BEG airport status
Jatovi piloti otišli na preobuku za Erbas, 737 ostaje u floti do aprila, tračevi o mogućem nameštenom konkursu za pilote

Jatovi piloti otišli na preobuku za Erbas, 737 ostaje u floti do aprila, tračevi o mogućem nameštenom konkursu za pilote

BEOGRAD – Prva grupa najiskusnijih pilota Jat Airwaysa otišla je put Nemačke. Prema sadašnjim planovima avioni tipa Boing ostaće u floti do aprila sledeće godine. Bliži se datum prvog nenameštenog konkursa za pilote u novijoj istoriji nacionalne avio-kompanije ali sumnje su već počele da kruže srpskom pilotskom zajednicom.

 
PlanespottersNet_183208
 
Vršilac dužnosti generalnog direktora i predsednik borda direktora Jat Airwaysa Velibor Vukašinović potvrdio je Tanjugu da je prva grupa pilota sa Boinga 737 otišla u Nemačku na preobuku za Erbas A319.

Kako Tango Six saznaje, type rating (uključujući i line training) za trenutno najiskusnije Jatove pilote trebalo bi da traje ukupno 114 dana.
 

Početak rada Air Serbije

 
Velibor Vukašinović u pomenutoj izjavi Tanjugu nije mogao da precizira početak rada Air Serbije rekavši da se regulatorna odobrenja očekuju za koji dan.

Kako saznajemo iz više izvora moguće je da će novi menadžment otpočeti proces efektivne tranzicije po dobijanju odobrenja već ove nedelje (neophodne adminitrativne promene i preuzimanje izvršnog upravljanja kompanijom).

Takođe saznajemo da će po trenutno aktuelnom planu, zbog sporijeg tempa realizacije zacrtanih planova, ostanak najviše četiri Boinga 737-300 u Air Srbiji biti ograničen do marta sledeće godine.
 

U iščekivanju prvog poštenog konkursa za pilote

 
19398404334ef872caf25e3003732868_orig
 
Pilotska zajednica u Srbiji u stanju je tihe panike već drugu nedelju. Najavljeno zapošljavanje novih pilota na baznom tipu nacionalne avio-kompanije ATR-u 72 očekuje se u danima koji slede.

Nelagodu, sumnju i strah među više od 50 pojedincaca sa raznim nivoima iskustva i frozen ATPL dozvolama unelo je nekoliko, za sada još neproverenih, tračeva i glasina koje ne prestaju da kruže.

Uzrok ovoj uzbuni je sumnja da će pojedini rukovodioci Jat Airwaysa, koje je je aktuelni menadžment vratio iz mračne i neprijatne prošlosti kompanije, pokušati da zaposle svoje sinove i/ili sinove svojih prijatelja. Prema ovim pričama, njihova prvobitna namera bila je da konkurs nameste uz upotrebu jednog formalnog uslova koji bi za većinu bio diskriminatoran a u isto vreme i suštinski nepotreban za ovu vrstu zapošljavanja. Tumačenja su da bi se po realizaciji konkursa u Jatu mogli zaposliti novi mladi piloti sa istim prezimenima koja se trenutno nalaze u top menadžmentu kompanije i da bi ostatak bio nadomešten imenima koja bi se iz više pravaca mogla povezati sa tim istim ljudima.

Ovi neprovereni ali veoma frekventni tračevi koji kruže u poslednje dve nedelje u koliziji su sa iskrenom nadom svih nezaposlenih pilota i onih koji bi svoje trenutno radno mesto ostavili u korist Air Serbije da će budući konkursi biti fer, objektivni i nepristrasni.

Zvaničnici Etihada su nekoliko puta zaposlenima Jata ponovili da će svi segmenti poslovanja Air Serbije biti maksimalno transparentni. Za srpsku pilotsku populaciju ostaje nada da će prvi javni konkurs Jata biti obavljen pod nadzorom novog menadžmenta iz Etihada (Air Serbije) i da će to biti dugo iščekivan prvi nenamešten i fer konkurs za zapošljenje pilota Jata od devedesetih godina prošlog veka.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Co

Bilo bi bolesno da je konkurs za pilote namesten mada u Jatu je javna tajna da su pojedini piloti sami sebi popunjavali pecatiranu letacku knjizicu bez ispunjenog minimuma sati leta.
Za kabinsko osoblje se zna da je sigurno namesteno, jer raditi iznenadni kasting je jako neprofesionalno te nam to govori da su oni koji ce biti (ili vec jesu) primljeni pre javne objave vec znali za ovaj kasting. Nista novo u Jat… pardon Air Serbia.

