BEG airport status
[REPORTAŽA] Žirokopteri Fertősezentmiklósa

[REPORTAŽA] Žirokopteri Fertősezentmiklósa

FERTOSEZENTMIKOLS – Tango Six je pre dve nedelje bio u poseti najvećem ovosezonskom skupu žirokoptera u Mađarskoj. Vreme nas nije poslužilo ali raznosvrsnosti jednog novog trenda bilo je u izobilju.

 
IMG_20130406_124711
 
Fertősezentmiklós, gradić sa većim sportskim aerodormom na severo-zapadu Mađarske, šestog aprila otvorio je sezonu vazduhoplovnih aktivnosti za ovu godinu. Fokus skupa bile su letelice klase žirokopter koje u Mađarskoj postaju sve popularnije. Taj trend, kako smo ranije izveštavali, počeo je da se oseća i u Srbiji.

Kao jedan od najvećih školskih centara u regionu, Fertősezentmiklós poseduje asfaltnu pistu 900x30m i prateće objekte u kojima je smešten zavidan broj letelica raznih kategorija. Blizina Austrijske granice i grada Beča kao i povoljni uslovi za smestaj letelica naterali su dobar deo austrijskih pilota da svoje letelice hangarišu u susednoj državi.

Zbog nepovoljnih meteo uslova jedan deo učesnika tog dana nije mogao da preleti do Fertősezentmiklósa tako da su u fokusu dešavaja bile letelice nemačke proizvodnje firme „AutoGyro GmbH“: Calidus, Cavalon i MTOsport. Tri proizvoda koji po ceni i karakteristikama zadovoljavaju širi spektar potencijalnih kupaca.

Sve tri letelice imaju imaju identične rotore i sistem transmisije kao i motore koji u zavisnosti od želje kupca mogu biti Rotax 912ULS (100KS) ili Rotax 914 UL (115KS).

MTOsport:
Dimenzije letelice (duzina,širina i visina): 5,1 x 1,9x 2,7m
Dimenzije rotora: 8,4m
Brzina krstarenja: 160km/h
Maksimalna brzina: 180km/h
Maksimlna masa poletanja: 560kg
 
IMG_3892
 
Calidus:
Dimenzije: 4,8×1,7×2,7m
Dimenzije rotora: 8,4m
Brzina krstarenja: 160 km/h
Maksimalan brzina: 185km/h
 
IMG_20130406_182406
 
Cavalon:
Dimezije: 4,6×1,9×2,8m
Dimenzije rotora: 8,4m
Brzina krstarenja: 145 km/h
Maksimlna brzina 160 km/h
 
IMG_3917
 
 
Važno je napomenuti da su Cavalon i Calidus letelice zatvorenog tipa, tj. imaju zatvoren cocpit dok je MTOsport otvorenog tipa.

Vetar koji je tog dana duvao na aerodromu bio je odličan test za ovu vrstu vazduhoplova kao i merodavan dokaz o njihovom visokom pragu otpornosti na isti. Pogledajte i kraću video-reportažu koju smo snimili tom prilikom:

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    At

    Ja mismim da jednu recenicu zasluzuje, da ovaj Open Day je organizirala One-Two Fly firma, i bezplatno su organizirali letove svim ljudima koji su zainteresirani bili!
    Attila Filipovits

    Odgovori
    Vl

    Slazem se da je to trebalo napomenuti i jos jednom zahvaljujem na gostoprimstvu! Pozdrav!
    Vladimir Stojković

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Miloš77 na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci nakon Zagreba uspešno gađali i rusku avio-bazu, da li smo videli prvi dokaz obaranja sistemom S-300?

    @Srbofil Naravno da ne moze u potpunosti da se pokrije. Povecati broj razlicitih radara izmedju baza i neprijatelja i povecati stepen pripravnosti sigurno da. Ti sto ocekuju da svemocna ruska ili americka PVO ne pravi propuste, a i ovo sto se sprdaju sa istom treba da se pdsete upravo na izraelski VAP. Amerika je znala…

    09. Dec 2022.Pogledaj

    Srbofil na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci nakon Zagreba uspešno gađali i rusku avio-bazu, da li smo videli prvi dokaz obaranja sistemom S-300?

    @Milos77 Nema odakle da se "pojaca", nemoguce je napraviti potpuno pokrice miliona kilometara VaP. Izrael velicine Vojvodine sa milijardama i milijardama ulozenim u PVO ne moze potpuno da se pokrije, cak i cuveni Iron Dome "stedi" rakete tako sto na osnovu balisticke trajektorije racuna da li ce ciljana raketa pasti na naseljeno mesto ili ne,…

    09. Dec 2022.Pogledaj

    Petrović Dusan na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci nakon Zagreba uspešno gađali i rusku avio-bazu, da li smo videli prvi dokaz obaranja sistemom S-300?

    @Milos77 Zapravo ne postoji savršen PVO, i nijedna zemlja ne može da zastiti bas svaku zgradu. Moguće i da NATO nije imao kao prioritet zaštitu Zagreba, jer u Zagrebu nema ništa kljucno za bezbednost NATO. Ali da Rusija nije stitila,ili neuspesno stitila dve baze sa strateskim bombarderima? Vidi se jasno na obe slike da su…

    09. Dec 2022.Pogledaj

    Sotir na: [INTERVJU] Direktor mađarske kompanije Magnus Aircraft Laslo Boroš: Tim iz Srbije bio je ključan za našu ekspertizu sa kompozitima, baza za prodaju naših aviona Balkanu biće u vašoj zemlji

    Svaka čast. Sve pohvale. Slovenci i Mađari vode ozbiljnu priču u lakoj avijaciji. Zar razliku od utvinih pokušaja da nešto pokrene iza njih stoj privatna inicijativa.

    09. Dec 2022.Pogledaj

    ivan na: [INTERVJU] Direktor mađarske kompanije Magnus Aircraft Laslo Boroš: Tim iz Srbije bio je ključan za našu ekspertizu sa kompozitima, baza za prodaju naših aviona Balkanu biće u vašoj zemlji

    Realno jesmo bili ispred Madjarske ako pricamo o sedamdesetim i osamdesetim ,mogla je samo da nam parira sa Pick salamom. Avion nije sad neko cudo moderne tehnike ali je lep i koliko sam vide kvalitetno uradjen. Kompaniji zelim puno uspeha

    09. Dec 2022.Pogledaj