BEG airport status
MiG-ovi neće biti nevidljivi ali njihova nabavka trenutno jeste

MiG-ovi neće biti nevidljivi ali njihova nabavka trenutno jeste

BEOGRAD – Ponovo se aktuelizuje priča o nabavci borbenih aviona MiG-29M/M2 za V i PVO Srbije. Večernje novosti u svom današnjem broju donose intervju sa generalnim direktorom ruske korporacije RSK MiG Sergejem Korotkovim.

 

MiG-29 M2
M2 u vidljivom modu na Batajnici, Snimio: Dimitrije Ostojić

U želji da priča bude što zanimljivija čitaocima dat je prilično bombastičan naslov o tome kako Srbija dobija ‘’nevidljive’’ MiG-ove. Tako je u stvari naglašeno da je MiG-29M/M2 delimično izrađen od kompozita i da se na njemu mogu primeniti RAM (radar absorbing material) premazi kako bi se smanjio radarski odraz. Međutim, avion neće imati unutrašnja spremišta za ubojna sredstva i upitno je koliko zaista može biti efektivno „nevidljiv“, baš kao što je to upitno i za ostale novije letelice Zapada i Istoka.

Tekst nije doneo ništa novo sem što je napokon i sam direktor RSK MIG potvrdio mogućnost da Srbija nabavi borbene avione MiG-29 nove generacije. Do sada su iz MiG-a dolazile informacije sa mnogo nižih nivoa a kada su početkom juna u Luhovicama prikazani vazduhoplovi MiG-29M/M2 samo je Sirija spominjana kao naručioc tih aviona.

Ponovljeno je uglavnom sve što smo već pisali na našem portalu o taktičko-tehničkim i letnim karakteristikama aviona. Direktor MiG-a je potencirao da je MiG-29M/M2 na istoj osnovi kao i MiG-29K/KUB i MiG-35, da je jeftiniji od zapadnih aviona, da je višenamenski avion 4++ generacije i da se M/M2 gotovo ne razlikuje od aviona MiG-35 namenjenim za ruske vazduhoplovn snage.

Takođe, ponovljeno je da bi Srbija nakon završetka pregovora, potpisivanja ugovora i uplaćivanja avansa mogla dobiti avione za godinu i po do dve. Iz intervjua pre svega treba izdvojiti reči Korotkova da su srpski piloti hvalili MiG-29M2 kada su ga videli na aeromitingu Batajnica 2012. i da su ruski stručnjaci korporacije RSK MiG prilikom posete Vazduhoplovnom zavodu ‘’Moma Stanojlović’’, pohvalili srpske inženjere i tehničare koji rade na remontima vazduhoplova.

Zbog toga Korotkov govori o mogućnosti da VZ Moma Stanojlović u budućnosti remontuje strane aviona tipa MiG-29 pri tom spominjući neke od zemalja korisnica ovog aviona. Time je možda malo razjasnio nedoumicu oko izjava prvog zamenika premijera i odlazećeg ministra odbrane Aleksandra Vučića oko toga da bi VZ Moma Stanojlović mogao postati regionalni centar za remont aviona tipa MiG.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

BS

Nesto ne pominju radar u ovom tekstu gde kazu da su M2 i 35-ca isti avioni, a tekst opisuju tri reci: premazan (parmezan), avans i nevidljiv! Ovo ili ruski novinari pritiskaju vlast u Srbiji ili vlast sa ovim parmezan (tj. premazan) kod naivnog i neupucenog naroda kupuje jos dva dana pre nego ga vrati u realnost nekim novim posrnucem! Sir je samo u misolovci besplatan! Kada ovi avioni stelte (slete) na Batajnicu verujem im ovako se jos uvek nadam u onog Super Orla i NA skolarca iz Emirata sa pocetka mandata!

