BEG airport status
Svi šeikovi avioni – callsign SULTAN

Svi šeikovi avioni – callsign SULTAN

BEOGRAD – Prvi šeik i princ prestolonaslednik Ujedinjenih Arapskih Emirata Muhamed bin Zajed al Nahjan večeras će završiti svoju trodnevnu posetu Srbiji. Ako ostavimo po strani netačne navode medija da je njegov „triple 7“ nešto „najveće što je sletelo na beogradski aerodrom u poslednjih 20 godina“ i osvrnemo se na ostatak njegove ergele prilično modernog aluminijuma, poželećemo da nam češće dolazi u goste.

248707_572305236117435_92245942_n
Pre nego što u večernjim časovima B777-200ER odlepi svoje točkove sa piste Aerodroma Nikola Tesla i uputi se ka istoku, ostalo je još sasvim dovoljno vremena da se osvrnemo na nama najzanimljiviji deo posete – vanredni čarter na najvišoj nozi.

„Beogradski“ Echo Romeo deo je flote Abu Dhabi Amiri Flight organizacije, koja je zadužena za prevoz vlade Ujedinjenih Arapskih Emirata. To u praksi znači prevoz kraljevske porodice, čiji je prestolonaslednik Muhamed najugledniji član, posle svog polubrata koji je vladar UAE.

A6-YAS-Abu-Dhabi-Amiri-Flight-Boeing-747-400_PlanespottersNet_346008
Pored B777-200ER kojim je šeik došao, Amiri Flight poseduje u svojoj floti još jedan Boeing 777, s tim što je u pitanju avion serije 300 – nešto veća letelica sa dužim doletom. Pomenuti avioni ne samo da nisu jedini nego nisu ni najveći.

U floti Amiri-a su još i Boeing 747-400 i 747-400M a poručen je i treći Boeing 747-8BBJ čija se isporuka očekuje. Zatim tu su nešto manji Boeing 737-800BBJ i Airbus A320-200 i na kraju, dva najmanja aviona, Avro RJ100 i Avro RJ70. Ukupno 8 aviona u floti i jedan koji tek treba da bude isporučen.

A6-AUH-Abu-Dhabi-Amiri-Flight-Boeing-737-800_PlanespottersNet_341118

2130882

[dropshadowbox align=“none“ effect=“raised“ width=“630px“ height=“30px“ background_color=“#ffffff“ border_width=“1″ border_color=“#dddddd“ ]Prosečna starost flote je 10 godina a interesantno je da Amiri Flight ima nesvakidašnji callsign – SULTAN.[/dropshadowbox]
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    st

    Bilo bi zanimljivo da napises malo o tome sta je zapravo ''najvece sto je sletelo na beogradski aerodrom u poslednjih 20 godina''. Ako vec ova njegova zverina nije najveca.

    Odgovori
    Bo

    An-124

    odličan osvrt.

    Odgovori
    Jo

    Konkretan let imao je callsign Sultan 04. Na još nekoliko aerodroma za ovu registraciju videh isti callsign, tako da ih izgleda imaju po registraciji. To su napisale "Novosti", ali mislim da si ovaj put pogrešno citirao. Napisali su da je ovo "najveći putnički avion koji je u poslednjih 20 (e, ovo je greška, u poslednjih 30-ak je ispravnije) godina sleteo na BEG". A najduži koji su sletali su Boeing 747, pa Antonov An-124, tačnije 3xAn-124 za Gumball.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

    27. Nov 2024.Pogledaj