BEG airport status
Koliko su stari novi avioni Air Serbije?

Koliko su stari novi avioni Air Serbije?

BEOGRAD – Prošlonedeljna neplanirana premijera prvog A319 namenjenog Air Serbiji pokrenula je lavinu neuobičajeno agresivnih komentara o starosti aviona i Etihadovim planovima uz simptomatično ignorisanje zdravog razuma i bliske prošlosti.

 
eko-jat
 
Odlazak poslednjeg, stranački-instaliranog, rukovodstva iz Jat Airwaysa dogodio se danas.

Višedecenijsko iščekivanje efektnog reza u domaćem civilnom vazduhoplovstvu stiglo je pod imenom Etihad i, kao što se i očekivalo, mnogima se ozbiljnost nastupajuće priče nije dopala. Od protokolarno neiskrene radosti (ne smeš biti vidno nesrećan kada ti se šef rukuje sa novim gazdama) do hladnog tuša u formi novih pravila, očekivanja i novootkrivene neadekvatnosti prošlo je mesec dana. Mesec dana pakla u procesu tranzicije koji je razotkrio najslabije karaktere.

O njihovim grehovima detaljno ćemo izveštavati u danima koji slede. Posvetimo se danas poslednjem spinu – „previše starim“ avionima.
 

Bugarska vs. Arizona

 
Kako je Tango Six javio prošlog četvrtka, prvi A319 za Air Serbiju ofarban je u Severnoj Americi. Nije prošlo ni 15ak minuta i Google je otkrio starost „Tango Alphe“ – 13.8 godina.

Trenutna amnezija koja je nastupila u odnosu na činjenicu da Jat i dalje leti avionima starim 28 godina opravdana je tvrdnjom da je Etihad za početak obećao nove avione. Iako takvo obećanje javno nije izrečeno (pominju se novi avioni kao novouvedeni, ne novoproizvedeni ili konkretnog godišta) armija nezadovoljnih (preciznije rečeno bivših) počela je da priča o „krševima“ i „otpadu u Arizoni“.

Od početka pregovora u javnost je nekoliko puta izašla za sada jedina poznata verzija dugoročnog plana: 10 iznajmljenih aviona za početak (koji naravno ne mogu biti novi), za period ne duži od tri godine, nakon čega bi se izabrali i kupili novoproizvedeni avioni – Erbas, Boing, Bombardie…

Ako postoji pozitivan aspekt javne debate o starosti putničkih aviona onda je to činjenica da svi akteri tvrde da bezbednost letenja nije direktno povezana sa starošću letelica. I u pravu su. Jat Tehnika već decenijama herojski odoleva u otežanim uslovima rada i nikada suštinska ispravnost i bezbednost vremešnih letelica nije bila dovedena u pitanje. Ono što je uvek bilo pitanje jeste besmisao vođenja avio-kompanije sa tako neekonomičnim letelicama.

Poenta Etihadovog suvlasništva i efektivne kontrole u Air Serbiji ogledaće se, kako su najavili, u odlukama da uvedu novi proizvod (Erbas avione sa dramatično unapređenim enterijerom), u menadžmentu koji se ne bazira na penzionerima koji ne govore engleski i detaljima kao što su: povećana iskorišćenost letelica, drastičnom optimizacijom zaposlenih na svim nivoima i iskorišćenjem Etihadove globalne mreže – jeftinije gorivo, jeftiniji avioni, kodšer opcije i dr.

Sve ovo je u dramatičnoj koliziji sa poslednjom odlukom sada već bivšeg menadžmenta da novac poreskih obveznika potroši na jednu od najnestučnijih i najštetnijih odluka u novijoj istoriji Jata – bugarski vic.

Više o ovom višeslojnom blamu i njegovim komičnim ali podjednako pohlepnim akterima u danima koji dolaze.
 

Realnost

 
Nije potrebno ilustrovati problematiku „starosti“ novih aviona sa, na primer, prosečnom starošću letelica Britiš Ervejza (14 godina) ili vaditi slične statistike gde bi se videlo da neki od najvećih i najprofitabilnijih prevoznika imaju letelice i za nijansu starije od Air Serbijinih prvih Erbasova.

Nije potrebno, naravno, ni slepo verovati Etihadu na reč da će Air Serbija odjednom postati sve što je obećano i definitivno ih treba držati na oku poučeni godinama lepih ali konačno praznih obećanja.

Ali, ono što je Tango Six uvek smatrao, je da je potrebno verovati mnogobrojnim izvorima unutar naše nacionalne avio-kompanije. Malobrojnim profesionalcima koji nisu spremni da kompromituju svoj poziv improvizacijama koje su sprovedene od strane ljudi iz mračne prošlosti.

Oni su nam u prethodnih nekoliko meseci (kada smo na temi „starosti“ letelica) rekli, na primer, da su tri originalna Jatova Boinga 737 na kraju svog radnog veka i da bi strukturne inspekcije (letelica je na zemlji tri meseca) ovog dela flote koštale više od 1.500.000 dolara. Dakle došli su do samog kraja svoje isplative službe.

Pare koje, uzged, Jat nema jer je efektivno na ivici bankrota. Operativni kapital gotovo da ne postoji.

Ali više o ignorisanju te činjenice, bezobraznim zloupotrebama, sabotažama i drugim bolestima nepotizma u danima koji slede.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

VO

BRAVO ZA TEKST SVAKA VAM ČAST. PORED OVOG AVIONA KOJI JE U UPOTREBI 12 GOD U FLOTI AIR SERBIE BICE ISTI TAKVI AVIONI STARI 3,5 GODINE. SVAKA VAM ČAST AUTORU REKLI STE SVE KAKO TREBA.

Odgovori
Br

Odličan tekst. Autor je opisao suštinu JAT-ove priče kroz koju se ogleda i dovodjenje te kompanije u kliničku smrt još pre izvesnog broja godina. Jedino čemu možemo da se nadamo da je neznalicama i mešetarima odzvonilo jednom za svagda.

Odgovori
Fl

BRAVO PETRE VOJINOVIĆU! Ulaznicu za zaposlenje u Etihadu/Er Srbiji si obezbedio! E neka si sjebao Vukašinovića, mislim da si strava svršavao kad si saznao za vest da je smenjen ,to je za tebe bio najbolji sex u životu obzirom da pravi sex i ne upražnjavaš,jer da je tvoj sexualni život bogat ne bi imao toliku količinu negativne energije i toliko zla koliko si sejao poslednjih mesec dana! Problem je što ti o civilnoj avijaciji zaista ama baš BLAGE VEZE NEMAŠ, jer prvo nemaš ni adekvatno obrazovanje a ni zanimanje koje bi ti bilo odskočna daska za bilo koje radno mesto u sistemu jedne vazduhoplovne kompanije! Pa i u Er Srbiji! Pretpostavljam da Kondić treba da te zaposli, ali zaista od te priče ništa biti neće… a kad se ispostavi da su svi komentari suprotno tvojim bili ZLI bili u stvari TAČNI, šta ćeš onda Petre Vojinoviću?! Psihologija je odavno napisala traktate o malim i nedoprcanim muškarcima i ja ne bih sada o tome ništa više dodavao, i Napoleon je bio moćan, a posle je završio kao debil na Svetoj Jeleni, napušten, ponižen i poražen od svih koji su mu do juče klicali! Moram samo konstatovati da si izuzetan ŠARLATAN u ovoj oblasti i da sve što si napisao je poražavajuće! A najgore je što i sam nemaš pojma na osnovu kojih parametara se utvrdjuje starost putničkog aviona, jer na osnovu tog parametra je Jatov avion mladji od ovog što si nam prikazao! Popljuvao si i popišao celu jednu ekipu koja se bavila vazduhoplovstvom, a znam da ti oni svakako neće ostati dužni! A o politici ne bih komentarisao, pa i Daneta Kondića je dovela politika, nije sam pao sa neba i stvorio se u Beogradu, tako da NEMOJ DA LAŽEŠ!!! A kad se za par godina ili vrlo brzo bude utvrdjivala odgovornost za ovaj muljakis od posla na relaciji Etihad/Srbija, nemoj misliti da ćeš biti poštedjen! U krivičnom pravu se tvoja uloga naziva SAIZVRŠILAC koji isto odgovara kao i učinilac… Prema tome, pamet u glavu i MIRUJ NE IZVIRUJ!!!

Odgovori
Du

Postovani, vas Srpski jezik koga koristite je veoma problematican.Verovatno ste vi jedan od jatovaca koji nije polozio Engleski jezik i pao na testu….mrznja je sastavni deo psihologije gubitnika a vredjanje kroz seksualne konotacije pokazuje da imate Edipov kompleks i da ste kevoman

Br

hahahaha. Bravo!

Mi

Dule

Još nije bio test ,ali se izgledami sprema. Panika nastaje kada se zamisliš ,gde sam ja u celoj priči..Po meni nije jedini problem Engleski ,već to ima dublje korene. Enleski je jedan od testova koji nije mnogo komplikovan posle dugih niza godina upotrebe to se relativno brzo nauči.Problem je grupne vvezbe u koju se uključuje CRM i to imaju dosta problema.Kada se priča u grupi kao tema na primer, imali ste van terensko sletanje u pustinji preziveli ste vas petoro, morate da krenete pešice ,.imate na raspolaganju to i to. Prvo svako odreti prioritete ,pa onda se dogovaraju šta je neophodno za to putovanje.Instruktori samo slušaju i boduju kao ko brani svoje argumente. I to tako jedno dva sata ,nemoguće sakriti svoju ličnost i drzati koncentraciju da ista neispliva na površinu barem u sekundi..One priče ja sam sveznalica nepostoje u avijaciji. Tako se eliminišu ljuske greške samo konsultacijom i timskim radom. O komentarima je izlišno govoriti ,suviše lični i puni otrova ,prema svemu novome ,a i istina zabboli.

Ze

Izadji bre iz Slavujevog dupeta,.asskeeser-u jedan,.sto se lepo ne potpises kad vec pretis coveku.Daj bre smradu puno ime i prezime posto ti njegovo znas.Mrzime da tipkam ali rado bih te sreo i popricao sa tobom umesto ove prepiske.

Br

+100

Ka

Slavuj je odlican pilot ali samo u kafani, inace ne zna da sleti bez 5 popijenih viskija

Fl

Puno pričaš budalo! Nemoj da obrišem dupe sa tobom i to odmah… pa ćeš da vidiš ko je bre izašao iz Slavujevog dupeta, mediokritetu jedan nafurani!!! Stoko ćorava i ćopava!!!

Zu

Dečko,

Ti baš imaš problema sa prihvatanjem činjenice da je sad 2013, da je Tito davno umro i da ce neko da potrazi ugovore po kojima ste skolovani za male pare i da vam naplati sve sa kamatom…

Sad vec imamo bolju sliku tebe,

Mamin i tatin sin( pilotska familija) usao u Jat preko veze, skolovan po ugovoru za male pare…negde do 30godina…nevaspitan…sta ce mo jos saznati ;-)

A da….ime i prezime necemo…nemas petlju da kazes ko si…onda bi svi shvatili zasto ti smetaju promene toliko da pljujes ovde

me

Ja bih vas iskreno zamolio da se imenom i prezimenom predstavite! Izreci ovakve reci i kriti iza pseudonima je krajnje kukavicki.

Dj

Doticni je Stanislav Novakovic, bivsi zamenik direktora sluzbe pravnih poslova i poseban tip coveka. Naravno, po partijskoj liniji zaposlen u Jatu, covek kome je laganje srednje ime, menja misljenje kao normalan covek donji ves, i pored svega toga i dalje ispija pare poreskih obveznika na najnovijoj funkciji u Novom Sadu. U Jatu niko nije mogao da ga smisli, na kraju su ga najurili i sad izigrava pijavicu samo na drugom mestu.

Br

Optužuješ novinara (pisca teksta) za mržnju?! Ne poznajem ni tebe ni njega ali mržnja koju osećaš prema ovom čoveku kipi iz tvog komentara. Istina je da su Boinzi iz Bugarske krševi i to je vidjeno, a A319 koji treba da dodje videće se. I još, a zašto ti je Vukašinović tako prirastao za srce? Jeli on neki veliki dr mr za avijaciju, ili šta?

Fl

neka ti pr vo Vojinović prikaže njegove papire za čega je on stručnjak, pa ćemo da razgovaramo… koji večernji kurs je završio ili možda doktorirao avijaciju na Megatrendu ili na Zelenjaku…??!!! Koji bre novinar, kad prikaže diplomu žurnalistike onda možemo da pričamo da je novinar! Možda je taj Tvoj "novinar" FRIZER ili drži SALON LEPOTE… a ovo sve piše u pauzi stavljanja trajnog make-up-a i turpijanja noktiju za frenč stil… ne bih dalje o šarlatanima…

du

Ne kaze se "za cega" vec za sta, mada i je i takva recenica rogobatna

Ix

Pa ne ide to tako majstore. Ti si uveo kvalifikacije i diplome u priču, prema tome od tebe i tvojih kvalifikacija se kreće. Dakle, lepo da izložiš šta si to i gde diplomirao, i koje radno mesto trenutno pokrivaš sa tim diplomama. Posle tog gađanja kvalifikacija možda možeš da probaš čak i sa nekim argumentom protiv onoga što je Vojinović napisao, pošto do sada nijedan argument nisi ponudio. Ebga, svaka žurka ima svoj kraj, a mamurluk će te brže proći ako brže nategneš rasol i jogurt. Nije kraj sveta, ima u Srbiji još na hiljade radnih mesta na koja se upada onako kako si ti upao u Jat Airways. Umesto što vrištiš na Vojinovića bolje iscimaj partijske drugove ili ko ti već pronalazi zaposlenja, da ti traže alternative. Što im se pre javiš, imaćeš bolju startnu poziciju.

Ka

Parametri za utvrdjivanji starosti jedne letelice su godina proizvodnje i broj casova naleta.S obzirom da mnogi
Jatovi B733 nisu leteli za vreme sankcija, moze se reci da su mladji od nekih Airbus aviona, ali….odrzavanje letelica je najvaznija komponenta za bezbednost aviona.TACA je jedna od najboljih kompanija u Latinskoj Americi i znam da je ovaj A319 u veoma dobrom stanju.Moj A320 je mladji ali , s obzirom da letim za LCC, i da imam veliki broj casova naleta, slobodno mogu da tvrdim da je ovaj A319 koji je iznajmljen, teenager u odnosu na moj avion.

VO

PRAVO OBJASNJENJE ZA NE UPUCENE OD ČOVEKA IZ STRUKE

In

FlyS,

Cuti i moli mamu i tatu koji su te zaposlili tu u Jat-u da ti nadju drugi posao….

