BEG airport status
Vežba Air Solution 2013: Rumunski Lanceri sutra sleću na Batajnicu

Vežba Air Solution 2013: Rumunski Lanceri sutra sleću na Batajnicu

BEOGRAD – Vazduhoplovna vojna vežba Srbije i Rumunije ‘’Air Solution’’ po treći put će biti održana 28. i 29. maja u vazdušnom prostoru dve države. Iz Rumunije stižu Lanceri, Puma i jedan transportni avion.

 

Rumunski Lancer-A, foto: Miško Ruvidić
Rumunski Lancer-A, foto: Miško Ruvidić

Kako je saopšteno iz Ministarstva Odbrane Srbije vežba „Air solution 2013” izvodi se na temu „Kontrola i zaštita vazdušnog prostora i izvođenje vazduhoplovnih operacija”. Cilj vežbe je unapređenje osposobljenosti Komande i jedinica Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane u procesu operativnog planiranja i izvođenja operacije obezbeđenja vazdušnog prostora Srbije u regionalnom okruženju – između ostalog i air policing u praksi.

Kako Tango Six saznaje, vazduhoplovne snage Rumunije dolaze sa dva lovačka aviona MiG-21 Lancer, jednim transportnim avionom (C-27J ili An-30) i jednim helikopterom Puma. Srpska avijacija će u sklopu vežbe  nakon ulaska rumunskih aviona u srpski vazdušni prostor izvršiti vežbu njihovog presretanja a zatim i prizemljenja na aerodrom Batajnica.
 

Komandni centar na jednoj od vežbi Air Solution, foto: Ministarstvo Odbrane
Komandni centar na jednoj od vežbi Air Solution, foto: Ministarstvo Odbrane

Air Solution treći put

 
U prethodne dve vežbe koje su održane 2009. i 2011. godine radilo se na podizanju nivoa interoperabilonosti V i PVO Srbije i Rumunije i tada je znatno unapređena vojna saradnja dveju zemalja. Pokazana je i dalje razvijana sposobnost  za planiranje, organizovanje i izvođenje jedne ovakve međunarodne vojne vežbe.

Tokom tih vežbi, koje su se održavale istovremeno u vazdušnim prostorima Srbije i Rumunije, vežbovni operativni centri oba vazduhoplovstva su istovremeno razmenjivali informacije o situaciju u vazduhu. Scenariji vežbe obično su bili zadaci presretanja lovačke avijacije neidentifikovanih aviona i simuliranje njihovog prinudnog prizemljenja. U srpskom vazdušnom prostoru neidentifikovan bi bio rumunski transportni avion a u rumunskom srpski. Jurišna avijacija bi izvela vežbu neposredne vatrene podrške trupama na zemlji a helikopteri bi izveli simulaciju traganja i spasavanja oborenih pilota.

U vežbi 2009. godine sa srpske strane učestvovala su dva aviona MiG-21 iz 101. lovačke avijacijske eskadrile, dva G-4 iz 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile, jedan transporter An-26 iz 138. transportne avijacijske eskadrile, dok su sa rumunske strane učestvovala četiri aviona MiG-21 Lancer i jedan osmatrački avion An-30.  Vežbu su na zemlji pratile jedinice 250. raketne brigade i 126. brigade vazdušnog osmaranja, javljanja i navođenja. 2011. sa srpske strane bilo je dva aviona MiG-29, jedan An-26 i 4 G-4 a Rumuni su imali dva MiG-21 i jedan An-26.

Tango Six će sutra pokrivati vežbu, očekujte izveštaje sa Batajnice na sajtu portala i na našem Fan Page-u.
 

Srpski MiG-29B i rumunski An-30, foto: Ministarstvo Odbrane
Srpski MiG-29B i rumunski An-26, foto: Ministarstvo Odbrane

 
 
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nenad N. na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Meni nije jasno zasto ne moze i obuka i dezurna para. Da li je obuka pravi razlog? Pa to je avion, nije leteci tanjir, niti su ti ljudi tek juce seli u kokpit. Malo se preteruje sa tom mistifikacijom obuke na modernim borbenim avionima. Pa i u Srbiji klinci netom sa akademije lete MiG-29.

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Slovenija se odlucila da nema lovacku avijaciju, a oni su svojim rezultatima do sada pokazali da znaju sta rade! Protiv koga Madjari, Slovaci, Hrvati i ini planiraju dizati te avione? Jedna je stvar imati par stotina tenkova i transportera, a sasvim druga letelice koje po komadu kostaju par stotina miliona. Neefikasno je imati 5 mikro…

02. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Pajo Nikakvih prava se niko ne odriče. Prosto kad imaš ograničene resurse, onda se optimizuju troškovi. Holandija ima 17 miliona stanovnika i BDP 1.2 triliona dolara. Vojni budžet Holandije je kao republički budžet HR. HR bi morala podići budžet za trećinu da bi dostigla nivo Srbije, a Srbija je baš mala ekonomski i vojno i…

02. Dec 2024.Pogledaj

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Pajo, jako dobro ste to objasnili. Hrvatska ima jako negativna iskustva iz recentne prošlosti i nikako se, zbog smještaja u i danas problematičnoj regiji, ne može uspoređivati s dosta drugih članica NATO saveza koje se ne nalaze u hrvatskoj situaciji. A kao zemlji ipak relativno pristojne ekonomije koja raste iz godine u godinu nije joj…

02. Dec 2024.Pogledaj