BEG airport status
Šta se dešava u Jatu?

Šta se dešava u Jatu?

BEOGRAD – Vršilac dužnosti generalnog direktra Jata Velibor Vukašinović demantovao je pisanja Blica i Tango Sixa o postojanju njegovog protestnog pisma. Kako saznajemo postoji još jedno pismo. Šta se zapravo dešava u Jatu i zbog čega se deo zaposlenih pobunuio?

 
vladimir-ognjenovic-dzejms-hogan-jat-etihad-saradnja-prodaja-karata-1366058175-297385
 
Velibor Vukašinović demantovao je preko TANJUG-a pisanje Blica i Tango Sixa o postojanju njegovog protesnog pisma i navode da se protivi strateškom partnerstvu sa Etihadom. U demantiju je naveo da nije poslao pismo Vladi, da se zalaže za „aranžman“ sa Etihadom i da su natpisi pritisak na njega i skupštinu Jata.
 

Šta se dešava?

 
Zbog čega se samo pet dana pred potpisivanje konačnog ugovora sa Etihadom u Jatu pojavljuje nezadovoljstvo, zbog čega se šalju pisma i zbog čega se šire dezinformacije da je buduće strateško partnerstvo loša stvar?

Kako Tango Six saznaje iz više izvora bliskih pregovorima, poslednja usaglašavanja nekolicine ugovora koji će definisati svaki detalj budućeg partnerstva privode se kraju i operativni dogovori teku neometano. Za sprovođenje pravnog i političkog aspekta budućeg partnerstva zadužen je kabinet prvog potpredsednika Vlade Vučića i kako saznajemo sve stavke su usaglašene i spremne za potpisivanje 1. avgusta.

Sa druge strane pismo Velibora Vukašinovića postoji, poslato je bar na jednu adresu i pored negativnih interpretacija pojedinih stavki predstojećih ugovora sadrži i konstataciju vršioca dužnosti direktora Jata da „zahvaljujući kompletiranju potrebne flote i rezultatima poslovanja u prethodne tri nedelje nema razloga da Jat ne bi sam mogao da nastavi – uz (finansijsku) podršku države i da možda partnerstvo sa Etihadom nije ni potrebno“.

Slično razmišljanje počelo je pre nekoliko dana da kruži Jatom u formi još jednog (ovoga puta nepotpisanog) pisma i neki sektori kompanije, među njima i letačka operativa kao najuticajnija, zabrinuti su da će Jat dosta izgubiti uz tumačenja koja pre imaju manir uzbunjivanja nego logički promišljenih činjenica.

Tango Six je imao uvid u drugo, nepotpisano, pismo koje ističe stavke koje pored toga što nemaju nikakvog utemeljenja u osnovnoj logici airline businessa panično uzbunjuju opštim informacijama koje su, malo je reći, netačne.
 

Više ništa neće biti isto

 
Suština poslednjih dešavanja je u pogrešnoj filosofiji da sve što je Jatu potrebno su tih 15 aviona i podrška države.

Zbog čega je Vukašinovića dočekalo jedva pet operativnih aviona i zbog čega avioni ranijih godina nisu iznajmljivani u optimalnom obimu pitanja su koja svakako čekaju odgovore. Ali tvrditi da je novi menadžment uspešan tako što poreski obveznici finansiraju iznajmljivanje željenog broja aviona ilustruje sve ono što Jat decenijama izjeda.

Hladna i surova istina je da Jat bez šanse u obliku Etihada ne bi mogao da preživi više od dve godine. NIS, Aerodrom, SMATSA i druge kompanije potražuju sredstva koja Jat ne može izmiriti u okviru sadašnjeg modela poslovanja. Modela koji je nelogičan, komičan i otvoreno bezobrazan prema jedinom bitnom menadžmentu – poreskim obveznicima.

Priča sa Etihadom donosi resetovanje višedecenijske zloupotrebe društvene imovine od strane nekvalifikovanih pojedinaca čiji su jedini kvaliteti bili socijalno-politička inteligencija, lobiranja i politikanstva.

