BEG airport status
Erbas: Jatovi piloti mogu biti obučeni za 25 dana

Erbas: Jatovi piloti mogu biti obučeni za 25 dana

BEOGRAD – Po objavljivanju detalja planiranog strateškog povezivanja Jata i Etihada u stručnim krugovima dovedena je u sumnju tvrdnja da se prve Jatove posade mogu obučiti za novi tip aviona u trajanju od 25 dana. Kako su za Tango Six rekli u Erbasu oni su čvrsto uvereni da je to izvodljivo.

fsc(Meerdere waarden)
 
Planirano uvođenje novog tipa aviona u flotu srpskog nacionalnog avio-prevoznika imaće svu podršku Erbasa kao sistema pa i u pogledu školovanja Jatovih posada, potvrdili su nam u Erbasu. Evropski proizvođač aviona odražao je u februaru ove godine prezentaciju uvođenja aviona u saobraćaj sa naglaskom na obuku letača. Plan menadžmenta Jata da Erbasovi slovenačke Adrie budu u sabraćaju za pomenuti vremenski period kritikovao je nekadašnji direktor Jata Predrag Vujović i nekoliko profesionalaca koji su se javili našem portalu.
 

Plan

 
Filip Burdon, šef Erbasovog Flight Training Execution odela prezentovao je Jatu u februaru mapu tipičnog raposreda treninga za uvođenje u saobraćaj po kojem zemaljska i letačka faza (na simulatoru) traju 25 radnih dana.

Kurikulum zemaljske faze (koji je isti za A320/330/340) podeljen je na CBT (Computer Based Training) i APT (Airline Pilot Training) segmente. CBT je posvećen uponavanju sa sistemima letelice i dostupne su konsultacije u učionoci uz praćenje napretka kandidata. APT segment posvećen je procedurama, integrisanom treningu i opširnijem upoznavanju sa sistemima u trajanju od 39 sati. Celokupna zemaljska faza predviđena je da traje 15 dana.

Letačka (handling faza) realizuje se u full flight simulatoru (40 sati) u trajanju od deset dana. Aircraft handling bi trajao 28 sati, LOFT (obuka letenja na linijima) četiri, testiranje veština četiri i LVO (Low Visibility Operations) segment u trajanju od takođe četiri sata.
 

IOE

 
Initial operational experience sledeći je segment gde bi po Erbasovom planu njihovi instruktori bili kompanijski piloti-instruktori. Ti instruktori bi operativno bili pod Jatovim AOC procedurama i specifikacijama i bili bi raspoloživi Jatu u blokovima od 30 dana. Ova faza bi se obavljala u saobraćaju i trajala bi između osam i devet nedelja do kompletnog releasea (kompletne neasistirane operativne sposobnosti).

U Erbasu kažu da je trajanje IOE faze za svakog pilota određeno njegovim dosadašnjim iskustvom u odnosu na usvajanje novih zadataka. Erbas garantuje da će kandidate puštati kao „kompletno osposobljene“ jedino prema proceni njihovih instruktora.

Za kraj, u Erbasu su nam rekli da je po ovom sistemu obučeno preko 40.000 pilota i da oni smatraju da Jatovi ne bi trebalo da imaju nikakvog problema sa usvajanjem oprobanog tempa i sadržaja.
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

ai

A pećat? ;o) Da ne kažem papirologija DCV-a?

Odgovori
An

Interesantan opis rada, sve se svodi na ubrzani kurs. S obzirom da je preko 40.000 pilota obuceno po ovom sistemu, nista nam drugo ne preostaje nego da verujemo da je to zaista moguce izvodljivo. Samo mora da se vodi racuna o kvalitetu ne kvantitetu, i mora da se vodi racuna da pilot ne prevozi papire vec ljude i robu. Iako sam skeptik ja verujem najvise nasim pilotima! BEZBEDNOST NA PRAVOM MESTU. :)

Odgovori
Vl

Ja cu opet da napishem samo jednu recenicu. Do Septembra posade ne mogu da budu razvezane i da lete bez nadzora stranih instruktora.

Odgovori
Vl

Uostalom sam gospodin iz Airbus-a u gornjem tekstu kaze da ce njihovi instruktori provesti osam do debet nedelja na linijskom treningu. Kada se sve sabere, mesec dana ground treninga i simulatora, plus dva meseca i vise linijske obuke, eto nama Septembra. Nije shija, nego vrat.

Odgovori
su

A onda dolaze Airbusovi instruktori koji po svedocenju jendog odd njih uzimaju 20 hiljada evra mesecno kada uvode nekome avion u saobracaj. Sta je to za PIO fond srbije, RZZO i ostale budzetske korisnike. Evo vam pa se igrajte.

Odgovori
su

"Plan menadžmenta Jata da Erbasovi slovenačke Adrie budu u sabraćaju za pomenuti vremenski period…"
Ti A320 su iz 1986 godine. Znaci stare B733 ce zameniti starim A320?

Odgovori
ns

Ovde se radi o Adrijinim A319, koji su iz 2010; Adrija trenutno ima samo jedan A320.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Srednje transportne helikoptere pravi svega par zemalja na svetu. Da je to tako lako pravile bi ga i mnogo jače i bogatije zemlje od nas. Prosto, inženjerski kadar je vrlo ograničen a razvoj nenormalno košta.

17. Jan 2025.Pogledaj

Zaljubljenik na: Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

Флајт летач H145 nikako nije zamena za Mi17, već pre dođe dopuna njemu (ili Mi17 dođe dopuna njima, zavisi kako postaviš šta je osnova vertikalnog transporta kod nas). Problem H215 leži u tome što nema rampu, pa nije potpuna zamena za Mi-17, koji kod nas praktičko predstavlja "teški" transportni helikopter prema trenutno stanju stvari (a…

17. Jan 2025.Pogledaj

Srbofil na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

@Dragan Imate vi stručnjake, ali niko od nas stručnjaka nije vodio projekat razvoja helikoptera u prošlosti, a nema nas baš puno da mogu svi projekti u zemlji da stanu, da bi mi razvili helikopter, potrebne mašine i alate za proizvodnju, dobili licence za razvoj, licence za testiranje i da sve to bude iole isplativo i…

17. Jan 2025.Pogledaj

Medo s mora na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

@Nebojsa Kojem ratu? Sloveniji, Hrvatskoj,...? Da te podsjetim, Slovenci su jednu oborili praktiččno s ničim. I ako si vidio što je ostalo od iste kada ja pala na tlo...ništa, proguglaj fotke.

17. Jan 2025.Pogledaj

Saša na: [EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

Konačno nekog stručnog i pametnog čoveka da postave na tako odgovorno mesto.

17. Jan 2025.Pogledaj