Odgovori
Mi

Kada se prestaviš kao Čovek mi ti verujemo da si to. Ovo što si izrekao se zove optužba i kriminalno delo u našoj profesiji.Što neimenuješ ko je taj ili ti.Imaš strah ,kao što se neprestaviš imenom.

Co

Predpostavljam da je Miško tvoje pravo ime. Uostalom smesno je da me ovde bilo ko legitimise. To jeste kriminalno delo ali se desavalo i ti piloti su leteli. Nije na meni da pisem imena vec na onima koji su im davali pecatirane blanko knjizice. Naravno to se nikad nece desiti.

Mi

To mi je nadimak od rodjenja,ime mi je Milan.Kako nije na tebi da pišeš imena koja su napravila neko delo kje nije po zakonu ,onda bolje da i ne pominješ.Ako si na tvoje saznanje hteo moralno da utičeš na one koji su to uradili ,teška posla,, zalosno je da tako nešto postoji,samo ti i takvi neprolaze preko veruj m,i na svakoj proveri padnu pošto se iskustvo stiče letenjem a ne filovanjem knjižice.. nemoj da se ljutiš ovo su samo dobronamerne prepiske. niko te ne legitimiše ,nemoraš ni da se kriješ iza pseudonima,ko ih šisa mogu da ti pljuno pod prozor.Kome ima šta da kazem uvek sam rekao u lice i izneo u javnost,pa on neka se češe.
Pozdrav

Co

Cisto da se razumemo ja nisam pilot. Ne ljutim se nego hocu da ukazem sta se sve radilo u Jatu.

Pr

Novi konkurs ce biti 7 i 8 septembra, tako da ne vidim u cemu je problem.

Co

Ta informacija se pojavila juce nakon mog komentara.

Pr

Verujem da nije posledica tvog komentara, doduše.

An

Konkurs za kabinsko osoblje nije namesten, i ja sam isto to mislila, ali sam prosla sve krugove i dogurala za finalni intervju za Air Serbia. Regrutovanje vrse dva britanska drzavljanina iz Etihad-a. Novi konkurs je vec raspisan i bice ih jos sigurno.

Bo

dajte im sansu. mozda ne bude kao pre, sa druge strane ja poznajem mnogo sinova sa istim prezimenom, koji lete u drugim kompanijama. Prezime treba da te spreci da dobijes posao, ajde molim te!

Odgovori
Mi

Realno, povucen iskustvom konkursa za kabinsko osoblje ne nadam se nicemu…. Sve sumnje iz ovog teksta su sada i vise nego realne. A ladno sam se ponadao…. Ali i dalje cekam da se desi cudo….

Odgovori
Vi

Nisu otisli najiskusniji,niti najbolji.Otisli su instruktori,medju njima nagradjen cak i onaj safety menadzer koji je doveo pilota bez licence da leti kao kapetan u jat-u.To su instruktori koji u zivotu nisu videli drugi avion sem boinga,i koji su se polakomili da ce i na airbusu biti instruktori i nastaviti sa svojom politikom, za mene sve za druge nista.Toliko o njihovim profesionalnim kvalitetima,a ljudski i nisu vredni pomena.Idejni tvorac te politike izvrsni Slavuj koji sve vreme sabotira air Srbiju,vuce ocajnicke poteze probajuci da otme nesto za sebe i svoje sledbenike.Izmedju ostalog nekakva skolovanja za kapetane ljudi od skoro 60g,koji ni po cemu ne odgovaraju za taj posao,praveci na trenutnoj floti haos, gde se vise ne zna ko je je kapetan ko kopilot,ko skim leti,,plan leta stalno se menja,kabinsko osoblje nezadovoljno.Takva je i situacija sa trenutnim konkursom ciji je cilj da se ubace njegova deca i njihovi prijatelji i sve je tacno sta ste napisali iako ste to nazvali glasinama.Ta ekipa trenutno je upropastila jat u svakom pogledu,najmanje sto su zasluzili je da budu pocisceni i poslati u istoriju za sva vrmena.

Odgovori
Ma

Svevisnji poznavaoce prilika u Jat-u, pre nego sto se ubuduce ponovo izlupetas, da ti malo pomognem, "pilota bez dozvole" je u Jat doveo Bivsi Gen.Direktor Ognjenovic, a ne Safety Manager, koji kako kazes nije nikada leteo na drugom tipu aviona osim na B-737. Jos mala pomoc da smanjis svoju praznoglavu malicioznost, taj isti je pre 20 godina u Airbusu zavrsio fabricko skolovanje za A-320, a od tipova aviona jB737- leteo je na serijama 200/300/400/500.., kao i B747-200 C.

Go

Da li neko od njih ima zavrsen fakultet ili su srednjeskolci.Da li znas koliko fakultetski obrazovanih kapetana i kopilota vapi za poslom.

Mi

Kada krenu priče ovakve sadrzine,ispade da deca radnika koji rade u kompaniji nemog da konkurišu kao svi ostali. Uvek je bilo svuda pa i svetu ,deca pilota koji rade u kompanijam decenijama ,a završili su sve što je potrebno imaju prioritet ,kako to nekima odgovaralo ili ne..U svim firmama vaze ista nepisana pravila ,sada se samo pominje JAT- AIR SRBIJA ,gde su druge firme .Bolnice.Sudovi.Policija,Novinarstvo Ministarstva .Tu nema toga. Sačekajmo biće to uskoro,pa ko prodje provere znanja, ulazi. Ako se neko nada da će biti primljen sa 35-40 godina svoga zivota onda je veliki optimista.neće ga ni pozvati.Biraće se mladi koje će ustrojavati i eksplatisati narednih 40 godina. Zivi bili pa videli.

Odgovori
Mo

Tacno je da se tako kod nas do sada radilo i preterivalo. Na mesto osrednje bibliotekarke dodje njena kcerka polu-debil. Ili se gura sin portira da radi u nekoj kancelariji. Samo sto, koliko kapiram, svi se sada radujemo novom nacinu poslovanja i nadamo se da ce se i drugde u drustvu rasirti takav nacin misljenja: da okolnost da radis u tatinoj ili maminoj firmi bude sramota, jer pokazuje da nisi mogao da se snadjes negde drugde.

A3

Upravo ja dolazim sa airbusa da konkurisem na atr, jer zelim da budem u Bg, kuci… Deca pilota, u lufthansi , emiratima, qataru, etihadu, svuda imaju prednost, a ovde to nazivate prevarom? To je tako, i to ne znaci da ta deca inaju lazne diplome, toga nema, mozda u cg, kod nas nema, mozda sr nekome pogledalo kroz prste i to je sve…Ova firma ima sansi da uspe, a ako uspe, bice mesta za sve to budite uvereni…Ima strasnih pilota, sto su nasledili strasnu ruku i talenat i uz mako rada bice to savrseni piloti tako da ne ulaze orangutani da dizete aferu , kako Vas nije sramota sve, bolje gledajte decu od politicara nego od pilota, a za kabinsko osoblje. To je opet isto svuda u svetuuu preko veze i normalno , ima i jedno i drugo, tako je i kod nas ali vi to ne shvatate… Sa srecom kolegama, nadamo se najboljem .

Vl

Kolega shvatamo mi to. Shvatamo. Ali da se preterivalo u Srbiji, preterivalo se..
U kompaniji gde sam sad deca zaposlenih nemaju nikakvu privilegiju. A kompanija niije mala, veruj mi. Naprotiv. I veoma uspesna u svetskim razmerama.
U procentima novozaposlenih, deca radnika ne prelaze 15-20% od ukupnog broja. U JAT-u u jednom trenutku bilo je 100%.
Uz svo uvazavanje, ne mogu da verujem da tada nije postojao niko drugi ko je ispunjavao uslove konkursa. Naprotiv, tacno znam koliko je losih ili nesposobnih primljeno u tom periodu. Prezime pomaze, ali ne sme da bude jedini uslov.

Kr

Mislim da pomalo brkate loncice. Ako je kompanija u privatnom vlasnistvu, vlasnikovo je da zaposljava koga hoce – moze da zaposljava na primer samo ljude koji se prezivaju Petrovic ili samo pripadnike plemena Drobnjaci iz Crne Gore. Ali ako je kompanija u drzavnom vlasnistvu (kao sto je slucaj i sa JAT-om i vecinski sa Air Serbijom), onda je ta kompanija obavezna da se drzi objektivnih kriterijuma zato sto pripada drzavi i time svim gradjanima.

Sasvim je tacno da u svetu postoji odredjena politika prema zaposljavanju dece starih zaposlenih: ali to je nedopustivo u drzavnoj sluzbi i u ostalim ustanovama i kompanijama koje su u drzavnom vlasnistvu. A cak i kod privatnih kompanija: sasvim je jedna stvar da se transparentno ostavi odredjena kvota ili prednost pri zaposljavanju za decu zaposlenih, a sasvim je druga stvar da se glumi objektivan i nepristrasan konkurs, a da se na kraju stvar zavrsava sa namigivanjem i da se ne zaposljavaju deca zaposlenih iz kruga najboljih kandidata, vec se zaposljavaju deca zaposlenih sumnjivih sposobnosti UMESTO najboljih kandidata. Takav nacin zaposljavanja NIGDE na planeti gde kompanije teze uspesnom zaposljavanju i profitu ne postoji.