Odgovori
Jo

Tekst u Večernjim Novostima je mešavina činjenica i marketinga i zaista ne donosi ništa novo . Jedino se posredno zaključuje da je novac glavni problem i da zbog toga Mig-29M i ima prednost (zbog relativno niske cene ) . Opet , kako nam je i taj relativno jeftin avion preskup dosta toga će zavisiti od ruskih političkih uslova i spremnosti vlasti da ih prihvati , s obzirom na njihovu pro-zapadnu orijentaciju .

Veći problem je u tome kako će lovačka komponenta Vazduhoplovstva da bar minimalno održi borbenu gotovost , čak i u najpovoljnijem slučaju da se ugovor potpiše na jesen i da novi Mig-29M stignu za godinu i po . S obzirom na naše već poslovično odsustvo planiranja na duže staze i stanje Mig-21 i Mig-29(starih) , vrlo lako može da se desi da nam ostane "rupa" u jednom periodu gde nećemo imati čak ni dežurni par za elementarno pokrivanje vazdušnog prostora .

Odgovori
Vl

Koliko mi imamo rupa, ne postoji dovoljno zakrpa na svetu.

Odgovori
Sl

U svakom slucaju, nabavka ovih aviona je veliki kvalitativni skok za nasu obogaljenu vojsku.Cudim se ljudima koji pokusavaju da umanje znacaj ove nabavke.Uzmite Corovicevu ISTORIJU SRBA i videcete da ovde nije bilo nikada mira duze od 50 godina.Kao istoricar verujem da oni koji kazu da nam vojska ne treba,ili imaju plitak um ili imaju neke skrivene interese.

Odgovori
Dr

"Uzmite Corovicevu ISTORIJU SRBA i videcete da ovde nije bilo nikada mira duze od 50 godina."

U tom slučaju sa nabavkom aviona treba da sačekamo jedno tridestak godina, da bismo imali nove avione za novi rat.

Odgovori

Koliko vidim neko nije dobro citao intervju sa Rusom? Nisu rekli da ce MiG-ovi m/m2 biti "nevidljivi",vec da ce sledeca eventualna nabavka Srbije biti ili mogu biti noviji MiG-ovi sa vise kompozitnih materijala,spec. premaza itd. sto ce im davati odredjenu "stealth-nost" Zar nije tako pisalo? Ne znam zasto odmah ovakav ton?

Odgovori
Du

Ne treba kupovati ruske krseve!! Bolje je da od Emirata kupimo eskadrilu F16 za mnogo manje para…..koliko ja znam,princ Muhamed je nudio Srbiji tu opciju jer oni kupuju nove Eurofighere

Odgovori
Ж

Могао је принц да нуди свашта али то морају прво да одобре САД. УАЕ имају најсавременију варијанту Ф-16, какав немају ни Американци. Тако да тешко да би то било реализовано. А и емиратски Ф-16 су релативно нови и без обзира на план набавке нових авиона, мислим да их УАЕ не продаје.

Zo

Prvi put čujem da je princ nudio ratne avione. Ali Emirati ne uzimaju Eurofighter nego Rafale, a ne prodaju F16 nego Mirage 2000-9. Ali se slažem da bi ti Miraži koji su praktično novi bili puno bolji izbor.

et
Jo

Ne čudi me . Avioni iz familije Mig-29 ne zadovoljavaju ruske potrebe , ni doletom , ni avionikom koja ide uz njih ni nosivošću . Ruska avijacija prelazi sa sovjetskog modela (mnogo aviona ali slabijeg kvalieta ) na model gde bi jedan avion trebao da obavlja mnogo zadataka . Takođe , pošto su potencijalni protivnici Rusije zemlje koje imaju prvoklasna vazduhoplovstva , jasno je da Mig-35 (koji je više dizajniran za siromašnije kupce) tu nema šta da traži .

