BEG airport status
Jat Airways objavio konkurs za 20 novih pilota na ATR-u 72

Jat Airways objavio konkurs za 20 novih pilota na ATR-u 72

BEOGRAD – Jat Airways objavio je danas oglas za prijem u radni odnos na neodređeno vreme 20 pilota koji će biti obučeni za poziciju prvog oficira na avionima ATR-72.

 
2013-09-03 08.51.18
 
Kako je Tango Six juče i najavio Jat Airways je danas objavio konkurs za zapošljavanje i obuku 20 pilota. Potreba za novim pilotima na baznom tipu Air Serbije više puta je iskazana kako od sadašnjeg odlazećeg rukovodstva tako i od budućeg menadžmenta Air Serbije.

U dobro poznatom maniru i amaterskom pristupu Jat Airwaysa oglas je objavljen samo u jednim novinama, dnevnom listu Politika, u rangu oglasa za objavljivanje stečaja ili zakup poslovnog prostora. Netransparentni manir (svi koji treba da znaju već su obavešteni, ostali verovatno neće ni videti) već je viđen na poslednjem sličnom konkursu 2001. godine koji nikada do kraja nije bio realizovan  i koji je jednostavno rečeno bio jedna nameštena prevara.

Amaterski pristup Jat Airwaysa u ovom slučaju ilustrovan je i u činjenici da oglas ili vest o oglasu nisu objavljeni ni jednom rečju na sajtu nacionalne avio-kompanije.
 

Ipak će biti pošteno

 
Strahovi da će konkurs biti namešten na osnovu neuobičajeno mnogo tračeva i oprečnih informacija koje kruže pilotskom zajednicom Srbije u poslednje dve nedelje najverovatnije će se ne kraju pokazati kao neosnovani.

Naime, Novosti su u današnjem izdanju objavile izjavu savetnika za ekonomska pitanja prvog podpredsednika Vlade Srbije kojom je najavio vrlo skori početak rada Air Serbije:

– Komisija za zaštitu konkurencije trebalo bi do kraja ove nedelje da izda saglasnost na sporazum o strateškom partnerstvu sa “Etihadom”, odnosno na transakciju kojom će nacionalna aviokompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata sa 49 odsto postati suvlasnik “Jat ervejza”, rekao je za Novosti Siniša Mali.

Ova izjava zapravo znači da će novi menadžment efektivno preuzeti vlast za nekoliko dana i da će svi procesi zapošljavanja, pa i današnji pilotski konkurs, biti nepristrasni i transparentni.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Kao sto je i bilo ocekivano. Konkurs je tu. Sada cemo videti kako ce se odvijati.
Ocekujem puno pokusaja lobiranja, veza i slicno. Kao sto ocekujem da kompanija stane na put bilo kakvom nepotizmu i negativnoj selekciji.

Odgovori
Mi

Pazi kako ti lepe minuse,,kakvo nepoznavanje materije od strane čitalaca da ne poveruješ. Samo se plašim da nije samoinicijativno izbačen konkurs ,bez saglasnosti.Daj boze da grešim.

Vl

Ne obazirem se ja na minuse. Neka lepe sta god pozele.
Za ostalo, pokazace vreme.

VO

novi menadžment efektivno preuzeti vlast za nekoliko dana i da će svi procesi zapošljavanja, pa i današnji pilotski konkurs, biti nepristrasni i transparentni

to se zove lepa vest

Odgovori
Jo

Oglas nije amaterski , nego je objavljen pro forme da bi se ispunili minimalni zakonski uslovi za takve konkurse . Posebno obratiti pažnju na vrlo kratak rok (8 dana ) i zahtev da se dostavi važeće zdravstveno uverenje i uverenje da kandidat nije krivično gonjen , bez čega je prijava nevažeća . Sad vi razmilsite da li bi pilot koji nekim slučajem i čita Politiku , uspeo da pribavi sva potrebna dokumenta na vreme .
Ne bih da prejudiciram , ali ovo zaista mnogo liči na već poznate nameštene konkurse za razne pozicije u državnim službama .

Odgovori
Mi

Kao prvo uz vazeću dozvolu moraš da imaš lekarsko uverenje. kako drugo da nisi osudjivan dobijes isti dan. Sve što su trazili osim uverenja da se nevodi krivični postupak svaki ozbiljan pilot ima. Prema tome grešiš i to mnogo.

Jo

Uverenje o neosuđivanosti se čeka od 24 do 48 sati , u zavisnosti od nadležnog suda . Istina je da neki sudovi dozvoljavaju naručivanje ovog uverenja preko interneta , ali opet mora da se sačeka dostava na kućnu adresu ili da se lično uzme . Lekarsko uverenje klase 1 piloti imaju , ali pitanje je da li je važeće ( dakle ne starije od mislim 6 meseci ) a još veće je pitanje da li se priznaju uverenja izdata u inostranstvu , što je važno pilotima koji trenutno već negde rade . Tu je još i uverenje o državljanstvu , koje opet iziskuje vreme da se nabavi .

Sve u svemu , teoretski je moguće sve to nabaviti i poslati na vreme ( uzeti u obzir i vreme koje je potrebno pošti ) , ali u praksi će većina ljudi za konkurs čuti prekasno i odustaće kad vide koliko je kratak rok . Da je ovo ozbiljan konkurs rokovi bi bili duži , oglašavanje intenzivnije , potrebna uverenja bi mogla da se dostave i kasnije . Ovako , sve izgleda prilično sumnjivo .

Vl

Lekarsko uverenje vazi godinu dana. Strana lekarska uvetenja vaze, ako su izdata od strane EASA. Znaci cela Evropa.

