BEG airport status
ViPVO ove godine na statici u Austriji i Mađarskoj

ViPVO ove godine na statici u Austriji i Mađarskoj

BEOGRAD – Vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovna odbrana Vojske Srbije nastavlja sa tradicionalnim učešćem na međunarodnim mitinzima. Ove godine ide samo Antonov.

 

Platforma za sve pa i za učešće na aeromitinzima, Foto: Dimitrije Ostojić
Platforma za sve pa i učešće na aeromitinzima, Foto: Dimitrije Ostojić

Aeromiting AirPower 2013 u Austriji biće održan, šesti put za redom, 28. i 29. juna u vazduhoplovnoj bazi Celtveg (Zeltweg). Prvi AirPower održan je 2003. godine a aeromiting se priređuje svake dve godine. Kako je jedan od glavnih sponzora aeromitinga firma Red Bull koja ima impresivnu kolekciju raznih vazduhoplova, tako je ova manifestacija postala jedan od najzanimljivijih događaja u ovom delu Evrope.

Pored zemlje domaćina i flote aviona i helikoptera kompanije Red Bull ove godine će učestvovati vojni i civilni vazduhoplovi iz još 17 država. Među njima će biti i Srbija koju će u statičkom delu predstavljati srednji transportni avion An-26 iz sastava 138. transportne avijacijske eskadrile, 204. vazduhoplovne brigade sa Batajnice. I na prošlom AirPower održanom 2011. Srbija je bila prisutna takođe sa avionom An-26 ali i sa jednim školsko-borbenim Super Galebom G-4. Pored Vojske Srbije na tom događaju bio je i oldtajmer G-2 ’’Galeb’’ beogradskog aerokluba ’’Galeb’’ a kako je najavljeno na sajtu austrijskog aeromitinga ovaj avion posetiće Celtveg i ove godine.

Pored ovog događaja, V i PVO Srbije će ove godine od međunarodnih aeromitinga posetiti i aeromiting u Kečkemetu, u Mađarskoj, koji će se održati 3. i 4. avgusta. Od 1990. kada je bio prvi aeromiting do danas ih je održano 11. Svi sem jednog na aerodromu Kečkemet. Vremenom je prerastao u jedan od najboljih i najposećenijih aeromitinga u Evropi, kao dobro medijski propraćen i organizovan.

Srbija, prethodno Srbija i Crna Gora, je učestvovala na poslednjih pet aeromitinga i to 2003, 2005, 2007, 2008. i 2010. godine. sa različitim tipovima vazduhoplova, kako u letnom delu programa tako i na statici. Kao i u Austriji i ovde će nas samo u statičkom delu predstaviti transporter An-26.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

To

Pa ovo je sramotno. Ni Gazela ni Orao ni G-4, nista. Pa nasi avioni bi tamo bili egzotika…

Odgovori
Bo

Za Kečkemet još ima nade da ide još jedan avion.. ;)

Odgovori
т

Јел може неко да објасни која је сврха оваквог посећивања аеромитинга? Јел размена искуства са другима или је ово на неки начин додатни тренинг посаде или још нешто треће? :)

Odgovori
go

Isto kao I EXIT…ima svega pomalo I treba podržavati ovakve manifestacije. Ne šteti, a čim ne šteti onda je korisno.

de

Kakva korist od akrobatike u kojoj stalno učestvuju isti piloti? A ostali lete 10 sati godišnje i ne rade ništa složenije od peglanja vazduha. Nisu oni krivi za to i bolje da im se obezbedi više letenja. Ni taj AN ne treba da ide……

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

max na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

@OpFor777 odličan je filmić, i vidi se minimalan manevar u granicama fizike - daleko manji nego što to može napraviti raketa koja je presreće a koja je u početnom stadiju leta (i tada ima malu kinetičku energiju u uspinjanju a još puno goriva za manevre). Velika kinetička energija u terminalnoj fazi leta je i glavni…

07. Oct 2024.Pogledaj

Djuka na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Ok, hvala na snimku ali ovo je ocigledno egzotika. Posto se tvrdi da je dejstvovano sa 100 Khybar Shekan raketa a samo jedna je dokumentovano izvela manevar izbegavanja, ocigledno je funkcionalnost tog podsistema 1%. Postoje video zapisi desetine iranskih projektila u terminalnoj fazi koji slede balsiticku putanju i padaju odnosno bivaju presretnuti, a samo ovaj…

07. Oct 2024.Pogledaj

Stojko na: [ANALIZA] Da li će Srbiji borbeni avioni Rafal biti isporučeni preko reda, ili je dobijen realan rok isporuke?

Kupis ormar pa cekas dva meseca, kupis nov auto pa cekas 9-12 meseci, ne vidim sto ne bi na Rafale cekali 5 godina, plus eto 5 godina prica kako stizu novi avioni. Samo se nadam da ce u medjuvremenu da se pokrene prica o jos nekim letelicama, recimo zameni za Supergaleb i Orao a ne…

07. Oct 2024.Pogledaj

Pavle na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

opfor a, to se ne računa, nema superkruz, glasscockpit i manevar od 300g...ovde su sve vtli znanci

07. Oct 2024.Pogledaj

Motorista na: [ANALIZA] Da li će Srbiji borbeni avioni Rafal biti isporučeni preko reda, ili je dobijen realan rok isporuke?

Kad god došli, dobrodošli. Bilo bi dobro da prvo dođu sva tri dvoseda zbog obuke pilota.

07. Oct 2024.Pogledaj