Vl

I kompanija u privatnom vlasnistvu se mora pridrzavati slova zakona. Ne tako striktno, kao drzavna, ali zakon vazi za sve, zar ne?
Tako da nismo pobrkali loncice.

Mi

Ne znam za pilote koji su zaposleni preko veze, ali za nove mlade stjuardese mogu slobodno da kazem da izgledaju kao folk-pevaljke i lake zenske sa splavaova, a ne kao neko ko ima zicu da se bavi ozbiljnim poslom u avijaciji. A pretpoistavljam da su i te malde stjuardese mahom u srodstvu sa starim stjuardesama i pilotima.

Mlade stjuardese u JAT-u su najbolji primer da zposljavanje preko rodbinskih i prijetljskih veza vodi oronjavanju kvaliteta usluge.

Vl

Da li to znaci da su i stare STW/STD i piloti izgledali kao folk pevaljke i lake zenske sa splavova?
Ako nisu, onda nesto nije u redu sa Darvinovom teorijom o nasledjivanju.

Mi

Kao i kod lekara, i kod advokata, vrlo je cest slucaj da deca koja zele da obavljaju istu profesiju nisu ni prineti roditeljima. Cesto je rec o razmazenoj deci, koja nisu prebvise radila na sebi, jer su uvek znala da ih ceka radno mesto. Osim toga, mislim da za pilote nije bitno da li izgledaju kao folk pevaci i pevacice, ali za njihove kcerke, ako hoce da budu stjuardese, jeste.

ki

To je jedno pateticno vidjenje nezadovoljnika,naprotiv,izuzetno kvalitetne i profesionalne mlade stjuardese.

Mi

Ma molim te, nagledao sam se nasih stjuardesa koje rade po stranim kompanijama. To su izuzetno kvalitetne i sposobne devojke, a ove koje je uzeo JAT su kao – folk pevaljke. Isto ako uporedis mlado kabinsko osoblje Montenegra i JAT-a, videces da su to dve potpuno razlicite price. U Montenegru, zgodni, fini, ljubazni, profesionalni, prirodni, u JAT-u degutantnta sminka, izvestacena faca itd. itd.

Vl

Bem ga, ali zadnje drustvo koje je zastupalo takve standarde i cenilo decu kroz roditelje i obratno je zavrsilo na sudjenju u Nirnbergu.

Vl

Jos nije konkurs ni objavljen, a vec se digla graja. Na novom rukovodstvu je tesko breme odgovornosti, da se otpocne na novi nacin i sa novim arsinima.

Dajmo im vremena i sansu, pa da onda ocenimo da li su uradili pravu stvar na pravi nacin.

Odgovori
Sa

Najbezazleniji i najrealniji komentar ovde, a vidi kako mu minuse daju!? Za nevjerovati…

I evo se pokazuje da sva pljuvanja i gadjanje drvljem i kamenjem nisu imala nikakvog smisla.
Konkurs prolazi kako smo samo zamisljati mogli. Svaka cast cija god to zasluga bila, a momcima ne ka je sa srecom u drugom krugu.

Vl

Sasa, vecina negativnih komentara na Tangu je napisana od strane ili neznalica i skorojevica ili od strane ljudi kojima pocetak rada Air Serbie donosi gubitak privilegija, rodbinskih veza i uzburkivanje zabokrecine u bari u kojoj su godinama tavorili.
Minusi znace apsolutno nista. Sakrivati se iza pseudonima, stavljati minuse i pljuvati dovoljno govori o njihovoj kulturi, znanju i vaspitanju. Vecina njih se cak i sopstvenog imena stidi, pa se njime ne koriste na Tangu.

Su

Akde sada lepo Jatovci dragi da nam izdiktirate prezimena svih primljenih pilota od 2001 do danas ne racunajuci 15tu klasu. I to je normalno? I tako je u drugim kompanijama? E. Al sada imaju deca koju izmarsirate jel se ne prezivaju kako treba kome da se zale, pa hajde da poverujemo da neko popije i otkaz jel ste namontirali da zaposlite decu i rodjake pre nego se profesionalni i nekorumpirani ljudi dohvate posla. Oni bar brkatom bozanstvu u svojoj karijeri ne duguju ni pice. Srecno!

