BEG airport status
Erbasova godišnja konferencija za štampu

Erbasova godišnja konferencija za štampu

TULUZ – Kompanija Erbas je u 2012. godini, kako je na današnjoj konferenciji za novinare saopštio menadžment ove kompanije, prevazišla čak i sopstvena očekivanja. Postignut je rekord po broju isporučenih aviona, a kada je u pitanju broj porudžbina ovo je četvrta na listi najuspešnijih godina u istoriji giganta iz Tuluza. Razvoj novih prejakata, kao što je A350XWB teče po planu, kompanija planira da u ovoj godini zaposli čak 5.000 ljudi, što je znatno više naspram prošlogodišnjih 3.000.

Airbus_2013_NYPC_ambiance

Konferenciju je započeo Fabris Brežer, direktor Erbasa, i ono što je privuklo najveću pažnju u njegovom izlaganju je izjava da su kao kompanija prevazišli sopstvena očekivanja, kako po pitanju porudžbina novih vazduhoplova tako i po pitanju isporuke.

Ovo je godina u kojoj je Erbas postigao sopstveni rekord po broju isporučenih aviona (588) a 2012. godina je bila četvrta po redu na listi, po broju poručenih aviona (914). Podatak koji govori o broju porudzbina je ohrabrujuć i govori da avio-industrija “staje na noge” i vraća se pozitivnim brojkama koje je beležila pre ekonomske krize.

Brežer se osvrnuo na svaku seriju Erbasovih aviona ponaosob i izneo podatke o porudžbinama i isporuci iz prethodne godine, a svakako, najviše pažnje je privukao A350 XWB čiji se prvi primerak još uvek sklapa i koji bi uskoro trebalo da poleti. Takođe, kada se govorilo o A380, bilo je reči o problemima sa krilom ovog modela sa kojima su konstruktori iz Tuluza suočeni tokom leta, ali prema rečima direktora kompanije, ti problemi su rešeni i nakon zastoja proizvodnje u avgustu do kada je proizvedeno 14 jedinica, do decembra je proizvedeno još planiranih 16. Međutim to je donekle uticalo na porudžbine novih aviona pa je broj novih porudžbina A380 nešto manji od očekivanih.

Erbas Militari je takođe imao uspešnu godinu. Iako proizvode znatno manji broj vazduhoplova nego što to čini ogranak koji se bavi komercijalnim lajnerima, njihovi uspesi nisu zanemarljivi. U 2012. godini isporučeno je 29 novih aviona.

Na kraju konferencije usledila su pitanja novinara. Kada je jedna novinarka upitala menadzment: “Kako planirate da se izborite sa vođstvom Boeing-a?”, direktor Erbasa, Brežer je samo kratko odgovorio pitanjem: “Kojim vođstvom? Očigledno niste pratili moju prezentaciju”.

Naime, Erbas je u protekloj godini, kako brojke govore, bio ispred Boinga u isporukama počev od manjih srednjeprugaša do najvećih modela iz svog programa, gde je odnos isporučenih B747 naspram A380 bio 1:9.

Neizbežna su bila i pitanja vezana za privremeno prizemljenje Boinga 787 u SAD, Indiji i Japanu nakon više incidenata. Gospodin Brežer je na ovu temu rekao:

– Ako ste mislili da me činjenica da su ovi avioni prizemljeni raduje, ne raduje me. Taj avion je projektovan da leti, a ne da stoji na zemlji. Želim kolegama iz Boinga da ga što pre vrate u saobraćaj. Mi ne gradimo uspeh Erbasa na neuspesima Boinga, jasan je bio Brežer.

Airbus Infographic

Erbas je ovom prilikom objavio i nove kataloške cene svojih aviona (u milionima dolara)

1

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

    Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

    15. Mar 2025.Pogledaj

    goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

    Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

    14. Mar 2025.Pogledaj

    Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

    Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

    14. Mar 2025.Pogledaj

    Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

    @Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

    14. Mar 2025.Pogledaj