BEG airport status
DCV: Freebird Airlines preuzima letove bankrotiranog Skaja

DCV: Freebird Airlines preuzima letove bankrotiranog Skaja

BEOGRAD – Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije izdao je saopštenje povodom bankrota avio-kompanije Skaj Erlajns

 
„Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije, uz saradnju sa Ministarstvom saobraćaja, čini sve što je u njegovoj nadležnosti, da se što pre premosti novonastala situacija sa turskim avio – prevoziocem Skaj Erlajnsom koji je objavio bankrot.

S obzirom da je ova avio-kompanija imala dozvolu DCV-a za obavljanje serije čartera u sezoni leto 2013, na liniji Antalija-Beograd-Antalija, za prevoz turista iz Srbije, Direktorat smatra da je u ovom trenutku najbitnije da se putnici prevezu po već isplaniranom redu letenja, bezbedno, bez otkazivanja ili kašnjenja letova.

S tim u vezi, Direktorat je danas izdao dozvolu za seriju čarter letova turskoj avio – kompaniji FRIBRD ERLAJNS, koja će već sutra preuzeti putnike Skaj Erlajnsa. U proceduri je i zahtev još jedne avio-kompanije iz Turske koja je takođe zainteresovana za seriju čarter letova na liniji Antalija – Beograd- Antalija.

Smatramo da će ova iznenadna situacija, objava bankrota avio- kompanije Skaj Erlajnsa ubrzo biti prevaziđena, tako da za turiste iz Srbije neće biti. Osim Srbije, sa ovim problemom suočene su i mnoge druge evropske zemlje u kojima je leteo Skaj Erlajns.“, stoji u saopštenju Direktorata.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

je

"“Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije, uz saradnju sa Ministarstvom saobraćaja, čini sve što je u njegovoj nadležnosti, da se što pre premosti novonastala situacija sa turskim avio – prevoziocem Skaj Erlajnsom koji je objavio bankrot."

Turska aviokompanija FreebirdAirlines, uz saradnju sa turskim Ministarstvom finansija je učinila sve što je u njihovoj nadležnosti da što pre "legne" novac na račune nadležnih, kako bi se "premostila novonastala situacija".

Odgovori
zv

Skaj je najmanje dve godine u problemima. Ukidaju se linije, avioni vracaju vlasnicima od kojih su lizovani, nedavno su uzeli kredit da bi kompaniju ponovo vratili na noge. Piloti ih napuštaju. Najveca grupa nasih pilota u Turskoj nije dobijala plate mesecima, pre nego sto su se vratili u Srbiju. Ne mogu da verujem da nas Direktorat koji je izdavao dozvolunSkaju, sve ovo nije znao. I dalje se "skidaju gace" svima koji apliciraju za dozvolu u Srbiji.

Odgovori
St

Tako je. Zna se i da je nas Direktorat bio upozoravan od ljudi koji su leteli za Sky da ce kompanija sigurno bankrotirati i da najmanju ruku nije pametno da im se odobri letenje za Beograd. Nema ko da slusa, bitan je kicanovic…

Go

Nista od navedenog nije argument za neizdavanje dozvole. Nije ni prvi ni poslednji put da avio-kompanija bankrotira i postoje trzisni mehanizmi, koji kao sto vidimo i funkcionisu, da se odrzi saobracaj.
S druge strane, svakako da kriterijume za izdavanje dozvola treba ispolirati i ovakva iskustva su svakako primeri koji ce posluziti – ali niko ne moze nekome bez ikakvog formalnog osnova (i samo na osnovu prica) da uskrati saobracajno pravo kada su svi predvidjeni uslovi ispunjeni.
Takodje, ne zaboravimo da su turisticke agencije, obe sa dobrim kontaktima u Turskoj, napravile ugovore sa ovom kompanijom i naveliko prodavale aranzmane – i to pre dobijanja dozvola – i tesko je poverovati da nisu cule price o kompaniji koje bi svakako bile dovoljan signal da se ne zakljucuju ugovori o carterima, te traze pouzdaniji partneri.
Dakle, odgovornost je kolektivna i ovakve pojave se ne mogu resavati samo na nivou Direktorata, jednog ili dva ministarstva i ponekog udruzenja. Potrebna je zdruzena reakcija, dosledno sprovodjenje uspostavljenih principa, vise transparentnosti i koordinacije – a manje pricica.
Svim srpskim turistima zelim i nadam se da ce ovog leta otputovati na svoje dugoocekivane odmore bez problema.

