BEG airport status
Svi šeikovi avioni – callsign SULTAN

Svi šeikovi avioni – callsign SULTAN

BEOGRAD – Prvi šeik i princ prestolonaslednik Ujedinjenih Arapskih Emirata Muhamed bin Zajed al Nahjan večeras će završiti svoju trodnevnu posetu Srbiji. Ako ostavimo po strani netačne navode medija da je njegov „triple 7“ nešto „najveće što je sletelo na beogradski aerodrom u poslednjih 20 godina“ i osvrnemo se na ostatak njegove ergele prilično modernog aluminijuma, poželećemo da nam češće dolazi u goste.

248707_572305236117435_92245942_n
Pre nego što u večernjim časovima B777-200ER odlepi svoje točkove sa piste Aerodroma Nikola Tesla i uputi se ka istoku, ostalo je još sasvim dovoljno vremena da se osvrnemo na nama najzanimljiviji deo posete – vanredni čarter na najvišoj nozi.

„Beogradski“ Echo Romeo deo je flote Abu Dhabi Amiri Flight organizacije, koja je zadužena za prevoz vlade Ujedinjenih Arapskih Emirata. To u praksi znači prevoz kraljevske porodice, čiji je prestolonaslednik Muhamed najugledniji član, posle svog polubrata koji je vladar UAE.

A6-YAS-Abu-Dhabi-Amiri-Flight-Boeing-747-400_PlanespottersNet_346008
Pored B777-200ER kojim je šeik došao, Amiri Flight poseduje u svojoj floti još jedan Boeing 777, s tim što je u pitanju avion serije 300 – nešto veća letelica sa dužim doletom. Pomenuti avioni ne samo da nisu jedini nego nisu ni najveći.

U floti Amiri-a su još i Boeing 747-400 i 747-400M a poručen je i treći Boeing 747-8BBJ čija se isporuka očekuje. Zatim tu su nešto manji Boeing 737-800BBJ i Airbus A320-200 i na kraju, dva najmanja aviona, Avro RJ100 i Avro RJ70. Ukupno 8 aviona u floti i jedan koji tek treba da bude isporučen.

A6-AUH-Abu-Dhabi-Amiri-Flight-Boeing-737-800_PlanespottersNet_341118

2130882

[dropshadowbox align=“none“ effect=“raised“ width=“630px“ height=“30px“ background_color=“#ffffff“ border_width=“1″ border_color=“#dddddd“ ]Prosečna starost flote je 10 godina a interesantno je da Amiri Flight ima nesvakidašnji callsign – SULTAN.[/dropshadowbox]
 

    Komentari

    s

    Bilo bi zanimljivo da napises malo o tome sta je zapravo ''najvece sto je sletelo na beogradski aerodrom u poslednjih 20 godina''. Ako vec ova njegova zverina nije najveca.

    Odgovori
    B

    An-124

    odličan osvrt.

    Odgovori
    J

    Konkretan let imao je callsign Sultan 04. Na još nekoliko aerodroma za ovu registraciju videh isti callsign, tako da ih izgleda imaju po registraciji. To su napisale "Novosti", ali mislim da si ovaj put pogrešno citirao. Napisali su da je ovo "najveći putnički avion koji je u poslednjih 20 (e, ovo je greška, u poslednjih 30-ak je ispravnije) godina sleteo na BEG". A najduži koji su sletali su Boeing 747, pa Antonov An-124, tačnije 3xAn-124 za Gumball.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Jason Bourne na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

    Veliki pozdrav Alene za izvanredan clanak koji ste nam ovog i Utorka podarili. Nisam do sada imao prilike da putujem ovim tipom aviona, ali se nadamd a ce negde u skorijoj buducnosti biti prilike. Vec su se penzionisali neki avioni iz ekipe omiljenih B727 i DC10-30, ali idemo dalje u nove radne pobede.

    07. Jul 2020.Pogledaj

    dembelan na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

    pitanje je šta je bolje, šta se više kompanijama i putnicima isplati? više dnevnih letova sa manjim avionom ili jedan sa većim. sve teže će se prodavati avioni sa extra kapacitetom. spori su sa rotacijama, treba mnogo putnika, ograničenja na sekundarnim aerodromima... budućnost je u uskotrupcima koji mogu daleko da dobace 321LH

    07. Jul 2020.Pogledaj

    Medevac na: Još jedna uloga: Helikopter H145M kao leteće komandno mesto

    Struka se kod nas pita kad se sve ostalo zaglibi. Komentar je potpuno na mestu. U vreme Kraljevine SHS i JRV se pitala a Srbija je imala - pristup,ozbiljnost i 5 fabrika aviona . Ali pre svega, pravi pristup i način razmišljanja. Nisam iz struke, ali sam sa ,,Plavcima" uvek bio na Ti :) i…

    07. Jul 2020.Pogledaj

    Send this to a friend