Ka

Ja letim u inostranstvu samo zbog jatovaca.Vidjam porodicu jednom u mesec dana.Jedan sam od najboljih kapetana u jednoj LCC.Molim vas da ne vredjate i pricate gluposti.Puni ste mrznje i zavisti a to su osobine 75% zaposlenih u Jatu.Da sam na mestu Daneta Kondica , sve bih vas otpustio i reorganizovao kompaniju.Vi ste sramota za srpsko civilno vazduhoplovstvo…..

Mi

Moj Kapetane!

Pročitah vaše komentare i postavih sam sebi pitanje ,kada ste rekli da ste najbolji kapetan u LCC kompaniji. Po CRM koji morate da poznajete takva kvalifikacija sebe nije na nivou prolaza. Neupučeni to je test osobenosti ličnosti koju svaka kompanija sprovodi i to veoma rigorozno.Ovo kazem zbog komentara i kvalifikacija za osobe koje i ne poznajem. .Svrstali ste sve u isti koš ,što o vašoj ličnosti negovori u naljboljem svetlu.Treba komentarisati ,i u tim komentarima odmeriti reči koje iskazujete..Komentaro idi Psihijatru,Psihologu .Svi koji se bave bilo kojom profesijom u kojoj mogu nastati ljutsi gubici zivota i materijalnih dobara,moraju da idu na preglede koji uključuju i ove struke. Posete psiholozima i psihijatrima ,neznači da ste bolesni već da se eliminiše problem ako postoji. Po nekima treba da obuku košulje pre dijagnoze. Zaključak, po komentarima pojedinci imaju probleme sa ličnošću tako da nije loše da malo popričaju i srede sami sebe.

Du

CRM……prvo pravilo-ODREDJUJE SE VODJA TIMA! Cini mi se da mr Capatain zna sta prica

st

Ehh, molim te ponovi ovo.Sad ti vjerujem da si bolji za koplje od ovih koje si napustio.
Kod lecenja, ako je dijagnoza dobra,prava uspjeh je zagarantovan.
Bravo majstore,oni misle da se svet oko njih okrece.
CENTAR

Vl

Nakon ovog posta mogu samo da zakljucim da je Jat pun ludaka, da je velika sreca sto im se blizi kraj. Secam se kada je US-Steel dolazio u Smederevo, pa su usijane glave poput ovoga "FlyS" govorile: "Nece bre niko da mi zabrani da pusim, kad mi se pije rakija na poslu ima bre da je popijem, nece niko da mi stavi onu kacigu na glavu, nece meni kaspitalista da zapoveda, nek ide u svoju Ameriku i tera Amerikance, nece on meni tu da pametuje, ovo je Srbija"!! Pa onda suze i plac kad su odlazili! Tako i ovaj luzer, ne shvata da je njegovo proslo, da je istorija.

Ja

Neko od komentatora je pomenuo firmu u kojoj ja radim nekada US Steel Srbija a sada Zelezara Smederevo. Jesu ameri uveli RED medju zaposlene i tako treba tu nema govora, alkohol, citanje novina na poslu, blejanje svakako nisu za firmu koja se takmici na svetskom trzistu. Tu nema mesta za ljude koji svoj posao ne obavljaju predano i odgovorno. Na poslu svakako nije dozvoljeno partijsko delovanje. Samo se danasnji rezultati racunaju, ono sto je bilo nekada ostaje tamo. Jedina stvar koju imam da zamerim je sto su Ameri dovodili podrobne i sebi odane ljude na strucna mesta. Ti ljudi o poslu nemaju dve blage veze, ali bicuju strucne kadrove samo tako. Vremenom strucnjaci odlaze a novi ne dolaze ili ih ne stvaramo. Tako da kroz vreme firma gubi kadrovski potencijal. Da zakljucim, red u svakoj firmi mora da se zna, ali struka mora da rukovodi strucnim poslovima, a ne neki tu koji se pretvaraju.

VO

BRATE TEBI TREBA PSIHOLOG

(h

psihijatar

in

Alo bre decko,kako te nije sramota da pretis coveku.Napisi kako se zoves pa onda preti smradu jedan bezobrazni.Ali ja znam kako ti je nadimak.Asskisser,..tako se zoves,jer ne izlazis iz dupeta Slavuju i ostalim likovima koji su opljacksli i unistili ovu kompaniju koju su posteni ljudi stvarali decenijama.Marsh oloshu jedan.

An

Vi ste svi toliko neupuceni da je to strasno!!! Situaciju u svojoj kuci najbolje znaju ukucani! Ali dzaba vama, ispranim glavama, bilo sta govoriti. Novine objavljuju izjave politicara, ne istrazuju realnu situaciju i pisu li pisu, ni sami nemaju pojma o cemu! Objavljuju samo pozitivne komentare, onako "demokratski"…. Sve ovo ide u propast, sigurno ne propast dzepa vlade i etihada, da se razumemo. A ti Jat-ovi stari avioni? Pa dovoljno je da nadjete podatke o raznim low cost kompanijama i nesrecama koje su se dogodile, prinudnim sletanjima itd… JAT tu sigurno nece biti na listi top 100. To ipak nesto govori.

Odgovori
Ix

Pa mogla bi i ti, a i ovaj iznad što histeriše, da malo počastite sve nas neupućene nekim "informacijama iz kuće". Pazite da vam ne poverujemo na reč da vi, eto, sve znate ali nije vaše da o tome govorite. Jat Airways je JAVNO PREDUZEĆE, prema tome INFORMACIJE NA SUNCE ako ih imate. Ovi histerični traktati o vašoj navodnoj obaveštenosti naspram tuđe neobaveštenosti, biće validni tek kada IZNESETE KONKRETNE INFORMACIJE. Do tada su šanse podjednake da zapravo nemate bilo kakvu informaciju iz kuće tj. da jedino imate partijsku knjižicu koja u svetu transparentnog i efikasnog poslovanja svakako znači propast… za svog nosioca.

Br

Tačno. Slamka spasa za radnike JAT-a koji su neophodni jednoj avio kompaniji, u obliku Etihada, za ostale u kompaniji koji su ko zna kako došli do svojih fotelja i velikih plata je šut karta. Predpostavljam da to boli?

An

Vlada treba da da informacije a ne ja! Javno ugovor sa Etihadom i javno svi planovi i program kako o radu Air Serbia tako na videlo i program o resavanju viska zaposlenih (dovoljno je procitati ugovor o radu da se vidi sta je "po zakonu").
A "novi" avioni su stari po 14 godina, iznajmljuje ih Vlada Srbije dok je Etihad samo garant a ne investitor! I sad oni resavaju probleme JAT-a sa 49%… i imaju odresene ruke da rade sta hoce. Narvno, vlada je posadjivala te direktore koji niti su hteli niti mogli da srede stvar samo da se ustolicavaju.
Sto se tice zaposlenih, slazem se i znam da je vecina dosla "familijarno" iako ne vidim nista lose u tome, ako ljudi stvarno znaju i hoce da rade. Situacija u JAT-u je medjutim vec 20 godina takva da na jednog radnika idu bar 2 neradnika! A u JAT-u za te tvoje "velike plate" rade iskljucivo politicki direktori dok zaposleni, i oni radni i oni neradni imaju bedni prosek. Sa pilotima je situacija nesto bolja, iako zasluzuju mnogo vise!
A jedino sto mene boli je NEPRAVDA, zloupotreba polozaja, drskost i potcenjivanje preostalog, bar iole inteligentnog naroda, koji sve ovo i dalje trpi!

Pr

Kakva nepravda te boli? Možda ona što neko ko NIJE imao vezu nije mogao ni da primiriše Jatu? Doduše, ta te vidim ne boli, pošto kažeš da je većina došla familijarno, i da ne vidiš ništa loše u tome Ili nepravda načinjena tebi koja si u Jatu pa ćeš da dobiješ nogu?

