BEG airport status
Skupština Jata glasa o strateškom partnerstvu sa Etihadom

Skupština Jata glasa o strateškom partnerstvu sa Etihadom

BEOGRAD – Skupština Jata i njen odbor direktora juče su prisustvovali prezentaciji finalnog seta ugovora sa Etihadom o kojima će danas u toku dana glasati. Vršilac dužnosti direktora Jata i predsednik pilotskog sindikata izneli su brojke potrebih letačkih posada. Objavljena i prva očekivana brojka radnika administracije koji bi trebalo da budu otpušteni.

 
192250764651bf080dd32c6623046490_640x376
 

AŽURIRANO (14:50) – Odbor direktora i skupština Jat Airwaysa upravo jednoglasno potvrdili odluku za ulazak u strateško partnerstvo sa Etihadom.

Savetnik za ekonomska pitanja prvog potpredsednika Vlade Vučića i čovek koji je operativno vodio pregovore i definisanje svih ugovora koji će pravno regulisati strateško partnerstvo Jata i Etihada Siniša Mali, juče je na sastanku koji je trajao nekoliko sati prezentovao sve pravne i operativne detalje ugovora. Prezentacija bordu direktora i skupštini Jata otklonila je poslednje nedoumice koje su bile u opticaju i poslužila je kao još jedna prilika za postavljanje dodatnih pitanja predstavnika raznih sektora kompanije.

Trenutno je u toku sednica skupštine Jata na kojoj će biti izglasano i odobreno strateško partnerstvo s Etihadom koje će  protokolarno biti potpisano u četvrtak na konferenciji za medije u hotelu Hajat. Direktor i predsednik borda Etihada Džejms Hogan stići će u Beograd dan ranije radi sastanaka, radne večere, sa Aleksandrom Vučićem.

Milutin Popović, pomoćnik ministra saobraćaja (u ostavci) za vazdušni saobraćaj, danas je izjavio i da strateško partnerstvo sa Etihadom obuhvata i Su-port i Ketering.
 

Brojke i Makedonija

 
Predsednik odbora direktora Jata i v.d. direktora Velibor Vukašinović i predsednik sindikata pilota Bora Placković danas su dali izjavu za medije po kojoj će zbog dolaska novih aviona biti potrebno “100 pilota (50 posada) i 100 stjuardesa“ i da je 20 pilota već određeno za preobuku za A319.

Očekivan medijski apel Sindikata komercijalnih i ekonomsko pravnih radnika Jata danas je dobio i odgovor. V.d. Vukašinović izjavio je da će između 300 i 500 radnika neletačkih delatnosti morati da ode i da se radi na obezbeđivanju socijalnog programa koji će iznostiti 300 evra po godini radnog staža.

Vukašinović je u izjavi novinskoj agenciji Beta rekao i da Boingovi avioni koje Jat sada koristi, „neće ići u staro gvožđe, niti će biti prodati, već će leteti kod ćerki-firmi kao što je Aeromak u Makedoniji ili na Bliskom istoku. Ti avioni će donositi profit kompaniji“.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

go

10 aviona * nek bude 5 posada (i to je puno) = 100 pilota. Sad ih ima koliko..120-130. Šta ćemo raditi sa 100 dodatnih. Treba ti 20 aviona u floti.

Odgovori
In

Koga vi lazete sa 100 novih pilota? vi sad imate 15 aviona koji se menjaju…Znaci vama ne trebaju piloti i nemojte da lazete ljude!

Odgovori
mp

Cestitam JAT-u na ovom partnerstvu; Nuzno i neophodno resenje s obzirom na situaciju u kojoj se jat nalazio niz godina; Zao mi je sto dolazi do preimenovanja avio prevoznika ali se nadamo da ce ova saradnja pomoci jat-u da se dalje razvija kao solidan avio prevoznik i prevazidje najvece probleme koje je imao u proslisti vezane za flotu, losu organizaciju, visak zaposlenih.

Odgovori
Vl

A ko ce leteti Boeinge? Zar smo njih zaboravili? Nece svi piloti otici na Airbusa.

Odgovori
je

Poćinje da mi smrducka cela ova priča sa Etihad-om…uostalom videćemo za godinu dana kako će se sve to odvijati…ne znam…kao da se onaj bitan detalj krije…Etihad, JatAw, AirSerbia, AeroMak, Airbus, Boeing, ATR, Bombardier, Bosna, Makedonija, Bliski istok, Afrika, 50 pilota, 20 pilota, 100 stw/std-a, JatTehnika, JatCatering, Su-Port, Aviogenex, domaći low-cost…auh, brate mili…treba pohvatati sva ova nabacivanja informacija

Odgovori
go

Podržavam deal ali mi isto tako nije jasna matematika 51% = 170mil duga+100 mil kesha znači 51%= 270 mil. Sa druge strane 49%= 100 mil. A da budem iskren, jedva čekam da vidim sporazum o strateškom partnerstvu gde su već definisane destinacije, broj posada i sl.