Odgovori
Vl

Opet se gubi smisao rasprave. Nije problem sto su primljena deca radnika JAT-a u JAT. Problem je sto su u jednom trenutku mogla posao da dobiju samo i iskljucivo deca sa odredjenim prezimenima.
Suludo je zagovarati da neko ne moze da konkurise i dobije posao zbog prezimena.
Podjednako suludo je da neko moze da konkurise i dobije posao zbog prezimena.
No, u zemlji Srbiji postoje samo krajnosti. A ti ekstremi nikada nista dobro nisu doneli. Zato kazem, dajmo sansu novom rukovodstvu, pa da onda merimo rezultate ili da ih kritikujemo, ali na osnovu cinjenica.

Odgovori
VO

Ovo su ipak lepe vesti, posao sa Etihadom razni tracevi sigurno ne mogu da uzdrmaju, i mala ispravka avioni A319 trebalo bi do kraja ove godine da u potpunosti preuzmu saobracaj u potpunosti imate na sajutu http://exyuaviation.blogspot.com/ detaljne informacije o tome gde pise kako ce na kojim linijama raditi. Novom menadzmentu Air Serbie svako dobro nastavite kako ste započeli i ubrzo će te imati rezultat.

Odgovori
Vl

Vojo, kada bi polovina ovih ovde koji pisu sve i svasta, umela da procita i shvati procitano, gde mi nam bio kraj?
Srecom, novi menadzment nije briga oko diletantskih natpisa po medijima. Oni rade svij posao. Koliko uspesno pokazace vreme.

VO

SPSS SAMO PROFESIONALIZAM SRBIJU SPASAVA
AKO ETIHADOV MENADZMENT BUDE VODIO AIR SERBIU NA NAČIN KAKO VODI MATIČNU FIRMU A JA NE SUMNJAM SIGURNO PREDSTOJI LEPA BUDUĆNOST I POSLOVNI USPEH UZ PREZENTOVAN PLAN IDU KLJUČNE REČI PROFESIONALNOST, RAD RED DISCIPLINA ODGOVORNOST

Mi

Teško da svi shvate napisano,kao što nisu velika vecina ni znala da je bio jedan konkurs na Latest Job-u za STW/STD pre par meseci baza Beograd.
Pozdrav Voji i Vladi
Milan

Mo

Pa upravo tu i pise da ce na nekim linijama ostati Boing do polovine sledece godine.

ma

TRAZIM SAVET,
celog zivota sam skupljao lovu i do marta cu nakupiti tih 41 000e da uplatim vazduhoplovnu akademiju za atp dozvolu,ali sada imam 43god,iskreni savet trazim, da li bih mogao naci posao sa svoji 45 -46 kada je zavrsim

Odgovori
Ha

Moj iskreni savet je da se ne upustas u struku koja ima mnogo limita, pogotovu kada su godinje u pitanju. Moj odgovor se nalazi u kontra pitanju :"dali moze neko da pocne da se skoluje za profesionalnog balet majstora u cetrdesetim godinama" Moj savet Vam je da ljubav prema avijaciji prenesete na sportsku avijaciju a novac koga ste verovatno tesko ustedeli upotrebite za neki drugi posao, koji moze da donese profit.

Vl

Mogao bi Marko, ali nije jednostavno. Problem jesu godine, ali nije nemoguce. Veci problem je, sto u Evropi ces tesko naci posao, bar ne u redovnom avio saobracaju. Mozda u nekoj biznis avijaciji ili slicno??
Ako si spreman da odes dalje i platis jos para, onda Lion Air u Indoneziji moze biti jedno od resenja. U svakom slucaju, ako zelis dalje, trebace ti jos para za type rating i eventualno zaposljenje. Nazalost, stvari tako stoje.

Odgovori
ma

ok nije mi problem ni Indonezija,sta mi savetujes za koji tip rating posle skolovanja da se odlucim,…..eventualno zaposlenje?Pojasni mi

Vl

Marko, veoma nezahvalno pitanje. Nisi jos ni poceo skolovanje, a pitas me za period od tri ili cetiri godine od sada.

Da znam odgovor na to pitanje, bio bih milijarder, jer bi bio sposoban da vidim buducnost.

Nazalost bolji odgovor od ovoga nemam. Sve je jako veliki rizik, nema sigurnosti. Ono sto je danas OK, sutra moze biti lose i obrnuto.

ma

hvala druze

Vl

Nema na cemu. Tu sam kad god mogu da pomognem.

mi

Vlado,vidim da ste u prici oko svega,od kraja do pocetka pa me interesuje vase misljenje kao pilota sa stazom..imam 26 god,zavrsio sam fax i sada bih upisao akademiju u vrscu..da ne gusim sa pricama o zelji,ljubavi prema tom poslu itd..postoji mogucnost da nekako isfinansiram skolovanje (krediti itd.) pa me interesuje misljenje vase da li bi postojala mogucnost dobijanja posla bez upisanog typa…posto za dodatnih 20000e,koliko sam cuo da treba za to,sigurno necu skupiti..

Odgovori
Vl

Bez upisanog tipa aviona, skoro da je nemoguce u ovom trenutku. Nije sasvim nemoguce, ali sanse su ispod 1%.
U Evropi jedino Ryanair zaposljava pilote bez type rating-a, ali za to naplacuje 28000 Evra. Uz to trazi EU pasos i EASA dozvolu. Trenutno je na listi cekanja preko 300 pilota pocetnika.
Van Evrope, koliko znam, jedini koliko toliko ozbiljan igrac je Lion Air, ali i oni naplacuju tu usluge. Ne znam tacno koliko. Razne kompanije po Africi i bivsim zemljama SSSR, ne bih ni da pominjem. Bezi dalje od toga.
Nazalost, pilotska profesija je dosla do nivoa, koliko para, toliko muzike. I za dugo vremena se nista nece promeniti. Bar ne na bolje.
Pozdrav

Odgovori
Vl

Nece Etihad finansirati, skoro sam 100% siguran. Zasto bi? Kada ne da ce oni da plate, vec ce sami kadeti placati?
Em dobiju pilota, em pilot sam plati.

mi

A kakva bi bilo "situacija" kad bi mozda i to zavrsio…s'obzirom na godine i sl…kakva je generalno sitacija sa pilotima pocetnicima..da li kompanije traze mlade,starije iskusnije…itd?

Odgovori
Vl

Kompanije ne traze mlade, stare, iskusnije. Kompanije traze pare. Sve ostalo je u drugom planu. Nazalost.

Odgovori
mi

konkretno pitanje Vlado,i sa upisanim typom…recimo sve se to zavrsi u nekoj 29,30 oj god…mogucnosti za zaposljenje su…interesuje me misljenje iz tvog ugla jer si u tome svemu…cujes price,znas i sam…u tim si vodama?

av

Ja sam Mihajloo u pilotsku skolu krenuo kad je krenula da se raspada Jugoslavija. Ako su sanse sad 1 posto da dobijes posao jel znas kolike su bile tad? -10000%.
Nismo imali net,. nisu nam priznavali dozvole, trebala nam je viza bilo gde da krenemo…smatrali su nas za divljake koji ubijaju decu po ulici…nije bilo benzina za avione,.rezervnih delova…
Reci cu ti da smo svi dobili posao i svi letimo neko na manjim neko na vecim avionima.
Neko je dobio posao odmah posle skole neko nesto kasnije neko deset godina kasnije, da ne ulazim u razloge ili detalje.
A sanse da dobijes pilotski posao bez pilotske dozvole su ti garantovano nula!
Prvo pitaj sam sebe jel hoces ili neces da budes pilot.
Nista drugo nije bitno za tebe i tvoje godine….
U ovo vreme da bi to postao ti je potreban blagi fanatizam, pragmaticnost, trud i malo srece.
Pare?
OK svi kazu skupo je nema posla….
Trebalo bi da razmisljas kako da postanes pilot a ne sta ces da radis kad postanes pilot.
Da li buduci mikro hirurg ili kardiolog razmislja hoce li uspeti da se zaposli ili uci kao konj po celu noc.
P2F sema (Pay to fly) je najlaksa stvar na svetu. Sve moze za pare. za 150000 Eura postoje kompanije koje ne bih da reklamiram jer ih ne odobravam koje ce da te skoluju od 0 do kopilota na A320. I dace ti 3 godisnji ugovor posle… Ako imas pare izguglaj malo i tvoj problem je resen.
Ako nemas pare najjeftiniji FAA CPL u USA je oko 15000 USD. J1 Viza ti daje mogucnost da tamo ostanes jos godinu dana kao instruktor. F1 viza ti daje jos par godina posle za studije…
Nemas ni 15000 USD? Postoje tri aviokompanije na bliskom istoku koje zaposljavaju mlade ljude kao kabinsko osoblje. Ugovor je tri godine. Ako stedis mozes da ustedis 1000 Evra mesecno. 36 meseci 36000 Evra. To ti je FAA CPL IR ME i frozen ATP i jedno 200 sati "time buildinga" na nekom malom jednomotornom avionu u USA. Ja sam bacao padobrance u pocetku…posle sam presao na dvomotorni klipni avion mislio sam da je to space shuttle…
Samo je motiv bitan. Ako krenes u startu da kalkulises o poslu ili kapetanstvu ili gde ces i sta da radis
i hoce li ili nece biti posla kreni u neki privatni biznis zaradi pare kupi jedrilicu i uzivaj…
Zelim ti puno srece

mi

aviator,jel mozes da mi posaljes svoj email ili fb nalog?

