BURŽE – 50. međunarodni vazduhoplovni sajam na aerodromu Le Burže pored Pariza posetilo je prema podacima organizatora preko 300.000 ljudi. Izlagalo je ukupuno 2.200 kompanija iz 44 zemlje, na stajanci i unutar pet sajamskih hala bilo je parkirano 150 letelica. Pojedinčne priče sa sajma na Tango Sixu možete naći ovde. Danas počinjemo sa serijom foto reportaža preko kojih ćemo vam u tri nastavka preneti nazanimljivije momente, letelice i ljude jubilarnog Buržea.
Centralni predeo najvećeg vazduhoplovnog sajma na planeti posle još jednog pljuska.
Su-35S. Namerno ili slučajno, imao je najbolju, centralnu, poziciju na statici
Izložba Evropske svemirske agencije i jedan od najprepoznatljivijih simbola aerodroma Le Burže – Ariana 5
MQ-1 Predator
Yak-130 i An-70 prilikom vožnje do piste. Redari su svaki dan prilikom voženja letelica preko centralne stajanke stajali ispred i iza njih sa kanapima ne bi li ih „zaštitili“ od publike
Otvaranje 50. Buržea. A400M i Patrouille de France u formaciji
Interesantna prišivka na kombinezonu pilota francuskog ratnog vazduhoplovstva
Embraer A-29 Super Tucano, Ratno vazduhoplovstvo Mauritanije
Ubojna sredstva Yak-a 130
Mađarski Antonov An-2P
Stalna postavka. Zaostavština francuske nacionalne avio-kompanije muzeju vazduhoplostva na aerodromu Le Burže
Gripen je na Burže došao sa D verzijom, švedskog ratnog vazduhoplovstva, umesto sa demonstratorom koji je bio zauzet. Slučajno ili namerno, bio je parkiran na ubedljivo najgoroj poziciji statike, između dva šalea
Izraelski mobilni PVO sistem Iron Dome namenjen uništavanju raketa zemlja-zemlja kratkog dometa i nevođene artiljerije
Veći sajmovi mogu biti raj za ljubitelje igara za simulaciju letenja. Većina kokpit-replika je izložena radi demonstracije avionike i drugih proizvoda. Ali mašta radi…
Dassault nEUROn. Francuski doprinos budućem zajedničkom evropskom UCAV konceptu
Super Tucano je najinteresantniji od spomenutih aviona iz perspektive siromašne zemlje kao što je Srbija . Ni njemu cena nije mala , ali su troškovi eksploatacije niski ( oko 500$ po času) . Mi smo imali mogućnost da napravimo nešto slično (projekt Kobac) ali je nažalost opet ispoljena stara boljka domaćeg avio-projektovanja , a to je da se uvek uzimaju slabi motori . Za razliku od nekih drugih slučajeva gde je to možda moralo tako da bude , ovde nije . Zbog te sumnjive uštede Kobac će (ako bude napravljen) imati značajno manju nosivost od Tucana , a time i manju upotrebnu vrednost.
1. Kobac bi koristio motor od oko 1000 KS a Tucano ima oko 1600 KS . Oba motora su firme Pratt & Whitney , razlika u ceni nije tolika , ali je zato prednost u nosivosti Tucana više nego dupla . Ušteda je mizerna , gubitak performansi značajan .
2. Ne postoji jeftin protivpobunjenički avion . Super Tucano je neki minimum u današnje vreme , gde sve pobunjeničke grupe imaju mitraljeze 12.7 mm a često i ručne PVO sisteme (MANPADS) Može se leteti naravno i na lošijim avionima ali tu se onda rizikuju gubici i pilota i aviona – skuplja dara nego mera . Zemlje koje iole ozbiljno razmišljaju o vazduhoplovstvu ( i iole su ozbiljni kupci) neće gledati da uštede baš svaki dolar . Šansa Kobca je bila da ima slične performanse kao Tucano i negde 20-25% nižu cenu (što se i moglo postići) a ovako …. bojim se da ne postane još jedan od projekata koji su završili samo na prototipu .
Ж
Живојин
Кобац овако како је замишљен, дакле борбена верзија Ласте-2, нема апсолутно никаквих шанси да има сличне перформансе као Тукано.
Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.
Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.
Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja
Koliko malicioznih komentara na hrvatske Rafale koji su tu i lete iznad Hrvatske. Nisu u dolasku i ne planira se nadogradnja nečega što se ne zna hoće li ikada i stići. Nadogradnja na standard F4.1 je krenula lani u veljači i to je nešto normalno jer se F4.2 očekuje 2030. a F5 2035. Dakle nadogradnje…
Evropa je ustvari jako podeljena u svakom pogledu i zbog toga jačanje i stabilnost ide sporo i teško. Mislim da se to zaboravilo nekako pod američkim NATO kišobranom, ali takodje i generalno, to jest ne vojno. Nadam se da će mudre glave i mir prevladati promenama koje slede.
Treba biti realistican u nadama i ocekuvanjima. Daleko smo jos od pravog europskog ujedinjenja po tim pitanjima, ali to samo znaci da svaki pa i najmanji korak naprijed treba dobro docekati.
Trump i Musk rade gluposti i nanose najveću štetu Americi. Ima ipak nešto dobro u svemu, probuditi će i preustrojiti Europu odnosno EU i napraviti od nje ekonomsku i vojnu silu.
Jovica
Super Tucano je najinteresantniji od spomenutih aviona iz perspektive siromašne zemlje kao što je Srbija . Ni njemu cena nije mala , ali su troškovi eksploatacije niski ( oko 500$ po času) . Mi smo imali mogućnost da napravimo nešto slično (projekt Kobac) ali je nažalost opet ispoljena stara boljka domaćeg avio-projektovanja , a to je da se uvek uzimaju slabi motori . Za razliku od nekih drugih slučajeva gde je to možda moralo tako da bude , ovde nije . Zbog te sumnjive uštede Kobac će (ako bude napravljen) imati značajno manju nosivost od Tucana , a time i manju upotrebnu vrednost.
Живојин
Кобац није у категорији Тукана а имаће добар мотор, ако га наравно направе. Био би то тзв. ''сиротињски'' противпобуњенички авион. :)
Jovica
Tu postoje dve greške u rasuđivanju :
1. Kobac bi koristio motor od oko 1000 KS a Tucano ima oko 1600 KS . Oba motora su firme Pratt & Whitney , razlika u ceni nije tolika , ali je zato prednost u nosivosti Tucana više nego dupla . Ušteda je mizerna , gubitak performansi značajan .
2. Ne postoji jeftin protivpobunjenički avion . Super Tucano je neki minimum u današnje vreme , gde sve pobunjeničke grupe imaju mitraljeze 12.7 mm a često i ručne PVO sisteme (MANPADS) Može se leteti naravno i na lošijim avionima ali tu se onda rizikuju gubici i pilota i aviona – skuplja dara nego mera . Zemlje koje iole ozbiljno razmišljaju o vazduhoplovstvu ( i iole su ozbiljni kupci) neće gledati da uštede baš svaki dolar . Šansa Kobca je bila da ima slične performanse kao Tucano i negde 20-25% nižu cenu (što se i moglo postići) a ovako …. bojim se da ne postane još jedan od projekata koji su završili samo na prototipu .
Живојин
Кобац овако како је замишљен, дакле борбена верзија Ласте-2, нема апсолутно никаквих шанси да има сличне перформансе као Тукано.
Нису ни за поредити.
Douglas Bader
Raumete sokole, Tucano je opak avion:-)