U svakom slučaju pojam "NEPRAVDE" koju ti pominješ je veoma relativan.

An

Decko, ne radim u JAT-u. Uostalom i sad ako nemas vezu neces ni primirisati :D
A vidim da nisi procitao ceo komentar. MISLIM da je visak polovina ako ne i vise jer su neradnici svuda nepotrebni.

An

Uostalom, gde se u Srbiji zaposljava bez veze??? Ah, da, da napomenem da ne radim ni u Srbiji. Volite vi da verujete u sopstvene, nicim potkrepljene misli, pa da se ogradim od istih.

ni

Ana, ja neke stvari u tvojim postovima ne shvatam.

Prvo, kako familijarno dolazenje, preko veze, NIJE nepravda i zloupotreba polozaja? (Da o politicarima i ne pricamo…) Na jednog radnika idu dva neradnika – sto se slazemo da ne valja – kako to nije direktna posledica zaposljavanja preko veze i po politickoj liniji – sto je po tebi u redu. (!)

Drugo, taj nacin zaposljavanja i poslovanja je jedan od razloga sto je srpska privreda takva kakva je – i nesto sto treba da se promeni. I nadam se ta je to nesto sto ce se promeniti – u Jatu, a potom i drugde.

Trece, Jat je pod doskorasnjom upravom i nacinom poslovanja dospeo do ivice propasti. Dane Kondic i tim iz Etihada su tek poceli – neka im je sa srecom. Da li oni dobro rade ili nije videce se vrlo brzo. Uzgred, sta je alternativa?

Konacno, i ozbiljno, ako ce Jat/Air Serbia (i Srbija kao drzava) da postanu nesto bolje, kao kompanija (i kao drzava), ovaj nacin razmisljanja MORA da se promeni. (Svi kradu, svi lazu, svi su isti – i sve je to u redu.)

Salu na stranu, vreme je za jedan dobar pogled u ogledalo!

An

Nekoliko puta sam procitala sta si napisao i uglavnom se slazem sa svim sto si rekao.
Da se objasnim :) :
Posao preko veze nije stvar samo politike. Takav nacin zaposljavanja je prisutan svuda na palneti. Rekla sam da nije lose kad neko stvarno ume i hoce da radi (sto u JAT-u nije vecinski slucaj). Podji od sebe: imas firmu za prevodjenje. Dobar prijatelj ti je prevodilac nemackog i znas da dobro radi svoj posao. Ti ces otvoriti konkurs? Ne, zaposlices prijatelja, jer ti je potreban neko od poverenja izmedju ostalog. A ako taj ne zna da radi neces ga sigurno zaposliti. Zato ne mislim da postoji nesto lose u tome, ako se vodis navdenim principom. ponavljam: sto u JAT-u nije vecinski slucaj

Tvoje trece: Jat je na ivici vec godinama i ne samo radom doskorasnje uprave. Mnogi su se nizali, od svakog smo ocekivali, davali im vreme da vidimo da li ce se ista poboljsati… Ali nekako je ipak nama sve gore i gore! Oni se nizu i kradu, upropascuju sve redom, a mi sedimo, gledamo, nadamo se… NE mislim ja da je lako resiti situaciju, daleko od toga. ali ne mislim ni da treba da dajemo arapima 49% pa da nam oni resavaju probleme.

I opet se slazem sa tobom kad kazes da nije u redu da se vodimo time "Svi kradu, svi lazu, svi su isti – i sve je to u redu". Nije u redu i nece nikad biti u redu! To je vecini sve nazalost postalo normalno i niko ne reaguje! Svi se samo "nadaju", sede skrstenih ruku i nadaju se da ovi naredni nece upropastiti ovo i ono. Zato smo i dosli do tacke da nemamo alternativu! Jer niko nista ne radi, niko ni na sta ne moze da utice i samo se svi nadaju BRE!!

An

Nikada u zivotu necu biti clan ni jedne partije! A da jesam verovatno bih, kao mnogi, sedela u stolici i bolelo bi me uvo da citam, komenrarisem i iskazujem misljenje. I ne pametujem o stvarima koje ne znam.

Ja

Evo, ja radim u Jat-u i verovali vi ili ne, uspeo sam da se zaposlim bez ikakvih veza i vezica. I hvala dragom Bogu, Allahu ili kome vec sto je konacno dosao neko kao sto je Etihad da ispravi krive Drine koje su tekle Jatom decenijama; da konacno otera besposlicare i vajne strucnjake koji su bili bog i batina u jatu, a koji dalje zive u iluziji da su ovo 70-te i drze se principa poslovanja koji je davno otisao u zaborav….

An

Koliko dugo radis u JAT-u? Ne zaposljavaju se svi "familijarno" i ti obicno i vrede necemu, a ti si i dokaz tome. A Etihad ne zna u sta se "uvalio"… Kao sto sam vec rekla od srca zelim da kompanija napreduje, mada sam (subjektivno) skepticna.

Me

Ana kako ti uopste ista pricas o Jat-u i o tome kako ljudi ovde iznose neistine kad ti uopste ne radis u Jat-u i Srbiji? Sta ti onda znas o svemu tome?

An

Ja nisam rekla da ljudi lazu vec da su neupuceni. Politicari lazu a ljudi su (vecina uglavnom) jednostavno neupuceni.
Nesto znam, sigurno mnogo toga ne znam i ne tvrdim ono sto ne znam :)

Vl

Vidi Ana, ima nas i upucenih. Zamisli!!!!
Znamo jako dobro, sta se radilo u JAT-u zadnjih 20 godina. Znamo, takodje, sta se desava sada, oko Etihada i A/S. Znamo isto tako, koliko i kakvih je hohstaplera bilo u i oko JAT-a. Mnogi od nas ne zele da iznose sav prljav ves, zeleci da pruze sansu novom rukovodstvu da krene od pocetka, posteno i uspesno.
Ali, ako zatreba, ne brini, iznecemo jos puno podataka o cuvenim rukovodiocima JAT-a, unazad 20 godina.

Sta ce se onda pisati, mogu da mislim. U svakom slucaju, prati Tango, i bices na izvoru tacnih, ne pristrasnih i vrucih informacija.

An

Naravno da vas ima i drago mi je da vas ima! I treba da vas ima sto vise!! Ne vidim cemu to tvoje "Zamilsi!!!". A ako radis u JAT-u nadam se da ces iznositi cinjenice o onome sto ce se dogadjati. Nadam se da ste vi upuceni naucili (za tih 20+ godina) da ne cutite kad se iste, bolje ili gore stvari budu desavale ("budu desavale" – buduce vreme – futur II – ne prljav ves nego cime se i ko ga prlja :)). Salu na stranu… nek je sa srecom, od srca!

Vl

Ne radim u JAT-u. Ne vise. Ja sam jedan od onih koji su shvatili da se protiv budala, hohstaplera i prevaranata ne moze boriti sam. Zato je ovaj dolazak Etihada bio preko potreban. Da se rastera leglo pacova i gamadi koje zaselo, pa ne zna za pojas da zadene.
Zamisli je u tekstu, kao blaga ironija na celo dogadjanje i neupucene, u i oko JAT-a. Nista licno.
Dogadjaje iz proslosti JAT-a Petar Tango poseduje i kada On odluci da ih objavi, Mi koji smo bili tamo, culi, videli, cemo se pridruziti. Do tada, na njemu je da odluci, kada, koliko i kako ce da objavi. Ima nase puno poverenje.

