BEG airport status
Civilni i vojni helikopteri potrebniji od aviona?

Civilni i vojni helikopteri potrebniji od aviona?

BEOGRAD – Dnevni list Večernje novosti, pozivajući se na izvor iz Generalštaba Vojske Srbije, objavio je pre nekoliko dana da Vojska Srbije razmišlja o nabavci eskadrile transportnih helikoptera. Preneseno je da su prvi koraci u vezi nabavke napravljeni krajem prošle godine, da je vojska pripremila analize i da je favorit ruski Mi-171.

 
12550 i 551 sa Mi-8T
 
Citirani izvor navodi da je prema dugoročnim planovima razvoja oružanih snaga predviđeno jačanje helikopterske flote i da bi početne potrebe zadovoljavale najmanje četiri nove ili polovne letelice.

Ističe se višenamenska uloga transportnih helikoptera kako u primeni u Vojsci Srbije tako i u izvršavanju zadataka iz treće misije vojske – pomoć civilima u slučajevima požara, poplava i u vanrednim situacijama. Podseća se da Srbija nema organizovanu hitnu helikoptersku službu za traganja, spasavanje i transport, da je ideja o nacionalnoj službi za te zadatke stara više decenija.
 
 
[colored_box color=“yellow“]Vojska Srbije trenutno poseduje 7 helikoptera Mi-8T i dva Mi-17, letelice su stare, najmlađi Mi-8T je star 32 godine a Mi-17 22. Raspoređeni su u 890. mešovitoj helikopterskoj eskadrili ’’Pegazi’’, 204. vazduhoplovne brigade na Batajnici i 119. mešovitoj helikopterskoj eskadrili ’’Zmajevi’’, 98. vazduhoplovne brigade na aerodromu Niš. Koriste se za borbene zadatke, obuku padobranaca, transport trupa i opreme, i za traganje i spasavanje. Mogu pružati pomoć i civilima, u gašenju požara i u drugim vanrednim situacijama.[/colored_box]
 
 

Nova civilna flota podjednako bitna

 
Klinički centar Srbije i Vlada Srbije potpisali su 29. juna ugovor o tehničkoj saradnji po kojem će helikopterska jedinca MUP-a Srbije po potrebi stavljati na raspolaganje jedan od svojih helikoptera za potrebe hitnog prevoza povređenih.

Pre dve nedelje na heliodromu Bezbednosno informativne agencije helikopterska jedinica MUP-a izvela je pokaznu vežba prevoza bolesnika uz koordinaciju sa Urgentnim centrom Beograda.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Jt

Sa 4 helikoptera samo pozare i mogu da gase…

Odgovori
le

http://www.youtube.com/watch?v=G0EENc_zNR0 http://www.londonsairambulance.co.uk/

Hteo bih da podelim sa vama jednu interesatnu emisiju o medicinskom helikopteru u londonu, ono sto je najzanimljivije je cinjenica da je helikopter iznajmljen od strane dobrotvorne organizacije, i da radi u partnerstvu sa nacionalnom zdrastvenom sluzbom. Sistem funkcionise tako sto su mehanicari i piloti placeni od strane donacija a doktori anestiziolozi i paramedicinsko osoblje rade za drzavu, i volontiraju na ogranicen period vremena da ucestvuje u programu. Helikopter je trenutno sponzorisan od strane ricarda bransona i njegove firme virgin. Oni su i dali garancije za leasing. Inace nocu i u losim uslovima krecu u akciju brzim kolima, i razlikuju se od standardne hitne pomoci jer rade mnogo slozenije stvari na terenu pre transporta,

Ja mislim da je ovo odlicna ideja za zemlju kao Srbiju sa nesposobnim drzavnim vrhom, da se organizuje slicna organizacija i da od nasih 'kontroverzih biznismena' uzmemo pare!

Sa centralizovanim zdrastvenim sistemom kakvo imamo u srbiji gde je trauma centar kakav ima kcs u beogradu ili VMA ispred bolnica u drugim krajevima Srbije, jedan cisto medicinski helikopter (koji nemora da bude ogroman kao mi-8) bi mnogo pomogao, pogotovo kod udesa na ibarskoj magistrali gde umre toliko ljudi.

