BEOGRAD – Let Jatovog aviona na liniji Amsterdam – Beograd odlagan je nekoliko puta od jučerašnjeg redovnog planiranog poletanja u 10:30. Zbog tehničkog kvara avion je na zemlji 24 sata, nezadovoljni putnici su preko društvenih mreža uzbunuli medije.
Kako Tango Six saznaje, razlog prizemljenja Jatovog Boinga 737 je problem sa zaptivnom gumom kargo vrata koja se odlepila i zbog koje avion po propisima minimalne ispravnosti nije smeo da poleteti. Kapetan aviona je u skladu za jasno definisanim pravilima zbog toga doneo odluku da se guma zameni i da se nakon toga sistemi koji imaju veze sa tim delom (prevashodno presurizacija) testiraju ne bi li se ispunili svi preduslovi za bezbedno poletanje.
Ovu informaciju, kako prenosi Tanjug, potvrdili su iz Jata tek danas oko 12 časova:
„Razlog odlaganja leta je tehnički problem na letelici na kojem je radila ovlašćena tehnička služba na aerodromu u Amstedamu. Posle uspešno obavljenog jučerašnjeg leta JU 262 iz Beograda za Amsterdam, nakon sletanja u 12 sati i pregleda letelice, ustanovljen je problem sa prtljažnim vratima – rečeno je Tanjugu u Jatu.
Zbog toga je jučerašnji povratni let JU 2632 odložen za danas u 9,30 sati, a svi putnici su, kako to i nalažu procedure evropskih vazduhoplovnih vlasti smešteni u hotel o trošku Jata.
Radove na prtljažnim vratima, kako ističu u nacionalnoj aviokompaniji, obavljala je ovlašćena tehnička služba u Amsterdamu, i ona je jedina imala prave informacije o tome kada će avion biti spreman za obavezno testiranje pre poletanja.
– Jutrošnje poletanje aviona kasnilo je dva sata upravo zbog obaveznog testiranja i provere ispravnosti aviona koju je obavila ovlašćena tehnička služba. Jat-ov avion sa putnicima poleteo je iz Amsterdama za Beograd u 11,55 časova – navode u Jatu, uz izvinjenje putnicima zbog neugodnosti.“
Više od 24 časa bilo je potrebno da Jat reaguje što još jednom ilustruje nesnalaženje njegovog sektora za odnose s javnošću i lošeg odnosa prema putnicima koji su preko društvenih mreža uzbunili javnost u samom trenutku kada je iz njihove perspektive drama krenula da se odvija. Budući da je Jatovo prisustvo na društvenim mrežama više nego neadekvatno, kompanija nije mogla da reaguje preko jedinih relevantnih kanala komunikacije (drugi put za nekoliko dana):
Mi smo zaglavljeni ovde jer nam ne daju kofere ni refundaciju ni bilo koju drugu opciju osim da cekamo, sto radimo vec 23sati!!!!!
— Ana Brzakovic (@anchytza) May 21, 2013
Avion tu, svi na gejtu, posade nigde.
— Ana Brzakovic (@anchytza) May 21, 2013
Iiiiiiii da li je moguce….posada stize….. Citava 3 clana….
— Ana Brzakovic (@anchytza) May 21, 2013
Jos se raspravljaju sa putnicima…… E zivote…
— Ana Brzakovic (@anchytza) May 21, 2013
Neka su se oni lepo naspavali…. Otisli smo su sa aerodroma u 7 sinoc. Putnici su u tek u 1 nocu
— Ana Brzakovic (@anchytza) May 21, 2013
I jos prete putnicima…..
— Ana Brzakovic (@anchytza) May 21, 2013
A ako psujemo zvace policiju…. Evo ga i obezbedjenje…. Zivo, zivo
— Ana Brzakovic (@anchytza) May 21, 2013
Sa druge strane, pomenuti tehnički kvar dodatno je svedočanstvo lošeg stanja vremenšne Jatove flote i tipa aviona koji je i preko vikenda u Parizu bio prinuđen da ostane dva dana zbog druge vrste otkaza.
airJonjo
I ne samo isti tip aviona, već je u pitanju isti avion, YU-ANW.
Bibi
A da li je mozda Isti avion zaustavljen zbog istog problema i u Parizu pre par dana ! Pa dali neko uopste vodi racuna o tome ? Ima li imalo stida u toj neodgovornoj i veoma arogantnoj ekipi strucnjaka koja je i pored toga sto problem postoji dozvolila da se situacija ponovi !? Drugo je pitanje kako je doslo do toga da se u periodu njihove apsolutne vladavine tokom koje su rapolagali ukupnim resursima Jat Airways-a flota dovede do sramno niskog nivoa a osoblje u bestidno mizeran polozaj da ih svakodnevno vuku za rukave, psuju i ko zana sta jos …. Sram vas bilo ma koji da ste kada ste dozvolili sebi da kompaniju od koje i te kako dobro zivite (pitanje je samo dokle) dovedete u trenutno stanje !
Cika Toma
Da da bas taj YU-ANW,a prethodno je u Parizu(JU 2412) čamio 24H, a niko ne znam zasto…
Laki
Ajte ljudi izaberite neku normalnu avio kompaniju. Ne igrajte se sa glavom.
Vladimir
Izgleda da je JAT jedina avio kompanija koja kasni.
Dajte, molim vas. Sve kompanije manje ili više kasne. Svakom se može desiti kvar na avionu i nepredviđena situacija.
Vlada
Vladimire, slazem se s vama, da ne kasni samo JAT. Mene brine neshto drugo. Kada se problemi ponavljaju i kada su uchestali, ne moze se opravdanje traziti u drugima. Problemi se moraju reshavati i otklanjati, a ne chekati da se desi chudo.
FlyingDragce
Da je ljubaznost i informisanost ovog puta izostala to stoji, ali posmatrajuci sa strane ja se divim Jat-ovim OP koji odrzavaju sve svoje redovne destinacije plus charter sa samo pet svojih 737 i mislim tri ATR. Pa ja neznam dali bih to poslo za rukom nekom sa novim letelicama a kamoli sa skoro trideset godina starim.
Kao putnika poslednjih 35 godina Jat me nikad nije razocarao!