An

Smatrala sam (subjektivno misljenje) da smo, kao narod, dovoljno sposobni da sami resavamo svoje probleme. Optimizam je zajebana stvar!
A pametni su na vreme otisli.
Svaka cast & Pozdrav

Vl

Ana, u pravu si. Mi jesmo sposobni, ali ne radimo ono sto je neophodno, vec se gubimo u gomili neporebnog filozofiranja, medjusobnog pljuvanja, zlobe i zabijanja noza u ledja. Znas onu nasu cuvenu: Da Bog da komsiji crkla krava!!!
Nazalost, kada dodjemo u to stanje katatonije, nema nam druge, nego dovesti ljude sa strane da odblokiraju kanalizaciju i puste go*na niz vodu. Mi to sami ne umemo i ne mozemo. Suvise smo emotivni, nerealni i slabi na patriotizam. Ne shvatajuci da to nema veze sa ekonomijom i biznisom, raubijemo sistem dok sistem ne kolabira, a onda su nam svi drugi krivi,
No, zelim da verujem da cemo iz ovog bedaka izaci, kao iz svih bedaka u nasoj istoriji. I da cena za to nece biti suludo prevelika.
Pozdrav i Tebi.

Du

Postovani Petre,

Da li dva sledeca A319 dolaze iz Adrie?Jat je platio avans, koliko mi pamcennje sluzi…..

Odgovori
In

Svaka cast!! Od prve do poslednje sušta istina.

Odgovori
Mi

Komentarisati na sve dogadaje koje su bile u kompaniji,razne struje interesi,ne znabnje,arogantnost prema onima koji iole imaju smisla i predloge. Ovim člankom sve je obuhvaćeno.. Sada kada neko drugi vodi kompaniju i u isčekivanju pravoga plana i programa koji moze da se očekuje veoma brzo,videćemo i onda mozemo da hvalimo ili kritikujemo.
U svakom slučaju krenuo je proces trba sve da se odradi kao treba,i verujem da će to ići na bolje , od ovoga do sada nije gore moglo. Svaka čast za tekst.

Odgovori
Sr

Svaka cast Petre,njihova nesposobnost i bahatost i alavost ogleda se u tekstu coveka koji vas napada.Neka odgovaraju za njihove krseve iz bugarske i kako su ih nabavili.Lopovi najobicniji,razotkriveni su.Devedeset posto ljudi u avijaciji zna da je to najobičnija bagra.

Odgovori
mi

Svaka cast za tekst. Vase izvestavanje je na mestu. Imali ste pravovremene i prave informacije mnogo pre javnih i velikih medija tokom price oko Etihada, cak su vas neki i citirali, sa svojim golemim i "uposlenim" redakcijama. To je istrazivacko novinarstvo. Svaka cast.
Nije mi samo jasna ova nepismena ekipa koja preti i ponizava se javno (kad se lepo procita jedan tog nepismenog alijasa, mislim da se cak nazire otvorena prednja i da podleze odredjenim sankcijama.. no dobro, nije posao za mene). Kako neko moze da zivi sa sobom znajuci da je poltron i uvlakac. Gde je obraz? Godinama, decenijama su ziveli na nasoj grbaci, placali ribama odmore od nasih para, putovali, prakticno otimali… i sta sad? ocete jos?

Svi ti koji pricaju kako niko ne zna kako je njima unutra… vidite, ne moram ja da znam kako je unutra, znam da ste crna rupa bez dna na rubu bankrota i propasti, i zasigurno znam da to nije jer nije rodila sljiva u pozegi vec zato sto ste ogrezli u kradji i javasluku. A ovo za Bugarski vic – kako bih lako uleteo u taj Jat zbog toga, neko bi gulio robiju vrlo brzo, intenzivno i dugo. Par miliona evra za iznajmljivanje aviona koji (oba) pri samom dolasku imaju ozbiljne funkcionalne probleme.

Tako da, preporuka.. ako nemate sta da kazete fino, odmereno i argumentovano, nemojte se brukati, smesni ste.

Pozdrav,
Milan

Odgovori
Ja

Apsolutno. Ad hominem argumenti su uvek palili u Jatu…. Prazne price, floskule i dan danas odrzavaju staru strukturu na vlasti. Ali dolaskom Kondica, nadamo se da ce se to drasticno promeniti.

Vreme neznanja u Jatu dolazi kraju. Toga su svi svesni u Jatu, i zato panice. I upravo zbog toga ovde prete, pljuju ne dajuci nikakve argumente u prilog svojoj prici…Uostalom, ja kao radnik u Jatu, vrlo dobro znam da je to 'normalna' reakcija takvih kvazi ljudi.

In

Bravo za tekst! Pusti ove pravnike, eksperte bez portfelja, mamine i tatine sinove da se dave u sopstvenom smecu.

Doslo vreme da se jede 'leba od sopstvenog rada i ucinka……ili da se ne jede……..bice gusto i cupavo……..

Odgovori
CC

E ljudi moji, svadjate se, a ne znate ni oko cega se svadjate…. Ne kazem, treba biti sumnjicav i kritican, ali hajde da pustimo, da vidimo sta ce biti, na dnu smo dalje ne mozemo, vredi pokusati…

Odgovori
B7

Svaka cast kad se objave ovakvi tekstovi..E tako lepo se psiho likovi iz jata otkrivaju.A vecina je tamo zato sto su imali ledja i zagarnatovane stolice .A tek na fejsu one matore babetine letece sto pljuju decu po Etihadovom sajtu.I to je nekad bila instruktorka fuj.Jedva cekam da ih sve sklone da se gamad skloni i pilotska i kabinska.Bravo za mlade i zeljne rada.

Odgovori
za

Napisi ime majstore i posalji sliku sestre ili majke da bi mogla gamad da te napravi pametnijeg!
Takodje bih zamolio spisak tvojih diploma (bilo kakve skole) i godine staza (u biilo kakvoj) firmi.
Samo ti to moze dati pravo na bilo kakav stav o bilo cemu.
Inace, u JATu sam, 26 godina, posedujem dve univerzitetske diplome DRZAVNIH fakulteta, prosao sam obe provere sposobnosti od strane rikrutera ETIHADA, radim za 48 000 dinara (i dnevnice koje kasne 3 do 6 meseci).
Generalno, tekst je ok ali izmice sustina; da je bilo volje (politicke ) pohapsili bi se svi direktori JAT a od 2000. god jer kada je Z.Petrovic ubijen JAT je imao 21 plovidbeni avion, avans od 23 miliona kod AIRBUSa, vlasnistvo nad 3 AP (Podgorica, Tivat, Terminal A bg ), dva hotele (Kop i Slavija lux ), pilotsku akademiju, zgrade poslovnica u vise evropskih metropola …. ukupne vrednosti oko 270 miliona evra.
Plus redovnu liniju za Peking koja je politicki ugasena. JAT tada nije bio ni na cijoj grbaci vec pravio vecinu drzavnog deviznog rpiliva u kesu!!!! Niko "gamad " za to nije pitao vec su odluke donosile demokratske vlade i njihovi partijski direktori.
Sto se tice" posla stoleca od 40 miliona" ( koje je Ceca pevaljka mogla da skupi od dve Marakane) i 100 u najavi (kao u prefu) zasto se kriju ugovori, zasto se vrse pritisci na Direktorat zbog cega nam EZ riba usi … Da podsetim da je brat spasioca Srbije dao milijardu za Man City sto znaci da firma koja postoji 86 godina kosta manje od Kolarova ???? Pogledajte podatke o cenama koje su placene za ostale avio kompanije koje su preuzeli !!
Pohapsiti direktore i ministre koji su ih postavljali da se ova POTENCIJALNO uspesna prica ne bi pretvorila u legalizaciju (i zaborav) decenijske pljacke i unistavanja JATa!!