Kompanija Mig će morati ili da izađe sa novim modelom , ili da se zadovolji uskom nišom palubnih lovaca ( dobijenom zbog veličine bivšeg Gorškova a sad Vikramaditye ) i servisiranjem potreba zemalja 3.sveta kakva je nažalost i Srbija .

Ж

Могуће је да ће РСК МиГ добити посао модернизације руских МиГ-29 на стандард СМТ, то је велики посао.

BS

Mozda ovo i nije losa vest za nas. Njima je potrebna proizvodnja, a nama avioni tako da mozda dobijemo jos nizu cenu uz uslov da se broj kupljenih aviona poveca! Da plate jos desetak tekstova u Novostima pa da kupimo dve eskadrile!

Du

Bolje je da nas vazdusni prostor brane modernizovani Mig 21, f varijanta nego da opet kupujemo ruske sklopocije koji ce ici na remont posle godinu dana. Ako vec moramo da se petljamo sa bracom Rusima nek nam prodaju SU-30 preko povoljnog kredita i za manje para.

Du

A mogli bismo da pocnemo da kupujemo Ruske televizore, automobile, ves masine, pegle, fenove za kosu jer su to odlicni proizvodi

Lazanski je dao najbolji predlog..Iz deviznih rezervi uzmite 5 milijardi.Kupite avione,tenkove,vozila i opremite kop. vojsku max. i za 3 godine imate ubedljivo najacu vojsku u regionu a i sire.Piece of cake :)

Odgovori
Du

I onda je inflacija u Srbija najmanje 35%.Lazanski je izuzetno lak na recima ali je neverovatno tupav za dublju analizu , to je karakteristika povrsnog i populistickog novinarstva .Cudi me da ga Politika jos uvek drzi, za njega je Informer jedina novina u kojoj moze da pise svasta i da ostane ziv jer su tamo pevaljke i afere glavna tema.Zasto bi Srbija imala najjacu vojsku u regionu pa i sire osim ako ne zelimo da ponovo ratujemo.

Nije on ni malo naivan..On to sve ima u malom prstu.Ali mislim da mu je ove materije preko glave.Covek se segaci..Zivi od toga pa mora da se pojavljuje i otaljava posao.

с

лазански је можда овакав и онакав али се у војску разуме барем10х боље него последња 3-4министра одбране и то заједно

Mi

Vidim da ima dosta ljudi koji se protive eventualnoj nabavci migova 29m2…Voleli bi da vide f16,gripen itd..I ja bih voleo da vidim po jednu eskadrilu od svake vrste ali od toga nece biti nista, posto ne mozemo mi sebi izgleda da priustimo ni 5-6 novih migova a kamoli nesto skuplje i kvalitetnije…Jako me zanima sta ce se desiti na pregovorima ove jeseni i da li ce se konacno nesto pokrenuti sa mrtve tacke.Ali po svemu sudeci ako se nesto i dogovorimo sa rusima,nove avione necemo videti barem jos 2-3 godine…

Odgovori
Pe

Ako avioni koje treba da kupimo vec postoje, odnosno napravljeni su za Siriju pa nisu isporuceni zbog gradjanskog rata tamo, zasto onda treba da cekamo godinu i po dana na isporuku?

Odgovori

I ja sumnjam da im treba godinu i po,dve da sklope 6 komada..Mozda je to u globalu cifra koja im je bila potrebna za dosadasnje isporuke.Verovatno je ovo do sad najmanja isporuka..

Da li iko moze da da konkretnu analizu i cvrsto stane iza svojih reci tvrdeci da je MiG29M/M2 avion koji je potpuni promasaj za Srbiju? A npr. neki polovni F16 koji bi eventualno mogli da nabavimo pun pogodak..Znaci da stavimo na stranu masivnu infrastrukturu koju bi morali stvoriti da predjemo na zapadni sistem,obuku posada aerodroma,tehnicara i jos sto djavola koje bi morali obaviti vezano za potpuno novi avion.Da li ono sto znamo o ovom modelu MiG-a govori da nije pravi pogodak sa strane cene i kvaliteta i da se moze bolje? Normalno pricamo o tehnikalijama jer pricati o nabavci aviona za ratovanje i sl. je potpuno izlisno..MiG29 se do sada nije pokazao u nekom svetlu ali koliko znamo MiG-ovi koji su imali prilike da se nadju u borbama su bili prve i najstarije verzije MiG-29..Da li je M/M2 makar i na papiru toliko slabiji u odnosu na konkurente?

Odgovori
Du

U pitanju je ne samo tip aviona i novac koji bismo potrosili za nabavku nove generacije 4+++ aviona vec strategija odbrane vazdusnog prostora.Ja se samo pitam da li je Srbiji potrebno da ima eskadrilu novih aviona radi presretanja zalutalih civilnih aviona.Hrvatski vazdusni prostor brane stari Mig-ovi 21 a Hrvatska, iako clanica EU nema nameru da u dogledno vreme nabavlja skupe lovce-presretace.Migovi su losi, neispitani avioni koji su veoma skupi u eksploataciji.Srbiji su potrebni novi raketni sistemi i radari mnogi vise nego eskadrila neproverenih aviona kakav je MIg 29 M2…..Indijsko ratno vazduhoplovstvo je ulozilo mnogo manje para za modernizaciju Mig 21 u F varijantu sa novim radarom, avionikom , fly by wire upravljanjem , koji nose iste rakete kao i Mig 29 M2 ( R77). Za nase medjunarodne obaveze odbrane sopstvenog vazdusnog prostora dovoljni su avioni starije generacije ali modernizovani.

Ж

Иване

Само један податак о томе да М/М2 није слабији или није толико лошији од западних конкурената. Податак дакле са папира. Домет радара Жук-МЕ са М/М2 за циљ радарког одраза 5 м2 је 120 км. Ф-16Ц Блок 52 има радар АН/АПГ-68В(9) а домет за исти циљ је 130 км.

Odgovori
Jo

Mislim da se na Zapadu za taj tzv fighter-sized-target uzima 3 kvm (RCS Mig-21 koji je nekad bio najočekivaniji protivnik ) . Doduše , to nije toliko bitno , jer Mig-29M/M2 po svojim performansama i treba da spada u tu kategoriju lovaca iz ranih 2000.ih i kasnih 90-tih . Treba ga porediti upravo sa F-16 Blok 50/52 ili Mirage 2000-9 , dok su npr Rafale ili Eurofighter Typhoon ipak za klasu bolji . Sve u svemu , koliko para toliko muzike , s obzirom na trenutne finansijske (ne)mogućnosti ovo je nažalost jedina opcija da se koliko-toliko očuva lovačka komponenta vazduhoplovstva .

Ж

Домет о радару AN/APG-68V(9) за циљ од 5 м2 су дали Пољаци који су поредили модернизовани радар Н019ЕА са МиГ-29А са радаром Ф-16Ц Блок 52. Модернизовани Н019ЕА у сарадњи са Украјинцима сада има домет од 110 км али за циљ од 3 м2.

Jo

Pod pretpostavkom da su ti poljski podaci tačni , sve je to tu negde jer je 110 km za 3kvm oko 125 km za 5 kvm . Dosta toga zavisi i kakvim protiv-elektronskim modovima je opremljen koji radar , kakvi ometači idu uz avion ili se mogu dodatno kupiti i.t.d. Poljaci su inače tvrdili da su njihovi F-16 bolji u bliskoj borbi od Mig-29 , ali to treba uzimati sa rezervom zbog političkih razloga .

Od

zaboravio si da kazes cenu za F-16 Blok 52 od astronomskih $50 milliona dolara po avionu!

Recimo Mig-35
kosta 38.5 Miliona Dolara po komadu
i ima radar Zhuk-AE (aktivno elektronsko skeniranje) dometa 130kmza 5 m2, prati 30 ciljeva u vazdusnom prostoru i gadja 6, takodje postoji i bolja verzija tog radara
tkzv. FGA-35 koja za cilj 5 m2 hvata na 200km i prati 60 ciljeva a gadja 8 .

evo cena nekih aviona sa Indijskog nadmetanja za Multirole Aircraft.

Dassault Rafale – $ 84.48 milliona dolara

Eurofighter Typhoon – $108 milliona dolara

F/A-18E/F Super Hornet – $55 milliona dolara

JAS 39 NG – $48 milliona dolara

Mig-29M2 kosta u osnovnoj verziji $ 24.5 milliona dolara, pa pametnome dosta.

Drugo dosta toga je uradjeno na Migu da se smanje ti Ogromni troskovi,

tako da je resurs motora podignut na 4000 sati,
sto znaci da sem malih redovnih servisa,do kraja upotrebe aviona nece biti generalnog remonta motora kao kod starih gde je generalni remont radjen na 350-400 sati a posle 800 sati novo jezgro (tj. nov motor) je morao da se instalira.

i jos nesto RD-33MK nije "Gas-guzzler" jer on trosi manje goriva po Kn od zapadnih konkurenata ,
u tkzv. max Military power rezimu (bez Forsaza).
RD-33 trosi
75 kg/(kN·h)

primer:
F404-GE-402 (Volvo Aero RM12) ugradjuje se u F/A-18C/D i JAS-39 NG Gripen trosi
82.6 kg/(kN·h)

F414-GE-400 ugradjuje se u F/A-18 Super Hornet, trosi
79.5 kg/(kN·h)

F100-PW-229 ugradjuje se u F-16 Blok 52, F-15C/E , trosi
77.5 kg/(kN·h)

Snecma M88 ugradjuje se u Rafale-C/M, trosi
78.3 kg/(kN·h)

Snecma M53-P2 ugradjuje se u Dassault Mirage 2000-5, trosi cak
90 kg/(kN·h),

(zanimljivo je da motor Mirage 2000-5 ima vrlo blisku potrosnju goriva
kao motor Miga (Mig-23) R-29-300 koji trosi
93 kg/(kN·h)

recimo
Saturn AL-31 (osnovna varijanta) ugradjuje se u Su-27 trosi
68 kg/(kN·h)

itd. pa Uporedite.
itd…

sto se tice Mig-29M2
takodje svi ostali sistemi su unapredjeni.uveden je Fly-By Wire cetvorokanalni…
opet nije sve High tech, ali koliko para toliko muzike.

Da Rezimiram.

Mi kao zemlja imamo Vec trenirane Pilote, Dobar deo Infrastrukture i Jedan deo potrebnih Alata
da servisiramo te Avione,rezervne Delove,hidrauliku odredjene sklopove kao i cele motore.

imamo Ljudstvo sa velikim iskustvom u eksploataciji tih Aviona

deo raketa V-V kao R-73E vec imamo i to je izuzteno dobra raketa kratkog dometa koja i danas spada u vrh klase takvih raketa, njih imamo i ne moramo da ih dokupljujemo.

R-27R1 takodje imamo, mada ta raketa i narocito u toj verziji je vec "Obsolete"

no za trening i ziva gadjanja moze se koristiti>
takodje imamo svo potrebno nevodjeno naoruzanje V-Z.
itd.

opet mnogo toga moramo da dokupimo:

-Novo V-V Oruzije kao R-77 (RVV-AE) rakete
-Novo V-Z Oruzije, vodjene rakete, Bombe, protivradarske rakete itd.
-Opremu za dijagnostiku i odrzavanje elektronskih sklopova i avionskih radara.

i naravno cena miga je oko 24.5 miliona dollara po komadu

No to je sve neuporedivo JEFTINIJE , nego da kupimo neki Drugi tip aviona

od recimo 50 miliona dollara po avionu.

i onda sve moramo ispocetka da Izgradimo Infrastrukturu za odrzavanje ,

Gomilu Rezervnih delova, bolje reci sve potrebne za dugogodisnju eksploataciju.

Moramo da kupimo sve potrebne masine, agregate, uredjaje
za servisiranje aviona kao i za dijagnostiku.

Mora se Izvrsiti Kompletna obuka pilota za taj tip aviona,

znaci taktiku upotrebe, limite aviona moraju nauciti , i moraju nauciti dokle mogu gurati avion u dogfightu itd.
Vrlo naporno i zahtevno za svakog Pilota!

jer sve mora da nauci ispocetka
( i da zaboravi ono sto je vec naucio o prethodnom tipu aviona)

i naravno kompletna Visegodisnja obuka Tehnicara za odrzavanje i servisiranje opreme i aviona.

(Ne do-obuka kao u slucaju Miga, koja bi i manje kostala a i bila neuporedivo vremenski brza jer ti piloti kao i tehnicari vec imaju visegodisnje iskustvo sa tim tipom aviona)

Celokupni Arsenal Oruzija bi morali da Kupimo za taj drugi tip aviona,

znaci sve od raketa V-V V-Z ,do bombi itd.

sto bi cifru po avionu diglo skoro duplo!!!

ne zaboravimo da je cena oruzja , narocito NATO proizvodjaca vrlo jaka,
pa tako americka Laserska bomba kosta skoro duplo vise nego slicna takva ruska .

tako da bi Realno gledajuci
nabavka nekog drugog tipa aviona bila neuporedivo Veci trosak za nasu Siromasnu i malu Drzavu!

et

SMT, pa 35, pa M, pa opet SMT… Rusi :)
http://en.rian.ru/military_news/20130820/18286006

Odgovori
Jo

Srbiji bi se isplatilo da uzme nekoliko SMT , iz prostog razloga što bi se na njih manje čekalo nego na M , a verujem da je i cena povoljnija . Prioritet u ovom trenutku je zaštita vazdušnog prostora , a bilo bi lepo kad mogla da se "skrpi" makar jedna lovačka eskadrila bazirana na različitim modelima 29-ke (kad već ne može na jednom) radi kakve-takve uniformnosti .

П

Господо експерти војни, и + родољуби. Од многих фактора зависи које оружије треба једна армија па и наша. 1. Геостратешки положај и стратегија? = Наша влада ни не зна да такав појам постоји , а камо ли да има визију стратегије према окружењу и свету! 2. Могућности економске 3. Максимизација рациа цена/корист
Пошто први услов стратегије не постоји код наше власти, онда и може да се лупета какви нама авиони требају и зашто! О остала 2 услова нема потребе ни говорити!
Реално нама требају можда максимално 2 ескадриле што јефтинијих, са становишта куповине и одржавања и обуке пилота, а што је могуће више борбено спосбних ловаца универзалних(пресретачи+могућност напада циљева на земљи)
Свим тим условима највише одговарају МиГ ови 29 М/ М2 али са моторима са усмереним потиском + са новом радарском станицом и најновијим ракетама. Та нова радарска станица није уведена још у употребу ни код Руса , зато и чекају на набавку за своју војску МиГ 35! Ракете за блиски и даљи бој

Odgovori
П

Руси имају боље него НАТО и САД. Што се тиче долета и борбених могућности МиГ 29М са таквим радаром, моторима и ракетама, добар пилот може да обори са лакоћом све чиме НАТО може да нападне, па и Ф22, а да не причам о Ф16, а земаљске циљеве може да девастира!. Највећи проблем је што наши пилоти лете само за нову годину и то по 30 минута да би се штедело, а таквом пилоту не помаже не генетска супериорност ни најбољи авион он је у старту жртва за обарање. Осим тога директан сукоб са 10 х бројнијим непријатељем не даје много шанси за успех , таман да имају и НЛО.( треба и одговарајућа тактика примене када вас напада НАТО) ето то је укратко срж. а о томе да су МиГ 29 лоши авиони, питајте американце на Ф16 када су имали борбене вежбе против немачких 29и, који су им остали од источне немачке! После те вежбе нагло су заћутали о надмоћности у ваздуху. Друга медијска подвала, како МиГ прави не проверене авионе или не зна да прави авионе? Такву глупост могу да напишу полу идиоти, а да у то поверују тотални идиоти! Зато што су МиГови тако непоуздани још увек лете 21, а Немци и Пољаци још увек имају у борбеној употреби старе 29е. При том узмите у обзир што за немачку војску је и најскупљи авион јефтин!

Odgovori
Ap

U potpunosti se slažem sa Vašim stavovima. EPP sa Zapada čini čuda. Priča da je Ruska tehnologija inferiorna može da prodje samo kod onih koji nemaju strpljenja da se osvrnu oko sebe i pogledaju svet bez naočara za varenje. Pa dobro, bre, ako su toliko inferiorni, kako to da im svemirska stanica funkcioniše godinama i da u svemiru provode više nego svi Ameri zajedno za godinu dana ??!! Šta od mikroelektronike koriste u svemiru ? Računare sa trakama ? Struju prave na bicikl sa pedalama kao kod Kusturice u "Andigraundu". Njihova je stvar kakvu će sliku stvarati u svetu o sebi. Treba znati jednu stvar. Mnogo je bitno da Vas u eventualnom sukobu protivnik potceni. To je već strateški velika prednost. A što se našeg nesrećnog vazduhoplovstva tiče, ….. pogledajte samo u štampi od pre neki dan koliko su para tražili naši vajni poslanici, narodni tribuni, pesnica "radništva i seljaštva i poštene inteligencije….." za tepihe, kompjutere, i sl. Koliko para ovog naroda sarane za dnevnice, paušale, putovanja, i ostale bahanalije, a sve im je skoro besplatno, pa su čak oni metuzalemi iz PUPS-a tražili da se ne zaustavljaju na naplatnim rampama, iako ne plaćaju putarinu. Da im daju i "rotacije". Gde li oni žure….??.,!,! Da je deo tih uludo bačenih para, para iz Fonda za razvoj, koji je prepumpan u partijske kase i privatne džepove uložen u stvarne potrebe vojske……pa ne bi siroti UDavinić morao da iznajmljuje satelit. Mogli smo da imamo svoj. Naravno,…..morali bi smo da kupimo zapadni, pošto Ruje nemaju pojma da iste prave. Ono sa Sputnjikom je bilo slučajnost. Medijska manipulacija. Naši piloti lete samo kad je promocija nove klase kadeta sa Akademije. Ovaj cirkus sa Airbusom od juče je potpuno neverovatno prekoredno letenje, i to oba MIG-a…… i sad će neko da kaže kako avioni ne valjaju a '99 su oni naši manijaci od pilota bez radara i ko zna čega još uletali sami medju 20-30 najmodernijih letelica podržanih Avaksima, satelitima, i kozna čime sa naše strane….. Pa to je isto kao kad bi bilo koja Zapadna vojska morala sama da se suoči sa kompletnom ruskom vojskom i vazduhoplovstvom. Šta mislite, koji bi rezultat bio ? Nerešeno?? Lepo neko reče u ovim postovima da je prva stvar postojanje jasne strategije, a to je za ove naše Teletabike, koji su bili Ministri vojni u prethodnom periodu, isto što i kvantna fizika za Barta Simpsona. Jedno je elementarna zaštita vazdušnog prostora, a drugo imati kapacitete za oružani sukob. Sa kim u ovom uslovima? Zašto?! Drugo je odbrana vazdušnog prostora. U ovom momentu moderan avion pri nadzvučnoj brzini ne može ni da okrene ljudski iznad ovoga što nam je ostalo od zemlje. O čemu se onda diskutuje. Kakvi doleti, kakva čuda ? Prosta analiza pokazaće koliko nam aviona treba za osnovnu zaštitu vazdušnog prostora. A u tom slučaju, skoro sve što leti, a novije je generacije, sasvim je OK. Dobar raketni sistem, kao S-600 ili 400, sa kvalitetnom infrastrukturom i kvalitetnim sistemom veze hermetički će zatvoriti vazdušni prostor i od ozbiljnijeg protivnika nego što je zalutala Cesna. Cena, apropo performansi, pa da vidimo šta nam treba, i za koje namene. Ovako, bez ozbiljne strategije, samo mlatimo praznu slamu i skoro svi smo u pravu, a vozovi prlaze, a mi ostajemo na stanici.

Av

Apofis, molim te da ne nazivas pilote iz '99 manijacima, jer mnogi od njih vise nisu medju nama.

sh

Predjite na bespilotni F-16 koji manevrise sa 9G.
Samo u Srbiji je perspektivno biti pilot lovac.
Sire se lazi da nema aviona za dezurnu jedinicu. a Jastreb, Orao ?
PVO je zakon.

Odgovori
sh

Uzalud gajite iluzije. Nema para.
Nema letenja.

Odgovori
dj

На само новца, Немамо ни кадрова. Немамо довољан број пилота, ни загарантовану попуну потреба jedinica из војне академије. Да о авиомеханичарима и авиоинжењерима не причам. Колика је плата експерта који треба да одржава тај авион? 40 000-50 000 динара?!
Нека зову Строс Кана и Крстића, да им експертски одржавају авионе за те паре !

с

ово питање се медијски експонира сваких 5-6 месеци-што значи следећи састанак је у марту месецу а до тада шуш-лично мислим да србија још дууууго неће имати нове војне авионе
-дај боже да нисам у праву али тешко

Odgovori
Ai

Evo na Uskrs je ova tema ponovno uskrsnula ! Valja pažljivo pratiti razvoj do četvrtka, znači umjesto 6 novih stiže jedanosjed i dvosjed po jedan komad, polovni vjerovatno, jer M2 nema novih za sad ?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Yrraf na: Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

Mene više zanima koliko će se dušebrižnika javiti da kuka EU kako treba da sankcioniše Hrvatsku jer pravi nelojalnu konkurenciju drugim avio prevoznicima upumpavanjem novca u nacionalnu avio kompaniju. Čisto da vidimo koliko su dosledni. :) Inače ja lično ovo podržavam, zato što male države poput naših bez nacionalnog prevoznika postaju crna rupa za avio…

30. Nov 2022.Pogledaj

Oblomov na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

>> Pola satelita na svetskom nivou se zadnje 3 decenije salju u orbitu raketama iz sovjetskog doba. Ti nemas pojma o temi o kojoj pises! Ruski LEO biznis je prdn'o u cabar samo na TV ne izvestavaju o tome...

30. Nov 2022.Pogledaj

dr djura na: Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

Ok sve je to super obnavljaju ljudi flotu i bravo za to. A sad me zanima koliko će likova ovde sad da priča o prostacima sa Balkana jel nisu objavili ni koliko aviona a kamoli uslove ugovora i cenu koju će platit. A tek što nema javnog tendera nego se još troše zajedničke pare čitaj…

30. Nov 2022.Pogledaj

Pavle na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

Ivan Ako si im rekao za svemirski program. Pola satelita na svetskom nivou se zadnje 3 decenije salju u orbitu raketama iz sovjetskog doba.

30. Nov 2022.Pogledaj

Oblomov na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

>> znam samo da je kupovina ovih helikoptera od strane R. Srpske idiotizam teski. Tamo 90% stanovnistva smatra da je to odlicna kupovina!

30. Nov 2022.Pogledaj