BEOGRAD – Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije izdao je saopštenje povodom prvog leta na novoj liniji beloruske avio-kompanije Belavia Airlines. Pored dobrodošlice, saopštenje se dotiče i pitanja prava pete slobode jer će Beograd ovom linijom biti povezan i sa Budimpeštom.
Linija Minsk-Budimpešta-Beograd avio-kompanije Belavia Airlines najavljena je još u junu. Prvi Embraer beloruskog prevozioca sleteće na Aerodrom Nikola Tesla danas oko 16 časova.
Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao je ovim povodom neuobičajeno dugačko saopštenje posvećeno pojašnjenju principa „pete slobode“ (deo linije kojim će biti povezani Budimpešta i Beograd). U saopštenju se takođe naglašava rešenost DCV-a u primeni ECAA sporazuma.
Saopštenje:
Dolazak avio-prevozioca „Belavije“ na vazduhoplovno tržište Republike Srbije i otvaranje redovne linije Beograd-Budimpešta-Minsk, izuzetno je značajan jer će vazdušnim putem, prvi put biti povezane Republika Srbija i Republika Belorusija, odnosno Beograd i Minsk.
Zbog izuzetnog značaja uspostavljanja ove linije, Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije je sa zadovoljstvom primio najavu da beloruski avio-prevozilac „Belavija“ namerava da otvori liniju u redovnom avio-prevozu između Minska i Beograda. Zahtev „Belavije“ predviđao je i sletanje u Budimpeštu i prevoz putnika između Budimpešte i Beograda, što je podrazumevalo korišćenje prava pete vazduhoplovne slobode.
Ovo pravo nije bilo predviđeno odredbama Sporazuma o vazdušnom saobraćaju Srbije i Belorusije, ali je činjenica da je sporazum ostavio mogućnost nadležnim organima za vazdušni saobraćaj da se o tome naknadno dogovore. S tim u vezi, Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije i Departman za vazduhoplovstvo Ministarstva saobraćaja Republike Belorusije, zaključili su Memorandum o razumevanju, kojim su otklonjene formalne prepreke za uspostavljanje saobraćaja i korišćenje prava pete slobode.
S tim u vezi Direktorat je, po sprovođenju zakonske procedure, odobrio zahtev „Belaviji“ a Republika Srbija joj otvorila svoje nebo.
Značaj uspostavljanja saobraćaja na ovoj liniji je i taj što će, posle više od godinu dana, Srbija opet biti povezana vazdušnim putem sa Republikom Mađarskom, s obzirom da je posle bankrota mađarskog avio-prevozioca „Maleva“, avio linija Beograd- Budimpešta ostala upražnjena.
Na ovaj način „ Belavija“ se pridužila listi od 30 avio-prevoziilaca koji u sezoni leto 2013. lete sa aerodroma u Srbiji na preko 50 destinacija u Evropi, Africi i Bliskom istoku.
Interesovanje stranih avio- prevozilaca za vazduhoplovno tržište Srbije je u konstantnom porastu. Na to ukazuju već prispeli zahtevi avio-prevozilaca Direktoratu kao i najave pojedinih, za letove sa aerodroma u Srbiji tokom zimskog reda letenja. Direktorat odobrava zahteve avio – prevozilaca registrovanih u zemljama EU I regionu za letove sa aerodroma u Republici Srbiji primenjujući Multilateralni sporazum o proširenju zajedničkog evropskog vazduhoplovnog područja ( ECAA sporazum), a za ostale strane avio-prevozilace na osnovu bilateralnih sporazuma o vazdušnom saobraćaju.
Pored brojnih veoma atraktivnih I frekventnih destinacija na kojima će leteti strani avio-prevozioci, kada je širenje mreže u pitanju I povezanost Srbije sa svetom, velika su očekivanja I od novog srpskog nacionalnog avio- prevozioca “ ER SRBIJE”, formiranog na osnovu strateškog partnerstva “ Jat Evejza” i “ Etihada” iz UAE.
“ER SRBIJA” će, prema najavama, uglavom leteti na linijama koje će spajati Srbiju sa republikama bivše Jugoslavije, Evropom, Bliskim istokom, Australijom i Amerikom.
Direktorat kao odgovorna vazduhoplovna vlast, svoje aktivnosti zasniva na primeni najsavremenijih evropskih i svetskih standarda vazduhoplovne bezbednosti I obezbeđivanja.
Konstantno radimo na unapređenju civilnog vazduhoplovstva u Republici Srbiji, primeni evropskih propisa na osnovu ECAA sporazuma , standardizaciji procedura, stvaranju povoljnih uslova za uspostavljanje saobraćaja i ukupnom unapređenju vazduhoplovnog sistema kao osnovnom postulatu za uspešan i efikasan vazdušni saobraćaj koji pospešuje i razvoj civilnog vazduhoplovstva, ne samo u Srbiji već i u čitavom regionu i Evropi.
VOJA
KOD NAS JE PROBLEM STO NEMAMO NEKI ALTERNATIVNI AERODROM KOJI BI BIO ATRAKTIVAN ZA NISKOTARIFNE A K BUDUCI DA SU TAXE I DRUGE DAZBINE NA AERODROMU NIKOLA TESLA BEOGRAD ZA NJIH PRESKUPE. U TOM POGLEDU MOZDA NE BI BILO LOŠE OSPOSOBITI BATAJNICU ZA CIVILNI SAOBRACAJ. STO SE SADASNJE PONUDE TICE IZGLEDA DA JE TO SADA TAKO KOJE HTEO DA DODJE DOSAO JE. AERODROM NIS IZGLEDA JOS NIKOME NIJE INTERESANTAN
Juznjak
BATAJNICA ?!