Vl

Zaki,
Vecina ovoga sto si napisao je tacno. Ali zaboravljas jednu bitnu stvar.
Koliko su radnici i rukovodioci JAT-a doprineli ovom sr*nju? Ne bih da nabrajam moje godine i diplome, ali veruj da jako dobro znam, kako su i koliko revnosni sefovi i direktori u JAT-u ispunjavali svaki zahtev politicara i vise od toga, a na stetu svojih kolega.
Pricati danas sta je JAT bio pre 20 godina je kao da Ja hvalim svoju Babu, kako je zgodna devojka, Ona bila, ali pre 50 godina. Bezpredmetno.
I Ja stojim iza kvalifikacije gamadi, za ljude koji su bili rukovodici JAT-a, unazad 20 godina. Cast izuzecima i pojedincima, ali na prste jedne ruke ih mogu nabrojati.
Da li da pisem o prevarama sa dnevnicama, ili mozda listama za skolovanje, ili mozda izvestajima sa simulatora ili linijskih provera, ili mozda falsifikovanih dokumenata raznih odeljenja, ili mozda vise volis da sve to i jos mnogo toga, nepomenutog, precutim?
Upamti, kad otvoris pandorinu kutiju iz nje sve izadje. I ono sto zelis i ono sto ne zelis.
Stoga ne preti, vec kulturno razgovaraj, a to sto su vremena slave JAT-a prosla, svi smo mi po malo i malo vise krivi. Nema nevinih u ovom slucaju.
Tacno, firma koja postoji tolike godine, danas vredi mnogo manje od Kolarova, cak sta vise, vredi mnogo manje nego sto Etihad u nju danas ulaze. Ako te ta cinjenica boli, prihvati da boli i mene, ali to nista ne menja. Istina ima samo jedno lice.

ba

za vreme miljenka zrelca i nijaza hodzica,jat je imao 44 plovidbenih aviona

Vl

Za vreme Vidaka Krunica, JAT je bio u samom svetskom vrhu. Ali sta sad vredi plakati za tim vremenima? Bilo, pa proslo.

b7

Mene interesuje, ako neko može da mi kaže koji je drugi bugarski 737, pošto koliko ja znam samo jedan leti YU-AOU

Odgovori
du

YU-AON

mi

YU-AOV zapravo. AON je tu odavno

(h

YU-AON je u JAT-u više od 8 godina.

Ma

Pa ovo postaje kao fudbal.. pun k strucnjaka… I sta tu ima dobro sto se ulazi familijarno?? Znam likove koji ne znaju da rade holdinge na pisljivim c310 i seneci, a dobice posao jer im je familija u jatu… e vidis to je tuzno….

Odgovori
Vl

He he he. Oduvek se tvrdilo da istina boli. Koliko sam primetio ovaj put istina boli do bolaaaaaa!
Zaigrala mecka i pred njihovim vratima. Pa od muke samo pljuju, psuju, vredjaju. Nista drugo ionako ne znaju.

Bravo Petre! Ovaj tekst odavno cekam. Hvala.

ma

a u ljudi ,da radite kod mene svi biste videli vrata na jedan/jedan, da bi firma bila uspesna mora postojati sloga medju zaposlenima,bez obzira kako su dosli u firmu,ali ovo kako se vi prepucavate,razjebace se air serbija pre no sto poleti iko od vas,ni jedan kapetan vise nebi imao kapetanski cin vec bi ponovo letio kao kopilot,srecom nisam iz vase struke pa vam ne mogu nista ali pratim, u mojoj firmi koja ima 20ak zaposlenih radimo svi za jednog jedan za sve i uspevamo svaku krizu da prevazidjemo,a vama bi svima podelio otkaze,i doveo svezu krv u air serbiu jer se tako radi svugde gde su odnosi kao sto su kod vas ….pozzzz PILOTI pamet u glavu sve ovo neko cita i tumaci i popunjava vase dosijee….

Odgovori
Vl

Marko, sad vidis pravu dubiozu JAT-a svih ovih godina. Mnogi nisu imali zivce ili stomak da to trpe. Zato imamo danas situaciju da je vecina srpskih pilota van Srbije. Da ne pominjem mehanicare ili neko drugo strucno osoblje.

Odgovori
Ak

Inace mislim da su naznake u clanku tipa "bivisi" ovo ono ispod nivoa i bez ukusa. To ne pristaje ozbiljnom izvestavanju i ozbiljnim ljudima koji se ne bave peckanjem kolega i protivnika nego ozbiljnim poslom.

Odgovori
Ak

Iz statistike da British airways u proseku ima 14 godina stare avione i slicnih statistika ne vidi se – nista. Jer, jasno da se novi avioni, kada se uzmu zadrzavaju i po nekoliko decenija. Tako je radio i JAT, tako radi i Croatiaja, tako svi rade. Samo je pitanje da li British airways kada nabavlja nove avione uzima avione koji su stari 14 godina ili gleda da kupi avione 0-3 godine starosti. Kupovati treba nove avione, jer im preostaje duzi vek trajanja, a posto to kod iznajmljivanja nije bitno, onda je jedino pitanje da li ti Airbusovi stari 13 godina trose vise nego letelice prozivedene u 0-3 godine dana. Ako trose vise, onda je lose sto su uzeti. Ako ne trose vise, onda nije greska.

Odgovori
Vl

Mislim da to u ovom slucaju ima smisla tj. uzimanje starijih aviona. Etihad ce uskoro da obnavlja flotu uskotrupnih aviona pa je to i trenutak kad ce, verovatno, i ostali partneri to da urade. Koliko se secam tako nesto je inajavljeno.

Vl

Imenjace, apsolutno si u pravu. Samo ne vredi kreciti, onima koji vole da zive u brlogu. Sve sam strucnjak do strucnjaka, a praziluk im iz dup*ta viri.
Sta vredi objasnjavati poslovnu strategiju ljudima, kojima je jedina poslovna strategija, kamioni, avioni, milioni i kako zaje*ati i prevariti?
Jedino nam preostaje da sacekamo, da vreme presudi, mada sumnjam da ce ih to ucutati. Budali je najteze objasniti. A kada je budala jos uz to paranoicno patriotski zatucana, susreces se nemogucom misijom.
Pozdrav Druze.

ma

Vlado ,zasita cu da konkurisem za menadzera za ljudske resurse ako bude bio konkurs,pa da stavim stvari na svoje mesto.Pa kad doticnima procitam sta je mesao koliko kolegijalnosti poseduje,itd kako to sve vec ide ,bice posla za nove pilote koji ce znati ceniti sve stvari koje posao donosi i odnosi.To medjutim niko ne shvata u jatu jer misle da nemogu izgbiti posao tek tako,ali to ce se uskoro promeniti a onda ce se mnogi naci u cudu i bez posla zbog svoje gluposti.Ni jedna firma u svetu ne trpi takav odnos medju zaposlenima i ako se oseti to, lako gube posao pa i najbolji radnici,jer svi su zamenljivi.To u jatu izgleda jos nije doslo do mozgova nikome.pozzz

