BEOGRAD – Razgovori o finalizaciji ugovora o iznajmljivanju Adrijinih Erbasova naišli na prepreku. Lesori Erbasova nisu uvereni da Jat može plaćati rate. Hoće li država dati potrebne garancije? Ipak iznajmljivanje Boinga?
Kako su javile Novosti, leasing kuća Er Kep, vlasnik Adrijinih Erbasova „daće „zeleno svetlo“ na ugovor tek ako Vlada Srbije da državne garancije da će se lizing plaćati na vreme. „Adrija“ na raspolaganju ima ove avione još tri i po godine i može da ih izda u „podzakup“, ali zbog loše finansijske situacije u „Jatu“, vlasnik traži garancije.“
Kako Tango Six saznaje, Aer Kep je zabrinut zbog bilansa Jata i činjenice da Jat ILFC-u i dalje duguje 1,6 miliona dolara za jedan 737-300 i nije siguran da bi, u sadašnjoj situaciji, srpska avio-kompanija mogla da servisira svoje obaveze na vreme. Stoga zahtevaju da država izda bankarske garancije koje bi bile realizovane ukoliko Jat ne bi bio u stanju da isplaćuje najam letelica.
Ima li rešenja za flotu?
Ovim zastojem menadžment Jata će ili ponovo biti upućen na Vladu Srbije radi potrebnih garancija ili će se definitivno odlučiti za iznajmljivanje 737 klasika iz Istočne Evrope, letelica koje su po starosti blizu aktuelnoj Jatovoj -300 seriji. Avionima koji svakim danom sve teže uspevaju da ispune planirani saobraćaj.
Kako Tango Six takođe saznaje, dva ATR-a 72-500 za iznajmljivanje locirana su u Danskoj i očekuje se da će uskoro biti dogovoren njihov dolazak u Beograd.
Stanislav
Kreće igranka bez prestanka! Pošto svi znamo da iznajmljivanje ova dva Adrijina aviona nema ama baš nikakve veze sa postojećim ugovorom koji Jat ima zaključen sa Airbus-om, još iz 1998. godine, bilo bi najcelishodnije i najekonomičnije da se Jat ipak odluči za Boeing-ove avione, pre svega iz razloga što je celokupno letačko osoblje Jata obučeno za rad na ovom avionu i što Jat, unazad preko dve decenije izvršava svoj saobraćaj sa B737-300 classic. U ovom momentu je ipak najbitnije da se izvrši planirani redovni i ugovoreni čarter saobraćaj, jer bi u suprotnom mogle da nastupe nesagledive posledice i nenadoknadiva šteta za Jat! A onda će sve biti kasno za večitu temu Boeing ili Airbus! Strateški, neka se i Airbus odrekne svog uticaja na avio industriju u Srbiji, neka Srbija zadrži Boeing-ov uticaj i na taj način bi se sva sporna pitanja mogla zatvoriti. Sve ostalo je samo gubljenje vremena i porast svih troškova!
alex
kakav cirkus od drzave, takav cirkus od nacionalne avio kompanije…
Mihailo
Nadlezni (novo rukovodstvo) u Jatu i treba da na ovo cute, jer je posao odradjen stetno od strene prethodnog rukovodstva koje slepo slusa Dinkica.
Cenu koju jat treba da placa za ove avione ne bi ni Lufthansa pokrila.
Ovo je jos jedan od primera kako je prethodni prvi covek jata sprovodio politicke naloge samo da bi ostao u fotelji. Steta nanesena do sada ne nemreljiva.
Uzgred, zar nije Dinkic (na osnovu informacije prethodnog doirektora) pricao da Jagt ne duguje nikom nista…???
Vlada
Dinkic jeste te stvari prichao, ali poenta nije ko je prichao, vec ko je te priche slushao i u njih verovao. Dok je ovaca, bice vune za shishanje.
Aerologic
Tri pitanja:
1. Zasto bi Jat u jeku pocetka letnje sezone izabrao Erbasove avione za koje nema ni posadu, ni iskustvo ni letacko osoblje i tek odnedavno tehnicku podrsku (ali koju bi u ovom slucaju po ugovoru trebala svejedno da obavlja ekipa iz Adrije, a ne Jat Tehnika)?
2. Ako su se vec odlucili za Airbus, zasto su ih morali iznajmiti bas od Adrije?! Zasto ne direktno od AerCap-a, ILFC-a ili druge lizing kuce, gde bi se odabrala ona koja nudi najpovoljnije uslove? Drugo, Jatu su u ovom momentu potrebnija dva dodatna velicine A320 a ne A319 tj. istog kapaciteta kao i postojeci avioni.
3. Zasto ali zasto nisu odmah iznajmljeni stariji 737-300/400 avioni po daleko nizoj ceni i koji bi pokrili ovu letnju sezonu, kako bi se izbegao debakl od prosle godine i sav los marketing koji je Jat vec dobio?
Dakle – u cijem je interesu bilo da se sklopi stetan po Jat i u svakom smislu apsurdan ugovor?!
Vlada
Pravo pitanje oko pitanja aviona koji JAT zeli da iznajmi je:
Zashto nije bilo tendera za nabavku/lizing aviona?
JAT je drzavna firma. Zar za JAT ne vaze pozitivni zakoni Republike Srbije u vezi s nabavkama?
Ko da odgovor, potkrepljen chinjenicama, na ova dva pitanja, pomoci ce nama da reshimo ovu dilemu. Unapred hvala.
nesa
Samo jedna informacija:
SAS iznajmljuje B737 i MD82 za 250-300.000 USD po avionu, sa C-cekom…
Delta daje B737 za 180.000 USD po avionu, doduse sa B-cekom…
Kome treba A319, i uopste Airbus, po ovim cenama?!
Vecina kompanija `a la JAT`, kupuju avione propalih kompanija po USA, AUS i EU – kada je Delta preuzela Northwest, u roku od 1god na trzistu je bilo 120 aviona, prosecne starosti 7god (100-150pax) i 11god (150+pax) – avioni su rasprodati u roku od 3 meseca… A cene – A320 11-19 miliona USD, MD11 15-22 miliona USD…
Vlada
Glavno pitanje je ko ce imati korist (chitaj, proviziju) od dila za najam Airbusa od Adrije. Kad nadjemo odgovor na pitanje, znacemo zashto se insistira na ovom jako nepovoljnom i basnoslovno skupom ugovoru. Kladim se da je taj neko, onaj ko je naredio placanje depozita ili platio depozit. Tako da je doveo sve nas pred gotov chin. I sve to bez javnog tendera o nabavci aviona. Kriminalni prekrshaj po vazecem zakonu RS.