BEG airport status
Promene u Kontroli letenja: Generali u Penziji Vranić i Katanić imenovani na ključne pozicije

Promene u Kontroli letenja: Generali u Penziji Vranić i Katanić imenovani na ključne pozicije

BEOGRAD – Kako Tango Six saznaje brigadni general u penziji Mirko Vranić postavljen je za novog direktora Pilotske akademije u Vršcu koja je u vlasništvu Kontrole letenja (SMATSA), dok je general-potpukovnik u penziji Dragan Katanić novi savetnik vršioca dužnosti direktora SMATSA-e Slobodana Cvijana.

9a

Drastične i sveobuhvatne kadrovske promene u Agenciji za kontrolu letenja Srbije i Crne Gore koje su započele pre nekoliko nedelja formalnom preporukom Vlade Srbije za smenu doskorašnjeg generalnog direktora Nikole Stankova kulminirale su prethodnih dana imenovanjem nekadašnjih vojnih kadrova na tri pozicije.

Tango Six takođe saznaje da se u sklopu revidiranja poslovanja SMATSA-e od strane novog rukovodstva razmišlja i o prodaji ili izlasku iz vlasništva nad Pilotskom akademijom. Posle nekoliko meseci priprema usled nove političke realnosti imenovanjem Cvijana krenulo se u, za početak, sveobuhvatnu kadrovsku prekompoziciju agencije.

Povratak generala

Dragan_KatanicKako Tango Six saznaje, generali u penziji Vranić i Katanić na svoja nova radna mesta došli su iz Savezne direkcije za promet roba i usluga (SDPR) gde su bili angažovani na određeno vreme na pozicijama u okviru svoje struke. General Katanić se ovim postavljenjem vratio u SMATSA-u u kojoj je bio na funkciji prvog direktora Pilotske akademije od kada je ona prešla iz Jatovog vlasništva u vlasništvo Agencije za kontrolu letenja. Katanić je posle penzionisanja bio angažovan u Skijalištima Srbije, zatim kao direktor vršačke akademije da bi se posle odlaska sa te pozicije, preko SDPR-a, ponovo vratio u SMATSA-u, ovoga puta kao savetnik novog vršioca dužnosti direktora agencije.

Ono što je posebno zanimljivo je da je pored Katanića početkom 2012. godine na poziciju Human Resource direktora SMATSA-e postavljen i bivši direktor Skijališta Srbije Nebojša Skorić.

208105_153481618048686_5715710_nNovi direktor Pilotske akademije u Vršcu, brigadni general u penziji Mirko Vranić je takođe poput Katanića prešao na novu poziciju iz državne firme za promet oružjem gde je bio angažovan. Kao vojni (i probni) pilot Vranić je otišao u penziju sa pozicije komandanta najelitnije formacije vojnog vazduhoplovstva Srbije – 204. vazduhoplovne baze Batajnica (danas brigade).

Treći vojni pilot u penziji  čije je novo radno mesto u SMATSA-i je Novak Novaković. Novaković je postavljen za novog Head of traininga vršačke Pilotske akademije. Posle zavidne vojne karijere (bio je oboren u ratnim dejstvima devedesetih) nastavio je sa letenjem kao instruktor letenja u civilstvu.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

s

lele ajmo u penziju

Odgovori
G

Pa zar Vršac posle četiri decenije uspešnog rada nije mogao da obezbedi kadar za ove pozicije. Pa ima tamo i inženjera koji su nastavnici letenja itd. Pa ako su pomenuti generali tako sposobni zašto ih nije vojska zadrzala. lli "supermeni " trebaju i skijalištima i pilotskoj školi i ostalim firmama. Štali se učilo u toj akademiji gde je u moje vreme važilo pravilo " šestica -zvezdica". Sve da ih skupi čovej nebi imali 5.000 sati letenja.
Ali, nisu oni krivi nego sistem koji ih je poslao u penziju sa mizernim penzijama , pa sada daj malo da se " kompenzuje". Koga i šta će da savetuju ovi nesretnici ostaje da se vidi.
Kao što su DCA preplavili bivša vojna lica tako se sada ta pošast širi dalje.

Odgovori
M

Civilni vazduhoplovni kadar u SFRJ je obucavala vojska.
Nemoj to da zaboravis.
Ova dvojica su bruka vojske,ali zasto niste kritikovali njihove prethodnike?
Jesu li oni bili strucniji?
Jel se to ljudi biraju po strucnosti ili ima neki drugi kriterijum?

g

konacno reorganizacija i u civilnim strukturama

Odgovori
J

E,blago kontroli letenja sa ovakvim kadrovima!
U ovoj zemlji je SVE politika!

Odgovori
M

Ljudi, ovo je prvi put da pravi ljudi dobijaju prave pozicije… Informisite se malo o ovim ljudima… Procitajte par stvari o njima, pa onda pisite o tome kako je sve politika i slicno…

c

pa ovi "pravi" ljudi su uvek bili na PRAVIM pozicijama, I kod slobe I kod tadica I danas kod vucica…

J

Licno poznajem i jednog i drugog,nema potrebe da citam o njima.Mozda su bili dobri na pozicijama u vojsci,u to ne ulazim i ne interesuje me.
Zanima me sta ce oni na mestima na koja su postavljeni.
U vezi cega Katanic moze da savetuje u SMATSA?Koje su kvalifikacije Vranica da bude direktor Pilotske akademije u Vrscu?
I kako je to do sada funkcionisalo bez njih?

M

Naravno!
Pa ja ne vidim ko bi bio bolji za ovakve poslove od njih!
Nadam se,Milane, da ces zauvek da ostanes anoniman ako imalo imas veze sa vazduhoplovstvom,nakon ove izjave.
Prica se da se neki piloti grohotom smeju……
Zasto?!
Mozda zato sto ih poznaju…….NAZALOST.

m

Svaka cas milane ,nemaju oni pojma koliko ovi ljudi imaju iskustva i koliko su svog zivota posvetili ovoj struci

D

ŠTO GORE TO BOLJE, NEKA NJIMA VOJNA ZVANJA I PENZIJE, ZAR OVA ZEMLJA NEMA MLADIH PERSPEKTIVNIH I SPOSOBNIH, AKO SMO DOVDE DOŠLI GDE SMO I TO NAM JE VISOKO LETIMO U STROPOŠTAVANJE.

Odgovori
G

Vidi se da nemate pojma ko su ovi ljudi, koji je njihov stepen obrazovanja, za šta su sposobni i na kojim su pozicijama radili. Za ovakav nivo odgovornosti ne posoji mlad i stručan kadar! Te dve stvari jednostavno ne idu jedna sa drugom. Razmislite malo glavom pre nego što postavite neki komentar! Da li bi ste vi zaposlili „stručnog„ čoveka od 25-30 koji je radio nigde ili ljude koji su ceo život proveli u vazduhoplovstvu?! Kakva politike, o čemu vi pričate?

Odgovori
G

Dođite malo na saobraćajni fakultet na godišnji sastanak vazduhoplovnog smera da cujete i vidite šta rade naši mladi ljudi po svetu a imaju manje od 40 godina. Stvarno treba malo razmišljati glavom pre nego postavite neki komentar…

G

Da su stvarno toliko dobri u onome što rade, ne bi se prebacivali iz državne firme u državnu firmu, već bi radili kao konsultanti u velikim svetskim kompanijama i poznatim školama za obuku pilota. Ja se stvarno nadam da nisam u pravu, ali naši "eksperti" me retko iznenade.

A što se tiče teze da ne postoji mladi kadar za taj nivo odgovornosti, mislim da takodje niste u pravu. Kod nas je decenijama prisutna negativna selekcija i bojim se da ne postoji snaga da se to promeni. Nama su potrebni mladi ljudi koji su se dokazali u privatnom sektoru da prodrmaju sistem i postave našu avioindustriju na zdrave noge.

Setite se sta je cika Albert rekao:

“Ludost: raditi istu stvar iznova više puta i ocekivati drugacije rezultate”

M

Sve je ok sto si napisao,ali izbegavaj gosn Ajnstajna.
On je JAKO skromno poznavao ljude.
Upornost se ponekad i isplati.Oces dokaz?
Pogledaj Vranica i Katanica!
A ima ih jos oho-hooooooooo!

J

Odlicno,samo nisi odgovorio sta oni traze u SMATSA i Pilotskoj akademiji.
Koja je to odgovornost savetnika direktora SMATSA?Koje profesionalno iskustvo gen. Katanica moze tamo da pomogne?
I,da li je svaki bivsi pilot TOC-a bogomdan za direktora pilotske skole?Ili je gen. Vranic u VJ usavrsio neke posebne menadzerske sposobnosti za koje mi ne znamo?

M

Evo da ja pokusam da ti odgovorim redom na pitanja:
1.Traze pare.
2.Nikakva.
3.Poslusan je i dobar komunista.
4.Nije.
5.Oduvek se druzio sa politicarima i prikupljao podatke (spijunirao-delio) po potrebi jer ne treba zaboraviti cinjenicu da je njegov mladalacki san bio da bude policajac.