Odgovori
pe

Moguce je da VS ima 7 Mi8, ali ne u letnom stanju.. Ne znam odakle vam taj podatak.

Odgovori
Ж

Нигде не пише да имамо 7 Ми-8Т у летном стању. А да их има 7 потврђује више извора а у то се уверио и сам аутор.

Dr

Helihopteri definitivno , a moj glas ide za Mi-24. Ako cemo da pazarimo nove letelice mislim da je najbolje da uzmemo novo.

Odgovori
El

MiL 24 …..dopada mi se u prostoru za transport posle udesa prevesti povredjene …a topom I NRZ rascistiti mesto udesa od ostataka kako bi magistrala postala sto pre prohodna ;-) !!!

Salim se Dragane zaista….ali od viska "ideja" o nabavci novih letelica I modernizaciji postojecih nije iskljuceno da ce nekom iz MO uskoro pasti nesto ovakvo napamet….ali….OZBILJNO

Mozda nabave ili pokrenu proizvodnju predratnih AVRO ziroplana (posto za V-22 nemaju novca)
Sto da ne najbolje od sveta aviona I helikoptera u jednom. ;)

Odgovori
lo

Ne razumem ih stvarno, pazi kupovina 4 nove ili polovne letelice, pa tako neradi ni onaj koji zivi u supi.
Aman ljudi otkad to vojska kupuje jednu stvar milion puta.
Nek bre kupe eskadrilu novih i kraj price, ako misle da ce jeftinije proci sa polovnim letelicama grdno se varaju.
Npovije letelice mogu vise da ponesu a manje trose, i ipak treba misliti na buducnost.
Sta ce oni da odrade sa 4 helikoptera, ajde barem 8 komada novih pa da mogu i neku sluzbu da naprave.

Odgovori
Ж

Ако немаш довољно новца боље је купити и два по два па се једном скупи ескадрила. Да смо од 2008. сваке године набављали по 2-3 хеликоптера до сада би имали ескадрилу.

de

A zasto bi drzava morala da nabavlja helikoptere za traganje i spasavanje? U Srbiji ima privatnika koji bi to mogli da rade kao sto je to slucaj u mnogim zemljama. U Ceskoj, na primer, veci broj "baznih stanica" drze privatne firme koje i inace nude usluge prevoza helikopterom.

Odgovori
Mi

A ko plaća te privatne firme? I ko su ti ljudi u Srbiji?

Jo

Ideja da se od vazduhoplovstva polako gradi neka služba za spasavanje i gašenje požara nije nova . Na kraju krajeva , nije slučajno izbačeno ono R iz RV . Nekako se poluzvanično odavno čuju glasine da je upravo to savetovano našim vlastima u poslednjih desetak godina od strane "zapadnih prijatelja" . Uostalom vidimo da se sličan model već primenjuje u vazduhoplovstvima susednih državica , gde postoji helikopterska komponenta a avionska ili ne postoji ili je zakržljala .

Odgovori
Ж

Многа војна ваздухопловства у Европи и остатку света има и улогу трагања и спасавања. А многе имају и хеликоптере за ту намену у Жандармерији, Цивилној одбрани, Обалској и граничној служби итд.

Нема званичних података да се нашим властима сугерисало да наше В и ПВО нема борбену компоненту. Да је тако до сада би је већ угасили. У околини је само Македонија угасила авијацијску борбену компоненту са 4 Су-25.