Uverenja izdata van Evrope se na osnovu ICAO, priznaju za konkurs. Kasnije se dostavlja vazece uverenje u okviru srpksih vazduhoplovnih vlasti.

Kolicina neznanja kod diskutanata je ogromnih razmera. Zabrinjavajucih razmera.

Jo

Uverenje klase 1 važi 6 meseci za osobe starije od 40 godina i godinu dana za mlađe . Da li se priznaju strana uverenja ostaje sporno (prema nekim starim pravilnicima , nadležna za izdavanje uverenja u tadašnjoj SCG je bila samo VMA ) . Nadajmo se da ste u pravu za strana uverenja , mada iz teksta baš nije jasno .

Vl

Evo ti iz Aneksa IV da ne trosim vreme.

(a) Важење
1) Рок важења лекарских уверења класе 1 је 12 месеци.
2) Рок важења лекарских уверења класе 1 се скраћује на шест месеци имаоцима дозвола
који су:
(i) старији од 40 година и који лете у операцијама са једним пилотом у јавном
авио-превозу путника;
(ii) старији од 60 година.

Kao sto vidis ogranicenje od 40 godina je za single pilot operations. Takav avion ne postoji u floti JAT-a/Air Serbia.
Znaci ograncienje Klase 1 je 12 meseci do 60 godina starosti.

Vl

SCG ne postoji vec sedam godina. Izadji na sajt Direktorata, sve lepo pise. Ako ne znas, nemoj da pises netacne informacije.

No

Vlado, lepo je sto znas i sto hoces informacije da podelis sa ostalima u diskusiji.

Medjutim, nacin na koji omalovazavas druge u diskusiji je ruzan. Nema potrebe to da radis. Mozes skrenuti paznju na netacne informacije i na lep nacin.

Vl

Novosadjanine,

Pogledaj sve postove na koje sam odgovarao. Ko god je bio kulturan i uljudan, ja sam sa njime tako razgovarao. Ko je bio vulgaran, bezobrazan ili nevaspitan, od mene je dobio isti odgovor na identican nacin.

Takodje, kada neko tvrdi da je moj kolega i onda lupa gluposti, nemam zelje da se s njime raspravljam. Jer ako je moj kolega, onda je on sramota za profesiju, a ako nije kolega onda je prevarant i lazov.

Moji roditelji su me vaspitali da postujem druge, ali i da ocekujem da budem od drugih postovan. Ko zeli i moze tako, Ja sam vise nego voljan da pricamo. Ko se ponasa bezobrazno i nevaspitano, od mene ce dobiti istom merom.

Niti umem da lazem, niti imam duple standarde, niti zelim pod stare dane da se menjam. Ovo je internet i svako ima pravo na svoje dostojanstvo.

Pozdrav

Pe

Vlado, jel znas nesto o onom uslovu pod crticom devet? Zdravstvena sposobnost prema aktu o proceni rizika?

Vl

Ne znam. Prvi put to cujem.

Dr

Poštovani. Akt o proceni rizika predstavlja prema definiciji iz Zakona o bezbednosti i zdravlju na radu iz 2005 godine jeste akt koji sadrži opis procesa rada sa procenom rizika od povreda i /ili oštećenja zdravlja na radnom mestu u radnoj okolini i mere za otklanjanje ili smanjivanje rizika u cilju poboljšanja bezbednosti i zdravlja na radu. Sama procena rizika predstavlja sistematsko evidentiranje i procenjivanje svih faktora u procesu rada koji mogu uzrokovati nastanak povreda na radu, oboljenja ili oštećenja zdravlja i utvrđivanje mogućnosti, odnosno načina sprečavanja, otklanjanja ili smanjenja rizika. Svaki poslodavac je dužan da donese Akt o proceni rizika za radna mesta koja su pod njegovom kontrolom, a to rade agencije koje imaju licencu za vršenje poslova bezbednosti i zdravlja na radu, a iste angažuje poslodavac. Kada se uradi akt o proceni rizika i sagledaju svi faktori koji predstavlju potencijalnu opasnost po bezbebednost i zdravlje zaposlenog, u ovom slučaju poslovi pilota predstavljaju radno mesto sa povećanim rizikom, u saradnji sa službom medicine rada poslodavac određuje koje zdravstvene uslove mora ispunjavati kandidat za obavljanje poslova pilota. Predpostavljam da JAT ima Akt o proceni rizika, o čemu svi zaposleni moraju biti upoznati. E u tom aktu se nalaze zdravstveni uslovi koje kandidati moraju da ispunjavaju da bi vršili određene poslove, kao i vremenski period vršenja periodičnih pregleda zaposlenih koji rade na mestu sa povećanim rizikom. Radno mesto sa povećanim rizikom je utvrđeno aktom o proceni rizika na kome , i pored potpuno ili delimično primenjenih mera u skladu sa Zakonom o bezbednosti i zdravlju na radu, postoje okolnosti koje mogu da ugroze bezbednost i zdravlje zaposlenog. Nadam se da sam Vam pojasnio šta predstavlja Akt o proceni rizika, pošto se ja bavim poslovima bezbednosti i zdravlja na radu. Srdačan pozdrav! Marinković Dragan

Mi

Pa reci ti meni ko će iz neke ozbiljne kompanije i plate koje ni u snu neć imati u JAT-u ,dodje . Lekarsko vazi godinu dana za klasu 1,ko nema znaći da nije ozbiljan a poseduje dozvolu. Imaš u oglasu da se upućuju za F/O ATR72 znači oni školuju po standardima kompanije i EASA pravilima,ne primaju gotove pilote.,vec klince , Da da Bog da je ovo početak podizanja avijacije u Srbiji koja je umrla davnih 90 godina.U nadi da će biti još konkursa za AIR SRBIJU i neke nove momke . Lično radim preko i nepada mi napamet da dolazim za troduplo manje para.
Živeli bili ,i puno uspeha u profesiji ma kojom se bavili.

