BEG airport status
Ime „Jat“ odlazi u istoriju, prva dva A319 stižu u wet lease-u

Ime „Jat“ odlazi u istoriju, prva dva A319 stižu u wet lease-u

BEOGRAD – Potvrđeno je da „Jat“ odlazi u istoriju, novo ime srpske nacionalne avio-kompanije biće „Air Srbija“. Ulaganje Etihada biće veće nego što se do sada spekulisalo, prva dva A319 stići će u formi wet leasa, treći se očekuje do oktobra. Juče su na nekoliko Jatovih linija leteli takođe wet lease-ovani Fokeri hrvatskog Trade Aira.

 

A319 Serbia 3
Jedan od ranijih predloga. Konačno vizuelno rešenje biće predstavljeno u četvrtak

Uzbuna koja je u Jatu vladala krajem prošle nedelje rešena je. Više ne postoji ni jedna prepreka da se u četvrtak formalno krene u strateško partnerstvo sa Etihadom koji je odlučio da prihvati promenu imena nove kompanije u Air Srbija. Kako Tango Six saznaje iz izvora bliskim pregovorima sa strane kompanije iz Emirata, novo vizuelno rešenje budućeg izgleda Air Srbijinih Erbaseva biće prezentovano na konferenciji za medije u četvrtak. Etihad je kako saznajemo temeljno pristupio proceni efekata promene imene i odlučeno je da se u okviru „novog proizvoda“ ime Jat zauvek pošalje u penziju.
 

Počinje

 
Kako je Tango Six izveštavao tokom vikenda, pojedine strukture unutar kompanije usled raznih strahova i nedoumica širile su dezinformacije o potencijalnim štetnim aspektima nastupajućeg partnerstva koje su išle dotle da Etihad ima prikrivene motive i da je u nekom trenutku čak moguće i otuđivanje Jatove imovine.

Da će pojedini sektori sigurno patiti u predstojećem rehiring-u (ponovna evaluacija zaposlenih u neletačkim delatnostima i otpuštanje viškova) izvesno je, ali kako smo saznajemo, serija ugovora koja će definisati novo partnerstvo biće postavljena na taj način da isključuje svaku mogućnost štetnog ishoda po državu Srbiju kao vlasnika.

Kako je Tango Sixu rečeno u kabinetu prvog potpredsednika Vlade Srbije (koji je operativno vodio pravno usaglašavanje Etihadove akvizicije) većinski udeo države u budućoj kompaniji eliminiše bilo kakvu mogućnost lošeg ishoda u slučaju potencijalnog razlaza jer ono garantuje da Etihad neće moći da uradi ništa „ispod radara“ kada su strateške odluke u pitanju. U kabinetu nam je rečeno da su svi strahovi koji su na razne načine bili verbalizovani prethodnih dana u potpunosti neosnovani, da će i u realnosti sve biti zaista tako dobro kao što zvuči i da menadžment Jata uključujući i skupštinu u potpunosti podržava strateško partnerstvo.

U javnost je već izašla informacija da će Etihadovo ulaganje biti duplo veće nego što se do sada spekulisalo i da će kao i država u Air Srbiju uložiti 100 miliona dolara.
 

Wet Lease za početak

 
Uz veoma ambiciozan zimski red letenja koji će Air Srbiju trasirati kao potencijalno veoma jakog regionalnog igrača koji će beogradski aerodrom pretvoriti u mnogo jače čvorište, potvrđena nam je i informacija koju su mediji prenosili u prethodne dve nedelje. Prvobitna nova flota sastojaće se od 10 A319 koji će najverovatnije biti primerci Air Berlina.

Piloti Jata već su počeli da dobijaju upite o tome ko želi da se školuje za Erbas avione i prve grupe za preobuku će biti uskoro formirane. Paralelno sa tim procesom u Air Srbiju će prvo stići dva A319 po wet lease principu (do oktobra se očekuje još jedan), dakle sa stranim posadama koje će leteti dok se prve Jatove posade ne odškoluju za novi tip aviona.

„Novi proizvod“ – Air Srbija, sa svojom proširenom regionalnom mrežom, procenjuje se, dupliraće sledeće godine dosadašnji godišnji nalet Jata od približno 30.000 sati.
 