Odgovori
Lj

Hvala JAT-u na predivnih 40 godina koje sam proveo radeći u njemu.Slava mu.

Odgovori
Ro

Mir JAT-u zajedno sa AERO PUT-em pod kupolama muzeja na aerodromu NT-BEG.
Slava Srbiji, pomoc putnika , zaposljenih i svih ljudi dobre volje od Sidneja do Cikaga, i od Moskve do Londona pa do grada Beograda… Srbija se zeleti, Er Srbijom leteti u Srbiju sletati i sve ljude voleti!.
Etihad i partnere iskreno postovati na letovima uzivati, oni ce nam dobre volje uzvratiti najbolje.
Vas Rodney izmedju Sidneja i Kraljeva da nam bude ista zelja. Dobro dosla, srecan let AIR SERBIA!
Rod.

Av

Air Serbia, pa bolje da su vratili Aeroput, daleko je originalnije, nego taj grozan naziv, ko da je CIA krstila novo ime.

Vl

Kad je mogla Air America, moci ce i Air Serbia. Cekam film. Nadam se da ce Downy JR, da nauci srpski do tada.

Odgovori
pa

Pricalo se da ce nesto starih aviona biti prebaceno u Aviogenex,kakav sad bliski istok??/

Odgovori
Pi

Standard za saobraćajnu avijaciju je minimum pet posada po avionu ! Zakon o radnom vremenu , angazovanje kapetana , instruktora na simulatorima , skolovanjima , godisnji odmori i ostalo , neminovno zahtevaju taj minimum! Sto se tice planova za Air Srbiju , ostavimo to stručnim ljudima iz Etihada , koji su svoje znanje i uspešnost dokazali. , dajmo im podrsku na ovom ni malo lakom poslu , koji ce se , siguran sam , na kraju isplatiti ! Polako se vraćamo na mesto sa koga su nas politicke okolnosti skinule u poslednjih 20 godina !

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Realni na: Balkanska Bezbednosna Mreža: U Portugalu otvoren Međunarodni helikopterski centar za obuku čiji je jedan od osnivača i Srbija

Kamo sreće da se osnuju Evropske bezbedonosne snage umesto Natoa.Tu bi nam bilo mesto,samo nek saradjujemo ipak smo mi Evropa,ali teško da se Evropa ratosilja Amerikanaca.

29. Nov 2023.Pogledaj

Aps na: [RAT U UKRAJINI] Dalje jačanje ukrajinske PVO, Rusi iznad Ukrajine masovnije koriste kasetne avio-bombe, vatreno krštenje MiG-a 35

@Slawa Ruska armija je danas najobucenija najspremnija i jedina koja bilo kad i bilo gde moze da se suprostavi bilo kome! Odmah posle njih moze biti tj ono sto je od nje ostalo ukrajinska armija..... Diletantski komentari tipa da Rusi gube su bas kako sam napisao diletantski!

29. Nov 2023.Pogledaj

Miloš1977 na: [RAT U UKRAJINI] Dalje jačanje ukrajinske PVO, Rusi iznad Ukrajine masovnije koriste kasetne avio-bombe, vatreno krštenje MiG-a 35

@gant Here is better GAO report on availability of F-35 up to 2022 https://www.gao.gov/assets/gao-22-105995.pdf

29. Nov 2023.Pogledaj

Miloš1977 na: [RAT U UKRAJINI] Dalje jačanje ukrajinske PVO, Rusi iznad Ukrajine masovnije koriste kasetne avio-bombe, vatreno krštenje MiG-a 35

@gant How's GAO (United States Government Accountability Office) sound like a reliable source? It is very easy to learn all available info about F-35 program from more reliable sources. Of coarse F-35 is more capable plane in many aspects than F-16 and F-15, but it is loaded with problems that in my opinion make itvery…

29. Nov 2023.Pogledaj

Crni na: Nove informacije vezane za osavremenjavanje jurišnih aviona Orao: Serijska modernizacija, obuka pilota, oprema i naoružanje

@VS S4 Nisam siguran da mu je mirnodopski "track record" nešto preterano sjajan, mada nije ni preterano loš. Ako dobro pamtim, od 2000-te do danas su tri J-22 izgubljena u udesima i nije bilo gubitaka pilota. Ne znam kako stoje stvari u SFRJ, tu ih je verovatno više izgubljeno (lično sam poznavao jednog pilota koji…

29. Nov 2023.Pogledaj