Kada dođe ovogodišnja zimska sezona zaposleni koji čine neophodne celine funkcionisanja jedne avio-kompanije prvi put će ući u ciklus redovnih dnevnica, poštenih rasporeda za školovanja i objektivnih ocena učinka. Malo je reći da će oni imati bilo čega da se plaše.

Oni čije radne biografije ni izdaleka ne odgovaraju poslu koji obavljaju, oni koji su navikli da svoje egzistiranje obezbeđuju u kafićima preko političkih stranaka i svi oni koji ne shvataju da sve to plaćaju građani Srbije imaju svaki razlog za strah. Strah koji se oseća iz pomenutog nepotpisanog pisma i koji po ko zna koji put unosi nemir u kolektiv koji razmišlja o realnim problemima. Kao na primer: kada će nam uplatiti dnevnice za april?
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

@D

Који је то ниво "потресености" кад они пет дана пре потписивања, малтене међудржавног уговора, износе неке КАМАЂОЗА ставове!!!

Odgovori
Zv

Svaka promena izaziva prirodan strah u coveku, i ja razumem da se mnoge stjuardese, zemaljsko osoblje, ekonomisti, pravnici koji rade u JAT-u plase da ce ostati bez posla. Sada je trenutak da se u svim grupama zaposlenih pronadju heroji koji ce shvatiti da je Etihad JAT-ova poslednja sansa i koji ce prebroditi svoj strah kako bi i sebi i kolegama obezbedili sansu za dalji rad. Zaposleni u JAT-u treba da shvate da bez Etihada JAT-a za dve do tri godine dana nece uopste biti. Svi zaposleni bi ostali na ulici, i to ne samo JAT-ovi zaposleni vec i zaposleni u mnogim preduzecima koja opsluzuju JAT. Prema tome, ljudi, nema razloga da se plasite ulaska Etihada u JAT, a onaj ko iovako ima manje od dve-tri godine do penzije neka prihvati socijalni program i gotovo.

Odgovori
Me

BRAVO, pravo u suštinu problema. Vreme ja da Jat posluje kao aviokompanija, a ne politička prćija kojom upravljaju korumpirani diletanti

Odgovori
go

Došlo iz dupeta u glavu da će sad morati zaista da se radi. =)))))

Odgovori
@m

Kako se na osnovu poslovanja od "prethodne tri nedelje" prave dugoročne strategije #epic :)

Odgovori
St

Ocito niko u Jat Airwaysu nije verovao da ce do ovog zaista i doci, Tako da sada ce svi ovi sto samo sede i primaju plate a u stvari nista i ne rade da lete. A nazalost, u Jatu, mnogo ljudi nista ne radi vec samo primaju platu.. Pa zna se da u tehnici postoje ljudi koji se pojavljuju u hangarima samo da pokupe platu.. Ne verujem da je razlika u samom Jatu.

Odgovori
Ju

"Tehnika" je samostalna kompanija koja nema veze sa JAT-om vec nekoliko godina.

Za

Svi idete na dobos.Dosta vise trouglastih sendvica i raspalih sedista sa babama i dedama stjuardesama.

se

TO NISU BABE TO SU KARAVELICE isto su godiste

Ro

Najvecu vest koju sam dobio danas preko Tanjuga je da zvanicno od avgusta u Beograd slecu dva A319 aviona ofarbanih u novoj boji Srbske avio kompanij AIR SERBIA. Posle cetrdeset i tri godine letenja izmedju Australije i Srbije, jedva cekam da letim na nekom letu ER SRBIJA. Bivsoj avio kompaniji mir u muzeju na aerodromu Beograd. Ko je pristalica pravilnog naziva i pravilnog imena Srbija, pridruzujem se sa odusevljenjem! Kome se ne svidja njemu mir i cesta poseta muzeju vazduhoplovstva uz najbolje zelje.
Pozdrav redkciji Tangosix I svim ljudima dobre volje. Iz Sidneja. Rodney Marinkovi, AME (ret.)

Odgovori
Mi

Pa vi iz Tango six mrzite nas iz JAT-a. Nema smisla.

Odgovori
Mi

Koleginice, vi kao zaposlena u Jat Airways-u bi trebalo da znate da kompanija "JAT" odavno ne postoji.
A ja ne delim Vase misljenje u vezi Tangosix bloga, kao i vecina zaposlenih koji citaju isti.