Ce

Netacno, uverenje se dobija na licu mesta na salteru. Samo se ceka red oko 20 minuta

av

Svim mladim kolegama "bez veze".
Moji roditelji su mi pre skoro 25 godina platili skolovanje poslednjim parama pred sam rat.
Secam se nasih kucnih prijatelja kako mom ocu govore da je lud sto daje poslednje pare iz kuce a nema nikakvu VEZU u JATu. Vrlo brzo sam shvatio koliko je to bilo presudno za karijeru u Srbiji.
Nisam imao sanse da se borim jer je tada cak bilo i opasno bilo sta reci protiv njih.
Sad radim za veliku avio kompaniju srecan i zadovoljan daleko od JATa
Borite se. Nosite Iphone na razgovore snimajte sve fotografisite postujte.
Obarajte konkurs, tuzite ih.
JAT je organizacija zasluzna za unistavanje mnogih karijera. Ovo sto sad rade je isto sto su radili pre deset dvadeset i trideset godina.
Ne dozvolite im da nipodastavaju vase znanje i trud da pljuju na zelju vasih roditelja da vam pruze obrazvanje i sansu da radite ono sto volite.
Puno srece

Odgovori
Mi

Kao prvo,svako snimanje koje si naveo, kazi da li ti to mozeš u svojoj svetskoj kompaniji da uradiš.Kao drugo koliko sam shvatio završio si 90 godina ,pa nvedi ko je primljen osim redovne klase koja je završila u jatovoj akademiji.I ti momci su čekali oko 9 godina da počnu da se obučavaju.Nemoj da pljuješ ako neznaš,sramota je i davati savete koji nemaju zakonsku porporu i da momci imaju komplikacije prilikom rtazgovora sa budućim poslodavcima.Ako je stvarno nešto ne regularno imaju pravo da obaraju konkurs,to se slazem.

av

"Kao prvo,svako snimanje koje si naveo, kazi da li ti to mozeš u svojoj svetskoj kompaniji da uradiš"

Naravno da mogu. Nema potrebe doduse jer je moj prijemni trajao 7 dana. Od psiho testova,
matematickih testova, profesionalnih teorijskih testova simulatora i sl. A inace se sve provere
dokumentuju i ako nisam zadovoljan mogu da trazim listing sa simulatora ili leta…

"Kao drugo koliko sam shvatio završio si 90 godina ,pa nvedi ko je primljen osim redovne klase koja je završila u jatovoj akademiji"

Da ne ulazim u to kako se formirala 15ta i sve druge klase pre nje pa i neslavna 16ta
posle…jer bi to otvorilo jos jednu konzervu crva, podsetio bih te da je koliko prosle godine pilot AGXa
presao u JAT a sta je imao ili nemao od dozvola gledali smo na TVu, Takodje ako zelis mozes da
proveris ko je primljen u JAT pre par godina takodje iz AGXa a i sa strane po pravilniku o
zaposljavanju dece radnika JATa. To pravilo je verovatno preuzeto iz stripova o Alanu Fordu.
Mozes i da proveris volsebne transfere iz Privredne Avijacije JATa i JATove pilotske skole. pocetkom
2000te

"Nemoj da pljuješ ako neznaš,sramota je i davati savete koji nemaju zakonsku porporu i da momci imaju komplikacije prilikom rtazgovora sa budućim poslodavcima"

Postoji jedno pravilo napisano u svim prirucnicima. "Captain can deviate from the written rules and
procedures in the interest of safety"
Na svaku nepravilnost ili neregularnost treba reagovati svim sredstvima. Ako se neko uposli da
upravlja letilicom koja nosi stotinak ljudskih dusa bez regularnih pravila za mene je to UNSAFE i
trazi reakciju bez opravdavanja sredstva. A i opste je poznato da bez kurira ili blica ili B92 u Srbiji
niko ni zasta ne bi odgovarao

Puno Srece

Vl

Snimanje sluzbenih intervjua je zabranjeno. Moze se izuzetno dopustiti, ali se dozvola mora traziti unapred. U mnogim kompanijama se intervjui vrse u sobama gde postoji aktivno ometanja rada elektornskih uredjaja.
U kompaniji u kojoj radim, ako bi pokusao tako nesto, lose bi prosao.

av

U mojoj kompaniji ako bi zaposlio brata od strica lose bi prosao

av

Sve sto zelim da kazem je da je JAT spreman na sve…da i dalje radi kako je radio u statusu svete krave i da ako neko zeli to da ispravi mora da se bori. Ako vama ne smeta ovakav konkurs ja sam srecan.

Mi

Meni sreća treba kao i svim ostalima. Za ovo što si napisao o Safe ili ti Unsafe, malo si pomešao teze. Iz geneksa je došao kao izvršni direktor (po političkoj liniji) nije ga birala kompanija ,drugi je došao kako to niko nezna. ali je postavljen na rukovodece mesto u menadzmentu. Ovde se neraspravlja o politici,već o konkursu i..To što si ti imao 7 dana za prijem u kompaniju imali smo mi više puta u kompanijama za koje smo radili ,a snimanje nije na oficijalnim sastancima intervjua nikad i nigde bilo dozvoljeno..ja sam završio kada si ti bio mali istu tu akadmiju koja je bila na svetskom nivou kvaliteta obuke ,mućke koje su bile 2000 ih je oodraz vaspitanja i situacije u zemlji koje traje i danas.Tebi treba sreća da karijeru zavrsiš ,penzijom i lepom uštedjevinom kao što sam ja i dočekao posle 30 godina rada u ovoj profesiji.
u svakom slučaju ima istine u ovoj našoj priči.
Pozdrav
.