J

E,hvala na odgovoru,pretpostavljao sam da je nesto poput toga…:)

M

Obojica imaju jako malo iskustva kada je obuka ljudi u pitanju.Mladi nisu,ali zato nisu ni iskusni.Oni su samo clanovi politickih organizacija(po potrebi komunisti,po potrebi socijalisti,po potrebi demokrate…..).
U vazduhoplovstvu su sasvim slucajno,narocito general Vranic.Njihov doprinos vojskama u kojima su radili je skroman.
Njihova skromnost nije izrazena samo na polju vaduhoplovstva vec i na mnogim drugim.
Jadno je to vazduhoplovstvo gde ova dvojica figuriraju kao "STRCNJACI".
To su ljudi velikih ambicija a tako malih mogucnosti….

M

Zato sto ZNAMO ko su ovi ljudi pisemo ovakve komentare.
Zato sto ZNAMO ko su ovi ljudi.
Mi u stvari ne kritikujemo njih jer ih ZNAMO.
Mi kritikujemo celo drustvo koje dozvoljava da ovakvi ljudi rade nesto ozbiljno.
Onaj ko ih NE ZNA-upoznace ih.
Oni nisu za kritiku-oni su za podsmevanje.

V

Imenovanje vojnih penzionera na mesta za rukovodjenje sektorom skolovanja civilnog vazduhoplovstva je korak nazad, nakon skoro 40 godina. SFRJ je krajem 60-ih i pocetkom 70-ih iz bezbedonosnih razloga (veliki broj udesa u civilnom putnickom vazduhoplovstvu) odlucila da razdvoji skolovanje vojnih i civilnih pilota. Bila je medju prvim zemljama u svetu i rezultati su bili fenomenalni. Nakon te odluke JAT, Genex i Adrija su imali svi zajedno manje od 5 katastrofalnih udesa, a piloti koji su upravljali tim avionima su bili stara garda. Od pilota iz vrsacke skole u SFRJ, pa ni kasnije nijedan Vodja Vazduhplova nije imao katastrofalan udes sa ljudskim zrtvama. Nadam se da ce ovaj trend opstati, jer su mnoge zemlje sveta sa paznjom pratile rast i razvoj skolovanja civilnih pilota u SFRJ i primenjivali skoro identicne nacine skolovanja.

Odgovori
M

Civilno vazduhoplovstvo u SFRJ je pravila i skolovala VOJSKA.
To nije nista lose, jer ako u civilnom vazduhoplovstvu postoji nesto dobro,onda je to postalo od VOJSKE.
Nije lose to sto vojni penzioneri rade u civilnom sektoru jer ima LJUDI KOJI POSEDUJU MNOOOOGO VISE NEGO STO TREBA DA BI SE BAVILI OBUKOM U VRSCU (koja znacajno manje kompleksna u odnosu na vojnu).
E,pa,Vranic i Katanic NISU ti ljudi.
To je glavno.

G

Ima ljudi koji su radili svoj posao odlicno u vojsci.Ova dvojica nisu iz te materije.Oni su clanovi politickih partija i zato su tu.Njihova strucnost je irelevantna.U vazduhoplovnim krugovima oni malo vrede,ali posto su drugovi clanovi………

Odgovori
V

Civilno i vojno vazduhoplovstvo su dva pola jednog magneta. Ne mogu jedno bez drugog, ali su najbolji kada su svako na svom kraju. Ko je koga pravio, nije poenta. Vec ko je gde danas. A to se svakodnevno vidi na cinjenicama. Ako se nastavi ovim tempom vojno vazduhoplovstvo ce biti jedno lepo secanje. Od civilnog skolovanja se mogu praviti milioni u zdravom novcu. Mozda su zato ovi postavljeni na ta mesta? Da kanalisu novac u proverene dzepove?

Odgovori
M

To sto mogu ova dvojica da rade-MOZE SVAKO.Za to ne treba bogzna koliko umeća.Vojska ne pravi pare-ona TROSI PARE za razliku od civilnog vazduhoplovstva.Sada nam vise vojno vazduhoplovstvo ne treba.Pa sto se toga ne setiste recimo 1991.,1992.,1993…1999.godine?Sta ce nam ODLICNO PLACENI VOJNI PILOTI koji samo trose pare kad imamo skromno placene civilne pilote?Jel bas tako,Vladimire?

V

Za Merlina. Ako je obuka u Vrscu tako jednostavna, zasto je Vrsac svetska skola, a Vojna akademija nema sertifikat za skolovanje koji je priznat u svetu? Evo sada grad Beograd finansira dobijanje tog sertifikata za Vojnu Akademiju. Ala ga opravise!!!