Vl

Goco, sve sto ste napisali tachno je do zadnjeg slova. Vecina obichnog sveta ne razume pravila igre u medjunarodnom vazdushnom saobracaju, pa onda reaguju emocijama, a ne razumom. Na zalost ili na srecu, emocije nemaju mesta u Vazdushnom Saobracaju. Samo chinjenice i razum.

zv

Dobrim delom izvrtanje teza. Da, turoperatori jesu potpisali ugovor sa prevoziocom. Mogli su potpisati i sa Mambo Dzambo Erlajnsom. Da li bi Direktorat zbog toga izdao dozvolu? Finalni potpis i odobrenje, nakon neophodnih provera, stizu iz Direktorata. Nema ni prica ni pričica. Situacija, finansijska i bezbedonosna (leteli su sa kapetanima 0 sati experience) lako je dostupna. Konacno, da li bi turski DGCA izdao dozvolu ovakvoj kompaniji da leti za Tursku?

Odgovori
Vl

Svaka kompanija leti sa zero (0 sati) kaetanima.

Pobogu kako moze neko da postane kapetan, ako ne pocne sa zero hours kao PIC?

Ne znachi da taj pilot ima nula sati ukupno, vec da je tek polozio za kapetana. Svaki kapetan je jednom bio zero hours kapetan, a onda je pocheo da skuplja sate.

Kakva budalshtina! Shta sve papir ne trpi?

Vl

Boze!!!! Pa ko je izdao dozvolu ovoj kompaniji prvo? TURSKi DCV !!!!!!!!

Ljudi, da li vi prvo razmislite pre nego shto napishete?

Srpski DCV izdaje dozvolu leta, na osnovu AOC izdatog od drzave kojoj pripada aviokompanija. Dok je AOC bio vazechi, DCV je postupio po zakonu. Kada su Turci ukinuli AOC Skaj-u, ukinuo je i nash DCV njima dozvolu za letove i automatski dodleio kompaniji koja je od strane turskog DCV-a imenovana da nastavi letove.

Ne moze se kako ko hoce, vec po zakonu, shto ochigledno u glavama vecine Srba ne znachi nishta. Ko je*e zakon?

Odgovori
zv

Postovani Vlado, prvo nije lepo pisati "kakva budalashtina" i koristiti silne usklicnike jer se to u kulturi internet komunikacije smatra kao da govoris povisenim tonom sa sagovornikom. Drugo, Turski DGCA ce uvek izdati dozvolu svojoj kompaniji da bi je uposlio. Nas nije duzan. Trece, kapetani koje je Sky zaposlio nisu kompanijski odskolovani kapetani koji su onako kako procedure nalazu leteli na linijama nesto sati, nego su isto kao i ti (tvoje neiskustvo je ocigledno) restrikciju skinuli na simulatoru, a onda bez i jednog dana obuke na linijama poceli da lete B737 po zahtevnim aerodromima Turske. Legalno – da. Pametno – ne. Ako ti nesto nije jasno, otvori bilo koju stranicu za pilotske poslove pa mi reci koja to kompanija zaposljava zero hours captains ili pak tamo pisu neki uslovi kao npr. "minimum total hours as PIC"? A o istinitosti mojih tvrdnji, mozes da se raspitas u Beogradu, jer su izmedju ostalog u pitanju i nasi momci. Dajes dosta komentara, od kojih su dobrim delom mnogi netacni. Da ne sirim diskusiju…

Odgovori
St

Ti neiskusni su, za razliku od nekoliko Jatovih iskusnih, kompanijski odskolovanih kapetana, dobili prolaznu ocenu na ulaznom simulatoru u kompaniju. Kod nas se, potpomognuta negativnom selekcijom, gradi lazna slika o sopstvenoj vrednosti. Kada se zagrize za posao u inostranstvu, sve to pada u vodu. Uostalom, ako pogledamo poslove koji se nude za 737, na mnogo mesta se trazi NG experience. Ko je tu sada kvalifikovaniji? Jatovi doajeni analognog cockpita ili ovih par "neiskusnih?"