Trade Air

 
Zbog kvara na prvom iznajmljenom bugarskom 737-300 (problem za rezervoarima za gorivo) a u iščekivanju drugog koji stiže najkasnije sutra, Jat je po wet lease principu juče iznajmio dva aviona Foker 100 od hrvatskog Trade Aira koji su leteli na linijama za Cirih i Pulu.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ak

Ne znam stvarno po kojim to temeljnim procenama su odlucili, da se Jat ili JAT brise iz imena…?
Er Srbija ili Air Serbia je dakle potpuno nova kompanija !

Jel se zna sta ce drzava raditi sa B733 …?
A sta ce biti sa Aviogenex-om ? Hoce li se njima ustupiti Boing avioni ?
Jel ce to biti tzv. nova/stara carter komanija ?

Mislim da posle ovog potpisivanja , slede mnoga pitanja koja traze odgovore…

Odgovori
Ju

Da se ne lazemo, kako god da bude, dobro je, ali prva steta bi bila vec ucinjena "penzionisanjem" naziva JAT. To je svakome jasno ko vidi dalje od svoje tarabe.

Odgovori
Fl

Ako je ovako kao što je napisano, Air Serbia ne može da nosi "JU" code, što znači da će Kompanija dobiti novi IATA i ICAO code. Koliko se vidi, Etihad je odlučio da ne postoji pravno sledbeništvo izmedju ove dve kompanije, što sa jedne strane i nije loše, jer ni Jat nije bio pravni sledbenik Aeroputa, već jedna skroz nova kompanija. Ovo nadalje znači da ne postoji ni mogućnost istih brojeva letova koje je koristio Jat, kao što su JU-240, JU-210, JU-668 itd itd… Nova Kompanija znači sve novo! U tom smislu Jatove Boeing-e i ATR treba ili ustupiti odnosno nekim drugim pravnim poslom preneti na AGX (koji ostaje državna kompanija 100%) ili tu flotu preneti na Aeromak i sa njom raditi saobraćaj iz SKP.

Treba samo istaći i podvući da se u ovom projektu "strateškog partnerstva" radi o osnivanju NOVE AVIO KOMPANIJE, NOVOG PRAVNOG ENTITETA koji će imati svoj NOVI A.O.C. izdat od strane DCV-a, gde neće moći da dodje do preklapanja sa još uvek važećim A.O.C.-om Jata, koja će samo i isključivo formalno pravne prirode predstavljati nekakvog srpskog nacionalnog avio prevozioca, a u SUŠTINI RADI SE O ISKLJUČIVOM OPERATIVNOM PRAVU ISKORIŠĆAVANJA I VLASNIŠTVA OD STRANE ETIHADA!

Promenom imena, pretpostavljam da Etihad želi da izbegne klasičan prestanak pravnog lica "Jat Airways" u formi stečaja ili likvidacije, a suština ovog prikrivenog pravnog posla jeste ta suština! Samo što ni Etihad ne želi da se za njega vezuje konačan kraj Jata koji je ostavio snažan rukopis u civilnom vazduhoplovstvu na ovim prostorima!

I još nešto, da ne bi bilo LAKRDIJE, sledeće godine proslaviće se PRVA GODINA RADA I POSTOJANJA AIR SERBIA-e, a ne 66 godina Jata ili ono još ludje 86 godina od Aeroputa… Ako Jat odlazi u istoriju onda sa njim sve odlazi!

Odgovori
Pr

radi se rebrendingu ne formiranje nove kompanije! Znaci promena imena i logoa a JU code ostaje!Isto je uradjeno akd je Jugoslavenski aerotransport postao JAT…

Jl

Bajne li logike da ostanu JAT skracenice, a da se uzme taj novi gadan naziv "Air Serbia". Kad su vec hteli da Srbuju mogli su i da objasne Etihadu da ce zbog toga gubiti putnike u regionu, i mogli sa da izaberu nesto skaldnije kao Serbiana, Serbian Airlines itd. A Air Bulgaria i Air Serbia ubedljivo dva najgadnija naziva u avijaciji. Etihad je pogresio sto je mislio da ce nasi ljudi najbolje znati i sta najbolje kao ime pase regionu. Ocigledno ne znaju kakvi diletanti u nasoj drzavi obavljaju ozbiljne poslove.