Odgovori
I

Vladimire- Vrsacka skolica je kurs, na primet, kao krojacki I slicno. To dakle nije obrazovna ustanova I sl… Morate razumeti da su svi komentari,koji se odnode na ova dva vojna lica izraz revolta protiv mediokriteta koji su zauzeli mesta koja I'm ne pripadaju. Nemojmo sporiti letacku strucnost pilota, ma iz kog centra dosli, vrsac, vojska ili samouki… Imamo mi potencijala, sve je to za ljude. Ali, pitajte struku mladi gospodine, ovi ljudi su cudo (izraz ljudi koristim u pokusaju da budem pristojan). Uz zelju da ih licno upoznate – pozdrav.

G

Bez želje da presuđujem o stručnosti pilota,ali da se sazna stvarno stanje mislim da treba biti realan. Piloti iz Vojne akademije izlaze sa 200 h naleta a možda i manje i pri tome su obučeni za:
maršutno letenje, akrobacije, instrumentalno , noćno i poligon.
Sve to završe momci u Vršcu ( sem poligona i akrobatskog letenja koje je u vojsci potpunije) i svako je delimično spreman za ono što bi trebao da radi u životu. Normalno kao i u svakom puslu dolazi do usavršavanja i nadgradnje znanja. To što rade u vojsci 3, odnosno 4 godine ,gde je dodata borbena obuka na četvrtoj godini je stvar obuke, ali taj Vršac za nešto više od dve godine obuči pilota sasvim solidno. Prema tome i vojska je ako tim aršinom merite jedan " kurs" ali mnogo razvučen .
No ,nemojmo tako gledati na stvari već realno. Videli smo mi do sada šta su " čudo od ljudi".
U vojsci sam pre nekoliko decenija naj bezbednije leteo i to mi je divna uspomena. U Vršcu sam puno toga naučio i hvala im.
Na fakultetu u Beogradu sam dobio izuzetno dobra bazna znaja,pa zato smatram da vam je vaša diskusija pristrasna. Jednog od dvojice pomenutih generala sam lično upoznao i smatram da je taj kadar neopravdano zapostavljen,pogotovu viši činovi.
Ali zar je u ovoj zemlji bilo malo ljudi koji su " koleteralna šteta".
Svakom od njih, svaka čast za ono što su uradili,ali netrebaju da se hvataju u kole koje ne znaju da igraju, što bi rekao narod.
Mozda bi bilo bolje da su otišli u politiku. Od partiskog kadra se teško prave stručnjaci. a obrnuto već može.
I ne zaboravimo da je vojna akademija u rangu fakultetakao što su: ETF i medicinski, molekularna biologija i nuklearna fizika. Što je mnogo , mnogo je……

V

Slazem se sa vama, Ja se drzim samo cinjenica. A cinjenice su nepristrasne. Takodje, par ispravki. Tokom mog rada u Vrscu, imali smo i akrobatsko letenje. Ja cak i danas imam ovlascenje za nastavnika akrobatskog letenja, koje je bilo obavezno za instruktore pilotske skole u Vrscu. Znaci, ja sam tu obuku zavrsio u Vrscu, polozio ispit i obucavao nove pilote. Poligon, kao poligon je nesto usko i strucno vezano za vojno letenje i ne treba ga meshati u ovu pricu. Za doticnu gospodu, ponavljam, ovde ne pishemo o nihovim moralnim, vec strucnim sposobnostima i karakteristikama. Ja tvrdim da njih dvojica nema sta da ponude kvalitativno novo, obuci civilnih pilota, a da to vec ne postoji u Vrscu. Ako se prica o odlasku sa njima u kafanu, tu sam uvek za. Jos nisam bio sa pilotima u kafani, a da sam se lose proveo.

M

Takozvana "AKADEMIJA" u Vrscu nema u obrazovnom smislu cak ni status srednje skole.Tamo se sticu odredjena znanja i vestine.Vojna Akademija je akreditovana skolska ustanova,sto znaci da je priznata kako u zemlji-tako i u svetu.
Ovo sluzi da uocis razliku posto je ne primecujes.
Sve obuke koje se izvode u Vrscu su u stvari KURSEVI.

G

Završio sam ŠROA u Zadru, i Vršačku akademiju, i fakultet u Beogradu,pa mislim da vi ne poznajete stvari. Znači VVA je u rangu sa elektrotehničkim fakultetom i medicinom….Sem na prvoj godini gde uce teoriju ostalo je na nivou kursa. Ali, tako je to i budite objektivni. Pozdrav

V

SA Vojnom Akademijom ne moze se dobiti posao u svetski priznatim avio kompanijama. Sa zavrsenim "kursom" u Vrscu moze. Pa vi izvolite i dalje da tupite oko toga da li je to vestina, inteligencija, obrazovna ustanova i slicno. Kada budemo shvatili i prihvatili da neko drugi odredjuje sta je kvalitet, a ne srce i emocije, mozemo dalje u uspesnu buducnost.

V

Bio sam mlad pre mnogo godina. O tome sta je Vrsac nema potrebe da mi vi objasnjavate. Zavrsio sam taj "kurs" u trajanju od dve godine. Imam diplomu koju je izdao beogradski univerzitet, na osnovu tog "kursa". Pretpostavljam da i to nije obrazovna ustanova? Radio sam kao instruktor u istoj skoli. Nigde me nisu zvali kursista. Na osnovu zavrsene vrsacke skole i gore pomenute diplome, radim u jednoj od najvecih aviokompanija. Na osnovu te diplome i YU letacke dozvole, posedujem EASA pilotsku dozvolu i zvanje instruktora na saobracajnom avionu. Ponosan sam sto sam zavrsio taj "kurs". A za doticnu gospodu cu ostaviti vreme da bude najpravedniji sudija. Pa ako se pokazu kvalitetni, rado cu promeniti svoj sud. Ali samo na osnovu rezultata, koji pocivaju na medjunarodno priznatim standardima. Nema nista, na majke mi.

Odgovori
M

Pa to su uslovnosti koje su potrebne da bi radio u velikoj aviokompaniji.Ti ih imas.To je mnogo lepo,medjutim te aviokompanije ne gledaju sta ti pise u radnoj knjizici.Akademija je u obrazovnom smislu isto sto i fakultet-VSS.Razlika izmedju to dvoje je u tome sto se u akademijama sticu i neke vestine.
Jel ima vrsacka AKADEMIJA akreditacije od strane ministarstva prosvete?

V

Ne znam da li se vise postuje akreditacija ministartva prosvete ili akreditacija ICAO, bivshi JAA ili sadasnji EASA? Imate pravo na tri pokusaja. Srecno!

D

Idem I ja da zavrsim SNS, pa makar me postavili I za nacelnika, 220-230000 RDS, + penzija, za dzeparac, ima zemlja Srbija para, sto mislite da nema…?! A ima I kadrove, pogledajte samo DCV, sve drugovi clanovi!!

Odgovori
g

Vranicu je u interesu da ne razocara mnogo kuma Katanica..Kada se malo vratimo unatrag, namece se zakljucak da se radi o Supermenima…pre bih rekao, lovcima na novac.

Odgovori
R

Za vreme dok je Vranic bio komandant 204.vbr poginula su dva pilota pripremajuci se za dva aeromitinga( Kanas i Randjelovic). To je izgleda zaboravljeno. Nazalost. Samo toliko………

Odgovori
B

Kako vidim u vracaku akademiju se vraca , na mala vrata, savez komunista Jugoslavij samo u nekom drugom obliku a uz njih i JUL ( mislim na Velibora Slavuja. ) No salu na stranu, Ajde da sve to polako razmotrimo:
Naime sta trenutno skoluje Vrsacka pilotaska akademija.
Pa Vrsacka akademija trnutno skoluje Alzirske pilote za poljoprivrednu avijaciju.
Dali ova dva gospodina znaju uopste ili bilo sta o letenju u poljoprivredi.
Pa neznaju.
Jedina predpostavka je da se gore pomenuti Alzirski piloti tajno skoluju za borbrne pilote a mi to ne znamo.
No opet slu na stranu.
Po zakono i statutu koju vrstu kadra bi trbalo da skoluje Vrsacka pilotska akademija?
Pa Vrsacka pilotska akademija skoluje pilota za PPL, SPL, MEP, SE/IR, ME/IR i MCC.
Koliko je meni poznato Gospodin Vranic nije kvalifikovan ni za i jednu od gore pomenutih vrsta skolovanja a i potpuno je nekvalifikovan za skolovanje civilnih pilota dok uvazeni Head of training je kvalifikovan samo za PPL.
Vsacka pilotska akademija ima kadar koji moze da zadovolji ozbiljan rad jedne ozbiljne pilotske akademije ali oni verovatno niusu politicki podobni a nisu nI pobedili NAt-o.
No opet salu na stranu.
Sve ovo da nije je zalosno i tuzno bilo bi smesno.

Odgovori
V

Sto bi rekli alkari, Pravo u sridu! Zamislite da vas za lekara skoluje covek, koji ima samo osnovnu shkolu!!!!???? Sramota i komendija.

