BEG airport status
ViPVO ove godine na statici u Austriji i Mađarskoj

ViPVO ove godine na statici u Austriji i Mađarskoj

BEOGRAD – Vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovna odbrana Vojske Srbije nastavlja sa tradicionalnim učešćem na međunarodnim mitinzima. Ove godine ide samo Antonov.

 

Platforma za sve pa i za učešće na aeromitinzima, Foto: Dimitrije Ostojić
Platforma za sve pa i učešće na aeromitinzima, Foto: Dimitrije Ostojić

Aeromiting AirPower 2013 u Austriji biće održan, šesti put za redom, 28. i 29. juna u vazduhoplovnoj bazi Celtveg (Zeltweg). Prvi AirPower održan je 2003. godine a aeromiting se priređuje svake dve godine. Kako je jedan od glavnih sponzora aeromitinga firma Red Bull koja ima impresivnu kolekciju raznih vazduhoplova, tako je ova manifestacija postala jedan od najzanimljivijih događaja u ovom delu Evrope.

Pored zemlje domaćina i flote aviona i helikoptera kompanije Red Bull ove godine će učestvovati vojni i civilni vazduhoplovi iz još 17 država. Među njima će biti i Srbija koju će u statičkom delu predstavljati srednji transportni avion An-26 iz sastava 138. transportne avijacijske eskadrile, 204. vazduhoplovne brigade sa Batajnice. I na prošlom AirPower održanom 2011. Srbija je bila prisutna takođe sa avionom An-26 ali i sa jednim školsko-borbenim Super Galebom G-4. Pored Vojske Srbije na tom događaju bio je i oldtajmer G-2 ’’Galeb’’ beogradskog aerokluba ’’Galeb’’ a kako je najavljeno na sajtu austrijskog aeromitinga ovaj avion posetiće Celtveg i ove godine.

Pored ovog događaja, V i PVO Srbije će ove godine od međunarodnih aeromitinga posetiti i aeromiting u Kečkemetu, u Mađarskoj, koji će se održati 3. i 4. avgusta. Od 1990. kada je bio prvi aeromiting do danas ih je održano 11. Svi sem jednog na aerodromu Kečkemet. Vremenom je prerastao u jedan od najboljih i najposećenijih aeromitinga u Evropi, kao dobro medijski propraćen i organizovan.

Srbija, prethodno Srbija i Crna Gora, je učestvovala na poslednjih pet aeromitinga i to 2003, 2005, 2007, 2008. i 2010. godine. sa različitim tipovima vazduhoplova, kako u letnom delu programa tako i na statici. Kao i u Austriji i ovde će nas samo u statičkom delu predstaviti transporter An-26.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

To

Pa ovo je sramotno. Ni Gazela ni Orao ni G-4, nista. Pa nasi avioni bi tamo bili egzotika…

Odgovori
Bo

Za Kečkemet još ima nade da ide još jedan avion.. ;)

Odgovori
т

Јел може неко да објасни која је сврха оваквог посећивања аеромитинга? Јел размена искуства са другима или је ово на неки начин додатни тренинг посаде или још нешто треће? :)

Odgovori
go

Isto kao I EXIT…ima svega pomalo I treba podržavati ovakve manifestacije. Ne šteti, a čim ne šteti onda je korisno.

de

Kakva korist od akrobatike u kojoj stalno učestvuju isti piloti? A ostali lete 10 sati godišnje i ne rade ništa složenije od peglanja vazduha. Nisu oni krivi za to i bolje da im se obezbedi više letenja. Ni taj AN ne treba da ide……

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj