BEG airport status
Er Kep ne veruje da Jat može plaćati Erbasove

Er Kep ne veruje da Jat može plaćati Erbasove

BEOGRAD – Razgovori o finalizaciji ugovora o iznajmljivanju Adrijinih Erbasova naišli na prepreku. Lesori Erbasova nisu uvereni da Jat može plaćati rate. Hoće li država dati potrebne garancije? Ipak iznajmljivanje Boinga?

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
„Viski“ je bio problematičan prethodne nedelje, foto: Jat Tehnika

Kako su javile Novosti, leasing kuća Er Kep, vlasnik Adrijinih Erbasova „daće „zeleno svetlo“ na ugovor tek ako Vlada Srbije da državne garancije da će se lizing plaćati na vreme. „Adrija“ na raspolaganju ima ove avione još tri i po godine i može da ih izda u „podzakup“, ali zbog loše finansijske situacije u „Jatu“, vlasnik traži garancije.“

Kako Tango Six saznaje, Aer Kep je zabrinut zbog bilansa Jata i činjenice da Jat ILFC-u i dalje duguje 1,6 miliona dolara za jedan 737-300 i nije siguran da bi, u sadašnjoj situaciji, srpska avio-kompanija mogla da servisira svoje obaveze na vreme. Stoga zahtevaju da država izda bankarske garancije koje bi bile realizovane ukoliko Jat ne bi bio u stanju da isplaćuje najam letelica.
 

Ima li rešenja za flotu?

 
Ovim zastojem menadžment Jata će ili ponovo biti upućen na Vladu Srbije radi potrebnih garancija ili će se definitivno odlučiti za iznajmljivanje 737 klasika iz Istočne Evrope, letelica koje su po starosti blizu aktuelnoj Jatovoj -300 seriji. Avionima koji svakim danom sve teže uspevaju da ispune planirani saobraćaj.

Kako Tango Six takođe saznaje, dva ATR-a 72-500 za iznajmljivanje locirana su u Danskoj i očekuje se da će uskoro biti dogovoren njihov dolazak u Beograd.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

St

Kreće igranka bez prestanka! Pošto svi znamo da iznajmljivanje ova dva Adrijina aviona nema ama baš nikakve veze sa postojećim ugovorom koji Jat ima zaključen sa Airbus-om, još iz 1998. godine, bilo bi najcelishodnije i najekonomičnije da se Jat ipak odluči za Boeing-ove avione, pre svega iz razloga što je celokupno letačko osoblje Jata obučeno za rad na ovom avionu i što Jat, unazad preko dve decenije izvršava svoj saobraćaj sa B737-300 classic. U ovom momentu je ipak najbitnije da se izvrši planirani redovni i ugovoreni čarter saobraćaj, jer bi u suprotnom mogle da nastupe nesagledive posledice i nenadoknadiva šteta za Jat! A onda će sve biti kasno za večitu temu Boeing ili Airbus! Strateški, neka se i Airbus odrekne svog uticaja na avio industriju u Srbiji, neka Srbija zadrži Boeing-ov uticaj i na taj način bi se sva sporna pitanja mogla zatvoriti. Sve ostalo je samo gubljenje vremena i porast svih troškova!

Odgovori
al

kakav cirkus od drzave, takav cirkus od nacionalne avio kompanije…

Odgovori
Mi

Nadlezni (novo rukovodstvo) u Jatu i treba da na ovo cute, jer je posao odradjen stetno od strene prethodnog rukovodstva koje slepo slusa Dinkica.
Cenu koju jat treba da placa za ove avione ne bi ni Lufthansa pokrila.
Ovo je jos jedan od primera kako je prethodni prvi covek jata sprovodio politicke naloge samo da bi ostao u fotelji. Steta nanesena do sada ne nemreljiva.
Uzgred, zar nije Dinkic (na osnovu informacije prethodnog doirektora) pricao da Jagt ne duguje nikom nista…???

Odgovori
Vl

Dinkic jeste te stvari prichao, ali poenta nije ko je prichao, vec ko je te priche slushao i u njih verovao. Dok je ovaca, bice vune za shishanje.

Odgovori
Ae

Tri pitanja:

1. Zasto bi Jat u jeku pocetka letnje sezone izabrao Erbasove avione za koje nema ni posadu, ni iskustvo ni letacko osoblje i tek odnedavno tehnicku podrsku (ali koju bi u ovom slucaju po ugovoru trebala svejedno da obavlja ekipa iz Adrije, a ne Jat Tehnika)?
2. Ako su se vec odlucili za Airbus, zasto su ih morali iznajmiti bas od Adrije?! Zasto ne direktno od AerCap-a, ILFC-a ili druge lizing kuce, gde bi se odabrala ona koja nudi najpovoljnije uslove? Drugo, Jatu su u ovom momentu potrebnija dva dodatna velicine A320 a ne A319 tj. istog kapaciteta kao i postojeci avioni.
3. Zasto ali zasto nisu odmah iznajmljeni stariji 737-300/400 avioni po daleko nizoj ceni i koji bi pokrili ovu letnju sezonu, kako bi se izbegao debakl od prosle godine i sav los marketing koji je Jat vec dobio?

Dakle – u cijem je interesu bilo da se sklopi stetan po Jat i u svakom smislu apsurdan ugovor?!

Odgovori
Vl

Pravo pitanje oko pitanja aviona koji JAT zeli da iznajmi je:

Zashto nije bilo tendera za nabavku/lizing aviona?
JAT je drzavna firma. Zar za JAT ne vaze pozitivni zakoni Republike Srbije u vezi s nabavkama?

Ko da odgovor, potkrepljen chinjenicama, na ova dva pitanja, pomoci ce nama da reshimo ovu dilemu. Unapred hvala.

Odgovori
ne

Samo jedna informacija:
SAS iznajmljuje B737 i MD82 za 250-300.000 USD po avionu, sa C-cekom…
Delta daje B737 za 180.000 USD po avionu, doduse sa B-cekom…
Kome treba A319, i uopste Airbus, po ovim cenama?!
Vecina kompanija `a la JAT`, kupuju avione propalih kompanija po USA, AUS i EU – kada je Delta preuzela Northwest, u roku od 1god na trzistu je bilo 120 aviona, prosecne starosti 7god (100-150pax) i 11god (150+pax) – avioni su rasprodati u roku od 3 meseca… A cene – A320 11-19 miliona USD, MD11 15-22 miliona USD…

Odgovori
Vl

Glavno pitanje je ko ce imati korist (chitaj, proviziju) od dila za najam Airbusa od Adrije. Kad nadjemo odgovor na pitanje, znacemo zashto se insistira na ovom jako nepovoljnom i basnoslovno skupom ugovoru. Kladim se da je taj neko, onaj ko je naredio placanje depozita ili platio depozit. Tako da je doveo sve nas pred gotov chin. I sve to bez javnog tendera o nabavci aviona. Kriminalni prekrshaj po vazecem zakonu RS.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Luki na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali

@Gale Ne znam što je bilo i što su radili. Znam samo da su nažalost par puta ima smrtne slučajeve sa padom aviona...

06. Dec 2022.Pogledaj

Beduinko na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali

@K Nije dovoljna jedna eskadrila. Te gluposti koje ljudi konstantno ponavljaju, ili da Hrvatska nema novaca. Mislim već su toliko dosadni sa svojim glupostima koje ponavljaju svake godine. Jedna eskadrila nije dovoljna Hrvatskoj. Pilota ima i više nego dovoljno.

06. Dec 2022.Pogledaj

Petrovic Dusan na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali

@Gale ne znam zasto kriviti pilote, nisu uopste trebali leteti u toliko starom avionu,osim na nekom sajmu muzejske tehnike, u strogo kontrolisanim uslovima.

06. Dec 2022.Pogledaj

Lajavi na: Predstavljen novi američki strategijski bombarder B-21 Raider: Prvi novi bombarder u svetu nakon Hladnog rata

Rusi teško razočarenje u svakom smislu, očigledno da ih je korupcija toliko pojela da je uništila kako tehniku i opremu, tako i kvalitet ljudskih resursa. Ovo drugo će biti mnogo teže nadoknaditi od tehnike i opreme. Rusi su sa napadom na bratski Ukrajinski narod sami sebe uništili u svakom smislu, pa taman sutra dobili rat.

06. Dec 2022.Pogledaj

Branko na: Predstavljen novi američki strategijski bombarder B-21 Raider: Prvi novi bombarder u svetu nakon Hladnog rata

750 miliona dolara po avionu, za americku vojsku i to je naravno cena bez ikakvog naoruzanja i drugih troskova, znaci milijardu... Bez komentara.

06. Dec 2022.Pogledaj