M

To su prijatelju, samo kursevi.Skupi kursevi,ali KURSEVI.NE SKOLE I NE AKADEMIJE.Nije reč o tome da li je Vrsacka "Akademija" akreditovana ili nije, jer svi znaju da NIJE.To sto neko može da dobije PPL,CPL i td. ne znaci da je to akademija jer se to moze sirom sveta na mnogo mesta da uradi.Ovakva mesta NISU akademije.Ovaj izraz se koristi za nesto drugo. Poenta je da su to pogresni ljudi a ne da li je Vrsacka akademija prava ili FAKE.

V

Poenta jeste da su pogresni ljudi. Zvali je akademija, zvali je skola, zvali je kurs, ona skoluje pilote po medjunarodnom standardu i priznata je sirom sveta. Sto se ne odnosi na Vojnu Akademiju. Tako da neko ko dodje sa VA u civilno letenje, nema nista kvalitetno da ponudi civilnom letenju i skolovanju civilnih pilota. Mada se sada vec vise puta uzastopno ponavljamo.

Odgovori
P

Ima da ponudi znanje….cemu ovoliko mrznje kolega?

m

Na žalost, mandat generala Katanića na čelu RV i nesposobnost generala Vranića u Batajnici odneli su više žrtava nego Nato agresija. I dok su im padali avioni i ginuli ljudi oni su se bavili vlastitim poslovnim kombinacijama a onda bez ikakve odgovornosti otišli i nagomilane probleme ostavili naslednicima.. Svejedno, rekao bih, srećom da su otišli. Ali kako to uvek biva u ovoj zemlji, oni su se brzo udomili a koliko čujem i ovoj vlasti su dobri. To se zove ulaganje u budućnost!? Treba ljudi da se naplate. Samo je čudno malo kako naplata nikada ne pripadne onima koji su sve to krvavo zaslužili…..A da, ono beše "samo najbolji idu napred"

Odgovori
S

Ocigledno da ni Tangosix nevlada bas dobro sa informacijama, nisu dvojica generala bila u SDPR, nego general Vranic po ugovoru na godinu dana.
Nisam advokat nikom od te dvojice generala, ali bih napisao nekoliko reči, prosto nemogu da odolim.
Sa koliko gneva i gorčine ovde neki pišu o generalima, prosto je za neverovati. Nisam general i nisam imao čast da to postanem. Da bi se u našoj vojsci neko proizveo u generala, za to je neophodan vrlo složen proces. Osnovna akademija mora biti završena najmanje sa prosečnom ocenom 8, službene ocene odličan i pored svih drugih filtera i pretresanja oficir se upućuje na komandno štabnu školu, Kada završi tu školu mora opet imati najmanje prosečnu ocenu 8, i biti daleko ispred ostalih da bi bio upućen na Generalštabnu školu, posle koje može postati general, što postižu retki. Koji to retki, ne oni koji se češu od političare da bi dobili neko mesto u javnom sektoru ili da bi zaposlili svoje švalerke. Ne oni koji se dodvarovaju savetnicima lokalnih političkih čelnika i moćnika da bi postigli neki poen kako bi dobili neku mrvu u opštini.
Ne postaje se general ulagivanjem tetkama političkih čelnika i vodanjem njihovih kućnih ljubimaca. Da skratim, u ovoj zemlji se postaje general po vrlo strogo definisanoj proceduri, veoma teškim i složenim putem i radom, a ne kako vi licemeri, ulizice, sitne duše ovde pišete.
Kažete, odgovorni su za smrt i pogibiju više ljudi nego u NATO agresiji, sram vas bilo, pa to ni najveći neprijatelj ovog naroda ne bi napisao. Niste se ni udostojili da proverite to što mislite da znate. Nije sramota neznati, nego je sramota govoriti o nečemu što neznate. Pokojni Kanas je pilot TOC-a koji se nalazi pod GŠ VS odnosno Upravom J-5 i njegova žalosna tragedija nema nikakve veze sa ovom dvojicom generala. Pogibiju Radeta ne želim da komentarišem sa gmazovima koji se ovde javljaju i leče svoje sitne duše.
General Katanić je u penziju otišao na sopstveni zahtev. To je častan pošten čovek i nadasve sposoban komandant i general. Da je sreće da smo takvih generala i karaktera imali u vreme kada su generali postavljani ako su bili "dobri komunisti" ili "na liniji". Katanić je rukovodilac kakvog bi svaka firma poželea za menadžera, međutim vaše je mišljenje da se menadžer, predsednik opštine, predsednik skupštine, predsednik neke korporacije postaje sa 30 godina. Za većinu načelnika opština u Nemačkoj biraju se penzionisani oficiri, pretpostavljam zato što su "gmizavci". Ko god je radio sa gen.Katanićem zna koliko je to stabilan i jak karakter i koliko je odvažan čovek. To je u ovoj zemlji osobina koja nemože da se koristi pri šetanju kućnih ljubimaca kako bi se domogli opštinskih vlasti. Osobine generala Katanića smetaju samo gmazovima koji gmižu po ovoj zemlji sa očima okrenutim na gore, a nosem na dole.
General Vranić je za komandanta 204.brigade došao 2006.godine ne po želji gen.Katanića. Ko god to misli onda nezna ko u ovoj zemlji postavlja generale ili ljude na generalska mesta. Vranić je došao na čelo 204. te ka pilot dozvučne avijacije, za šefa, između ostalog, dotadašnjeg 204. lovačkog poka. Došao je dozvučni pilot za šefa "lovcima". Time je tamo i primljen dosta loše. Posle dve godine isključivo svojim radom, svojim karakterom, svojim sposobnostima postigao je da ga svi "lovci" cene kao svog komandanta. Postigao je na Batajnici za dve godine više nego mnogi komandanti zadnjih dvadeset godina. O njegovom lkarakteru i njegovoj ličnosti najbolje svedoči ispraćaj pripadnika 204 te koji su mu priredili kada je podneo zahtev i kada je penzionisan. Nepamti se kada je jednom komandnatu organizovan takav ispraćaj. Zašto, jel zbog toga što je takav kakvim ga ovde opisujete. Na ispraćaju su pukovnici, njegovi naslednici plakali. Pretpostavljam zbog toga što im je naredio da to urade.
Strašno je šta se sve ovde piše i o kome se piše. Nije čudno što se u Hrvatskoj generali dočekuju, a u Srbiji "šalju". Nije čudno što u Srbiji nema časti i karaktera.
Sbijo sramoti se sa ovakvim narodom.