PA IMAS NIS !!!
TAKSE U NISU SU MNOGO JEFTINIJE, OD BEOGRADA !
Aerodrom Nis, je mnogo povoljni, a sad sto bas lou-kost kompanije idu u Beograd , a ne u Nis to je upravo pitanje za Direktorat, Aerodrom Beograd, Vladu, Ministarstvo saobracaja.
Da se Srbija pridrzava svojih strategija i planova, a ne da uporno istice Beograd, to bi bila sasvim druga prica.
Praguc
Ali ja i dalje ne razumem zasto mislte da neko koci razvitak Nisa, pa ja prvi ne bih isao u Nis ako odatle moram da letim, nego bih leteo iz Temisvara, posto mi se hvata na isto. Drugo, stalno se potencira kako Nis ima neki catchment.. ali nazalost nema ga, jer ga pritiskaju Sofija i Skoplje.
Open skies podrazumeva da bilo ko ako hoce moze da leti, tako da ako su te linije toliko profitabilne, zasto ih ne leti Austrian ili Air France ili bilo koja druga bilo low cost bilo legacy kompanija.
Bottom line je da nema traznje, jednostavno ljudi nece da idu 250KM dalje da bi dosli u Beograd, nego bi sletali u Temisvar koji je 150.
Dragan
Nije problem Niš prijatelju, problem je kako posle Niša posto je putna i železnička mreza u Srbiji očajna.
Rodney Marinkovic
U koga casa u toga i molitva. Beograd je politicki i komercijalni centar. On se pita i pitace se. Ko zeli operativne aerodrome neka se seli u Beograd. Tu mu je sigurno. Blizu ANT-BEG, alternativna Batajnica, mozda i Kovin… Svejedno i stanovnici pestonice nase Otadzbine placaju porez za aerodrome u Kraljevu, Uzicama, pa i Nisu delimicno. Nisam siguran za Vrsac. Doci ce i to vreme kada ce se razviti komercijalna mreza pet sest aerodroma Srbije, ali ne prije nego kda bude dostupno zakupu i preduzimljivim ljudima iz sveta. Do tada putovanjem do Crne Gore vozom 32 sata! Slobodan narod ima vremena… Ko zaobilazi negativne ljude imace mir. Ko odlazi od nesposobnih imace usprh. Ne uci se o tome u skoli no iskustvo zivota svedoci i potvrdjuje. Najbolje zelje Otadzbini Srbiji i njenim ljudima. Otvorite se jer se u zatvorenom
putuje duze vozom do Bara, nego do Sydney-a u otvorenoj drzavi. Vucicu i ja se nadam da jedna po jedna
zabravljena vrata otvaras!. Mnogo ih je, ali sticices.Pozdrav kolegama komercijalne avijacije u Otadzbini Srbiji. Vas Rodney Marinkovic, AME(ret.)Griffith, Australia // Kraljevo, Srbija.
VOJA
Da strane kompanije (linijske ili niskotarifne) hoće da dođu u Niš one bi došle ali neće, verovatno za to imaju razlog, verovatno im nije isplativo. Montenegro leti iz Niša za Podgoricu i to im dotira grad Niš.
Vlada
Nazalost, Nis, koji ima poetncijal je dospeo u corsokak. Malo svojom krivicom, malo vise tudjom.
Umesto da aktivno radi na animaciji avio kompanija, da bi one, jel te, napokon dosle, u Nisu ocekuju da im resenje padne s neba.
Par puta su pokusali, trapavo i traljavo, da dotiraju avio kompanije, koje su te pare iskoristile za druge stvari, umesto da razviju trziste.
Od strane Vlade Srbije, sem reci hvale, kurazenja i ubiranja politickih poena, Aerodrom Nis, skoro nista drugo nije dobio.
U medjuvremenu, Sofija, Skopje i Pristina su otisli svetlosne godine ispred Nisa. U ovom trenutku sanse Nisa su jako lose. Imaju tri ozbiljna protivnika na manje od 200 km u krug oko sebe. A Srbija im "pomaze" tako sto i ono malo para, baca na Aerodrome Kraljevo i Ponikve. Suludo. Bacaju pare na aerodrome koji ni uz dotacije ne mogu da budu uspesni.
trajko
A ko dotira neisplative linije iz BEG? Ili su sve isplative kad su stvorile 200 miliona duga… Tu lezi prica o INI, kako moze iz BEG moze i iz INI, ionako svi plaćamo taj dug ne samo BEG.
VOJA
Avioni iz BG za sve glavne evro mediteranske destinacije su uvek puni i Jatovi i strani, pa jedan WizAir bi sigurno dosao u nis da tamo ima posla.
Paragraf
Ovo saopstenje je u najmanju ruku cudno – jer ako je neki let dobio dozvolu na osnovu daljeg sporazumevanja, onda to nema nikakve veze sa principom otvorenog neba. Osim toga, ako Belursija nije u evropskom ugovornom rezimu otovorenog neba, kao sto nije, onda joj dozvolu da leti izmedju budimpeste i beograda i puni putnike na toj trasi mogu dati samo Srbija i Madjarska zajedno.