Vl

Konkretan odgovor:

1.Sa upisanim ili bez upisanog tipa ista prica. Niko ne zaposljava abinitio pilota, a da mu ne naplati velike pare. Ne bitno koliko imas godina. Bitno je imas li zelis li da das pare unapred.

2.Sta ce biti za nekoliko godina, ne znam. U ovom trenutku u Evropi mozes dobiti posao samo ako platis 28000 Evra Ryanu, a uz to ti treba EU pasos i EASA dozvola. Bez toga, nema ni teoretske sanse.

3.Moje misljenje je da su kompanije u poziciji da diktiraju pravila igre i da to rade. Recimo, u ovom trenutku samo u Holandiji ima preko 2000 svrsenih pilota sa CPL i Frozen ATPL, bez type ratinga i ne mogu da nadju posao. A imaju pare da plate. Sad zamisli sebe, ako nemas EU pasos i EASA dozvolu, kakve su ti sanse.

4. Takodje mislim da se nista nece promeniti u narednih pet godina, ali to je samo moje misljenje, nemam cinjenice, jer ne mogu i ne umem da gledam u kristalnu kuglu i da proricem buducnost.

Zao mi je, ako ovo nije ono sto si zeleo da cujes, ali tako stvari sada stoje u avio industriji.

Odgovori
mi

znaci skoro nemoguca mislija biti pilot u neko buduce vreme…i sa parama a pogotovo bez njih…taj prvi korak posle skolovanja i upisa tipa mi zvuci kao neka nemoguca mislija…hvala puno na misljenju i vremenu izdvojenim za isto

mi

sve mi to deluje kao nemoguca mislija postati pilot u ovo vreme…i ako imas a pogotovo ako nemas pare tj..ako bi se nategao,pozajmi i sl.hvala [uno vlado na izdvojenom vremenu

mi

hvala puno Vlado

Odgovori
Vl

Nema na cemu. I samo mala ispravka, nije nemoguce naci posao sa parama, vec se postavlja pitanje da li se to isplati.
Prosta racunica:
40 plus hiljada Evra za osnovno skolovanje, zatim minimum 28 hiljada Evra za type rating, plus troskovi zivota za tih tri ili cetiri godine. Manje ili vise to mu dodje preko 80 hiljada Evra, a da nisi jos poceo da zaradjujes pare. Znaci, ako imas toliko para, nije nemoguce, samo je jako tesko. Ali ako nemas te pare, onda je nemoguce.

Ulozi te pare u jedan pristojan stan i izdaj ga. Vec prvi mesec ces zaraditi 500-600 evra od najma. I tako godinu za godinom. Kazem, ne isplati se u ovom trenutku skolovanje za pilota. Nazalost.

Mi

Dodatak na Vladin savet,informacija u Indoneziji sada se promenilo pravilo za Lion Ar sada trazi 250 sati na tipu . Menja se to iz dana u dan . I ja gde radim promenilo se svašta, pre su priznavali FAA dozvole sa IFR-om ,sada samo par škola koj su skupe i u Americi. Evropsku školu da te prime na AIR Bas-a samo Tuluz a to je tamo papreno. Plius da platiš nalet kompanji sa bondom koji ti vraćaju po 1/3 svake godine da radiš za njih.Strašno je teško momcima sa CPL dozvolama na današnje vreme. Kada traze nama da platimo ako hoćes na drugi tip svoje školovanje.Ako sam pomogao koliko toliko super.

mi

greska milane,izvini….a one spekulacije,manjak pikota u sveu itd..:)…ne znam sta da radim,delovalo mi je to sve nekako moguce dok nisam procitao tvoje i vladine komentare…

Mi

Ma ništa ,nema ljutnje, moraćeš da se naučiš kao i mi da istina,situacije koja sada vlada u Vazušnom saobraćaju ,nekada zaboli zbog razbijenih planova i želja..Potrebe z a iskusnima ima ,i tu se dešavaju ponude sramne prirode ako osete da nemaš posla trenutno..Morali smo da ti kazemo šta se dešava za tvoje dobro da se neugruvaš,pa posle nema nazad.,Mnoogi su imali velikih problema u ovome poslu,malo je onih koji su se udomili u stabilne i jake kompanije,promene se dese preko noći gubiš posao. Izvini ti što sam morao da ti kazem ovo sve.

Vl

Nije greska manjak pilota. Samo se taj manjak odnosi na iskusne pilote. Znaci pilote sa preko 3000 hiljade sati na jet avionu preko 60 tona tezine.