Odgovori
lo

u pravu ste sto se tice kupovine po nekoliko komada, da se na vreme razmisljalo, ne bismo ni bili gde smo, ali sta je tu je od nule se mora krenuti.
Ali se napominje samo 4 komada i nista vise, e to je zalosno, sto neko misli da ce mu tehnika trebati samo za gasenje pozara i iskaknje sportskih padobranaca.
A svrha helikoptera je desant pre kojega sledi raketiranje podrucja NRZovima, i onda desant najmanje bataljona.
Ali se opet vracam na razmisljanje, imali su oni tender pa im je nudjeno svasta, i opet ce na kraju da pobedi Mil Mi-171( u nekoj nama najzanimljivijoj verziji)
Jesam za to da se Helikopteri koriste u prevozu ranjenih i unesrecanih ljudi ( znamo sta sve spada u ovu drugu oblast), ali za to treba imati cime.
Policija ima sta ima, ali je to relativno mali broj letelica sposobnih za nosenje bolesnika.
Mozda bi za tu svrhu trebalo remontovati ona dva Mi-24 da sluze kao transport bolesnika i u sekundarnoj nameni za gasenje pozara, ali nazalost oni su Nerentabilni, tako da od njih nista, jednino mogu u muzej, a zasto nisu jos tamo otisli pitanje je veliko.
Opet ako ruje nude kredit trebalo bi lepo razmisliti sta i koliko i ugurati i to uz avione radare i PVO i kraj price

Odgovori
mi

A sta je sa onih nekoliko (2) Mi-24?Zasto se toni lepo ne remontuju,nego stoje tamo negde i trule?Kupovace nove,a ovakva letelica propada.Znam da je to borbeni helikopter i da tesko moze imati drugu ulogu,ali kad bi se remontovali i recimo ugradila nova elektronika to bi bio odlican helikopter za nasu vojsku ili policiju

Odgovori
Ph

A da se montira rotor na tenk M-84, to bi bilo jako ubojito, a tih tenkova ionako imamo preko 200?! Ljudi, ovde se prica o transportnim helikopterima, koriscenju u civilne svrhe, spasavanju i potrazi, a vi govorite o topovnjacama?

Nama treba eskadrila Mi-171 i to hitno, 4 komada bi znacili samo odlaganje neodlozivog. Isto vazi i za famoznih 6 komada nedosanjanih lovackih aviona. Eskadrila ili gasi svetlo, niko ni od keramicara ne trazi da mu uradi 5 plocica u kupatilu.

Odgovori
St

Samo da nabave Mi 171 SH da bi mogao da se kotisti i u borbenim dejstvima. Neka naprave eskadrilu po uzoru na hrvatsku. Jos jedna stvar ekonomske prirode ovakve kupovine neka se izvrse preko offset i buyback poslova,nadam se da nasa industrija ima nesto zauzvrat da ponudi rusiji!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Kos na: Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

Gospodin Lepir je u poslednjem pasusu u svojoj izjavi sam sebe u startu demantovao izjavivši da neće biti mesta za politiku. Baš me intereuje kakve on ima kvalifikacije za mesto na koje je postavljen, osim političke pripadnosti i činjenice da je mašinski inženjer? Gde su tu kriterijumi koje je naveo stručnost, znanje i pripadnost ustanovi?…

19. Jan 2025.Pogledaj

Srbofil na: Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

@Miks To se vrlo lako sredi pravilnikom o mandatima koji bi regulisao maksimalnu dužinu mandata, kvalifikacije i način izbora novog rukovodioca. Ministarstva ne bi trebala da se bave tim stvarima ali ni jednoj vlasti do sada to nije godilo.

19. Jan 2025.Pogledaj

Elmosko na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Mislim da Srbija treba konacno da pocne sa proizvodnjom svojih helikoptera koristeci kinesku metodu: rastavi, kopiraj, ponovo sastavi.Najvaznija stavka- motor , Green Power Turbine Systems -Beograd, vec pravi turboelisni motor snage 200 kW.Treba napraviti 10 puta jaci( veci) motor.Takva oprema i znanje vec pistoji u Remontnom zavodu Orao u Bijeljini, ciji je vecinski vlasnik Republika…

19. Jan 2025.Pogledaj

Miks na: Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

Princip smenjivosti je jako bitan. Pa i da je najbolji na svetu bio prethodni direktor, nije normalno da se tu zadrži 24 godine, treba dati priliku i mlađim ljudima. Isto važi i za novog direktora, ako se pokaže kao neprimeren za poziciju, menjati ga.

19. Jan 2025.Pogledaj

MJ na: Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

Hvala Zorane na jednom normalnom komentaru, koje je nemoguće videti na portalima N1, Nova, Danas, SrbijaDanas, Novosti, i ostalima, nevezano da li su prorežimski ili opozicioni.

19. Jan 2025.Pogledaj