BEG airport status
Wizz Air bazira drugi avion na Aerodromu „Nikola Tesla“

Wizz Air bazira drugi avion na Aerodromu „Nikola Tesla“

BEOGRAD – Mađarska niskotarifna avio-kompanija Wizz Air najavila je na jučerašnjoj konferenciji za štampu baziranje drugog aviona na Aerodromu „Nikola Tesla“. Direktor aerodroma Radosavljević najavio ukidanje prvog stepena KD kontrole i početak radova na temeljima za nove avio-mostove.

 

Konferencija za novinare
Konferencija za novinare

Đerđ Abran, komercijalni direktor Wizz Aira, najavio je na jučerašnjoj konferenciji za novinare da će drugi A320 stići u 22 časa i da će sa redovnim operacijama početi danas ujutru. Kako je naglasio, letelica neće biti novoisporučena već će se, kako je to i sada slučaj, prema operativnim potrebama kompanije i redovnim ciklusima održavanja registracije drugog Erbasa u Beogradu rotirati.
 

Cifre

 
Abran je tom prilikom istakao da će druga letelica na BEG-u doprineti boljoj utilizaciji 13 linija na kojima Wizz leti iz Beograda, gde je prisutan već četiri godine. On je dolazak još jednog aviona protumačio kao investiciju u srpsku privredu u iznosu od 160 miliona dolara  (kataloška vrednost Erbasa A320) i najavio da njegova kompanija ove godine planira da iz i ka Beogradu preveze oko 480.000 putnika.
 

Broj prevezenih putnika na godišnjem nivou u hiljadama
Broj prevezenih putnika na godišnjem nivou u hiljadama

Zvaničnik Wizza napomenuo je i da su trenutno prisutni u 33 zemlje kroz 270 linija, da ove godine povećavaju flotu na 45 aviona dok će planirani broj prevezenih putnika iznositi 13.5 miliona. Sve to sa 1.700 zaposlenih.

Abran je sa ponosom istakao da preko 65% kabinskog osoblja Wizz Aira ima više obrazovanje i na pitanje Tango Sixa u vezi domaćih posada odgovorio je da je preko 90% kabinskog osoblja u Beogradu domaćeg porekla. Zbog još jednog aviona, očekuje se dupliranje posada pa je i sva prilika da će se taj procenat povećati.
 

Odnos zaposlenih i aviona (kako bi to trebalo da bude)
Odnos zaposlenih i aviona (kako bi to trebalo da bude)

 
Najmlađa flota
Najmlađa flota

Aerodrom

 
Direktor Aerodroma „Nikola Tesla“ Predrag Radosavljević najavio je na konferenciji da će se uskoro ukinuti prvi stepen kontra diverzione kontrole u aerodromskoj zgradi što će praktično značiti da će putnici jedino skeniranje imati prilikom ulaska u čekaonice ispred gejtova.

Radosavljević se osvrnuo i na rezultate aerodroma rekavši da će sve kompanije koje saobraćaju sa AB-a tržištu ovog Juna ponuditi oko 35.000 sedišta što je veća cifra nego prošle godine. Dodao je i da će ta činjenica uticati pozitivno na finansijske rezultate aerodroma.

Pored završetka rekonstrukcije Alfa taksiveja, Radosavljević je istakao da su radovi na izgradnji nove platforme u punom jeku, da se taj projekat završava sredinom leta i da je njegova vrednost 300 miliona dolara. On je najavio da će 3. juna početi radovi na postavljanju temelja za nove avio-mostove koji stižu iz Kine krajem godine. Njihova vrednost iznosi 2.2 miliona dolara.
 

Posluženje u skladu sa temom
Posluženje u skladu sa temom

 
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

St

Pored ovakvog cemernog Jat-a, uopste nije tesko siriti posao i izgledati mocno. To moze cak i Montenegro. Cudi me da drugi avion nije stigao mnogo ranije. Bas me zanima kako ce se nositi sa razradjenom masinerijom poput Etihada, naravno, ako se isti, nekim cudom, zaista i zapate na ovim prostorima…

Odgovori
st

Prvo se mora videti da li zaposleni ove niskobudzetne kompanije imaju radne dozvole i sve ostale potrebne papire a takodje i zapitati se da li bi bilo koja kompanija iz Srbije mogla da tako lako posluje iz Madjarske!!!!!!!

Ac

Zar nije logicnije da sklone KD kontrolu ispred izlaza (sto nigde nisam video osim u Beogradu) a da OSTAVE onu pred pasoskom kontrolom a ne obratno??

Odgovori
Go

Apsolutno!