Vl

Mrznja je veoma snazna i duboko licna emocija. Mrzeti JAT je nemoguce. Niko od nas ovde nema toliko licno i duboko osecanje prema propaloj firmi, da bi trosili snagu, emociju i vreme na JAT. Od JAT smo ocekivali jedino korektnu uslugu i prevoz po redu voznje. Za posteno placenu avio kartu. Nista vise, niti manje.

Bi

"Strah i njegov gospodar " , roman kojij e napisala Mirjana Novakovic i "za dlaku" kako to biva u namestenim konkursima izgubila nagradu casopisa "Nin", inace prestiznu u ovoj oblasti , predstavlja fikciju baziranu na cinjenicama. "Strah i njegove sluge", mogao bi biti novi roman, ovog puta nepoznatog autora, verovatno angazovanog na namestenom konkursku a veoma moguce i bez njega, koji bi opisao , opet na bazi cinjenica, predhodni period upravljanja nacionalnim avioprevoziocem. Ovog puta zanr bi morao biti cista naucna fantastika jer i nadalje nije jasno kako je uopste kompanija opstala pored tolikih "slugu u sluzbi straha". Jedino pitanje koje ostaje je da li je dalje trosenje talenta na ovu temu uopste potrebno – sta vi mislite ?

Odgovori
Na

koja laz,nije mi jasno kako mogu da pisu o stanju u JAT-u i da komentarisu o tome svi ljudi koji su neupuceni. Istina je da ce svi koji rade ostati bez posla,a to se nigde ne spominje,sta, ne treba da ih bude strah?sramota! Da li bi Vas bio strah da ostanete bez posla sa 50 godina i da znate da ste posle toga na ulici,a ujedno treba da hranite porodicu?!

Odgovori
Vl

Da bio me je strah kada sam ostao bez posla. Prvi smo mi piloti ostali bez posla, po uvodjenju sankcija 1992. Samo nisam jadikovao, vec se angazovao na trazenju drugog posla. Sta sam sve radio da zaradim i prehranim porodicu nije tema ove price. Vec dali me je bio strah. Jeste! Bio je.

Pitam se samo koliko dugo su radnici u JAT-u drzali glavu u pesku, a d*pe na izvol'te? A sad, kad je djavo dosao po svoje, traze samilost. Smesno.

Odgovori
di

Nazalost ocito nisi usao u avion kompanije kao British, KLM ili Lufthansa.Tamo su tako mladi da mogu da ih docekaju invalidska kolica kad izlaze sa leta koji su odradili.Ali ovde misle da treba da ih docekaju zecice saml da se montira sipka na sred aviona.Stjuardese su tu da te spasavaju ako treba a kafa i caj su klmercijalni deo posla.Zalosno jr da ima takvih koji daju takve komentare.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Zaljubljenik na: Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

Флајт летач H145 nikako nije zamena za Mi17, već pre dođe dopuna njemu (ili Mi17 dođe dopuna njima, zavisi kako postaviš šta je osnova vertikalnog transporta kod nas). Problem H215 leži u tome što nema rampu, pa nije potpuna zamena za Mi-17, koji kod nas praktičko predstavlja "teški" transportni helikopter prema trenutno stanju stvari (a…

17. Jan 2025.Pogledaj

Srbofil na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

@Dragan Imate vi stručnjake, ali niko od nas stručnjaka nije vodio projekat razvoja helikoptera u prošlosti, a nema nas baš puno da mogu svi projekti u zemlji da stanu, da bi mi razvili helikopter, potrebne mašine i alate za proizvodnju, dobili licence za razvoj, licence za testiranje i da sve to bude iole isplativo i…

17. Jan 2025.Pogledaj

Medo s mora na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

@Nebojsa Kojem ratu? Sloveniji, Hrvatskoj,...? Da te podsjetim, Slovenci su jednu oborili praktiččno s ničim. I ako si vidio što je ostalo od iste kada ja pala na tlo...ništa, proguglaj fotke.

17. Jan 2025.Pogledaj

Saša na: [EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

Konačno nekog stručnog i pametnog čoveka da postave na tako odgovorno mesto.

17. Jan 2025.Pogledaj