BEG airport status
LYBE 2003:00 Z 240°06KT CAVOK 06/03 Q1025 NOSIG=
Burže 2013: Foto reportaža (1)

Burže 2013: Foto reportaža (1)

BURŽE – 50. međunarodni vazduhoplovni sajam na aerodromu Le Burže pored Pariza posetilo je prema podacima organizatora preko 300.000 ljudi. Izlagalo je ukupuno 2.200 kompanija iz 44 zemlje, na stajanci i unutar pet sajamskih hala bilo je parkirano 150 letelica. Pojedinčne priče sa sajma na Tango Sixu možete naći ovde. Danas počinjemo sa serijom foto reportaža preko kojih ćemo vam u tri nastavka preneti nazanimljivije momente, letelice i ljude jubilarnog Buržea.

 

Centralni predeo najvećeg vazduhoplovnog sajma na planeti posle još jednog pljuska.
Centralni predeo najvećeg vazduhoplovnog sajma na planeti posle još jednog pljuska.

 
Su-35S. Svaki dan je prelazio komplikovanu rutu od parkinga na statici do piste
Su-35S. Namerno ili slučajno, imao je najbolju, centralnu, poziciju na statici

 
Izložba Evropske svemirske agencije i jedan od najprepoznatljivijih simbola aerodroma Le Burže - Ariana 5
Izložba Evropske svemirske agencije i jedan od najprepoznatljivijih simbola aerodroma Le Burže – Ariana 5

 
MQ-1 Predator
MQ-1 Predator

 
Yak-130 i An-70 prilikom vožnje do piste
Yak-130 i An-70 prilikom vožnje do piste. Redari su svaki dan prilikom voženja letelica preko centralne stajanke stajali ispred i iza njih sa kanapima ne bi li ih „zaštitili“ od publike

 
Otvaranje 50. Buržea. A400M i Patrouille de France u formaciji
Otvaranje 50. Buržea. A400M i Patrouille de France u formaciji

 
Interesantna prišivka na kombinezonu pilota francuskog ratnog vazduhoplovstva
Interesantna prišivka na kombinezonu pilota francuskog ratnog vazduhoplovstva

 
Embraer A-29 Super Tucano, Ratno vazduhoplovstvo Mauritanije
Embraer A-29 Super Tucano, Ratno vazduhoplovstvo Mauritanije

 
Ubojna sredstva Yak-a 130
Ubojna sredstva Yak-a 130

 
Mađarski Antonov An-2P
Mađarski Antonov An-2P

 
Stalna postavka. Zaostavština francuske nacionalne avio-kompanije muzeju vazduhoplostva na aerodromu Le Burže
Stalna postavka. Zaostavština francuske nacionalne avio-kompanije muzeju vazduhoplostva na aerodromu Le Burže

 
Gripen demonstrator na ubedljivo najgoroj poziciji na statičnom delu sajma
Gripen je na Burže došao sa D verzijom, švedskog ratnog vazduhoplovstva, umesto sa demonstratorom koji je bio zauzet. Slučajno ili namerno, bio je parkiran na ubedljivo najgoroj poziciji statike, između dva šalea

 
Izraelski mobilni PVO sistem Iron Dome namenjen uništavanju raketa zemlja-zemlja kratkog dometa i nevođene artiljerije
Izraelski mobilni PVO sistem Iron Dome namenjen uništavanju raketa zemlja-zemlja kratkog dometa i nevođene artiljerije

 
Veći sajmovi mogu biti raj za ljubitelje igara za simulaciju letenja. Većina kokpit-replika je izložena radi demonstracije avionike i drugih proizvoda ali mašta radi...
Veći sajmovi mogu biti raj za ljubitelje igara za simulaciju letenja. Većina kokpit-replika je izložena radi demonstracije avionike i drugih proizvoda. Ali mašta radi…

 
Dassault nEUROn. Francuski doprinos budućem zajedničkom evropskom UCAV konceptu
Dassault nEUROn. Francuski doprinos budućem zajedničkom evropskom UCAV konceptu

 
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

J

Super Tucano je najinteresantniji od spomenutih aviona iz perspektive siromašne zemlje kao što je Srbija . Ni njemu cena nije mala , ali su troškovi eksploatacije niski ( oko 500$ po času) . Mi smo imali mogućnost da napravimo nešto slično (projekt Kobac) ali je nažalost opet ispoljena stara boljka domaćeg avio-projektovanja , a to je da se uvek uzimaju slabi motori . Za razliku od nekih drugih slučajeva gde je to možda moralo tako da bude , ovde nije . Zbog te sumnjive uštede Kobac će (ako bude napravljen) imati značajno manju nosivost od Tucana , a time i manju upotrebnu vrednost.

Odgovori
Ж

Кобац није у категорији Тукана а имаће добар мотор, ако га наравно направе. Био би то тзв. ''сиротињски'' противпобуњенички авион. :)

Odgovori
J

Tu postoje dve greške u rasuđivanju :

1. Kobac bi koristio motor od oko 1000 KS a Tucano ima oko 1600 KS . Oba motora su firme Pratt & Whitney , razlika u ceni nije tolika , ali je zato prednost u nosivosti Tucana više nego dupla . Ušteda je mizerna , gubitak performansi značajan .

2. Ne postoji jeftin protivpobunjenički avion . Super Tucano je neki minimum u današnje vreme , gde sve pobunjeničke grupe imaju mitraljeze 12.7 mm a često i ručne PVO sisteme (MANPADS) Može se leteti naravno i na lošijim avionima ali tu se onda rizikuju gubici i pilota i aviona – skuplja dara nego mera . Zemlje koje iole ozbiljno razmišljaju o vazduhoplovstvu ( i iole su ozbiljni kupci) neće gledati da uštede baš svaki dolar . Šansa Kobca je bila da ima slične performanse kao Tucano i negde 20-25% nižu cenu (što se i moglo postići) a ovako …. bojim se da ne postane još jedan od projekata koji su završili samo na prototipu .

Ж

Кобац овако како је замишљен, дакле борбена верзија Ласте-2, нема апсолутно никаквих шанси да има сличне перформансе као Тукано.

Нису ни за поредити.

Odgovori
D

Raumete sokole, Tucano je opak avion:-)

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Upravo tako. A330 bi mogao sletjeti na SPU, no ako želi poletjeti morao bi uzeti gorivo do Zagreba ili nekog drugo aerodroma, pa tamo puniti gorivo. A to poskupljuje operacije i čini ih neisplativim u današnje vrijeme.

19. Sep 2019.Pogledaj

dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Air Serbia je već duže vreme pod velikim pritiskom sa svih strana. Air France i KLM/Transavia su otvorili letove tamo gde je do sada Air Serbia radila fidanje njigovih habova u Parizu i Amsterdamu. Na letu BEG-JFK ih svi veliki evropski igrači lome damping cenama. Aeroflot razvaljuje ka Moskvi/Aziji. Turkish ka Istanbulu. Eurowings otvara uskoro…

19. Sep 2019.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Isto sam i ja čitao što se lobiranja tiče. Jedno je sigurno- teško ih je zadovoljiti kad je pazar u pitanju jer imaju iskustva sa svima a to i kotiste da se cenjkaju. Hoću da kažem da ako Indijac ponovo kupi R-77 onda bih je i ja uzeo. Drugo, sama ta raznolikost i šarenilo se…

19. Sep 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Alene, nećemo sad zamenu teza. Prvo je bilo: 'Prelazak granice i vožnja trajektom je tlaka', a posle: 'Aerodrom je blizu'. Ali je, Alene, preko granice, i posle trajekta. A šta ćemo sa domaćom i najlegitimnijom mogućom linijom Banjaluka - Trebinje? To bi u svakoj, ali u svakoj zemlji sa takvom geografijom postojalo. Bez izuzetka. E,…

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Da, to je stvarno mjerljivo, Dubrovnik i Trebinje. U stvari ste u pravu. U regiji ima nekih stotinjak mjestačca od 25.000-100.000 koji nemaju aerodrome. Odmah svakom aerodrom napravit. Bez obzira jel par desetaka kilometara u okolici ima aerodrom. Ma što je milijarda EUR za izradnju tih 100 aerodroma i 200 milijuna godišnje za operiranje. Jel…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend