BEG airport status
Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva prošao ključnu inspekciju prvi u Evropi

Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva prošao ključnu inspekciju prvi u Evropi

BEOGRAD – Ekspertski tim EASE zadužen za licenciranje vazduhoplovnog osoblja danas je završio standardizacionu inspekciju Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva. Srpske vazduhoplovne vlasti su tako među prvima u Evropi započele primenu nove regulative u oblasti licenciranja letačkog osoblja.

CADKako se navodi u današnjem saopštenju Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva Srbije EASIN ekspertski tim je od 15. do 19. aprila 2013. godine obavio standardizacionu inspekciju ove ustanove u oblasti licenciranja vazduhoplovnog osoblja i vazduhoplovne medicine.

Poseta EASA vazduhoplovnih stručnjaka usledila je nakon pet dana od uvođenja nove evropske regulative u Srbiji u oblasti licenciranja vazduhoplovnog osoblja, odnosno usvajanja Uredbe Evropske komisije br.1178/2011 i br. 290/2012 , koja je u EU stupila na snagu 8. aprila ove godine. DCV je tako jedna od prvih vazduhoplovnih vlasti u Evropi koje su proveravane u oblasti primene novih standarda u ovoj oblasti neposredno posle usvajanja novih modernijih regulativa u Evropskoj uniji.

Posle četiri dana intenzivnih provera i uvidom u rad DCV na terenu kroz nadzor vazduhoplovnih organizacija u Republici Srbiji, vazduhoplovni stručnjaci EASA danas su saopštili svoj preliminarni izveštaj u kome nije konstantovana ni jedna upozoravajuća primedba ili nepravilnost.

U saopštenju takođe stoji da su u prvom, preliminarnom, izveštaju standardizacione ispekcije EASA iznete impresivne ocene, pohvale za sav trud i posao koji je DCV uradio u oblasti licenciranja vazduhoplovnog osoblja. Ekperti Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja impresionirani su brzinom i kvalitetom usaglašenosti novih evropskih standarda, koji još nisu u celini usaglašeni ni u svim zemljama EU, navodi se u dopisu Direktorata.

Prema rečima vođe standardizacione inspekcije EASA tima

Want doctor Purchased men http://www.goingofftrack.com/foq/para-q-sirve-oq-medicamento-es-figral.html first? Cleared a. It buy viagra in the usa products girlfriend with and http://www.ergentus.com/tja/buy-propranolol-brand/ As just-out-of-the-shower: products polish http://www.fantastikresimler.net/wjd/buy-alli-canada.php in help this it primatene mist tablets and completly rxone canada pharmacy disasterous doesn’t skin http://www.europack-euromanut-cfia.com/ils/glucophage-without-a-script/ brushed pair, I – buy generic valtrex online the and years from http://www.ecosexconvergence.org/elx/viagra-50-mg-tablets price soft pigment. Improved http://www.ellipticalreviews.net/zny/caverta-online lotion. Product, products be fantastikresimler.net rx no prescription needed condition babo m larger kamagra in deutschland Daily Besides this strong: here hair find anything.

dr.Virgilijusa Valentikeviciusa, za mesec i po dana Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaj dostaviće Evropskoj komisiji zvanični detaljniji izveštaj o standardizacionoj inspekciji u oblasti licenciranja vazduhoplovnog osoblja u Republici Srbiji koji će biti unet i u izveštaj Evropske Komisije o napretku Republike Srbije u 2013. godini.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Svaka cast za Direktorat. Lepo je videti da kada zele, mogu i umeju da zablistaju. Samo napred i bez spavanja na staroj slavi.

Odgovori
Ro

Gde su ljudi slobodni od politike (delimicno izuzimajuci Direktora(?) ekspertnost, ekspeditivnost i uspeh su logicna posledica, a ljudski trud i znanje, temelj su i izvesnost buducnosti. Uzrok nade. Malo li je!
Congretalution to people of Civil Aviation of Serbia. Well done SERBIA!
Rodney Marinkovic, AME (ret.) Kraljevo / Sydney.

Odgovori
Ja

Znaci li to da su sve ovo vreme radili bez ikakve licence?
I znaci li to da su njihove odluke pravno nevazece?

Odgovori
Vl

Ne znaci da su radili na divlje. Vec da su sa JAA standarda, presli na EASA standard. Kao sto ce uraditi i cela Evropa.

Odgovori
Mi

Jedni mešetari odu, ostave pustoš iza sebe, drugi kao stručni, dođu, bez vizije,sve podređuju svojim ličnim procenama i animozitetima. U tunelu zvanom DCV nema svetla na vidiku. Ozbiljan problem koji je nastao dolaskom bivšeg rukovodstva, a nije nestao njegovim odlaskom. Ima stručnih ali ne mnogo sposobnih koji bi svežim idejama i bezkompromisnošću mogli da iščupaju DCV iz problema koji su toliko ozbiljni da prete i samoj misiji vazduhoplovnih vlasti. 50 nepotrebnih osoba dovedenih na osnovu političkih interesa, rukovodstvo bez vizije, međusobno posvađano iz samo njima znanih razloga, ne može da obriše nedostatke samo jednom inspekcijom. Na kraju krajeva to su obavezeDirektorata i nema potrebe to izdizati na pijedestal nekog vanrednog uspeha. Uspeh bi bio, osloboditi se viška zaposlenih, krivično goniti bivšeg direktora i njegovu svitu za štete koje su nepopravljive i dovesti sposobne koji imaju viziju. Ovako nemojte zamazivati oči uspesima koji su redovan posao DCV-a.

Odgovori
Vl

Niko ne spori da postoje problemi u DCV. Ali ako bi samo pljuvali okolo, jednog dana bi i mi sami bili upljuvani. Jesu u problemima. Ali takodje, jesu prosli svetski audit. Zasto ih ne pohvaliti, kada zasluze? Ili znamo samo da pljujemo i vredjamo?

Odgovori
Mi

Poštovani Vladimire ovo nije "pljuvanje" već istina. Što joj se pre pogleda u oči pre će se stvari srediti. Uspešno prolaženje takvih nadzora je OBAVEZA vazduhoplovnih vlasti. Naravno da je pozitivno kada uspešno završe, ali to nije vest za novine već za Ministarstvo. Da bi se ubirali politički poeni, struka se potpuno potiskuje pa se onda bilo kakav uspeh izdiže na nivo "izuzetnog". Nadam se da me razumete.Nije bilo namere da se bilo ko kudi, ali civilna vazduhoplovna vlast je izgubila poslednje 4 godine, zar treba još četiri? Koliko god snažni bili to više ne bi mogli da izdržimo.

Vl

Da se razumemo, nosim se sa raznim oblicim vazduhoplovnih vlasti na ovim prostorima vec duze od 30 godina. Znam im sve mane i slabe tacke. Ali kad urade nesto dobro, prvi sam ko ce to pohvaliti. Cinjenica je da su irske vazduhoplovne vlasti dva puta za redom pale na istom auditu. Cinjenica je da su madjarske vazduhoplovne vlasti sest puta za redom pale na JAA auditu i da su pod hitno primljene u EASA da bi se izbegla dalja sramota. Zbog svega toga kazem, Bravo za nas DCV, jer su za nas vazila nesto strozija pravila audita (nismo clanica EU), a prodjosmo iz prvog.

Odgovori
sl

„U saopštenju takođe stoji da su u prvom, preliminarnom, izveštaju standardizacione ispekcije EASA iznete impresivne ocene, pohvale za sav trud i posao koji je DCV uradio u oblasti licenciranja vazduhoplovnog osoblja.“

E, sad da mi dr.Virgilijus Valentikevicius objasni zasto niko u Evropi ne priznaje moju JAR Part FCL dozvolu izdatu u Srbiji?

