BEG airport status
Svi šeikovi avioni – callsign SULTAN

Svi šeikovi avioni – callsign SULTAN

BEOGRAD – Prvi šeik i princ prestolonaslednik Ujedinjenih Arapskih Emirata Muhamed bin Zajed al Nahjan večeras će završiti svoju trodnevnu posetu Srbiji. Ako ostavimo po strani netačne navode medija da je njegov „triple 7“ nešto „najveće što je sletelo na beogradski aerodrom u poslednjih 20 godina“ i osvrnemo se na ostatak njegove ergele prilično modernog aluminijuma, poželećemo da nam češće dolazi u goste.

248707_572305236117435_92245942_n
Pre nego što u večernjim časovima B777-200ER odlepi svoje točkove sa piste Aerodroma Nikola Tesla i uputi se ka istoku, ostalo je još sasvim dovoljno vremena da se osvrnemo na nama najzanimljiviji deo posete – vanredni čarter na najvišoj nozi.

„Beogradski“ Echo Romeo deo je flote Abu Dhabi Amiri Flight organizacije, koja je zadužena za prevoz vlade Ujedinjenih Arapskih Emirata. To u praksi znači prevoz kraljevske porodice, čiji je prestolonaslednik Muhamed najugledniji član, posle svog polubrata koji je vladar UAE.

A6-YAS-Abu-Dhabi-Amiri-Flight-Boeing-747-400_PlanespottersNet_346008
Pored B777-200ER kojim je šeik došao, Amiri Flight poseduje u svojoj floti još jedan Boeing 777, s tim što je u pitanju avion serije 300 – nešto veća letelica sa dužim doletom. Pomenuti avioni ne samo da nisu jedini nego nisu ni najveći.

U floti Amiri-a su još i Boeing 747-400 i 747-400M a poručen je i treći Boeing 747-8BBJ čija se isporuka očekuje. Zatim tu su nešto manji Boeing 737-800BBJ i Airbus A320-200 i na kraju, dva najmanja aviona, Avro RJ100 i Avro RJ70. Ukupno 8 aviona u floti i jedan koji tek treba da bude isporučen.

A6-AUH-Abu-Dhabi-Amiri-Flight-Boeing-737-800_PlanespottersNet_341118

2130882

[dropshadowbox align=“none“ effect=“raised“ width=“630px“ height=“30px“ background_color=“#ffffff“ border_width=“1″ border_color=“#dddddd“ ]Prosečna starost flote je 10 godina a interesantno je da Amiri Flight ima nesvakidašnji callsign – SULTAN.[/dropshadowbox]
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    st

    Bilo bi zanimljivo da napises malo o tome sta je zapravo ''najvece sto je sletelo na beogradski aerodrom u poslednjih 20 godina''. Ako vec ova njegova zverina nije najveca.

    Odgovori
    Bo

    An-124

    odličan osvrt.

    Odgovori
    Jo

    Konkretan let imao je callsign Sultan 04. Na još nekoliko aerodroma za ovu registraciju videh isti callsign, tako da ih izgleda imaju po registraciji. To su napisale "Novosti", ali mislim da si ovaj put pogrešno citirao. Napisali su da je ovo "najveći putnički avion koji je u poslednjih 20 (e, ovo je greška, u poslednjih 30-ak je ispravnije) godina sleteo na BEG". A najduži koji su sletali su Boeing 747, pa Antonov An-124, tačnije 3xAn-124 za Gumball.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Perko na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

    Grob je težak "overkill". Pričamo o avionu za selektivnu i početnu obuku pilota pre nego što se pređe na Lastu. Dovoljno je da avion ima krila i duple komande.... Dakle, imperativ je da bude pouzdan, bezbedan i jeftin. Ne mnogo više od toga.

    30. Apr 2025.Pogledaj

    Markus1463 na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

    @ KK tako će biti tj ići dok ne krenu u nekom sukobu da padaju ili da ih uništavaju na pisti kao bilo koji drugi avion. Jeste odličan Rafal, ali je ranjiv kao i svaki drugi avion, posebno od napada dronovima dok je na stajanci. A u takvim napadima ne pomažu ni kamponiri, ni antidron…

    30. Apr 2025.Pogledaj

    KK na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

    Tehnologija koja se koristi u lovcima 4+ generacije, ili nekih specijalizovanih aviona za el ometanje je toliko ispred znanja bilo koga od nas da ima malo smisla nesto udarati na tu temu. Da ne spominjem da je to sve neka tehnologija iz 70-ih i 80-ih. Ovo sto sada rade tipa Tempesta itd, pokazuje takav tehnoloski…

    30. Apr 2025.Pogledaj

    IvicaM na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

    Da, samo mu ime nekako simbolise gde smo dospeli i šta trebamo raditi... ima logike.. ;)

    30. Apr 2025.Pogledaj