Vl

Slazem se da ne sirish diskusiju, jer ochito nemash pojma shta pishesh. Ja koristim usklichnike, jer koliko znam nema zakonskih kaznenih mera protiv usklichnika. Zar ne???

Protiv kleveta, lazhi, neistina, ima. To je tvoj problem, ne moj!!!

Turski DGCA izdaje dozvole (AOC) na osnovu ICAO standarda. Srpski DCV izdaje dozvole za letove na osnovu AOC izdatog od Turaka. Niti jedan DCV u svetu nema pravo da odbije izdavanje dozvole na let na osnovu sumnje. To shto se tebi neshto cini sumnjivim, ne znachi da je sumnjivo. Na svu srecu!!!

Rekstricija se uvek skida na simulatoru. Ukoliko je D level simulator, nema potrebe za daljim ispitima. Onda se radi OCC kurs u kompaniji. Taj kurs mora da prodje zero hours kapetan, kao i 17000 hours kapetan (moj sluchaj). Kompanija postavlja uslov za minimum total hours za PIC. Turkish trazi 2000 sati PIC. Xiamen trazi 500 sati PIC, a ima toliko kompanija koja traze zero hours da ostavljam tebi da ih trazish po netu.

Nemam shta ja da pitam u BG o tvojim ttvrdnjama, to je tvoj problem. Znam tacno ko su momci, chak neke znam i lichno. I oni mene. Mozda i ti??????

Nisam ja kriv shto su neki ostali kratki za desetine hiljada evra plate u SKY-u. Hteli su brzo do iskustva na levom sedishtu. Platili su ga skupo, ali su ushtedeli na vremu, zar ne???!!!

Odgovori
St

Sky je pukao zbog finansijskih problema koje su vlasnici imali u svojim drugim poslovnim kombinacijama. Nasi piloti koji su tamo dosli sa 0 sati na levom sedistu (samo njih 2, slovima dvojica, od ukupno 15-20) zavrsili su tamo istu obuku na linijama kakvu imaju i lokalni kopiloti koji se skoluju za kapetane. Jedina je razlika sto su tamo dobili sansu koju ovde nisu imali. Posle te linijske obuke leteli su po "zahtevnim aerodromima Turske," Evrope i Bliskog Istoka, cesto sa vrlo neiskusnim kopilotima, izmedju ostalog i na B737NG, tako da je o njihovom skolovanju i iskustvu ruzno govoriti sa nipodastavanjem (@zvizz). Pretpostavljam, kao i Vlada, da obojicu i poznajes. Ostali srpski kapetani koji su otisli u Sky bili su daleko iskusniji. Sto se tice profesionalnog pristupa letenju i obuci letaca, ne racunajuci screening, Sky je (bio) ozbiljnija kompanija od Turkish Airlines-a. Tako bar kazu nasi ljudi koji su iz Sky presli u THY (nisu pravili paralelu sa Jat-om). To je firma koja je imala vise aviona od Jat-a, naravno novije i kvalitetnije: B737-400/800/900, A320/321. To sto su oni do nedavno bili je ono cemu se najveci optimisti u nasoj nacionalnoj kompaniji nadaju u najludjim snovima posle (po-mo-zi bo-ze!) 2 godine od dolaska Etihada. Nisu to nikakvi Mambo Dzambo indijanci, nego su ih upropastili pohlepni primitivci. Zvuci poznato? Pa, izvesno je da cemo, ako se izjalovi ovo sa Arapima, takav scenario i ovde gledati.

