BEG airport status
[REPORTAŽA] Žirokopteri Fertősezentmiklósa

[REPORTAŽA] Žirokopteri Fertősezentmiklósa

FERTOSEZENTMIKOLS – Tango Six je pre dve nedelje bio u poseti najvećem ovosezonskom skupu žirokoptera u Mađarskoj. Vreme nas nije poslužilo ali raznosvrsnosti jednog novog trenda bilo je u izobilju.

 
IMG_20130406_124711
 
Fertősezentmiklós, gradić sa većim sportskim aerodormom na severo-zapadu Mađarske, šestog aprila otvorio je sezonu vazduhoplovnih aktivnosti za ovu godinu. Fokus skupa bile su letelice klase žirokopter koje u Mađarskoj postaju sve popularnije. Taj trend, kako smo ranije izveštavali, počeo je da se oseća i u Srbiji.

Kao jedan od najvećih školskih centara u regionu, Fertősezentmiklós poseduje asfaltnu pistu 900x30m i prateće objekte u kojima je smešten zavidan broj letelica raznih kategorija. Blizina Austrijske granice i grada Beča kao i povoljni uslovi za smestaj letelica naterali su dobar deo austrijskih pilota da svoje letelice hangarišu u susednoj državi.

Zbog nepovoljnih meteo uslova jedan deo učesnika tog dana nije mogao da preleti do Fertősezentmiklósa tako da su u fokusu dešavaja bile letelice nemačke proizvodnje firme „AutoGyro GmbH“: Calidus, Cavalon i MTOsport. Tri proizvoda koji po ceni i karakteristikama zadovoljavaju širi spektar potencijalnih kupaca.

Sve tri letelice imaju imaju identične rotore i sistem transmisije kao i motore koji u zavisnosti od želje kupca mogu biti Rotax 912ULS (100KS) ili Rotax 914 UL (115KS).

MTOsport:
Dimenzije letelice (duzina,širina i visina): 5,1 x 1,9x 2,7m
Dimenzije rotora: 8,4m
Brzina krstarenja: 160km/h
Maksimalna brzina: 180km/h
Maksimlna masa poletanja: 560kg
 
IMG_3892
 
Calidus:
Dimenzije: 4,8×1,7×2,7m
Dimenzije rotora: 8,4m
Brzina krstarenja: 160 km/h
Maksimalan brzina: 185km/h
 
IMG_20130406_182406
 
Cavalon:
Dimezije: 4,6×1,9×2,8m
Dimenzije rotora: 8,4m
Brzina krstarenja: 145 km/h
Maksimlna brzina 160 km/h
 
IMG_3917
 
 
Važno je napomenuti da su Cavalon i Calidus letelice zatvorenog tipa, tj. imaju zatvoren cocpit dok je MTOsport otvorenog tipa.

Vetar koji je tog dana duvao na aerodromu bio je odličan test za ovu vrstu vazduhoplova kao i merodavan dokaz o njihovom visokom pragu otpornosti na isti. Pogledajte i kraću video-reportažu koju smo snimili tom prilikom:

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    At

    Ja mismim da jednu recenicu zasluzuje, da ovaj Open Day je organizirala One-Two Fly firma, i bezplatno su organizirali letove svim ljudima koji su zainteresirani bili!
    Attila Filipovits

    Odgovori
    Vl

    Slazem se da je to trebalo napomenuti i jos jednom zahvaljujem na gostoprimstvu! Pozdrav!
    Vladimir Stojković

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

    27. Nov 2024.Pogledaj
    27. Nov 2024.Pogledaj

    PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

    27. Nov 2024.Pogledaj