BEG airport status
Velibor Vukašinović predložen kao novi vršilac dužnosti direktora Jata, Ognjenović prelazi na poziciju njegovog pomoćnika

Velibor Vukašinović predložen kao novi vršilac dužnosti direktora Jata, Ognjenović prelazi na poziciju njegovog pomoćnika

BEOGRAD – Vlada Republike Srbije predložila je, na upravo završenoj sednici, upravnom odboru Jata imenovanje Velibora Vukašinovića za vršioca dužnosti generalnog direktora Jata. Posle bar jedne blokade ovog imenovanja od strane ministra finansija i prvog potpredsednika Vlade i nakon više od mesec dana čekanja Jat bi trebalo da dobije novog (v.d.) direktora, dok će dosadašnji biti njegov pomoćnik

velibor_vukasinovic_160313Kako Tanjug javlja, na predprazničnoj sednici Vlade (koje se po pravilu održava svakog četvrtka) ministri su doneli odluku o preporuci imenovanja Vukašinovića kao vršioca dužnosti generalnog direktora Jat Airwaysa. Sličnom institucijom „preporuke upravnom odboru/skupštini“ pre nekoliko nedelja smenjen je dotadašnji direktor Agencije za kontrolu letenja i kao vršilac dužnosti imenovan je Slobodan Cvijan.

Trenutak izbora  – uprkos blokadama

Velibor Vukašinović, pilot i nosilac nekoliko funkcija u agencijama i udruženjima civilnog vazduhoplovstva Srbije, postavljen je na mesto savetnika generalnog direktora Jata početkom marta. Između 10. i 15. marta doneta je odluka da ovim formalnim putem (da bi bio postavljen za v.d.-a mora biti prethodno zaposlen u kompaniji) on kasnije bude imenovan za prvog čoveka nacionalnog avio-prevoznika. Posle tog administrativnog čina čekala se potvrda njegovog postavljenja ali do nje nije došlo na bar šest sednica Vlade, sve do danas.

Budući da je pozicija čelnog čoveka Jata u novoj političkoj preraspodeli pripala SNS-u, promena na toj poziciji prvobitno nije trebalo toliko da kasni. U međuvremenu, baš u to vreme, usmeni dogovor prvog potpredsednika Vlade Aleksandra Vučića i šeika Muhameda u vezi akvizicije Jata od strane Etihada stigao je na praktičnu realizaciju. Vukašinovićevo imenovanje zbog toga je prvi put odloženo a na prve konkretne pregovore sa direktorom Etihada Hoganom otišli su ministar finansija Dinkić (koji je formalno zadužen za Jat – preduzeće koje je u restrukturiranju/privatizaciji/prodaji), direktor Jata Vladimir Ognjenović i šef Vučićevog kabineta Siniša Mali.

Po povratku naše delegacije dogovoren je okvirni plan akvizicije od strane Etihada koji je započeo codeshare dogovorom. Vukašinović uprkos svojoj tadašnjoj novoj poziciji u Jatu nije prisustvovao tim dogovorima i i dalje je čekao imenovanje koje je kasnilo nekoliko nedelja.

Kako Tango Six saznaje, Vukašinovićevo imenovanje blokirao je na sednici Vlade pred Hoganov dolazak u Beograd upravo Vučić, na predlog Mlađana Dinkića. Razlog za ovo bilo je mišljenje da će izbor novog direktora Jata u sred pregovora i početka due diligence procesa od strane Etihada poslati lošu poruku menadžmentu avio-kompanije iz Emirata. Vladalo je mišljenje da bi bilo neozbiljno izabrati novog rukovodioca koji do tada nije učestvovao u pregovorima (Hogan je do danas bio u konstantnoj komunikaciji sa Ognjenovićem).

Prva blokada Vukašinovića bila je uspešna da bi, kako danas saznajemo, odluka koja je donešena pre više dva meseca o njegovom imenovanju danas konačno i realizovana. Ostaje da se vidi koliko će ova odluka ugroziti nastavak trenutno vrlo konkretnih koraka ka preuzimanju 49% Jata od strane Etihada. Kako je Tango Six prvi i pisao, ukoliko se realizuje jedina realna opcija za verovatno poslednju šansu konkretnog spasa domaće avio-kompanije, direktor Jata verovatno ne bi bio Srbin. Uzimajući to u obzir ostaje pitanje zbog čega je u ovom trenutku doneta odluka o postavljanju bilo kog imena kada bi po svemu sudeći i Ognjenović za nekoliko meseci bio smenjen od strane nekoga iz Emirata (ili iz Srbije ali izborom na konkretnom javnom konkursu od strane Etihada). Takođe kako saznajemo Ognjenović bi trebalo da pređe na poziciju Vukašinovićevog pomoćnika/savetnika.

Srpsko v.d. vazduhoplovstvo

Smena kompletnog vrha srpskog civilnog vazduhoplovstva ovim je dobila svoje finale. Posle novog v.d.-a Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva, v.d.-a Agencije za kontrolu letenja, danas smo dobili i v.d.-a Jata. Očigledno je da ni jednom rukovodiocu iz doba prethodne vlasti nije oprošteno a dobili smo i kadrove koje smo viđali u čituljama i one koji su preko SDPR-a i državne bezbednosti zamenili višestruko kvalifikovanije prethodnike.

[colored_box color=“red“]
Zvanična biografija Velibora Vukašinovića:

„Završio je 1. BGD gim. i VVA u Zadru. Bio je pilot RV, probni pilot, saobraćajni je pilot – kapetan u Civilnom vazduhoplovstvu. Obavljao je funkciju glavnog saveznog vazduhoplovnog inspektora SRJ, bio je predsednik Saveta za vazduhoplovstvo Vlade Srbije i direktor za bezbednost i nadzor vazdušnog saobraćaja u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva SCG, zatim Srbije i član borda Evropske agencije za bezbednost civilnog vazduhoplovstva.

Rukovodi Udruženjem vazd. industrije Srbije kao njegov predsednik. Bavi se istraživanjem istorije jug. i srpskog vazduhoplovstva.

Magistarske studije na Odeljenju za istoriju Filozofskog fakulteta Univerz. u Beogradu upisao je 1981. Tokom studija bavio se istraživanjem istorije pokreta otpora u okupiranoj Srbiji od 1914. do 1918. godine. Doktorske akademske studije je upisao 24.02.2009. godine.“[/colored_box]

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ac

Meni i dalje nije jasno sta je ovog Vukasinovica kvalifikovalo da bude direktor Jata. To sto je pilot-kapetan i sto je zavrsio vojnu skolu nikakve veze nema sa uspesnim poslovanjem jedne aviokompanije. Vidim da se sve nastavlja po starom, ocigledno da samo Etihad moze da uleti i spasi stvar.

Odgovori
Sl

Obratite paznju na transportnu grupu VS, ni brige ni problema, od pomocnika K, preko ZK do samog K nijedan zvanje V. Private business house tipa D.O.O.

Odgovori
Go

U JAT – u nacionalnom prevozniku Vazduhoplovstva Srbije (VS), od svih pomocnika u privrednoj Komori, preko zajednickih elemenata kvoruma (skupstine, upravnog odbora, nadzornog odbora) do samog predsednika Kvoruma niko nema zvanje kao Velibor Vukasinovic (V).

go

Samo pratite šta se događa u domenu vayduhoplovstva…SDPR, JAT, Muzej JRV, Pilotska škola u Vršcu i sve će vam biti jasno.

Odgovori
Vl

Mene zanima samo jedno pitanje. Ako ce Etihad da ulozi novac u JAT, onda ce Etihad da bira Direktora. Da li u tom svetlu, ovo postavljenje Velje Vukasinovica za VD Direktora je samo da odradi preuzimanje JAT-a od strane Etihada ili se nesto dublje i gore desava sa pregovorima sa Etihadom?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Gale na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Да ли се сећамо да смо пре неколико година одбили донацију из Русије за ремонтоване Ан 26, под неким изговорима који су се сводили на то да наводно нема више пилота за њих. Али много важније је питање шта је прави разлог да анушка није пензионисана. Имали смо их некад 12 а и продавали смо…

14. Mar 2025.Pogledaj

Vlad na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Da se nadovežem... Izgleda da neki ne razumeju poentu. Ako nemaju te slamke niko te neće zvati da ratuješ za tuđi interes sa tim avionima, a ako imaju... Ali, izgleda da su reči "šut" i "karta" ipak najviše zabolele neke nato opcije koje otvoreno navijaju. Miloš77 Koliko oružja, koji dolet i kakve karakteristike ima Rafal…

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Perko MA jednom platis da ga skrate za slamku, i miran si. Ima nesto i u odrzavanju tog vraga godinama/decenijama. Moze to da kosta i vise od prepravke. Srbiji sigurno ne trebaju slamčice na Rafalima. Za one koji nisu ubedjeni, pogledajte kolika tri spoljna rezervoara nosi Rafal ako treba, a koliko recimo MiG-29 nosi. jako…

13. Mar 2025.Pogledaj

Nenad N. na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za jedan Erbas dva Embraera. Jeste nosivost manja za deset tona, ali kargo prostor je cak veceg volumena. Pa se uzmu dva ili cetiri. E da, obavezno i "pametnom dosta". :)

13. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

To je klasa kargo aviona koja tovari svasta sto C295 ne moze, C295 ogranicen velicinom i doletom. Uvoz odredjene robe pada na pamet, ulkucujuci i vojne. Druga stvar koja mi je pala na pamet odmah ustvari je korist u slucaju vanrednih situacija tipa Kovid lockdown-a kada se mnoge stvari u svetu ogranicavaju u zavisnosti od…

13. Mar 2025.Pogledaj