Odgovori
zv

@St.Close, ako primetis nigde nema reci nipodastavanja (Legalno – da. Pametno – ne.) Treba imati 00 pa sesti prvi put na levo sediste sa mladjanim kopilotom i sletati na aerodrome 5000ft ASL. Zakon to dozvoljava. Ja kazem da nije safe. Oni su pregurali i svaka im cast. Obojci. I izvrsni su momci. I ne – nisu zavrsili istu obuku koju imaju lokalni kopiloti koji se skoluju za kapetane. Inace, screening u Sky je trajao 1 dan, a u THY traje 5, pa ti sad vidi sta je ozbiljnije. Sky je igra, a THY je ozbiljan sistem.
@Vlada, "kapetane sa 17000h naleta" – da si poceo u saobracaju sa 21 godinom i svake godine leteo maksimalni godisnji flight hours, ti bi sada trebao da imas najmanje 40 godina starosti. Tvoj nervozni vokabular ne odgovara zvanju koje navodno nosis, a tvoj nacin pisanja (sh-š, ch-č) odgovara mladjoj osobi. Jedan pilot koji puno radi, nema vremena da se bavi tolikim prosipanjem pameti po blogovima, niti se busa u prsa svojim famoznim naletom.

Odgovori
Vl

Zar nisi rekao da nechesh vishe da pishesh? Shta bi? Predomislio si se? Dugo je trajalo odluchno i povijesno ne. Ako te ineteresuje vishe o meni, poshalji Petru Vojinovicu mail. Bice vishe nego happy da te uputi u tajne zanata.

St

Citaj malo pazljivije, za THY sam i napisao: "ne racunajuci screening." Mada i to vazi samo za strance, Turci koji prelaze u Turkish imaju samo kolektivni intervju, bez simulatora, testova itd, samo pola sata grupnog caskanja. Ostatak price potice od nasih ljudi koji imaju iskustvo iz obe kompanije. To su njihove reci, a ne moja tvrdnja. Mozda im je procena pogresna, ali takav je njihov utisak. Ja sam ga samo preneo i pojasnio odakle potice. Naravno da je THY ozbiljan sistem, jedna od najvecih svetskih kompanija. Ja pricam samo o letackom delu. Opste je poznato da je gomila stranih pilota javno iznosila ozbiljne primedbe na racun bezbednosti i to u vise navrata. Ne secam se da se na Sky neko zalio po tom pitanju…
Cudi me da ne znas, cim tvrdis da 0 hrs kapetani nisu leteli na linijama sa instruktorima. Da, jesu i to (ponavljam) isto onoliko sati koliko su leteli i Turci i stranci koji su tamo dobili command upgrade. Uostalom, nema potrebe da raspravljamo o cinjenicama. Mozes da pitas i njih i ostale koji su bili u Sky.
Slazem se sa tobom u vezi odnosa naseg DCV-a prema davanju dozvola kompaniji koja je pred bankrotom, ali je i tacno da to nije njihov problem sve dok firma ispunjava sve uslove.
A sto se tice 00, bojim se da su potrebna mnogo veca da se sedne na levo sediste YU-AN… bez obzira na mocnu obuku i veliko iskustvo.

Odgovori
zv

@St.Close "Opste je poznato da je gomila stranih pilota javno iznosila ozbiljne primedbe na racun bezbednosti i to u vise navrata. Ne secam se da se na Sky neko zalio po tom pitanju… "
Zanimljivo da je i pored gomile pilota koja se javno zalila na racun bezbednosti, soba HR u THY prepuna stranih pilota koji zele da rade u navedenoj kompaniji? Cudno… A za Sky se raspitaj malo kod nasih koji su tada jos uvek radili, mesto Antalija, datum ne tako davna proslost 10.10.2011, PIC Sef Pilota, zrtava nema… Cudo da su to preskocili da ti kazu.

Odgovori
St

Nauci da citas sta pise, pa onda odgovaraj. Besmisleno je da ti se rasclanjuje ocigledno, kada ne mozes ili ne zelis da razumes poentu recenog. Ljudi idu u THY zbog ogromne kinte, a ne visokih safety standarda. Pricas o incidentima iz Sky, a ni tu nisi dobro informisan. Nije sef pilota nego sef sektora 737. Bar si u pravu da nije bilo zrtava, sto se, na zalost, ne bi moglo reci za THY u Amsterdamu…

zv

Aha, idu zbog kinte a safety ko sisa? Pa cemo malo da stoliramo avion posle poletanja, pa cemo malo da mastimo ledinu u Vanu, pa cemo malo da radimo go around u IST ispod minimuma – al' dobra je kinta… Ja o incidentima iz Sky i THY znam sve vrlo dobro, a tebi treba 7 dana da se informises po kaficima i napises odgovor. Samo mi nije jasno zasto ti treba ovo nadmudrivanje?

