BEG airport status
Vežba Air Solution 2013: Rumunski Lanceri sutra sleću na Batajnicu

Vežba Air Solution 2013: Rumunski Lanceri sutra sleću na Batajnicu

BEOGRAD – Vazduhoplovna vojna vežba Srbije i Rumunije ‘’Air Solution’’ po treći put će biti održana 28. i 29. maja u vazdušnom prostoru dve države. Iz Rumunije stižu Lanceri, Puma i jedan transportni avion.

 

Rumunski Lancer-A, foto: Miško Ruvidić
Rumunski Lancer-A, foto: Miško Ruvidić

Kako je saopšteno iz Ministarstva Odbrane Srbije vežba „Air solution 2013” izvodi se na temu „Kontrola i zaštita vazdušnog prostora i izvođenje vazduhoplovnih operacija”. Cilj vežbe je unapređenje osposobljenosti Komande i jedinica Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane u procesu operativnog planiranja i izvođenja operacije obezbeđenja vazdušnog prostora Srbije u regionalnom okruženju – između ostalog i air policing u praksi.

Kako Tango Six saznaje, vazduhoplovne snage Rumunije dolaze sa dva lovačka aviona MiG-21 Lancer, jednim transportnim avionom (C-27J ili An-30) i jednim helikopterom Puma. Srpska avijacija će u sklopu vežbe  nakon ulaska rumunskih aviona u srpski vazdušni prostor izvršiti vežbu njihovog presretanja a zatim i prizemljenja na aerodrom Batajnica.
 

Komandni centar na jednoj od vežbi Air Solution, foto: Ministarstvo Odbrane
Komandni centar na jednoj od vežbi Air Solution, foto: Ministarstvo Odbrane

Air Solution treći put

 
U prethodne dve vežbe koje su održane 2009. i 2011. godine radilo se na podizanju nivoa interoperabilonosti V i PVO Srbije i Rumunije i tada je znatno unapređena vojna saradnja dveju zemalja. Pokazana je i dalje razvijana sposobnost  za planiranje, organizovanje i izvođenje jedne ovakve međunarodne vojne vežbe.

Tokom tih vežbi, koje su se održavale istovremeno u vazdušnim prostorima Srbije i Rumunije, vežbovni operativni centri oba vazduhoplovstva su istovremeno razmenjivali informacije o situaciju u vazduhu. Scenariji vežbe obično su bili zadaci presretanja lovačke avijacije neidentifikovanih aviona i simuliranje njihovog prinudnog prizemljenja. U srpskom vazdušnom prostoru neidentifikovan bi bio rumunski transportni avion a u rumunskom srpski. Jurišna avijacija bi izvela vežbu neposredne vatrene podrške trupama na zemlji a helikopteri bi izveli simulaciju traganja i spasavanja oborenih pilota.

U vežbi 2009. godine sa srpske strane učestvovala su dva aviona MiG-21 iz 101. lovačke avijacijske eskadrile, dva G-4 iz 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile, jedan transporter An-26 iz 138. transportne avijacijske eskadrile, dok su sa rumunske strane učestvovala četiri aviona MiG-21 Lancer i jedan osmatrački avion An-30.  Vežbu su na zemlji pratile jedinice 250. raketne brigade i 126. brigade vazdušnog osmaranja, javljanja i navođenja. 2011. sa srpske strane bilo je dva aviona MiG-29, jedan An-26 i 4 G-4 a Rumuni su imali dva MiG-21 i jedan An-26.

Tango Six će sutra pokrivati vežbu, očekujte izveštaje sa Batajnice na sajtu portala i na našem Fan Page-u.
 

Srpski MiG-29B i rumunski An-30, foto: Ministarstvo Odbrane
Srpski MiG-29B i rumunski An-26, foto: Ministarstvo Odbrane

 
 

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

Apsolutno. No, tu je Split miran. Sa ovoliko putnika oni će preživjeti. I Zagreb će sa 1,1 milijun putnika preživjeti. I Beograd koji će imati i više. Dubrovnik neće imati pretjeranih problema, uz nešto rezanja preživjet će. Nešto više problema će imati Skopje i Priština no i oni će preživjeti uz veće redukcije. Ostali će…

13. Aug 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

Nisu više stradale Milers, samo u tri mjeseca nije bilo prometa. A dok nema prometa ne mogu naknaditi razliku od zime (koja uvijek postoji i koja se u tim mjesecima uvijek nadoknađivala). Kriste bože! U srpnju su debelo naknadili jer su imali 2,7 puta više putnik, u kolovozu će biti još veća razika u korist…

13. Aug 2020.Pogledaj

samo pitam na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

hvala na analizi, sta nedostaje, ako ste u to upuceni, zasto je npr Srbija rizik za EU, ne razumem, npr danas je u Srbiji 247 pozi-tivnih na 9.100 testiranih, oko 2.7%, u Hrvatskoj 130, da li je testirano 4.814, ili vise ako Hrvatska predstavlja manje rizicnu zemlju od Srbije, ili bilo koja druga zemlja EU,…

13. Aug 2020.Pogledaj

Milers na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

@touchmeduza Najveći aerodromi u ex yu i najočitiji primjer uticaja krize na avio saobraćaj

13. Aug 2020.Pogledaj

touchmeduza na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

a čemu opće ova rasprava, zašto je važno usporedit BEG s top tri hr aerodroma? zašto ne top četri ili top dva ili top? šta nam govori ta usporedba i njeni rezultati? ne razumijem šta se trošite?

13. Aug 2020.Pogledaj

Send this to a friend