Odgovori
V

Sekula, dzaba branish Generale. Ne sporimo mi njima vojne zasluge i licne osobine. Sporimo im kvalifikaciju da bilo sta kvaliteno doprinesu civilnom vazduhoplovstvu Srbije. Niti su kvalifikovani, niti imaju znanja da se nose sa problemima u CV Srbije. U civilnom vazduhoplovstvu se ne postupa po naredjenju, niti se broje ocene ili zvezdice na ramenima. Rado cu sa Generalima u kafanu ili druzenje. Ali neka ostave CV onima koji su za to kvalifikovani.

P

Znas Vladimire, ti si svoje vreme imao u Vrscu. I nisi se pokazao ama bas nikako, iz mnooogo razloga koje ne bih da obrazlazem.
O diplomama fakulteta BU necu trositi reci ( moju sam bacio u djubre) ali zato me je diploma tj kurs letaca ( kako neki rekose, Merlin ) zaposlio i sada sam kopilot na ATR 42 u Italiji. Toliko Merline o obrazovnom sistemu nase nam lepe Srbije. A da, treba da znas i to da su samo diplome ETF-a priznate u Evropi ( u mojoj kompaniji devojka sa nasim saobracajnim fakultetom radi kao sekretarica, divna devojka ali po njihovom nema skolu za bolju poziciju ) ali zato jesu sve pilotske dozvole.

Veoma mi je drago sto je na kljucnoj poziciji u Vrscu ne Vranic, vec Novak Novakovic. O njegovom iskustvu ne treba trositi reci. Pored letenja u vojsci, leteo je i u SUKL-i ( danasnja SMATSA) na YAK-u 40, posle penzionisanja zavrsio ATPL obuku i zavrsio obuku za instruktora letenja u civ vazd. Dugo godina leteo kao instruktor, obucavao pilote. Imao sam tu cast da ga upoznam, cak je bio i ispitivac na jednom mom ispitu. O njemu ne treba trositi reci.
Sto se Alziraca u Vrscu tice, ne skoluju se svi za poljoprivrednu avijaciju, vec najbolji kandidati po preporuci instruktora iz Vrsca idu u kom.saobracaj, drugi na taxi, a najslabiji idu na livadu. I umesto da nam, vam bude drago sto su krenuli da rade, sto su uposlili skoro 10 novih instruktora, sto donose pare u ovu jadnu zemlju, ovde se bavite kojekakvim tricarijama i splacinama.
Koliko mi je bilo tesko i zao sto nisam ostao da radim i letim u Srbiji, toliko mi je drago sto sam otisao, bas…

D

Licno mislim da si pomesao Vladimira sa ''smederevcem'', ako znash shvatices :)