Odgovori
ma

Piloti moji dragi ,hvala vam svima na ovako korisnim informacijama,hteo sam da uplatim zaista i razgovarao sam sa gosp Vranicem i Koricom u Vrscu i na korak sam bio da bacim u nepovrat lovu,….bavim se automobilima ,uvoz…. ali uvek sa setom sam gledao i gledacu ka nebu,mozda moj sin koji ima 16 godina odluci da leti….ipak hvala vam puno

Vl

Marko, nemoj da odustajes. Uplati za sportsku dozvolu. Nije puno para, a ipak ces moci da osetis draz letenja i da sebe zoves pilotom. Moci ces vise da uzivas od nas linijskih pilota, jer mi letimo zbog posla (primarno), a ti ces leteti zbog uzivanja, ljubavi, zadovoljstva.
Poslusaj me i nece zalaziti. Ako ti treba bilo koji drugi savet slobodno se javi na milivl@yahoo.co.uk

Odgovori
ma

Vlado ,druze ti imas tako veliko srce i jedan si od retkih ljudi koji mi je tako iskreno dao savete,HVALA TI svakako cu te konsultovati , i obavestiti te , a ako mi se ukaze prilika za kupovinu nekog avioncica naravno cu sa tobom predhodno popricati ,a ako ima nesto zanimljivo moj kontakt je mikinik@live.com pa ako hoces zapisi ga .veliki pozzz

Tu

Svasta ovde moze da se procita. Recite mi (ili bolje nemojte jer ste vecinom subjektivni), kada svi ste toliko strucni, sta je desetinama odskolovanih stjuarda i stjuardesa od 20 do 30-35 godina kojima su samo uzete pare za skolovanje, nije dat ugovor (ili jeste, neki smesan od mesec-dva) i sada rade u agencijama za nekretnine, prodavnicama obuce ili fast food-u? Ja ih znam puno, bar 15ak i nisu deca JAT-a vec profi ljudi. Sve je NAMESTENO, ne vredi da fantazirate. Kraj. Bice neke kolateralne stete, mozda 5-10 njih koje ce primiti da maskiraju 50 veza. To se vec radilo.
P.S. Ovo za pilote i popunjavanje knjizica kod kuce sa drugarima je tacno. Video licno. Toliko.

Odgovori
Vl

Mene interesuje sta je sa desetinama hiljada radnika bez posla ili sa poslom bez plate. Kad se to resi, onda cemo da resavamo neispunjene snove.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

FlyKu na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali, komandant HRZ-a izneo za sada poznate detalje, sumnja se na otkaz motora

Davor Ja bih da se nadovezem. Vec prije godinu-dve na T6 sam napisao da jedan motor nije dobra opcija (mislim da se radilo se o F-35). O starim avionima i da ne govorim. Desava se, sta je-tu je. Naravno, nisam otkrio toplu vodu. Ali i Su-75 ce biti jednomotorni. A oko 30 % Migova 21…

08. Dec 2022.Pogledaj

K na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali, komandant HRZ-a izneo za sada poznate detalje, sumnja se na otkaz motora

Rafale dvosjed je borbeno više sposoban od jednosjeda, jer se dio velikog broja zadaca koje inace zapadnu jednog pilota u dvosjedu mogu prebaciti na drugog.

08. Dec 2022.Pogledaj

Pavle na: Predstavljen novi američki strategijski bombarder B-21 Raider: Prvi novi bombarder u svetu nakon Hladnog rata

Ma da sta zna Kina, svemirska stanica, sopstveni raketni program, lunarna stanica u najavi, hiljade milijardi dolara drzavnih obveznica...o cemu pricate?

08. Dec 2022.Pogledaj

Srbofil na: Predstavljen novi američki strategijski bombarder B-21 Raider: Prvi novi bombarder u svetu nakon Hladnog rata

@Oblomov "Glupo je uvlaciti se u bulju Kini i velicati ih kada niti imas pojma sta su oni, ni gde su ni kuda su posli" Nemoj tako, puna nam drzava eksperata koji znaju svako rusko i kinesko oruzje, sta su im strateski ciljevi, kakvu politiku vode, a da u zivotu svome nisu bili u Rusiji…

08. Dec 2022.Pogledaj

Dogma na: Bell Textron dobio ugovor za razvoj letelice koja će zameniti helikopter Black Hawk

Volim USA marketing , i pogotovo kako projekat postaje realniji krece pad karakteristika razni izgovori uz dalje povecanje ukupne cene! Da ce ga napraviti svakako,realno samo oni imaju resurse da sprovedu u delo nesto ovako veliko! efekat tek ostaje da vidimo kakav ce imati , ali nesto mi mirise da ce im helici dugo dugo…

08. Dec 2022.Pogledaj