne) avione, placala ih je sunkama. Bas me zanima da li cemo sad na isti nacin platiti avione. Doduse, sunki za izvoz vise nemao, ali moze i municija. Pogotovo sto se prica o nekoj dokapitalizaciji vojne industrije. Ili je mozda ta dokapitalizacija u stvari u vezi pomenutog pogona za naoruzavanja helikoptera,…

11. Apr 2024.Pogledaj

Mislav na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

NikolaD Treba, u Rafaleu je nemalo americkih komponenti.

11. Apr 2024.Pogledaj

Galeb G4 na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

@Bulatovic Nebojsa Izuzetan avion Rafal, ali nije za male zemlje skromnih vojnih budžeta. Preskupo održavanje, preskup nalet, preskupo naoružanje. Za te novce se realno može modernizovati celokupna Kopnena vojska i PVO, a od toga bi dobar deo novca ostao u zemlji. Za naše potrebe M 346, FA 50, HF 17 ili evntualno J 10 C…

11. Apr 2024.Pogledaj