Su

Ko je primljen osim redovne klase!?! Sve do jednog jatovog kopilota mladjeg od 1971. godista.

Ki

Tvoj post je potpuno degutantan. Nije ti palo napamet da je dosao rat, sankcije, raspad kompanije? Svasta nesto ne funkcionise u Srbiji i JAT-u ali ne treba ni preterivati, ni huskati ovako dzukacki.

Vl

Toliko se pise o JAT-u i svemu ostalom da me stvarno cudi ovolika briga oko oglasa objavlenog samo u Politici.
Ovde kod mene, ovoiiko kilometara daleko, jos prosle nedelje su svu Srbi znali da se konkurs objavljuje ove nedelje. U doba interneta, facebooka i ostaloga, stvarno je za nepoverovati da ima iko neobavesten.
Kao sto napisa Milan, ko zeli da konkurise, taj vec odavno ima sve papire spremne.

Odgovori
Pe

Pokusaj odlazecih da smuljaju jos nesto,sramota.Kakav je ovo konkurs bez ogranicenja godina,sta se desava ako se javi veci broj od 20 a svi ispunjavaju uslove.Sramota…

Odgovori
Vl

Zasto ogranicenje godina? To po svim aktivnim i pozitivnim pravilima i propisima je nezakonito.
Ako se pojavi veci broj od 20, radice se selekcija, kao i u svim drugim svetskim avio kompanijama.
Ne moze da se desi da se pojavi 25 klonova, pa da se selekcija ne moze uraditi. Takodje se moze uraditi selekcija na osnovu gomile drugih razloga. Od uspeha u prethodnom skolovanju, do polaganja testova iz raznih oblasti. Nista novo, nista sporno.

Mi

Petre

Kada se negde zaposljava ,javlja na konkurs,kao uobičajeno se javi tačan broj kandidata. Postoje selekcije,razgovori,provere, Naravno da kompanija tezi da primi kvalitet koji njima odgovara.Zašto bi ograničili godine,pa nepostaje se pilot za dva dana,pogotovu danas kada to košta mnogo para i vremena.

Mi

Srecno ljudi! Zelja mi je da se ove godine promene neke stvari, i da se od sada prestane sa pricama o namestanjima, brat, sin, kumic… Zelim da ne bude bojazni pri sledecem konkursu…. Sve ovo oni mogu da pokazu pitanje je da li ce… :)
U iscekivanju kadet programa jos jednom SRECNO!

Odgovori
Kr

Znaci ti si nekog svog vec uvalio?

ma

Postovani ,trazim iskren odgovor,imam 43 god i upisao bih va smatsa za atp dozvolu.Pitanje ,imam li sanse naci posao nakon zavrsene akademije ,sa toliko godina? pozzz

Odgovori
Vl

Marko, imas moj odgovor na drugoj temi, ako nisi video.

Odgovori
Bo

braca kumovi, a pogotovo sinovi. Losiji su piloti ili…!

Odgovori
ma

Vlado molim te, reci mi gde da procitam ,zaista mi je stalo da mi niko iskreno kaze,

Odgovori
Vl
ma

Vlado molim te reci mi gde da pogledam,smesno je ali i zalosno ja dvadeset godina skupljam novac za ovo a sada se pitam nije li kasno

Odgovori
Go

Ne zahteva ukupan nalet od 1500h, posedovanje ili ne posedovanje upisanog osposobljenja za tip aviona. Poslodavac jedino zahteva minimalno propisane zakonske uslove. Nisam cuo da je u nekoj kompaniji posao
F/O dobio kandidat sa ukupnim naletom od 200h sto je u ovom slucaju moguce. Da li je namera poslodavca da zaposli mlade i neiskusne pilote, koji realno i posle zavrsenog osposobljenja za tip aviona a koji obuhvata samo 36h nisu siguran i bezbedan izbor za novu kompaniju koja treba da podje od najvisih standarda a ne od najnizih.

Odgovori
Mi

Isto je i u Vijetnam Airline–u ,indiji ,Indoneziji,Maleziji, kadeti dolaze sa max 200 sati ,pa idu na tip reating,završe simulator,pa imaju letenje sa instruktorom za sticanje naleta max do u Evropi 50 sektora a na istoku do 150 sati uz dve provere do početka rada kao F/O na tipu.Za ovo što si napisao vazi u ovim krajevima 1500 sati za dugoliniski saobraćaj B777,AIR BAS 340,/ 747 itd. Takodje školuju i starije imam ih preko 42 godine za prvi tip.

Vl

E pa onda da te informisemo:

Ryanair zaposljava F/O sa 180 sati ukupnog naleta i veoma je bezbedan.
EasyJet ima veoma slican program i takodje je veoma bezbedna kompanija.
Air Baltic takodje.
BMI je imao do skora slican program.

Kako bi inace pilot sa dvesta sati uspeo da skupi sate i da dodje do 1500 sati? Nikako!!!!

Odgovori
mi

..A kakva bi bilo "situacija" kad bi mozda i to zavrsio…s'obzirom na godine i sl…kakva je generalno sitacija sa pilotima pocetnicima..da li kompanije traze mlade,starije iskusnije…itd? …i da li postoji mozda mogucnost da air serbia tj.etihad isfinansira upis typa.bolje im je da plate samo upis typa nego celo skolovanje posto pise po novinama da ce mozda u vrscu skolovati svoje pilote..morao sam ovde da ti posaljem posto na drugoj temi nece da mi salje poruke…sory

La

Vlado

Dali znate gdje se nalazi oglas u Politici ? ili vec na kojoj web stranici ?