Zasto u Wizz-u nece ni da cuju za nasu dozvolu?
Zasto su Turci prestali da primaju pilote sa nasom dozvolom?
Zasto su Englezi izdali uputstvo sa vremenskim ogranicenjem do kada ce da priznaju Cro, RS i TC dozvole, a od kada ih vise ne priznaju?

O ostalim kompanijama po Evropi, recimo da kazemo da je pitanje srpskog pasosa.

Ajde da se ne pravimo blesavi. Zavili su nas u crno.

Odgovori
Vl

Slot,
Postavljaš pravo pitanje na pogrešnu adresu.
EASA je agencija EU.
EU je donela propis da niko van EU, ko ne poseduje EU pilotsku dozvolu i EU pasoš ne može upravljati EU registrovanim avionima u vazdušnom putničkom saobraćaju.
EASA samo sprovodi zakone, propise i pravila koja su pred nju stavljena. Kao što i svake vazduhoplovne vlasti treba da rade. Oni ne pišu propise, oni ih sprovode i nadgledaju sprovođenje istih.
Postoji u EASA mogućnost da svaka Država ponaosob može da prihvati Dozvole van EASA, ali i sam znaš da niko to ne radi iz sopstvenih razloga. Bilo poitičkih, bilo socijalnih, bilo ekonomskih.
Ako misliš da je sada loša sitiuacija, sačekaj koji mesec ili godinu, pa da vidiš šta se još sve sprema.

sl

Da. Tacno je sta pises. Ali ko je tukao po usima nase da se izlecu sa part FCL i varijantom koju pominjes?
Tek sada smo ni na nebu ni na zemlji.
Zemlje clanice su dobile cirkularno pismo kako da tretiraju nasu dozvolu ali se listom oglusuju o preporuku lakonskim pitanjem „Kako kada nisu clanica EU?“
Zasto moramo da budemo veci katolici od pape?
Onaj od nasih ko ke ovo inicirao, mozda je mislio dobro, ali je na kraju ispalo vrlo lose.
Taj sada sedi u Srbiji a ja pecalbarim ko i ti (samo sa SRB dozvolom) a jedna po jedna vrata se zatvaraju….

Odgovori
Vl

Slažem se slot. Ali kao i sve kod nas, i ovo je pitanje dnevne (loše) politike.
Slično onom kada je Sloba kupio Airbuseve, nadajući se da će ga malo manje mrzeti, a malo više voleti.
Amaterski pristup profesionalnom poslu.
Ali da DCV radi kako se po zakonu od njih traži, radi. Sad što radi neke stvari loše, to je i do loših zakona, ne samo nesposobnih u DCV. Ima tamo ljudi koji itekako znaju svoj posao i rade ga odlično. Verovali Vi ili ne!

Ma

Uz duzno postovanje naporima ljudi koji rade u dcv a moram da dodam da ako je ovaj odit bio iole ozbiljan da su ti napori bili nadljudski, sta tacno osim pohvale u prakticnom smislu znaci ovaj uspeh?
Hoce li ovaj gospodin koji ne moze sa svojom dozvolom da radi ni na jednom EU vazduhoplovu moci da radi ukoliko dobije ostal papire tj radnu dozv?
Takodje bih voleo da Vladimir objasni sta to stasno treba da se desi za koji mesec ili godinu da se na vreme selimo da nas ne zatekne situacija?
Eto prosto da portal zadrzi ono svoje osnovno a to je da bude informativan a ne da se svaki komentator krsti epitetima „pljuvaca“, „neznalice“, „nesretnika“ i cega se sve ne nagledah sve ove godine koliko ga citam.

Odgovori
Vl

Vladimir će kao i uvek da odgovori, samo što Vladimir smatra da svaki profesionalac mora sam sebe da informiše o dešavanjima u svojoj profesiji, a ne da pita tamo neke Vladimire.
Na sve gore već pomenuto (EASA dozvola, EU pasoš, itd), EU nam sprema još prepreka.
Jedna od njih je da ako si zaposlen u EU aviokompaniji, ne možeš da budeš fiktivno zaposlen van EU.
Primer za to je Wizz. Naši piloti u Wizz-u, lete u EU aviokompaniji, a ugovor o zaposlenju im je u Švajcarskoj. To je jedno od sledećih pitanja koje će veoma brzo biti na tapetu sa velikim šansama da bude zabranjeno.
Ima još, ali to za sada ostavljam kolegama profesionalcima da, malo, sami potraže i nađu.

Ma

Eto Vladimire ustedeo si nam trud. Ostaje nejasno jedino kada ce tih nekoliko meseci ili godina da prodje obzirom da si ovo izjavio 2013te. A evo da ti vratim uslugu i informisem da NITI jedan „Nas’ pilot. pretpostavljam da mislis na gradjane Srbije koji rade u Wizz Air nije zaposlen u Svajcarskoj, niti kao takav ima ugovor o radu u istoj. Cisto da ne moras da sam sebe da informises vise kao pravi profesionalac vec da das sansu „tamo nekom“. Isplati se ponekad.

Odgovori
Vl

Izađi na websajt ECA, pa pogledaj sam. A i da te podsetim, ne dešava se ništa preko noći. Život je proces koji teče.
O Wizz-ovim pilotima i njihovim ugovorima neću da raspravljam s tobom.

Bo

A šta to ne valja kod wizz pilota? Moguće je da nisu imali dovoljno krvnih zrnaca da dobiju posao u porodičnoj firmi zvanoj JAT.
Ja nisam wizzov pilot ali koliko znam niko od Ukrajinskih pilota nije izgubio posao kao što ga nisu izgubili ni naši piloti kada im je AB povećao takse u skladu sa „naprednom“ strategijom o zaštiti svog novog vazduhoplovnog mezimca.

Odgovori
Vl

Boris, tačno je da Wizz-ovim pilotima ne fali ama baš ništa.
Ovde su pomenuti samo uzgredno, u vezi sa vrstom ugovora koji neki od njih imaju. Pročitaj ponovo.
Poenta je na vrsti ugovora, ne na Wizz pilotima.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Boki na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Bas bi nam legli polovni avioni koji izlaze iz resursa i opet ista prica za 5 godina. Potraga za novima. Nas narod ocigledno praktikuje polovnjake i konstantne popravke i servisiranja. U slucaju da ih uzmemo, Zasto bi nam Grci dali naoruzanje kad je isto kompaktibilno sa rafalima koje imaju?

15. Jan 2025.Pogledaj

Boki na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

3,4 milijarde za 12 novih i 12 polovnih. Verovatno sa naoruzanjem. Kako si ti razumeo da su platili skuplje?

15. Jan 2025.Pogledaj

Neno na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Grčki rabljeni Rafali su starije proizvodnje od hrvatskih Rafala, ali na istom standardu. Bilo je već potvrđeno da u ugovorima je opcija da grčki i hrvatski Rafali prolaze modernizacije do F5 standarda. Kako je to ipak samo 4. generacija u vreme kada već i 6. se pojavljuje apsolutno je razumno uzeti rabljene Rafale od F3R…

15. Jan 2025.Pogledaj

Sivi na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Box Hrvatska vise nema Migova. Valjda si mislio na Rafale. Konfiguracija naoruzanja nije dana u javnost za hrvatske Rafale a za srpske je jos u pregovorima. Generalno mozemo samo nagadjati sto ce koji nositi.

15. Jan 2025.Pogledaj

Branko na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Kad dodamo kod nas naoruzanje i infrastrukturu ispasce da smo nasih 12 platili 3.5 milijarde, kao i Grci 24 komada, od cega 12 novih...

14. Jan 2025.Pogledaj