Odgovori
Vl

Marko, neka ti je sa srecom, ako se upustis u taj poduhvat. Ja ti, radje, preporucujem da poletis sam, da uzivas u nebu i drustvu ptica.
Pozdrav

ma

Vlado ,tako ce i da bude,salim se ja za JAT,u drzavnu ludnicu nikako,ali ovo drugo je vec nesto drugo sto cu sigurno uraditi,ali takodje vidim da je moj komentar imao efekta,pa su se svi ucutali medjutim za to je sada vec kasno. Postovani PILOTI takvo ponasanje na javnim mrezama ni jedna kompanija ne trpi,zbog toga se gubi posao,pa da ste jedini radnik,a narocito u avio kompanijama,shvatite da ste vi samo jedna zamenljiva karika u biznisu vrednom milione ili milijarde dolara,izgubljeni ugled zbog pilota posada alapaca i svadjalica nece niko da trpi.Savet,smeskajte se,budite fini jedni prema drugima ,i svadjanjem nista necete postici osim sto mozete dobiti otkaze i los komentar u vasem CV,sa kojim cete sleteti tesko da cete vise ikad poleteti.SVIMA POZDRAV….poslusajte me govorim vam istinu koju mogu da vam potvrde mnogi piloti koji rade napolju …

Si

uh dobro je sto se zakuvalo, zdravo je to da se malo protrese, onako generalni zakljucak rasprave… a sad odgovor G.Marku. sto se tice zamenjivosti karika u doticnom biznisu…pa ne mozete se svadjati sa pilotima u avio-kompaniji, to je isto kao kada bi se svadjali sa doktorima u bolnici, kada menadzment bude shvatio da je u nekoj avio-kompaniji, pilot vazniji duplo od svih zaposlenih, (iako su svi zaposleni vazni u procesu) a od menadzmenta bar vazniji jedno 50 puta nista od toga, neka im lete razni savetnici, ljubavnice sekretarice i sl., nezaposlenih radnika ima koliko hoces, ali kvalikovanih ni za leka……

Ma

Lepo si objasnio. Nek' se zna, nisu piloti bilo ko! :)

Ak

U Juznoj Americi je sada zima i mrtva sezona kao kod nas u februaru ili novembru. Zato mnoge kompanije gledaju tamo sada da iznajme avione kako bi zakrpile budzet (nerazmisljajuci o buducim potrebama – kao na Balkanu). Zato se sada uzima sta se nudi, a inace, kada nije cajtnot kao sada, avioni se iznajlmjuju oko 2 godine unapred i tada covek moze da bira ssta i kako hoce.

Odgovori
De

Sve ovo mi liči na onaj komentar pok. Bate Trlaje u dokumentarcu „Vidimo se čitulji“ kad kaže citiram: „Mala bara puna krokodila!“ Zna se da je JAT o ratnih vremena u k..cu. Zašto je tako dragi bog zna. Moj prvi let je bio JATom daleke 1968 godine do Titograda (današnje Podgorice)a posle toga se ređalo kao na traci Moskva, Amsterdam, London, New York, itd itd. Ono što je tužno da je nekada respektabilna kompanija došla na listu zezanja sa onim Joke About Time, da su letovi sve više kasnili, da je osoblje bilo sve neljubaznije, da sam ja sve ređe leteo JAtom i onda prestao. Poslednji put sam leteo JATom (čarter iz Antalije) 2011 jer sam morao, turoperator koji mi je prodao letovanje je imao jedino tu opciju. Izuzetno neljubazna stjuardesa, izuzetno štrokav avion, naravno sa kašnjenjem u poletanju. A onda se setim da su ti JATovi 737-300 bili prvi avioni te serije u Evropi! JAT im je bio promocija! Znam i da se puno pokušavalo u Nigeriji Sosoliso Airlines, Belvi, Aerocontractor i umesto da su se te starije letelice tu upošljavale pod paskom nekakve nigerijske avio-kompanije na tržištu od „svega“ 150mil stanovnika a za evropu nabavljale nove od toga ništa nije bilo. Danas Nigerija puna srpskih pilota i mehaničara i iz JATa i iz Aviogenexa, sa nekima sam čak i dobar drugar. Nek je sa srećom Air Srbiji pa da poleti na krilima onog nekada pravog respektabilnog JATa!

Odgovori
ju

kada bi neko neupucen procitao vase baljezganje mislio bi da Jatovi avioni padaju kao kruske zbog nestrucnosti i nesposobnosti piulota i tehnike,
sram vas bilo takozvane kolege i bivsi Jatovci
Ja sam jedan od bivsih Jatovih pilota i ponosan sam sto sam znanje i iskustvo stekao u Jatu pa sada mogu to da unovcim u inostranstvu.

Odgovori
Vl

Lepo je sto si ponosan. I treba da budes, kao sto sam i ja. Niko ne govori da avioni padaju kao kruske, vec da torse gorivo kao besni, kostaju stravicno puno da se odrzavaju, a da bitange, hohstapleri i lopovi, raznose i ono malo sto je bilo preostalo.
Videcemo koliko i kako su sposobni preostali piloti i kolege, kada prodju kroz skolovanje gde nece biti kumova, klasica ili politike. Ako si bivsi JAT-ovac onda znas o cemu pisem. Ako ne znas, onda …..

Ju

Druze Vlado
Opet veoma ruzna tvrdnja o nestrucnosti pilota Jata
Pa cake I ako su ih skolovali kumovi,klasici itd ONI svakoga Dana naprave po 200 letova I tako zadnjih 50 godina I vrlo su bezbedna kompanijama bili I sada su
Za sebe sigurno mislis da si Klosterman a verovatno se inside samouk rodio da nudes pilot vec te je neko od Jatovih pilota skolovao

Vl

Nisam se samouk rodio. Pilote koje su mene skolovali, ti isti smradovi su terali u penziju kao poslednje dripce. Da li znas zw iskusnog, omiljenog kapetana, koji je saznao da su ga smradovi oterali u penziju, kada je dosao na let koji je bio planiran da radi. Coveku mal srce nije stalo kada je saznao, nakon 30+ godina rada da se nisu ni udostojili nazvati ga da mu kazu da ne mora taj dan doci na posao. A on im je svima bio instruktor, od koga su zanat naucili.
Izvini, ali takvi smradovi ne mogu biti moje kolege. Ovde se ne prica o bezbednosti, vec o nevaspitanju, necovecstvu i ljudskom djubretu. Ja sam pozvan da prosudjujem njihovu strucnost i ovlascen, ali to ne radim. Samo ih nazivam pravim imenom. Oni se pojavljuju ovde, na Tangu,pa ako lazem neka daju dokaz moje lazi. Ja imam dokaze njihovog nevaspitanja i njihovih nedela.

VO

Air Serbia ce prakticno posle prelaznog perioda i zamene flote početi da radi punim kapacitetom negde oko ili posle nove godine i od tada će moći da se sagledava uspešnost poslovanja, koja će sigurno biti mnogo bolja sa novijim avionima koji su jeftiniji za održavanje i mnogo manje goriva troše, bez viška zaposlenih i nepotrebnih troškova i sa stručnim i profesionalnim menadžmento.

Odgovori
Vl

Tacno Vojo, samo javnost treba da shvati da se preko noci nista ne postize. Sto je brzo, to je kuso.

