BEG airport status
[REPORTAŽA] Žirokopteri Fertősezentmiklósa

[REPORTAŽA] Žirokopteri Fertősezentmiklósa

FERTOSEZENTMIKOLS – Tango Six je pre dve nedelje bio u poseti najvećem ovosezonskom skupu žirokoptera u Mađarskoj. Vreme nas nije poslužilo ali raznosvrsnosti jednog novog trenda bilo je u izobilju.

 
IMG_20130406_124711
 
Fertősezentmiklós, gradić sa većim sportskim aerodormom na severo-zapadu Mađarske, šestog aprila otvorio je sezonu vazduhoplovnih aktivnosti za ovu godinu. Fokus skupa bile su letelice klase žirokopter koje u Mađarskoj postaju sve popularnije. Taj trend, kako smo ranije izveštavali, počeo je da se oseća i u Srbiji.

Kao jedan od najvećih školskih centara u regionu, Fertősezentmiklós poseduje asfaltnu pistu 900x30m i prateće objekte u kojima je smešten zavidan broj letelica raznih kategorija. Blizina Austrijske granice i grada Beča kao i povoljni uslovi za smestaj letelica naterali su dobar deo austrijskih pilota da svoje letelice hangarišu u susednoj državi.

Zbog nepovoljnih meteo uslova jedan deo učesnika tog dana nije mogao da preleti do Fertősezentmiklósa tako da su u fokusu dešavaja bile letelice nemačke proizvodnje firme „AutoGyro GmbH“: Calidus, Cavalon i MTOsport. Tri proizvoda koji po ceni i karakteristikama zadovoljavaju širi spektar potencijalnih kupaca.

Sve tri letelice imaju imaju identične rotore i sistem transmisije kao i motore koji u zavisnosti od želje kupca mogu biti Rotax 912ULS (100KS) ili Rotax 914 UL (115KS).

MTOsport:
Dimenzije letelice (duzina,širina i visina): 5,1 x 1,9x 2,7m
Dimenzije rotora: 8,4m
Brzina krstarenja: 160km/h
Maksimalna brzina: 180km/h
Maksimlna masa poletanja: 560kg
 
IMG_3892
 
Calidus:
Dimenzije: 4,8×1,7×2,7m
Dimenzije rotora: 8,4m
Brzina krstarenja: 160 km/h
Maksimalan brzina: 185km/h
 
IMG_20130406_182406
 
Cavalon:
Dimezije: 4,6×1,9×2,8m
Dimenzije rotora: 8,4m
Brzina krstarenja: 145 km/h
Maksimlna brzina 160 km/h
 
IMG_3917
 
 
Važno je napomenuti da su Cavalon i Calidus letelice zatvorenog tipa, tj. imaju zatvoren cocpit dok je MTOsport otvorenog tipa.

Vetar koji je tog dana duvao na aerodromu bio je odličan test za ovu vrstu vazduhoplova kao i merodavan dokaz o njihovom visokom pragu otpornosti na isti. Pogledajte i kraću video-reportažu koju smo snimili tom prilikom:

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    At

    Ja mismim da jednu recenicu zasluzuje, da ovaj Open Day je organizirala One-Two Fly firma, i bezplatno su organizirali letove svim ljudima koji su zainteresirani bili!
    Attila Filipovits

    Odgovori
    Vl

    Slazem se da je to trebalo napomenuti i jos jednom zahvaljujem na gostoprimstvu! Pozdrav!
    Vladimir Stojković

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Kontrolor na: [POSLEDNJA VEST] SMATSA smanjila horizontalno razdvajanje putničkih aviona u području aerodroma „Nikola Tesla“ sa 5 na 3 nautičke milje

    Naravno da je potrebno. Uzmimo primer dolazećeg talasa izmedju 16-17h kada na aerodrom beograd sleće prosečno oko 20 aviona na sat. Ako je razdvajanje prethodno bilo 5-6 NM to znači da je sletanje tih 20 aviona trajalo u proseku 50minuta. Sada kada će razdvajanje biti 3NM sletanje 20 aviona će prosečno biti 23 minuta. Prema…

    20. Apr 2024.Pogledaj

    Dragan Brankovic na: [RAT U UKRAJINI] Na Krimu najverovatnije pogođena još jedna ruska vazduhoplovna baza, hoće li Ukrajina napokon dobiti značajniju američku vojnu pomoć?

    Dve rakete pogodile PVO,uništeno jedno oruđe S-300 pet oruđa S-400 i jedan radar? Malo mi je neverovatno ali ajde. Interesuje me da li znate nešto o tome da dve privatne firme, jedna Kanadska i jedna Američka šalju svoje pilote ( inače) veterane koji su leteli na F-16 u Ukrajinsko RV?

    20. Apr 2024.Pogledaj

    Realni na: Argentina konačno rešila problem supersonične vojne avijacije, od Danske nabavljeni američki F-16

    Sve je interes i profit.Zapad je krenuo u Ukrajinu u stilu ako prodje prodje.Nato je jak samo nad barem 100 puta slabijem neprijatelju i nikako drugačije.Naplatiće Ukrajini svako dugme i pertlu na kraju živi bili pa videli.

    20. Apr 2024.Pogledaj