BEOGRAD -Prvi Red Bull Flugtag u Srbiji počinje sutra u 12 časova na Adi Ciganliji. Očekuje se više od 50.000 posetilaca, takmičiće se 39 timova (od 284 prijavljenih) koji će sa svojim letelicama poletati u istoriju srpskog vazduhoplovstva sa za to specijalno konstruisane rampe, koja igrom slučaja vodi prema jezeru. Flugtag će biti i beogradski aero-miting za ovu godinu. Posetioci će imati priliku da vide nastup Matiasa Dolderera koji je sa svojom Edžom uskočio umesto Petera Bešenjija.
Kako se navodi u zvaničnom Red Bull saopštenju za medije povodom reaktiviranja Air Racea, od pauze u takmičenju u 2010. godini organizacija je nastavila da radi na tehničkim i bezbednosnim unapređenjima ne bi li se ova atraktivna vazduhoplovna priredba, kako kažu, vratila sledeće godine. Prvo okupljanje Air Race pilota bilo je pre nekoliko nedelja u Morskoj Suboti u Sloveniji i odatle se Matias Dolderer bazirao u Čeneju radi sutrašnjeg nastupa na Adi.
U avionu od pete godine
Matias (42) član je Flying Bulls ekipe od aprila 2002. godine, osvojio je nemačko akrobatsko prvenstvo 2008. i takmičio se u Red Bull Air Raceu 2009. i 2010. Leti na avionu Edge 540, do sada je u karijeri leteo na 120 različitih tipova letelica i ima 7.500 TT. Nastupao je na mitinzima u Evropi, Rusiji, Severnoj i Južnoj Americi i Australiji.
Specijalno za Tango Six Matias priča o svom sutrašnjem nastupu, prvom pred beogradskom publikom.
Ukratko, kaži nam nešto o svojoj letačkoj karijeri, koje tipove aviona si do sada leteo i koliko si u air-show areni?
– Laširao sam sa 14 godina leteći jedrilice a pre toga sam uspeo da naletim stotine sati sa mojim ocem koji je takođe pilot jer sam odrastao na letelištu Tenhajm gde sam u prvi avion ušao sa već pet godina. Stigao sam do cifre od 7.600 sati, 26.000 sletanja a akrobatskim letenjem se bavim od 18-te godine, dakle od 1988. Sa takmičenjima sam počeo tek 2006. godine.
Leteo sam Edž, Ekstru, Yaka, AN-2, Fizler Štorka, Tajger Mota, F4U Korsera, B-25, T-28, Cesnine biz-jetove (500, 550, 560) kao i KingEra 90/200. Bilo je i dosta ultralakih aviona, jedrilica…
Po čemu je avion sa kojim sada nastupaš poseban?
Po njegovoj snazi i agilnosti. To je čistokrvni akrobata, izgleda sexy, zvuči sexy, jeste sexy i zaista izgleda odlično! Kupio sam ga na Božić 2008. i bio je moj avion za nastup na Air Raceu za 2009. i pola sezone 2010. Veoma ugodan avion za akro-letenje, ima precizne i harmonične komande.
Kakvi su ti ustisci o lokaciji iznad koje ćeš nastupiti u subotu?
To vam mogu reći tek kada budem leteo. Očekujem lep grad i fantastičnu lokaciju. Red Bull Flugtag je čista zabava i naravno, daje vam krila!
Program? Tvoj standardni ili će biti nekih iznenađenja?
Biće unlimited freestyle, uvek se trudim da prikažem sve što je moguće sa ovom letelicom. Dođeite i pogledajte sami!
Kakav je dogovor sa srpskim Direktoratom civilnog vazduhoplovstva što se tiče tvoje akro-zone budući da je blizu jedne od prilaznih ravni beogradskog aerodroma?
Oni će sve koordinisati. Što se mene tiče, letim širom planete na zaista raznovrsnim mitinzima i događajaima i uvek je moguće pronaći bezbedno a atraktivno rešenje.
Kako je bilo u Sloveniji u trening kampu? Možemo li očekivati povratak Air Racea sledeće sezone?
Bilo je odlično vratiti se u igru a što se Air Racea tiče, uskoro će biti vesti o tome. Koliko znam ništa još nije zvanično odlučeno osim onog jednog zvaničnog saopštenja.
Natasa
Lepo da je Red Bull Flugtag konacno dosao i do Srbije, a vama u redakciji cestitke za kvalitetne i uvek aktuelne tekstove i fotografije na portalu :)