Ka

IATA code nema veze sa kompanijom nego drzavom gdje je registrirana…

Av

Bojim se da gresis, IATA kodovi se dodeljuju za aerodrome (troslovna oznaka, kao BEG za Aerodrom Nikola Tesla), avioprevoznike (BA za British Airways, AF za Air France) tako da IATA definise SVE vezano za aviosaobracaj u svetu, pa i za aviokompanije.

VO

Jat je brend i ime poznato ne samo ovde vec u Evropi i svetu uopste, pa mislim da je mozda zato trebalo ostaviti naziv Jat Airways iliJat Serbian airways, no i stara Jugoslavija je odavno otisla u istoriju a jos uvek je poznata u svetu, mozda je tako bolje umesto Jugoslovenski aerotransport (jat) airways, o Svetom Iljiji ove godine polece Air Serbia a, sa njom nove stranice nase vazduhoplocne i opste istorije, ipak treba iskoristiti tradiciju i napraviti neki kakav takav kontinuitet Aeroput, Jat i sada Air Serbia, u brendiranju to moze da bude znacajan efekat a JU kod trba zadrzati iz isključivo praktičnih razloga to su ugovori i slotovi. U svakom slučaju ovo su lepe vesti i jedva čekam prvu priliku da poletim Air Serbiom.

Odgovori
М

Аеропут > ЈАТ > Air Serbia(Ер Сербиа) – логичан след!
Само тако, још да се АВИОГЕНЕКС оспособи као нискотарифна авиокомпанија!

;)

Odgovori
Ak

A kako se zove to pravilo logike? – Srbovanje na svoju stetu?

Ro

Zove se jugovanje jugonostalgicara crvene ideologije. Kada stignete, Javi te se iz muzeja. Good by.
Rod, son & CO. Sydney.

М

Неки по логици као да се стиди своје Државе и Имена!?

Air France, Air Canada, Air China, Air Italy,Air Finland,Air Japan,Air Sweden,Air Australia,Air Iceland,Air Moldova,Air Norway,….., Croatia Airlines,Cyprus Airways,Montenegro Airlines,Aero Slovakia,Azul Brazilian Airlines,Germanwings,Bahrain Air,British Airways,Air Algérie,EgyptAir,Tunisair,Airfast Indonesia,Japan Airlines,Austrian Airlines,Czech Airlines,Turkish Airlines,Aeroméxico,EgyptAir,US Airways …….

Av

Takvih Air Drzava ima preko stotinu, to ne znaci da je to popularno u svetu.

de

JAT je postao sinonim za lošu uslugu i kašnjenja tako da je preko potrebna promena imena kako bi se privukli putnici koji danas izbegavaju da lete ovom aviokompanijom.

Odgovori
Ak

Takve stvari se menjaju sa jednom dobrom reklamnom kampanjom i faktickim poboljsanjem servisa, a ne promenom imena.

Svako ko misli da JAT, u okruzenju ili u svetu ima neku reputaciju i da je poznat grdno se vara. U tome ce se naci svako ko misli da su Srbi nebeski narod, pa od njih takve stavove i ocekujem za JAT.

Meni se na prvu loptu nije svidelo Air Srbija, ali sad mi je vec ok i snazno podrzavam promenu imena, a pogotovo sto ce ono sadrzati ime drzave, jer ako usluga bude bila dobra (a velike su sanse za to), pored Novaka i slicnih cemo konacno i u modernoj avio areni biti poznati i resprektovani.

Mnoga svetska imena su nestala (PAN AM itd) pa nikom ne nedostaju, znamo gde su, history, wikipedia itd, zasto bi JAT kome falio?…da budemo realisti, a ne nebeski Srbisti.