St

Onda znas da su se skrsili i u Vanu…
Poslednja recenica ti je prva koja ima smisao. Nisam ni zeleo da se nadmudrujem (sto tebe ocigledno lozi, vidim iz diskusija sa Vladom), nego da pojasnim neke stvari koje, subjektivno gledano, bolje znam, a zasmetalo mi je sto ti je ocigledno krivo da vidis par kolega koji su uspeli da iskoce iz Jatove kopilotske caure. Cim je to neko omogucio, mora da je neka divlja kompanija. U pravu si, zaista mi to ne treba, jer ipak vidim da sve znas najbolje. Cak i ne pomisljas na mogucnost da polemises sa nekim ko je profesionalno i sto se ove teme tice, u najmanju ruku, na tvom nivou. Ako ti je prijatnije, slobodno me zamisljaj kao klinca koji se hrani avijaticarskim pricama po kaficima.
Hvala na iniciranju prekida ove besmislene prepiske.
Veliki pozdrav, instruktore :)

Vl

Nemoj da uzimash to za ozbiljno.Takvi tipovi se hrane tudjim trudom da pojasni i objasni. Nekome mozes objasniti, jer zeli da te chuje. Nekome dzaba pricha. Niti chuje, niti zeli da chuje. Gluvom reci, slepom nacrtati, zalud. Pozdrav.

Vl

Josh da je neshto svrsishodno napisano! Nema aviokompanije u svetu bez incidenata. Nema nepogreshivog pilota. Nadmudrivanje je OK, kada iznedri bilo kakvu pozitivnu korist. Ovako, dzaba krechenje.

Piloti idu za poslom. Posao jednako plata. Plata jednako pare. Nista loshe u tome. Ali mnogo loshe kada se jednostavna pricha pretvori u filozofiju.

Ochigledno da je nekome od vas ili Sky ili THY stao na kurje oko. Inache ne bi ova diskusija ovoliko trajala.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Njofra na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

"Tek za deceniju" ti dođe prije nego kazes keks... Ako zelis za deset godina imati avione, moras danas imati odabranog partnera, dogovarati detalje i datum potpisa ugovora...

02. Feb 2023.Pogledaj

Markus1463 na: [RAT U UKRAJINI] Dok je sva pažnja usmerena na donacije tenkova Ukrajini, da li se u tajnosti sprema paket pomoći koji će sadržati i borbene avione?

@ Pilot Pirx BTW čisto za Vašu informaciju ako neko nema globalistički pogled na svet to ne znači automatski da ima "ruskocentričan" kako ga vi zovete pogled na svet. Izlgeda da rusofobija na jednom delu zapada daje rezultate da se etiketiraju ljudi koji drugačije od njih misle. A pogledajte snimke iz Makejevke koji se odnosi…

02. Feb 2023.Pogledaj

Mislav na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

Otislo je 6 iskusnih pilota koji su letjeli na MiG 21. Nakon njih ubrzo ide 6 novih koji nikad nisu samostalno letjeli i njihova obuka traje duze. Obuka prve grupe je na nivou obuka obucavatelja i imat ce sta raditi kad se vrate jer se sigurno nece ostati na 12 pilota na 12 aviona.

02. Feb 2023.Pogledaj

Ivan na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

Pa postoji i simulator, a vjerojatno neće biti 15 mjeseci u komadu, bit će i koji mjesec pauze između tih 15 mjeseci obuke ...

02. Feb 2023.Pogledaj

Slavke na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

To samo tako izgleda, ali u praksi je drugacije - na primeru Indije: piloti su prvo zavrsili inicijalnu letacku obuku sa osnovnim borbenim manevrima u Francuskoj, potom je izvrsena primopredaja aviona kupcu (sa proverom od strane tih istih pilota u ime Indije), nakon toga nastavljena je napredna obuka na odabranom modelu i vrstama naoruzanja i…

02. Feb 2023.Pogledaj