BEG airport status
SMATSA obeležila kraj obuke Alžiraca

SMATSA obeležila kraj obuke Alžiraca

VRŠAC – SAA (SMATSA Aviation Academy) organizovala je juče događaj za medije i veću grupu ambasadora arapskih i afričkih zemalja povodom privođenja kraju obuke budućih pilota alžirskog Tassili Airlinesa u Vršcu.

 

Kadeti Tassili Airlinesa pri kraju obuke u Vršcu
Studenti-piloti iz Alžira pri kraju obuke u Vršcu

SMATSA FTO podružnica, Pilotska akademija u Vršcu, juče je na svom aerodromu obeležila završetak obuke pilota alžirskog Tassili Airlinesa koju su započeli u novembru prošle godine. Događaju koji je simbolično bio zamišljen kao diplomiranje kadeta prisustvovali su i ambasadori i otpravnici poslova većinom arapskih i afričkih država – Palestine, Angole, Iraka, Maroka, Tunisa, Egipta, Libana, Konga, Gvineje, Libije, Sirije i Nigerije.

Program se sastojao u druženju sa 47 budućih pilota Tassilija koji su za ovu priliku i medije u novim Cessnama 172 leteli školske krugove sa vršačke betonske piste. Nakon letenja, u hangaru dvomotornih aviona okupljenim zvanicama obratili su se vršilac dužnosti generalnog direktora SMATSA-e Slobodan Cvijan, pomoćnik ministra saobraćaja za vazdušni saobraćaj Milutin Popović i ono što je možda najbitnije za SAA, ambasador Alžira Abdelkader Mesdoua. On je svojim pohvalnim obraćanjem između redova pozvao predstavnike prisutnih zemalja da i oni kadete svojih nacionalnih avio-kompanija šalju u Vršac.
 

Head of training SAA Novak Novaković prilikom obraćanja novinarima
Head of training SAA Novak Novaković prilikom obraćanja novinarima

SAA trenutno ima 18 instruktora
SAA trenutno ima 18 instruktora
Nove Cessne 172S
Nove Cessne 172S

SAA je početkom prošle godine na međunarodnom tenderu u trajanju od osam meseci osvojila posao sa Tassilijem u konkurenciji FTO organizacija iz Francuske, Kanade, Jordana, Maroka i Španije. Na početku alžirske priče iz SMATSE je rečeno da su se na tom tenderu po ceni rangirali kao treći a po svim drugim aspektima ponude prvi.

Studenti-piloti Tassilija u Vršcu dobijaju integrisani CPL koji je validiran od strane alžirskog CAA i njihovih inspektora upravo u Vršcu prema ugovoru koji je potpisan sa SMATSA-om. Vrednost ugovora je 2.2 miliona evra i predviđa nalet od 160 sati po kandidatu.

Kako su nam rekli u SAA, u Vršcu je na školovanju trenutno 170 učenika od kojih je njih 101 iz inostranstva.
 

Prijem za zvanice u hangaru za dvomotorne avione
Prijem za zvanice u hangaru za dvomotorne avione

Zajednička fotografija sa gostima
Zajednička fotografija sa gostima

 
 
Pogledajte deo atmosfere sa jučerašnjeg događaja (HD 1080p):
 
 

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Robert na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

Uspješna prodaja Rafala je nastupila zbog 3 glavna razloga: pitaju se samo Francuzi, avioni će služiti i nekoj budućoj Srbiji s većim ugledom u FR/EU nego što je sada, ekstraprofit Dassaultu zbog zahtjeva za isporukom preko reda. S Meteorom je malo drugačija priča, kolo vode Englezi a uglavnom ih prate Nijemci. NIje nemoguće, ali krajnje…

26. Mar 2025.Pogledaj

Robert na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

@Perko Razlika u maksimalnom dometu detekcije i/ili praćenja AESA i PESA na RBE2 ima manji uticaj na 'smisao' Meteora. Meteor se od konkurencije razlikuje po najvećoj 'never escape' zoni koja je ista za PESA ili AESA radar i nalazi se daleko ispod zona uništenja za ciljeve u dolasku i odlasku, bez obzira da li manevriraju…

26. Mar 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

@Miloš77 To je reakcija na novu politiku USA, u odnosu na politiku americki podrske Evropi tokom poslednje 84 godine, (od naoruzavanja Velike Britanije 1940-1941 do ulaska Amerike u rat decembra 1941). Sadasnja politika Amerike je presedan. Ako Evropa sama zapocne naoruzavanje, daju povod za nestanak NATO. Ako EU ceka da prodje Tramp, rizikuju bezbednost. Izgleda…

26. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

Živojine, mozda ste u pravu, ali tesko da ce najbolja raketa biti prodata nekom u evropi koji nije u vojnom paktu. Rafal je samo platforma, i bez naoruzanja je samo izvidjacki trenazni avion.

26. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

Bravo Dusane :-) Ne mogu bez vecih gubitaka. Dakle ceo NATO ipak ne trepti od straha od ruske (i srpske) invazije.. Priznajem da nisma bas dobar sa sarkazmom.

26. Mar 2025.Pogledaj