Odgovori
Dr

Ne treba vezivati iznajmljivanje aviona iz Bugarske sa ovim sto se sada desava. To je bilo u poslednji cas da bi se odrzao saobracaj. Zasto se zaboravlja prica sa Adrijom i ostalima, sve ugovoreno samo nema bankarskih garancija. Avion se iznajmljuje ranije i pripremi za eksplataciju. Da li treba Emirati da nas disciplinuju. Ako umemo da prodamo zasto ne mozemo sami sebe da disciplinujemo. JAT je unisten politicki, lepo je pomenut primer Pekinga i prodaje Desetke. Etihad sigurno nije dobar izbor. Oni misle samo da je avion hotel sa pet zvezdica u vazduhu. U ovom delu Evrope niko nije uspeo ko je tako radio. Ako niko nije hteo da iznajmi avion i ako je on stajao 3 godine, to znaci da je toliko dobro odrzavan da se nikom za te tri godine nije isplatilo da ga uzme u najam. To je pitanje svih pitanja. A cija tehnika ce ga sredjivati dalje, JAT ili AIR Berlin. Gde idu srpske pare. Mi smo isekli B727 a jos uvek nismo vratili kredite za te avione. Malo vise skromnosti. Sve ovo je mogla da uradi i Srbija sama da Vucic nije isao linijom manjeg otpora, da tudjin sredjuje stanje u JAT-u umesto njega. Kad imamo takvog vladara onda nam sleduje po zasluzi.

Odgovori
Ž

Da. Ima jedno državno preduzeće, zove se JAT Tehnika. Održava JAT AW avione, ali od kada je krenula priča sa Etihadom slabo se nešto pominje. Ili će možda Er Srbijini avioni da se održavaju u inostranstvu ili su to neki avioni kojima održavanje nije potrebno. Slabo se ko bavi JAT Tehnikom iako tamo radi 1000 ljudi, rade odgovoran posao i verovatno ne zaslužuju ovako neodgovoran odnos. Ako je to samo nedostatak medijske pažnje neka neko kaže. Javnosti će sigurno biti interesantna i priča o JAT Tehnici i njenoj budućnosti.

Vl

Kako su sadili, sada tako isto zanju.

Ne

Jat Tehnika je u početku bila deo priče, ali su se toliko dobro pokazali u razgovorima da je Etihad odlučio da vrati line maintenance unutar Air Serbije, a ozbiljnije stvari će verovatno ići na tender.

Vl

Samo mala ispravka. JAT je otplatio avione. Drzava nije pare prosledila poveriocima. Zato sada mora da preuzme dugove. Ne moze JAT dva puta da otplacuje iste avione.
Za siru javnost, da se zna:
JAT je uredno i na vreme otplacivao pare za kredite, ali u SFRJ, pare su u inostranstvo mogle da odu, tek kada je Sluzba Drustvenog Knjigovodstva dala pristanak. Posto je Drzava bila uvek gladna deviza, vecina para nikada nije stigla do poverioca.
Tek da se zna.

Pe

Koji strucnjak……Steta da ne koriste Vase znanje , sigurno bi bilo neprocenjivo. Takvi kvazistrucnjaci znaju sve..I takvih je puna drzava…Zato nam i jest ovako..

Mi

A sta ce se dogoditi sa ugovorom koji je Srbija potpisala sa Airbusom? Taj ugovor vec duze vreme niko ne pominje.

Odgovori
Za

Poštovani,

Par riječi sa zapadne tribine (Zagreb)

Klasično odličan tekst g. Vojinovića.
Ako se pola najavljenog ostvari, Etihad će za civilnu avijaciju u Srbiji biti ne samo spas, nego i početak prave priče.

JAT danas, kao i sve kompanije iz ex-YU ima dva izlaza: stečaj ili prodaja.
Prodaja može biti pametnija ili gluplja. Ogromna većina ljudi iz avijacije u Hrvatskoj je uvjerena da je Etihad fantastičan izbor za Srbiju.

Mega svjetska firma, dolazi i od BEG radi hub. Na postojeće JAT ove linije na zapad dodaje masu novih na istoku. Za građane Srbije (putnike) je ovo fantazija. Siguran sam da će u budućnosti biti i long range letova.

Što se ex-YU tiče- lako će biti po onoj: tko prvi- njemu djevojka (tržište, važnost)

BEG je geografski lošije pozicioniran od ZAG, JAT je u lošijem stanju od Croatije.
Unatoč tome, JAT će nastaviti uspješno raditi i rasti kao Air Serbia, a Croatija, Montenegro, Adria trče trku da se prodaju prije nego propadnu.

Mogu samo žaliti što se Croatia nije do sada prodala, a ako se proda, velika je šansa da se proda glupo (Lufthansi naprimjer)

Odgovori
Vl

Zagi,
Sve je tacno sto si napisao,osim jedne konstatacije. Zagreb je mozda generalno bolje geografski pozicioniran od Beograda, ali u vazduhoplovnom svetu je upravo obtnuto. Pozicije Beograda sa trenutnim uslovima letenja je mnogo povoljnija. Ako sumnjas proveri na bilo kom Aircraft Performance software-u.
Pozdrav

Odgovori
mi

Za one koji ne znaju evo istine o "novim" avionima. Prvi je star 14 godina zadnje leteo za Volaris(propali). Drugi nesto mladji 8 godina. Leteo zadnje za BBAM LLC u Americi. Evo i linka za one koji ne veruju http://www.planespotters.net/Airline/Air-Serbia.
Avioni su na zemlji poprilicno dugo ali kao sto neko rece to nije najmerodavnije sve zavisi od odrzavanja.
Da li je to dobro za novu kompaniju ne znam ali svi mediji su okrenuti ka tome da je ovo cudo. Valjda tako moraju da pricaju ili nemaju pojma sta se dogadja. Ja sam davno otisao iz JAT-a ali volim da vidim da se nesto lepo dogadja jer je ostalo dosta mojih dragih prijatelja i poznanika da radi za istu. Plasim se da ovo ne bude posao veka kao jugo za ameriku ali iskreno meni tako izgleda. Nazalost kada nemate nista onda uzimate sta bilo sto je ovde slucaj. Vlada i dalje daje gomilu novca ali bih voleo da vidim da to ide u nova radna mesta u JAT-u ali etihad izgleda ima neke druge planove. Hajde da sacekamo neko vreme i da vidimo i naravno da se nadamo najboljem. SA SRECOM.

Odgovori
Vl

Jos jedan avion AS, ovaj put u Dablinu. Parkiran na zatvorenoj pisti 11/29. Ofarban u boje AS. Bio sam kratko na aerodromu, izdaleka snimio avion ( ne bas sjajna slika), a lokalno osoblje kaze da je avion bio na radovima tu u Dablinu. Ne znaju kada je isporuka.

Odgovori
ip

ee Srbi..od novinara pa do komentatora…..dok isterate istinu/pravdu do kraja….ostadosmo i bez kompanije i Srbije…neka…..za bolje i niste……dno.Moj matori je za taj raspali Jat uradio više nego svi gore nabrojani zajedno pa mu opet na pamet ne bi palo da serenda okolo……Vaspitanje rodjaci…vaspitanje i poštovanje….

I nemojte popularne floskule da slusamo……dela se cene i mere..većina nema ama baš nista od toga

Odgovori
Mi

U redu je prodaja i ulaganja, ali problem je sto je i ovo uradjeno politicki i sto neki politicari imaju u tome svoje prste. Bojim se da je i ovo samo jos jedna sarena laza i skidanje kajmaka. Gde su rezultati do sada?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Branko Србија 6 Хрватска 7 Словенија 1 Црна Гора три од којих се два нуде на продају

08. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Logicno jeste ali je isto tako logicno da se to uradi kada na red dodje neki od vecih remonta. Tehnika napreduje, proizvodjac za dve godine moze da izadje sa D3, pa onda opet sa D4 za nekoliko godina, a mi onda samo da nadogradjujemoo sa jednog na drugi standard svako malo. Pa kad bi onda…

08. Feb 2025.Pogledaj

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj