BEG airport status
Erbasova godišnja konferencija za štampu

Erbasova godišnja konferencija za štampu

TULUZ – Kompanija Erbas je u 2012. godini, kako je na današnjoj konferenciji za novinare saopštio menadžment ove kompanije, prevazišla čak i sopstvena očekivanja. Postignut je rekord po broju isporučenih aviona, a kada je u pitanju broj porudžbina ovo je četvrta na listi najuspešnijih godina u istoriji giganta iz Tuluza. Razvoj novih prejakata, kao što je A350XWB teče po planu, kompanija planira da u ovoj godini zaposli čak 5.000 ljudi, što je znatno više naspram prošlogodišnjih 3.000.

Airbus_2013_NYPC_ambiance

Konferenciju je započeo Fabris Brežer, direktor Erbasa, i ono što je privuklo najveću pažnju u njegovom izlaganju je izjava da su kao kompanija prevazišli sopstvena očekivanja, kako po pitanju porudžbina novih vazduhoplova tako i po pitanju isporuke.

Ovo je godina u kojoj je Erbas postigao sopstveni rekord po broju isporučenih aviona (588) a 2012. godina je bila četvrta po redu na listi, po broju poručenih aviona (914). Podatak koji govori o broju porudzbina je ohrabrujuć i govori da avio-industrija “staje na noge” i vraća se pozitivnim brojkama koje je beležila pre ekonomske krize.

Brežer se osvrnuo na svaku seriju Erbasovih aviona ponaosob i izneo podatke o porudžbinama i isporuci iz prethodne godine, a svakako, najviše pažnje je privukao A350 XWB čiji se prvi primerak još uvek sklapa i koji bi uskoro trebalo da poleti. Takođe, kada se govorilo o A380, bilo je reči o problemima sa krilom ovog modela sa kojima su konstruktori iz Tuluza suočeni tokom leta, ali prema rečima direktora kompanije, ti problemi su rešeni i nakon zastoja proizvodnje u avgustu do kada je proizvedeno 14 jedinica, do decembra je proizvedeno još planiranih 16. Međutim to je donekle uticalo na porudžbine novih aviona pa je broj novih porudžbina A380 nešto manji od očekivanih.

Erbas Militari je takođe imao uspešnu godinu. Iako proizvode znatno manji broj vazduhoplova nego što to čini ogranak koji se bavi komercijalnim lajnerima, njihovi uspesi nisu zanemarljivi. U 2012. godini isporučeno je 29 novih aviona.

Na kraju konferencije usledila su pitanja novinara. Kada je jedna novinarka upitala menadzment: “Kako planirate da se izborite sa vođstvom Boeing-a?”, direktor Erbasa, Brežer je samo kratko odgovorio pitanjem: “Kojim vođstvom? Očigledno niste pratili moju prezentaciju”.

Naime, Erbas je u protekloj godini, kako brojke govore, bio ispred Boinga u isporukama počev od manjih srednjeprugaša do najvećih modela iz svog programa, gde je odnos isporučenih B747 naspram A380 bio 1:9.

Neizbežna su bila i pitanja vezana za privremeno prizemljenje Boinga 787 u SAD, Indiji i Japanu nakon više incidenata. Gospodin Brežer je na ovu temu rekao:

– Ako ste mislili da me činjenica da su ovi avioni prizemljeni raduje, ne raduje me. Taj avion je projektovan da leti, a ne da stoji na zemlji. Želim kolegama iz Boinga da ga što pre vrate u saobraćaj. Mi ne gradimo uspeh Erbasa na neuspesima Boinga, jasan je bio Brežer.

Airbus Infographic

Erbas je ovom prilikom objavio i nove kataloške cene svojih aviona (u milionima dolara)

1

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

    27. Nov 2024.Pogledaj