Hvala
Lana

Vl

Lana, mislim da je novinsko izdanje od 03 septembra? Ne zivim u Srbiji, tako da sam oglas video na Tangu. Ne znam da li ga ima zvanicno na webu?

Vl

Odgovorio sam na onoj drugoj temi. Ide, ali sporije. Pera nam je sam u redakciji, pa ne stize. He he he.

Odgovori
Ha

Procitao sam veliki broj komentara I licitiranja oko naleta za pocetak skolovanja za kopilota u vazd. saobracaju.Nase iskustvo /Pilotska Akademija JATa/ govori da je broj sati sekundarni uslov a da je od primarne vaznosti kvalitet programa I selekcija tokom izvodzenja istog.Jedan od dokaza ove trdnje je uvodzenje B737 u Flotu JATa kao jednog od najmodernijih aviona tog vremena .Odmah po uvodzenju ovog tipa u saobracaj kandidati iz Vrsca su sa samo nesto vise od 200 sati letenja i skolovanja posstajali postajali kopiloti.

Odgovori
Mi

Drago mi je instruktore da ste dobro. Tako je bilo nazalost sada su vremena novca koji je na prvom mestu,pa onda profesija kojom se bavimo ili smo se bavili.Pozdrav za sve u Vršcu koji su decenijama školovali dobre pilote.

Vl

Tacno Shefe. Ja bio, video, ucestvovao, pobedio. Kao ono Veni, Vidi, Vici.

Odgovori
Go

Oprostite, znam za jednog kapetana JAT-a, koji kada je radio preobuku sa 727 na 737, je napravio skok 50m prilikom sletanja.Pitam se da li bi stigli zivi kada bi kapetan dobio najobicnije trovanje hranom a da se nadje pocetnik sa 200h.Danasnje sticanje licenci je cisto komercijalne prirode, ni jedan koji je upisao ME ovlascenje nije pusten da odleti samostalan let na SPA (ME).U nasoj zemlji ne postoji FTO koji ima avion sa autopilotom.Njihovo znanje je ograniceno i veoma nisko.Mozete zamisliti kako bi to izgledalo u avionu (A) kategorije performansi.

Odgovori
jo

za tvoju informaciju 310-ke iz vrsca poseduju autopilot

Go

Hvala, da li je plovidben vazduhoplov i od kada, koji je tip auto pilota , da li je spregnut sa GNS-om ili ima G1000.

Vl

Zasto mora da bude spregnut sa GNS-om? Gde si video da je autopilot spregnut sa bilo cim? Navigacioni sistem se uparuje sa GNS ili IRS ili INS. I onda postaje samo jedan od vise modova autopilota.

Autopilot ima vise modova, kao naprimer Heading Select, zatim Level Change, pa onda IAS HOLD, pa zatim MACH HOLD, pa LNAV, pa VNAV, Vertical Speed, N1, EPR i tako dalje.

Autopilot se moze spregnuti i sa autothrottle sistemom. Moze biti bilo koja kombinacja.

Go

Spregnut – Coupled, connected – Povezan (vazduhoplovna terminologija).
Glagol Uparen (od glagola: Pariti ili Upariti, vazi za zivotinje).

jo

Plovidbene su obe 310, YU-BLM odkad ja znam , a od skoro i BLK . nemaju g1000 mislim da je garmin 430 u pitanju. i jeste 'spregnut' je sa gns-om

Go

Hvala, prosle godine sam u oktobru pokusao da produzim IR/ME u Vrscu. Nije bio plovidben. Verovatno je to privremeno bilo.

jo

Jeste.Bila je nestasica goriva, zbog nekih problema na carini.A imali su i problem sa stajnim trapom, kada levi tocak nije hteo da se zakljuca, pa je avion morao posle na vanredne preglede.

Mi

Za tvoju informaciju, cesna 210 koja je stare kategorije ima ukumplovan auto pilot sa svim navigacionim srestvima kao i sa GNSS ,plus kabinu opod pritiskom. To ti je jedno motorni avion a da nepričamo o sadašnjim novim modelima. Kao drugo ME CPL IFR se radi sa dva člana posade osim u biznis avijaciji gde opet zbog para samo jedan mora da ima dozvolu za tip sa medikalom ne starijim od 6 meseci..Skok od kako ti reče 50 metara na sletanju sa B737 dovelo bi do ozbiljnog oštećenja ili loma aviona.Sa tom tezinom na sletanju i oduzetom snagom na toj visini posle odskoka iskorigovati nema se vremena. Obuka se satoji da naučiš da letiš po instrumentima kao bazna obuka bez auto pilota ,jer on zna da leti a ti vežbaš.U kasnijoj fazi radiš i taj deo upotrebe automatike. Što rekli korak po korak. Ima aviona sa AP u našim FTO školama. Nepostoji pilot na ovome svetu koji nije imao odskok na sletanju samo ne toliko visoko. Čak se i to vezba.na simulatoru.

Pe

Ko vrsi proveru zdravstvene sposobnosti po aktu o proceni rizika? Gde se to i kako dobija?

Odgovori
Ik

Moze neko ko je vise upucen da mi kaze da li je potrebna JAR CPL/ATPL licenca, ili je dovoljna ICAO dozvola za rad?

Necu da ulazim u debatu, vidim da je otislo u prepucavanje kao i uvek medju nama, ali iskreno gledano sa strane, ovakav oglas u novinama je blago receno smesno. Otisao sam na sajt JAT-a i tamo naravno nema ni slova o ovome. A nedelju dana za konkurs je posebna prica.

Srecno u svakom slucaju…nadam se da ovo uspe!

Odgovori
st

Postovani ikaruse
Nemoj da dezinformises
Na sajtu Jat Airwaysa je konkurs Ali zaslepljeni mrznjom ga ne vide

ik

Stvarno???
Evo ja sam pogledao večeras opet ali ništa. Oslabeo mi vid izgleda:)

Ma
Bo

Svima je jasno bez mnogo pametovanja da je konkurs namenjen raznim Slavujima, Slavujcicima, Prokpijevicima , Rankovicima i raznim njihovim prijateljima. Nazalost tu ce se prijaviti deca anonomnih roditelja ali ona nemaju sanse pored ovih gore pomenutih gospodara bivseg JAT-a cijom delimicnom zaslugom JAT vec odavno nepostoji samo to nema ko da im kaze.

Odgovori
st

Vidi se da mrzis dole pomenute I ne pomenute,
Istina je da ce se selekcija raditi zajedno sa Etihadom I to Skoro sigurno u Emiratima a ne ovde.
Kada se selekcija zavrsi I ako sinove ili rodjake onih koje si nabrojao ipad prime red je da javno ovde uputis izvinjenje tim mladih ljudima ne roditeljima.
Samo gulpi I mrznjom zaslepljeni ljudi tek tako etiketiraju mlade samo zbog toga sto im je ovaj ili onaj otac.
Zamisli da tako javno neko prozove tvoju decu!!!!!!
Za tvoju informaciju nisam pristrasan jer nemam nikola iz porodice koji treba da konkurise Ali MORAM da reagujem na tipican srpski primitivizam

av

Verovatno ih covek ne mrzi i ne poznaje ali poucen iskustvom zna da ovakav brzinski konkurs sigurno nije sastavljen da bude fer. Ako bude fer i ako se stvarno odrzi u UAE to je zaslugom i reakcijom novog rukovodstva i vlasnika 49% a ne zato sto je stara ekipa u JATu dozivela katarzu…
Neko je komentarisao da u svim kompanijama ima 15tak posto pilota dece/rodjaka zaposlenih. Da bi dosao do tog procenta JATu je potrebno oko 700 pilota bez rodjackih linija…
Sta je srpski primitivnije od toga?

Mr

svaka cast za post,dobro je da se nasao neko da pomene,neka dobro poznata imena

Vl

Kako stoje stvari, nece Etihad dozvoliti ovim pticima da polete. Ovo je samo zadnji trzaj odlazece garniture. Zivi bili, pa videli.

Odgovori
Mi

Mislim da grešiš, uz dogovo sa njima je konkurs raspisan,plan je da se preuzimanje završi ovih dana,dok se naši namole da daju papire.Pa će oni da odluče posle konkursa. zato se čekalo sa njim da pridje dan preuzimanja. Zbog dece koja ovo čekaju godinama ,nadam se da nije još jedna glupa igra sa sudbinama pilota. Lazna nada je gora od bilo čega ako je konkurs nerealan.

de

Deca koja "cekaju godinama" bi za slucaj da se ovaj konkurs iz "Politike" sprovede do kraja mogu samo da nastave da cekaju i nikada ne docekaju ni sansu da rade u JAT-u ili Er Srbiji. Ovaj konkurs je napravljen da se zaposle odredjeni ljudi jer sadasnji JAT nema ni mogucnosti, a bojim se ni zelje da sprovede fer konkurs. U najboljem slucaju bi kandidati dobili kakav "test" koji bi u maniru svega ostalog "procureo" tamo gde treba. Tako bi 20tak odabranih na istom imali 100% score. Uz cinjenicu da su slicnih godina, naleta, i obrazovanja pristupilo bi se primeni drugih "kriterijuma" za odabir bez mogucnosti da se komisji prigovori. Na srecu kada novi ljudi preuzumu vlast postojace mogucnost da se kandidati testiraju po standardima Etihada koji je u HR smislu malo otisao dalje od JAT-a i namestenih konkursa za klase, kopilote, i kabinsko osoblje (da se ne uvredi niko ko se zaposlio u JAT-u a da nije imao nikakvu vezu, nadam se da takvih ima). Kada prestanu dolasci u kompaniju a namerno koristim rec dolasci a ne zaposlajvanje kako se to do sada cinilo, i kada se necije dete zaposli zato sto je bolje od drugih a ne zato sto je isto kao i roditelj taj dan mozete slobodno da upisete kao dan kada je pocela istinska transformacija aviokompanije. Ne ni dan kada ste ofarbali jedn Airbus, organizovali press konferenciju ili poslali ljude da se skoluju za novi avion. Srecno deco na konkurusu i vidimo se ;)

ik

Ala vera, pa je neko shvatio o čemu je rec ovde.

