BEG airport status
Vežba Air Solution 2013: Rumunski Lanceri sutra sleću na Batajnicu

Vežba Air Solution 2013: Rumunski Lanceri sutra sleću na Batajnicu

BEOGRAD – Vazduhoplovna vojna vežba Srbije i Rumunije ‘’Air Solution’’ po treći put će biti održana 28. i 29. maja u vazdušnom prostoru dve države. Iz Rumunije stižu Lanceri, Puma i jedan transportni avion.

 

Rumunski Lancer-A, foto: Miško Ruvidić
Rumunski Lancer-A, foto: Miško Ruvidić

Kako je saopšteno iz Ministarstva Odbrane Srbije vežba „Air solution 2013” izvodi se na temu „Kontrola i zaštita vazdušnog prostora i izvođenje vazduhoplovnih operacija”. Cilj vežbe je unapređenje osposobljenosti Komande i jedinica Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane u procesu operativnog planiranja i izvođenja operacije obezbeđenja vazdušnog prostora Srbije u regionalnom okruženju – između ostalog i air policing u praksi.

Kako Tango Six saznaje, vazduhoplovne snage Rumunije dolaze sa dva lovačka aviona MiG-21 Lancer, jednim transportnim avionom (C-27J ili An-30) i jednim helikopterom Puma. Srpska avijacija će u sklopu vežbe  nakon ulaska rumunskih aviona u srpski vazdušni prostor izvršiti vežbu njihovog presretanja a zatim i prizemljenja na aerodrom Batajnica.
 

Komandni centar na jednoj od vežbi Air Solution, foto: Ministarstvo Odbrane
Komandni centar na jednoj od vežbi Air Solution, foto: Ministarstvo Odbrane

Air Solution treći put

 
U prethodne dve vežbe koje su održane 2009. i 2011. godine radilo se na podizanju nivoa interoperabilonosti V i PVO Srbije i Rumunije i tada je znatno unapređena vojna saradnja dveju zemalja. Pokazana je i dalje razvijana sposobnost  za planiranje, organizovanje i izvođenje jedne ovakve međunarodne vojne vežbe.

Tokom tih vežbi, koje su se održavale istovremeno u vazdušnim prostorima Srbije i Rumunije, vežbovni operativni centri oba vazduhoplovstva su istovremeno razmenjivali informacije o situaciju u vazduhu. Scenariji vežbe obično su bili zadaci presretanja lovačke avijacije neidentifikovanih aviona i simuliranje njihovog prinudnog prizemljenja. U srpskom vazdušnom prostoru neidentifikovan bi bio rumunski transportni avion a u rumunskom srpski. Jurišna avijacija bi izvela vežbu neposredne vatrene podrške trupama na zemlji a helikopteri bi izveli simulaciju traganja i spasavanja oborenih pilota.

U vežbi 2009. godine sa srpske strane učestvovala su dva aviona MiG-21 iz 101. lovačke avijacijske eskadrile, dva G-4 iz 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile, jedan transporter An-26 iz 138. transportne avijacijske eskadrile, dok su sa rumunske strane učestvovala četiri aviona MiG-21 Lancer i jedan osmatrački avion An-30.  Vežbu su na zemlji pratile jedinice 250. raketne brigade i 126. brigade vazdušnog osmaranja, javljanja i navođenja. 2011. sa srpske strane bilo je dva aviona MiG-29, jedan An-26 i 4 G-4 a Rumuni su imali dva MiG-21 i jedan An-26.

Tango Six će sutra pokrivati vežbu, očekujte izveštaje sa Batajnice na sajtu portala i na našem Fan Page-u.
 

Srpski MiG-29B i rumunski An-30, foto: Ministarstvo Odbrane
Srpski MiG-29B i rumunski An-26, foto: Ministarstvo Odbrane

 
 

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Šabla 2021: Lovačka avijacija RV i PVO Vojske Srbije i ove godine u Bugarskoj na gađanju ciljeva u vazduhu

@Sasa Pa i ne bas. Nizi operativni troskovi znace da cete u vreme mira za isti budzet, moci vise vremena da uvezbavate i pobosljavate svoje sposobnosti, sto ce u vreme rata najvise znaciti i najvise se isplatiti! Takodje, nizi operativni troskovi ne moraju nuzno da znace da neki delovi ili aparati "manje kostaju", nego da…

07. Jun 2021.Pogledaj

Liegestuhl Klappbar na: Šabla 2021: Lovačka avijacija RV i PVO Vojske Srbije i ove godine u Bugarskoj na gađanju ciljeva u vazduhu

Само да знате да је МиГ-29УБ био скупљи од једноседа. Ako vi tako kazete ali meni to zvuci potpuno nerealno.

07. Jun 2021.Pogledaj

Avio-mehanicar na: [SEAS 2021 premijera] Avia Prime u Srbiji: Dosadašnja iskustva sa Jat Tehnikom i planovi za njenu budućnost

Kakvo je zaista stanje u Jat Tehnici najbolje ce reci zaposleni. Godinama su se nadali da ce privatizacijom resiti brojne probleme, pre svega povecanje plate i poboljsanje uslove rada, da bi privatizacijom i kupovinom od strane Avia Prime-a dosli u jos goru situaciju. Da od loseg uvek moze jos losije, obistinilo se u slucaju privatizacije…

07. Jun 2021.Pogledaj

Т5🇷🇸 na: [FOTO REPORTAŽA] Vežba Decisive Strike 21: Grčki F-16 blistali nad Krivolakom, vozila JLTV prvi put u prašini Makedonije

Каква је била ефикасност АС130Ј при дејству топом 40мм и хаубицом 105мм?

07. Jun 2021.Pogledaj

T. H. na: Hrvatski premijer o detaljima isporuke i plaćanja Rafala

@Drina Ja sam navijao za grcke F-16 . Samo jednosede. Kompletna obuka da bude u americi. Avione za air policing. Ne za rat. To se neki "sprdaju" sa vama. Koji bre lider regiona sa 12 aviona. Jedino Srbi kao veliki ljubitelji oruzja mogli bi to poverovat. Tu niko ne pita koliko je to sve skupo.…

07. Jun 2021.Pogledaj

Send this to a friend