E sad za ovo ostalo, ne znam, sa Novakom sam leteo na Duke-u 60, imam visoko misljenje o njemu, ali je Vrsac ogroman sistem, sa puno ajkula i krokodila koji tamo rade. Ne znam kako ce se on sa svim problemima tamo izboriti.
Ko ce se kako snaci pokazace vreme, Vrsac propasti nece u svakom slucaju.
Drugo, tamo ima veoma iskusnih instruktora, koji su u stvari i najbitniji. Nece Novakovic, Katanic i Vranic obucavati pilote vec ti instruktori. Generali moraju da obezbede sve neophodne uslove instruktorima i profesorima da bi oni odradili kvalitetnu obuku,ostalo…
A i ne znam sto se toliko cudite, pa u Srbiji, pogotovo u vazduhoplovstvu nema nista bez jake veze. Apsolutno nista. Nemojmo molim vas da sad nabrajamo nacudnije i najbesmislenije izbore za odredjene pozicije. Potrajalo bi dugooo

P

U tom slucaju se izvinjavam Vladimiru. Vladimire moja greska, jer sam te ocigledno pomesao sa tvojim imenjakom. Izvinjavam se. U svakom slucaju, taj deo sam mogao da preskocim, jako ruzno sa moje strane.
Sto se ostalog sto sam napisao tice:
1. Za Alzirce i njihovo obrazovanje, selekciju, napredak i rangiranje na akademiji sam saznao od mog velikog prijatelja i instruktora koji radi u Vrscu i obucava te Alzirce.
2. Diplomu ekonomskog fakulteta (onaj u Kamenickoj 6, ne privatni) BU sam zaista bacio iz revolta jako davno i od tada se nije promenilo moje misljenje o obrazovnom sistemu u Srbiji
3. Stojim iza onoga sto sam rekao o Novaku Novakovicu.
4. Jedno pitanje za sve: koje bi kvalifikacije po vama bile neophodne za eto recimo Head of tren. u Vrscu?
Jos jednom se izvinjavam Vladimiru o onome sto sam napisao o njemu.
Veliki pozdrav

V

Izvinjenje prihvaceno. Take it easy.

V

Pilot letach, kad se potpishesh svojim imenom, mogu da odgovorm na tvoje paushalne ocene. O svemu, ukljucujuci i mene.

Odgovori
V

Pitanje kvalifikacije Head of Training Vrsca je jako dobro pitanje. Po mom shvatanju stvari, mora biti osoba sa najmanje ATPL, ME, Instructor najmanje za obuku profesionalnih pilota, (stara nomenklatura), iskustvo u radu na obuci pilota od minimum 5 godina. Po mogucstvu pilot iz saobracaja, sa dokazanim uspehom u radu sa mladim pilotima. Dati coveku odresene ruke, da napravi svetski priznat program skolovanja i da radi na sprovodjenju istog. Mada mislim da je podjednako vazno zaposliti pravu osobu na mestu Direktora prodaje. Da radi na promociji i prodaji usliga Vrsca. Toliko od mene.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Concorde!

Upravo tako. Ali premise su svejedno jasne: - prije 50 godina je napravljen supersonični putnički avion za 120+ putnika (proizvedeno 36 komada dva proizvođača) - prije 56 godina je napravljen supersonični avion koji leti 3,53 macha (proizvedeno 32 komada) - tehnologija ide urbzano naprijed - i za vizionare Concordea su krajem pedesetih (prije više od…

09. Aug 2020.Pogledaj

Navy na: [ANALIZA] Koje sve avione Srbija može nabaviti za svoju lovačko-bombardersku avijaciju?

Upravo je to i problem sto ce taj novi skolskoborbeni biti u prednosti u odnosu na ovaj modernizovani Orao po pitanju brzine i radara koji Orao nema, a nama treba korak vise a mozda i dva koraka. Treba da ga prevazidje ne samo u gore navedenom, nego i u nosivosti, doletu, vremenu koje moze da…

09. Aug 2020.Pogledaj

Marko na: [ANALIZA] Rafali za Hrvatsku: realnost ili utopija?

Vjerojatno će kupiti nije EU bezveze dala 22 milijarde

09. Aug 2020.Pogledaj

Dejanera na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Concorde!

@Alen Šćuric Purger Na sam tekst nemam nikakvih primedbi, a tog znanja imam i mnogo manje nego Vi. Moj komentar se nije odnosio na samu kolumnu kao takvu vec na to da ja licno mislim da su te stvari nemoguce u skorije vreme. Uostalom vi ste preneli njihove objave, niste ih sami izmisljali, pa po…

09. Aug 2020.Pogledaj

Gvozden na: [POSLEDNJA VEST] Vojska Srbije neće remontovati dva helikoptera Mi-24V, biće ponuđeni na prodaju

Trebalo bi ih pokloniti muzeju,ili bar jednog od njih. Oni su dio nase vazduhoplovne istorije.

09. Aug 2020.Pogledaj

Send this to a friend