Potpisujem;)

ju

Istina je da ce se selekcija raditi zajedno sa Etihadom I to Skoro sigurno u Emiratima a ne ovde.
Kada se selekcija zavrsi I ako sinove ili rodjake onih koje si nabrojao ipak prime red je da javno ovde uputis izvinjenje za lupetanje.
Za tvoju informaciju nisam pristrasan jer nemam nikola iz porodice koji treba da konkurise Ali MORAM da reagujem na tipican srpski primitivizam
Takodje se raspitaj da li sinovi buducih menadzera Air Srbije imaju sinove zaposlene kao pilote u Etihadu a ja ti kazem da imaju

de

"MORAM da reagujem na tipican srpski primitivizam"
Ja ne znam kome ti tacno odgovarate jer se vas post pojavio ispod Ikarusovovg koji prakticno nije rekao nista. Na svakom konkursu neko potvrdi ocekivano, neko razocara a neko prijatno iznenadi. Ne znam za sadasnje menadzere Er Srbije da imaju decu pilote, to svakako nikakve veze sa onim sto sam napisao u mom postu nema. Ako i prime iskljucivo decu pilota i JATovih radnika i u AUH onda ce to biti statisticki presedan. Ako prime jednog od njih ili deo ili porcenat, to ce biti realno a ako ne prime nikoga, pa i to nece biti neverovatno jer ce se prijaviti barem puta 5 od broja koji je potreban. Sta je tipican srpski primitivizam mozemo da raspravljamo do sutra. Meni nista primitivnije od agresije nema, a pisanje velikim slovpm (dranje), bahato nipodastavanje postojanje bilo koga ko je drugaciji (nije dete neke grupe, sekte, kluba) svakako jeste vrhunac primitivizma. Srpskog ili nekog drugog nebitno. Srecno deci, kao sto rekoh i vidimo se ;)

Vr

Ja sam pokusao da obnovim ME/IR na C-310 u Vrscu. Za konkurs sam saznao 4.9. Petog sam uspeo da nabavim 150 000 dinara koliko je potrebno da se to ovlascenje obnovi. Da bi mi u Vrscu rekli kako su oba ovlascena kapetana koja mogu da urade obnovu na odmoru od 7.9 . I vracaju se za 3 nedelje. Dodje mi da pojedem dozvolu koju imam . Sam proces obnove traje 3 do 4 dana , a oni stavili ukupno 8 i to racunajuci vikend koji po zakonu ne bi trebalo da se ubraja. Nadam se da ce rok za zalbu od 15 dana biti izpostovan.

Odgovori
Mi

zašto idete neode u drugu FTO organizaciju i završi to,moze i na druom mestu.

ik

Marko, hvala za Jatov link za oglas.

Ja sam gledao par puta pod sekcijom "zaposlenje" u donjem desnom uglu web stranice i ništa. Ne znam kako nisam video link na glavnoj stranici…verovatno zato što se vrti usporedo sa reklamnim oglasima za Jatove destinacije? Ne bitno sad, danas je već krajem konkursa…za ljude koji nisu odmah spazili oglas ili žive u inostranstvu stvarno je 'nemoguca misija'

Odgovori
ne

namesteno 16 mesta

Odgovori
Ma

Pa sta je sa ovim konkursom?

Odgovori
ju

Pa to ovi strucnjaci iz Etihada efikasno resavaju manjak kopilota jer Jat nije znao

Vl

Konkurs za kopilote nije raspisao Etihad, vec JAT, pod rukovodstvom Velje Vukasinovica. Etihad je bio protiv oglasa, ali sad je tu, pa kom opanci, kom obojci.

Odgovori
zb

Jel moze neko da mi objasni o čemu se radi ovde. Aplicirao sam na flightjobs.com za Air Srbiju za poziciju A319 kopilota. Znaci nikakve veze nisam imao sa ovim Jatovim oglasom za ATR kopilota. Ne dugo zatim dobijem odgovor od Jata da sam pozvan na sim eval u Vršcu. Ko ovde prima koga?

Kad smo već kod Jatovog oglasa jel može neko da mi kaže koja je početna postaje na ATRu i koji je prosecan mesečni blok? Koliko se radi u prosjeku dana, koliko sektora, koliko dana godišnjeg se dobija prve godine??

Pitam jer već radim negde pa bi da uporedim uslove. Hvala!

Odgovori
Vl

JAT=Air Serbia
U ovom trenutku se vrsi preimenovanje i preregistracija JAT-a u AS. Zato dobijas odgovor u ime JAT-a. Cim se preimenovanje pravno zavrsi sva dalja korespodencija ce biti sa AS.
Ostalo ne znam. Ne letim u JAT-u.

Mi

Pozvani su svi koji su konkurisali u JAT-u plus sa flightjob-a. Koliko sam čuo oko 112 kandidata,mada sam i čuo da je prošlo jedno 60 ukupno. Slabo se pisalo po novinama oko toga,samo je Etihad sa svojim instruktorima vrsio procenu na simulatoru u Vršcu. Bez veza i vezica,ko je dobar ulazi u proceduru ostali sledeci put. Uopšte nije najivan ulazak koji ima više faza i provera i na kraju obično biva da uzmu najboljih 20 ostali su na stby ,ako zele da sačekaju nešto sledeće.Napisi kao si prosao posto si pozvan a asesement ,u Vršac. kao što napisah ranije da će sve t biti odradjeno pod okrivljem Etihada,ispuni lo se. Ko neveruje neka nadje moj komentar po objavljivanju konkursa..Ovo je zbog komentara o nameštenom konkursu,pa neka provere kako je check bio zajeban i koliko ih je prošlo.Kao i koji su prošli.za sada. Pozdrav za sve kadete sa zeljom da uspete u karijeri.

Se

Air Serbia ce zavrsiti kao i JAT.
Dok kompanije po Svetu na sva zvona zvone da zaposljavaju pilote, Air Serbia krije.
Svetski trendovi su da na konkursu saslusaju sve kandidate i testiraju, ali oni koji ponude 30.000-40.000 eura za 500 sati naleta, po formuli "Pay to fly", dobijaju prednost a da kompanija nakon tih 500 sati nije obavezna da ih zaposli.
Jasno je koliko miliona se extra zaradjuje ovakvim modelom, dok tesko da neka kompanija placa type rating nekome, vec odmah porucuju o svom trosku kandidat.

