BEOGRAD – Vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovna odbrana Vojske Srbije nastavlja sa tradicionalnim učešćem na međunarodnim mitinzima. Ove godine ide samo Antonov.
Aeromiting AirPower 2013 u Austriji biće održan, šesti put za redom, 28. i 29. juna u vazduhoplovnoj bazi Celtveg (Zeltweg). Prvi AirPower održan je 2003. godine a aeromiting se priređuje svake dve godine. Kako je jedan od glavnih sponzora aeromitinga firma Red Bull koja ima impresivnu kolekciju raznih vazduhoplova, tako je ova manifestacija postala jedan od najzanimljivijih događaja u ovom delu Evrope.
Pored zemlje domaćina i flote aviona i helikoptera kompanije Red Bull ove godine će učestvovati vojni i civilni vazduhoplovi iz još 17 država. Među njima će biti i Srbija koju će u statičkom delu predstavljati srednji transportni avion An-26 iz sastava 138. transportne avijacijske eskadrile, 204. vazduhoplovne brigade sa Batajnice. I na prošlom AirPower održanom 2011. Srbija je bila prisutna takođe sa avionom An-26 ali i sa jednim školsko-borbenim Super Galebom G-4. Pored Vojske Srbije na tom događaju bio je i oldtajmer G-2 ’’Galeb’’ beogradskog aerokluba ’’Galeb’’ a kako je najavljeno na sajtu austrijskog aeromitinga ovaj avion posetiće Celtveg i ove godine.
Pored ovog događaja, V i PVO Srbije će ove godine od međunarodnih aeromitinga posetiti i aeromiting u Kečkemetu, u Mađarskoj, koji će se održati 3. i 4. avgusta. Od 1990. kada je bio prvi aeromiting do danas ih je održano 11. Svi sem jednog na aerodromu Kečkemet. Vremenom je prerastao u jedan od najboljih i najposećenijih aeromitinga u Evropi, kao dobro medijski propraćen i organizovan.
Srbija, prethodno Srbija i Crna Gora, je učestvovala na poslednjih pet aeromitinga i to 2003, 2005, 2007, 2008. i 2010. godine. sa različitim tipovima vazduhoplova, kako u letnom delu programa tako i na statici. Kao i u Austriji i ovde će nas samo u statičkom delu predstaviti transporter An-26.
Tole
Pa ovo je sramotno. Ni Gazela ni Orao ni G-4, nista. Pa nasi avioni bi tamo bili egzotika…
Boba
Za Kečkemet još ima nade da ide još jedan avion.. ;)
тух
Јел може неко да објасни која је сврха оваквог посећивања аеромитинга? Јел размена искуства са другима или је ово на неки начин додатни тренинг посаде или још нешто треће? :)
gogo
Isto kao I EXIT…ima svega pomalo I treba podržavati ovakve manifestacije. Ne šteti, a čim ne šteti onda je korisno.
devla
Kakva korist od akrobatike u kojoj stalno učestvuju isti piloti? A ostali lete 10 sati godišnje i ne rade ništa složenije od peglanja vazduha. Nisu oni krivi za to i bolje da im se obezbedi više letenja. Ni taj AN ne treba da ide……