BURŽE – 50. međunarodni vazduhoplovni sajam na aerodromu Le Burže pored Pariza posetilo je prema podacima organizatora preko 300.000 ljudi. Izlagalo je ukupuno 2.200 kompanija iz 44 zemlje, na stajanci i unutar pet sajamskih hala bilo je parkirano 150 letelica. Pojedinčne priče sa sajma na Tango Sixu možete naći ovde. Danas počinjemo sa serijom foto reportaža preko kojih ćemo vam u tri nastavka preneti nazanimljivije momente, letelice i ljude jubilarnog Buržea.
Super Tucano je najinteresantniji od spomenutih aviona iz perspektive siromašne zemlje kao što je Srbija . Ni njemu cena nije mala , ali su troškovi eksploatacije niski ( oko 500$ po času) . Mi smo imali mogućnost da napravimo nešto slično (projekt Kobac) ali je nažalost opet ispoljena stara boljka domaćeg avio-projektovanja , a to je da se uvek uzimaju slabi motori . Za razliku od nekih drugih slučajeva gde je to možda moralo tako da bude , ovde nije . Zbog te sumnjive uštede Kobac će (ako bude napravljen) imati značajno manju nosivost od Tucana , a time i manju upotrebnu vrednost.
1. Kobac bi koristio motor od oko 1000 KS a Tucano ima oko 1600 KS . Oba motora su firme Pratt & Whitney , razlika u ceni nije tolika , ali je zato prednost u nosivosti Tucana više nego dupla . Ušteda je mizerna , gubitak performansi značajan .
2. Ne postoji jeftin protivpobunjenički avion . Super Tucano je neki minimum u današnje vreme , gde sve pobunjeničke grupe imaju mitraljeze 12.7 mm a često i ručne PVO sisteme (MANPADS) Može se leteti naravno i na lošijim avionima ali tu se onda rizikuju gubici i pilota i aviona – skuplja dara nego mera . Zemlje koje iole ozbiljno razmišljaju o vazduhoplovstvu ( i iole su ozbiljni kupci) neće gledati da uštede baš svaki dolar . Šansa Kobca je bila da ima slične performanse kao Tucano i negde 20-25% nižu cenu (što se i moglo postići) a ovako …. bojim se da ne postane još jedan od projekata koji su završili samo na prototipu .
Ж
Живојин
Кобац овако како је замишљен, дакле борбена верзија Ласте-2, нема апсолутно никаквих шанси да има сличне перформансе као Тукано.
Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.
Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.
Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja
@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.
Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…
Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.
Jovica
Super Tucano je najinteresantniji od spomenutih aviona iz perspektive siromašne zemlje kao što je Srbija . Ni njemu cena nije mala , ali su troškovi eksploatacije niski ( oko 500$ po času) . Mi smo imali mogućnost da napravimo nešto slično (projekt Kobac) ali je nažalost opet ispoljena stara boljka domaćeg avio-projektovanja , a to je da se uvek uzimaju slabi motori . Za razliku od nekih drugih slučajeva gde je to možda moralo tako da bude , ovde nije . Zbog te sumnjive uštede Kobac će (ako bude napravljen) imati značajno manju nosivost od Tucana , a time i manju upotrebnu vrednost.
Живојин
Кобац није у категорији Тукана а имаће добар мотор, ако га наравно направе. Био би то тзв. ''сиротињски'' противпобуњенички авион. :)
Jovica
Tu postoje dve greške u rasuđivanju :
1. Kobac bi koristio motor od oko 1000 KS a Tucano ima oko 1600 KS . Oba motora su firme Pratt & Whitney , razlika u ceni nije tolika , ali je zato prednost u nosivosti Tucana više nego dupla . Ušteda je mizerna , gubitak performansi značajan .
2. Ne postoji jeftin protivpobunjenički avion . Super Tucano je neki minimum u današnje vreme , gde sve pobunjeničke grupe imaju mitraljeze 12.7 mm a često i ručne PVO sisteme (MANPADS) Može se leteti naravno i na lošijim avionima ali tu se onda rizikuju gubici i pilota i aviona – skuplja dara nego mera . Zemlje koje iole ozbiljno razmišljaju o vazduhoplovstvu ( i iole su ozbiljni kupci) neće gledati da uštede baš svaki dolar . Šansa Kobca je bila da ima slične performanse kao Tucano i negde 20-25% nižu cenu (što se i moglo postići) a ovako …. bojim se da ne postane još jedan od projekata koji su završili samo na prototipu .
Живојин
Кобац овако како је замишљен, дакле борбена верзија Ласте-2, нема апсолутно никаквих шанси да има сличне перформансе као Тукано.
Нису ни за поредити.
Douglas Bader
Raumete sokole, Tucano je opak avion:-)