Odgovori
sa

zdrava ekonomija I poslovanje ne mora I ne treba da zavisi od sponzorstva pay to fly. Na srecu zdrave kompanije jos uvijek do-preskolovaju svoj kadar Tao da ti zakljucak nikako nije na mjestu.

sa

Mozda bi citanje sljedece anegdode trebao da bude uslov za komentarisanje na ovoj stranici kako bi se smanjio broj zlonamjernih I nekvalifikovanih komentara..

O ŠIRENJU GLASINA I TRAČEVIMA U drevnoj Grčkoj (469-399 BC), Sokrat je bio naširoko hvaljen zbog svoje mudrosti. Jednog dana dode mu poznanik vrlo uznemiren: " Sokrate, znate li što sam upravo čuo o Diogenu ? " " Samo trenutak, " odgovori je Sokrat, " Prije nego mi kažeš što si čuo napravit ćemo mali test. To se zove Trostruki Filter Test." " Trostruki filter ? " " Točno, prije nego mi ispričaš o Diogenu, profiltrirat ćemo ono što mi namjeravaš reći. Prvi filter je istina. Jeste li apsolutno sigurni da je ono što mi namjeravate ispričati istina ? " – " Ne, zapravo sam samo čuo o tome. " – " Dobro, znači ne znamo je li to istina ili ne. Pokušajmo s drugim filterom, filterom dobrote. Je li ono što mi namjeravate reći o Diogenu nešto dobro ? " – " Ne, naprotiv …" " Dakle, želite mi reći nešto o Diogenu što može biti loše, čak i ako niste sigurni da je istina ? " Čovjek je slegnuo ramenima, malo zbunjen. Sokrat je nastavio: – " Vijest još uvijek može proći test jer postoji i treći filter, filter korisnosti. Hoće li ono što mi želiš reći o Diogenu biti korisno za mene ? " – " Ne, mislim da neće. " – " Pa " zaključio je Sokrat, " ako ono što mi želiš reći nije istina, niti dobro, niti korisno, zašto to reći meni ili bilo kome uopće ? " Čovjek je bio zbunjen i posramljen. Ovo je primjer zašto je Sokrat bio veliki filozof i zašto još uvijek imamo visoko mišljenje o njemu.

Odgovori
Vl

Kada bi primenili ovo pravilo, ( sa kojim se slazem), intenet bi prestao da postoji. Ili bi bio minijaturan.

zb

Hvala na par odgovora…

mada ne mogu da verujem da bas NIKO ovde ne forumu, ne zna za plate Jatovih pilota, tacnije kopilota?:)

Ipak priacmo o oglasu za tu poziciju na ATRu, pa bi zeleo da znam kako se stoji sa mesecnim blokom, dnevnicama, godisnjim duzinom godisnjeg za pocetnike…
Kako se pravi mesecni roster (prema seniority broju ili ne)?
Koliko traje obuka na ATRu i gde se ide na obuku?

Hvala jos jednom!

Odgovori
Vl

Ima ljudi, ovde, koji znaju. Zasto nece da kazu, ne znam. Mada kad malo bolje razmislim, bolje i da ne kazu. Ovako izgleda lepse, tajnovito, egzoticno.

Mi

Koliko znam ,plate su svuda tajna,osim kod nas gde volimo da se prikazujemo koliko smo pametni i osioni da krsimo zakon.Školovanje po sada EASA kao i već duze vremena traje max 6 meseci od pocetka graund treninga. Nije vise dugo skolovanje kao nekada,što se odmora tiče kao mlad početnik imaš zakonski minimum od nekih 23 dana,čini mi se plus rekreativni odmor od 14 dana. Mada se zakon menja koliko sam čuo .pa mozda bude promena na gore. Nalet ce biti kako je planirano do 80 sati .Platu koju je jedan komenterisao i izneo cifru je netačna za F/O ,mozda imaju toliko kapetani .Kao početniku bitno ti je da udješ u kompaniju,stekneš iskustvo i nalet pa posle sam odluci kada budeš imao preko 1500 sati total i jedno 500 sati na tipu. Za koju kintu do tog momente nemoj da razbijaš glavu ,mnogo je zeznuta situacija u našem poslu danas..Zelim ti uspeh i dugu karijeru.

Go

Ne radim u Jatu, ali ono sto znam od par kolega koje poznajem koji su kopiloti na ATRu- plata je do 2300-2400 evra (sve je ukljuceno, veci deo isplacen u dinarskoj protivrednosti). Radi se 40-50 sati mesecno, zale se u poslednje vreme da ih gaze do 70… (Ja kada letim 70 taj mesec racunam da nisam ni leteo).
Godisnjeg imaju mnoogo, mislim da je 35 dana plus 14 dana kondicioni odmor. Takodje imaju i benificirani staz. Ne znam kako se pravi roster, ali nije mesecni nego je nedeljni.
Takodje za obuku ne znam, za normalne firme znamo koliko traje preobuka za tip. Oko mesec ili mesec i po dana samog "type rating"-a, plus line training posle toga.
U Jatu se ranije dogadjalo da to traje mnogo, mnogo duze od toga. Verovatno nove gazde primenjuju normalan sistem.

Pozdrav

Odgovori
zb

Hvala Goste,

da je vise takvih ljudi kao ti, kakav bi bio svet.

Odgovori
sa

Svaka cast na organizovanoj selekciji. 2 stranca I 1 nas ….ni po babi, ni po stricevima….

Odgovori
fu

Slazem se!

Ne liči ni malo na one stare price…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

17. Apr 2024.Pogledaj

Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

17. Apr 2024.Pogledaj

Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

@Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

17. Apr 2024.Pogledaj

Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

@Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

17. Apr 2024.Pogledaj

Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

17. Apr 2024.Pogledaj