Odgovori
Ak

Pre neki dan ja pricam sa jednim Italijanom i on mi kaze posto putujem ovih dana: Je l´ letis JAT-om? I ja ga pitam, a on nema pojma ni kako se zove ni hrvatska ni slovenacka kompanija, ali kaze "naravno da znam za JAT". Niko i ne kaze da ljudi u svetu crkvaju za JAT-om ali u strucnim krugovima se za JAT zna i postuje se, zato sto su vodeci aktuelni menadzeri u svetu bili zaljubljenici u avijaciju kada je JAT nesto znacio i kada je bilo skroz drugo vreme u avio-industriji. A da Pan-am nikome ne nedostaje: ne budi smesan, idi pogledaj po kojim cenama se prodaju torbe sa njegovim logoom. Nebeski srbisti su oni koji se kunu u nacionalizam i cirilicu, a biraju naziv "Air Serbia". I jos ih nije sramota da kazu da postoji i Air France, ali ne akzu da je Air France naziv na francuskom, a na kom cijem jeziku je AIr Serbia?

Ro

U svetu se na levoj strani aviona gde ulaze putnici naziv avio kompanije pise na engleskom jeziku, a
na desnoj strani aviona pise na nacionalnom jeziku i pismu. Sto se tice nase avio kompanije sa leve ce
strane stajati AIR SERBIA sa desne, prirodno na cirilici ER SRBIJA. Ko ne cita cirilicu ima na engleskom
latinicu i pravedno i prakticno. Ko nepodnosi cirilicu neka ide kod lekara da se leci. Naravno da postoji jos vise kombinacija. Arapske, Kineske, Indijske, Spanske i mnoge druge imaju kombinovanie natpise i raznih kombinacija… Let fly with AIR SERBIA! Ostalo je istorija. Srbija je proslost, sadasnjost i buducnost. Koristimo dobra iskustva proslosti, radimo mnogo, tacno i iskreno da nam se nebih ponovila proslost cije su posledice sada i mnogo godina napred. Jer zlo radjenje gotovo sudjenje. Budimo iskreni
Zivela Srbija i vi svi u njoj. Pozdrav iz Sidneja. Vas Rodney Marinkovic, AME (ret.)

Pe

može li neko da mi objsni šta je wet lease?

Odgovori
pu

Iznajmljivanje aviona sa sve posadom

Vl

I sa posadom i sa tehnickim odrzavanjem i sa dozvolom za rad i sa osiguranjem. Skraceno ACMI.

Inace, pojmovi "wet" i "dry" lease su nastali jos u vreme velikih pomorskih poslova kada su se iznajmljivali brodovi. Pa je iznajmljivanje broda bez goriva, maziva i slicno bilo "dry" a iznajmljivanje sa gorivom, mazivom i posadom je bilo "wet".

@A

Сваки дан нешто научиш. Плус од мене.

Go

WET LEASE iznajmljivanje aviona koji obavljaju komercijalne usluge pod AOC kompanije vlasnika.Pozz.

Al

Croatia airlines, B i H airlines, Montenegro airlines, sve nose imena drzava, a svi mi delimo istoriju ex-YU, cemu onda ta Srbofobija od strane pojedinaca? Air France, AlItalia, British airways, Estonian air, German wings i koliko jos ima kompanija sto nose ime drzava odakle su, pa na to niko ne gleda nacionalisticki… Putnici ce gledati bezbednost, cenu, redovnost, uslugu, mrezu linija… Sto se tice imena JAT ili Jat kako kome drago imao je svoje uspone i padove na trzistu, steta sto jedno staro ime ili brend u koje se nije ulagalo toliko dugo otici u istoriju, ali osvezeni start je nov pocetak i nova mogucnost za uspeh iliti profit, nadam se samo da ce biti zaposljavanja novih co-pilota drzavljanina Srbije i da ce jedini uslov biti sva potrebna ovlascenja upisana u CPL do obuke za tip aviona kao sto je u svim nacionalnim avio kompanijama u svetu, da prvi put bude sanse za sve nas koji nismo imali ikakvu sansu za posao! Takodje mislim da bi bilo dobro da drzava ustupi Boeing avione aviokompaniji kao sto je Aviogenex da radi cartere sa njima, a ne da nase turiste prevoze strane aviokompanije, ti avioni su sredstvo za posao koji moze da se uvecava uz pravilo poslovanje i koji ce se lako zameniti novim avionima, sto se nadam da ce ljudi iz vlade prepoznali kao jos jedan razvoj nase avio industrije. Prostora za kreativnost je mnogo… hvala svima koji su procitali moj opsirni komentar!

Odgovori
Bo

Hrvati su svoju kompaniju osnivali u vreme poslednjeg povoja nacionalnih aviokompanija i tada je jos bilo smisla da se aviokompanije koncipiraju kao vesnici drzave. U medjuvremenu su potpisani obavezujuci mejdunarodni ugovori o slobodnom/otvorenom nebu, sto je prevashodno potpuno promenilo mala trzista: Francuska ili Nemacka za sebe uzete i jesu jedna regija, ali jugoistocna Evropa je regija koja se sastoji iz vise mini drzava sa po nekoliko miliona stanovnika. Zato su nacionalne kompanije sve rtedom u regionu propale: madjarski Malev vise ne postoji, takodje ni bugarski Balkan. Croatia, Adria i Montengro Airlines su pred kolapsom. BiH i makedonski MAT ne lete i takodje je pitanje meseca kada ce biti likvidirane. Potrebno je da se pojavi dakle jedna kompanija koja ce se regionalno pozicionirati i JAT i Etihad imaju sjajnu priliku da to ucine ali ne ako se imenom ogranice osnovno tzriste na Srbiju. Potreban je regionalan naziv i onda bi JAT zaista mogao da postane gigant na kgoa bi se ponosili i da stvori ko zna koliko desetina hiljada sekundarnih radnih mesta u Srbiji. Dakle jedino je pitanje da li naziv treba birati prema prilikama u avijaciji od pre 25 -50 godina ili prema prilikama koje valdaju sada, ud rugoj deceniji 21. veka i koje su ne blagonaklone prema nacionalnim predznacima.

Ak

Ljudi niko ne kaze da treba samo JAT i tacka !
Nego se misli da se brend JAT zadrzi redizajnira JAT-ovo jaje i pridoda ime Serbian Airlines ili Air Serbia ili kako god.

Kako su to Cesi uspeli da zadrze svoje CSA iako odavno nisu sa Slovackom , vec su to totalno dve drzave za sebe.

Tim imenom JAT Serbian Airlines ili kako god , se i cuva tradicija, i istorija, i neke predrasude, a dobije se totalno nov proizvod na kome konacno pise ime zemlje iz koje kompanija potice a to je SRBIJA !!!

Odgovori
Vl

Sreca da ljudi iz Etihada ne chitaju ove postove, vec da odluke baziraju na ekonomskim osnovoma. Iz tog razloga vidim realnu shansu da ovaj novi poduhvat Etihada uspe.

Odgovori
Bo

Odluka o imenu se bazira na zelji iz Vlade Srbije – dakle na neobuzdanom nacionalnom osecanju, za koje se pokazalo milion puta u ljudskoj istoriji da moze da steti ocitim ekonomskim interesima i nalozima razuma.

Vl

Odluka o imenu je iskljucivo etihadova. Iz Vlade Srbije je predlozeno da bude JAT Airways Srbija. Zato sam i napisao, sreca da Etihad ne prati ove i ovakve diskusije na netu. Sreca!!!

Gi

Moje skromno misljenje je da je ime AirSerbia nepotrebno, u kom smislu. U tom sto apsolutno nista ne znaci na nasem jeziku. Slazem se da ima dosta aviokompanija sa prefiksima Air, ali meni se licno ne svidja.
E sad, ako ce to znaciti da ce se ta aviokompanija razviti u jednu ozbiljnu kompaniju koja ima tendencije rasta svake godine, onda iskreno ime nista ne znaci previse.
Ali, licno bih voleo da se ostavi JAT pre novog imena, tipa JAT Serbian, JAT Serbian airways itd.
Zasto da se ostavi JAT, prosto iz razloga sto ima dosta ljudi koji su culi za tu aviokompaniju, ali realno je da nece biti onih koji ce mnogo zaliti i ako se preimenuje. Ljudima je danas pre svega bitno da se leti sigurno i udobno, naravno i da bude pristupacno.

Odgovori
Ж

Шта значи ЈАТ на српском језику? :)

Gi

Jugoslovenski Aero Transport

mi

Svi pisu tradicija. Ja kazem super. Ali, kakva tradicija? Da li uz jat brend ide ta tradicija o kojoj se prica ili anegdote tipa stjuardese svercuju zvake u singapur bas u momentu kad su one zabranjene, (namerno korisim zvake za primer a ne nesto gore).
Da li se vuku repovi i price o Joke About Time?
Da li je i kada jat bio profitabilan?

Da se razumemo, ja obozavam jat, pravim makete svih zivih aviona od aeroputa pa na dalje, ali , koji je finansijski interes nekoga da ulaze u brend za koji mu treba 3-5 godina uz svu konkurenciju i ludilo u avio saobracaju da bi se promenio njegov imidz na bolje. u avio industriji troskovi marketinga zaista nisu mala stvar.
Dakle, dobijes cisti proizvod koji ima jaka ledja i radis na tome.. a ne, ulozis lovu pa ispravljas krive drine 3 godine.
Da se razumemo jos nesto, ovo je dar sa neba, bukvalno, ni sanjao nisam da bi neko ulagao u ovakav jat. i sad odjednom krece ludilo, drvlje i kamenje. Na koga? Jat da spasemo? nesto sto nam jede svima silne novce na mesecnom nivou? i to sve zato sto je postao partijska prcija a nije videlo ni p od preduzeca.

samo se nerviram, stoga necu da nastavim s argumentima. Uglavnom, nama je bitno da jednom shvatimo da je "u moje vreme" period davno prosao, da niko nece da te drzi na poslu jer si dobar covek vec zbog strucnosti i koliko love donosis gazdi. stoga, ne postoji finansijska logika odrzivosti jat airways-a kakav je trenutno i to mora da se menja. srecom, izgleda da je seik poludeo pa ulaze ove. opet, srecom.

Odgovori
b7

Da li mozda imas neku od tih maketa za prodaju ili mozda znas gde moze da se nadje. Hvala

Mi

Ne, ,makete ne prodajem. Ako zelite da pravite, postoje nekolicina radnji u beogradu koja ih prodaje. Dekale/oznake uglavnom morate kupiti zasebno (takodje dostupno na trzistu za neke od modela)
a sto se tice kupovine gotovih modela, nisam siguran da bi neko to uopste prodao, ali mozete probati npr na maketarskom kutku, forumu za maketare.

VO

Letecemo Air Serbiom a uvek cemo govoriti Jat

Odgovori
Vl

Poshto se vec vozimo Lufthansom, WIZZ Airom, Swissom i tako dalje i tako blize, a govorimo JAT, chemu ovolika pricha, diskusija, troshenje vremen i truda?
To je nasha svakodnevnica vec godinama. Srpskq posla.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Luki na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali

@Gale Ne znam što je bilo i što su radili. Znam samo da su nažalost par puta ima smrtne slučajeve sa padom aviona...

06. Dec 2022.Pogledaj

Beduinko na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali

@K Nije dovoljna jedna eskadrila. Te gluposti koje ljudi konstantno ponavljaju, ili da Hrvatska nema novaca. Mislim već su toliko dosadni sa svojim glupostima koje ponavljaju svake godine. Jedna eskadrila nije dovoljna Hrvatskoj. Pilota ima i više nego dovoljno.

06. Dec 2022.Pogledaj

Petrovic Dusan na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali

@Gale ne znam zasto kriviti pilote, nisu uopste trebali leteti u toliko starom avionu,osim na nekom sajmu muzejske tehnike, u strogo kontrolisanim uslovima.

06. Dec 2022.Pogledaj

Lajavi na: Predstavljen novi američki strategijski bombarder B-21 Raider: Prvi novi bombarder u svetu nakon Hladnog rata

Rusi teško razočarenje u svakom smislu, očigledno da ih je korupcija toliko pojela da je uništila kako tehniku i opremu, tako i kvalitet ljudskih resursa. Ovo drugo će biti mnogo teže nadoknaditi od tehnike i opreme. Rusi su sa napadom na bratski Ukrajinski narod sami sebe uništili u svakom smislu, pa taman sutra dobili rat.

06. Dec 2022.Pogledaj

Branko na: Predstavljen novi američki strategijski bombarder B-21 Raider: Prvi novi bombarder u svetu nakon Hladnog rata

750 miliona dolara po avionu, za americku vojsku i to je naravno cena bez ikakvog naoruzanja i drugih troskova, znaci milijardu... Bez komentara.

06. Dec 2022.Pogledaj