Ovo što najavljuju je totalno nelogično… Medjutim dok NE ODVOJE dolazne i odlazne putnike, verovatno ćemo imati samo ovo.

Ju

Zasto Wizz Air ne stacionira jedan avion u Nis, a ne da nam zarija noz u ledja i da u sred grada pise na plakatima BLIZE JE IZ SOFIJE !
Alo Nis ima AERODROM !
HOCEMO WIZZ U NIS !

Odgovori
Zo

Videcemo sta ce ETIHAD da kaze kad procita novosti o sirenju Wizz Aira na ovim prostorima. Da li drzava radi nesto iza ledja svojim potencijalnim partnerima? Sta ce reci Vucic ako sazna za ovo? Voleo bih da cujem vase misljenje Petre?

Odgovori
Vl

Poshtovani chitaoci TangaSix, pre nego shto pishete o WIzzair-u, Etihadu, JAT-u, potrudite se da se upoznate sa pravilima igre u civilnom vazdushnom saobracaju. Nema shta Etihad da misli o Wizz-u ili obrnuto. Prava i uspeshna kompanija razmishlja jedino os ebi, svojim planovima is lichno. Da je takvo razmishljanje zastupljeno u JAT-u, ne bi imali chemer i jad, vec uspeshnu kompaniju. A za poruku WIzz u Nish, upoznajte se sa Open Sky ugovorom i obavezama i pravima iz istog, a Srbija je potpisnica tog ugovora.

Odgovori
Zo

Postovani Vlado, kada ne bude Nemacka mislila o Lufthansi tada ni Srbija ne bi trebalo da stoji iza svog nacionalnog prevoznika. Neka proba Wizz Air da leti iz Frankfurta pa da vidimo koje ce uslove i cene haandlinga i landinga dobiti. Sto se Open Sky ugovora tice vazi potpuno isto. Kada ga Nemacka kao najjaca i najbogatija zemlja Evrope bude pocela primenjivati tada ga trebamo i mi poceti primenjivati. Molim vas da se malo raspitate pre nego sto ucite druge sta bi trebalo da rade. JAT moze da bude uspesna kompanija samo u slucaju da se depolitizuje rukovodstvo i da drzava posle 20 godina napokon iskreno pomogne kompaniji da stane na noge. To se nikad nece dogoditi ukoliko budemo bili veci evropljani od samih evropljana i ukoliko budemo sami sebi zabijali klipove u tockove i to sve zbog finansijskih interesa pojedinaca. Javna je tajna da je neko uzeo debeo novac za ovo sto Wizz Air radi u Srbiji (a zna se i ko). Zato nas, koji hleb zaradjujemo u vazdusnom saobracaju za najmanje 10 puta manje novca nego oni koji u Evropi rade isti posao, postedite molim Vas prica o slobodnom trzistu Evropske unije i Otvorenom nebu.

Vl

Izvinite Vi, ali to shto pishete nema blage veze sa zivotom. Po Open Sky ugovoru, ( Drzava Srbija je potpisala Ugovor , a skupshtina Srbije ratifikovala isti) Drzava ne moze zabraniti ili uskratiti pravo vazdushom prevoizocu iz zemlje potpisnice Open Sky ugovora, da leti iz bilo kog mesta u bilo koje mesto, koje prevozioc izabere. Ukoliko ispuni strogo navedene uslove iz tog Ugovora, prevozioc obaveshtava Civilne Vaduhoplovne Vlasti o nameri i ukoliko nema zakonskih prepreka na osnovu Open Sky ugovora, prevozioc pochinje da obavlja vazdushi prevoz. Meni je Civilni Vazdushni Prevoz profesija kojom se bavim skoro 30 godina. To shto Vi zastupate je cista utopija u danshnje vreme.

Zo

Ovde se radi o tome da par korumpiranih pojedinaca i EU poltrona svojim kriminalnim odlukama mogu da sabotiraju veliki posao koji je poslednja sansa da se spasi ovakav cemerni JAT kako ga vi nazivate. Drzava je napokon odlucila da iskreno pomogne i potpuno je neverovatno da se neko iz te iste vlade trudi da tu pricu sabotira. Neka Wizz Air plati handling i landig koliko i druge strane kompanije u Srbiji pa da vidimo koliko ce da opstane na trzistu. Javna je tajna da bilo koji ambasador neke EU drzave jednim pozivom ministarstvu infrastrukture i saobracaja zavrsava dobijanje dozvole za letenje aviokompaniji iz njegove zemlje u rekordnom roku. Toliko od mene…

Vl

Ako znate da Wizz ne placa handling and landing po vazecem ugovoru izmedju Wizz-a i AB Nikola Tesla, dajte dokaze. Ja cu prvi podneti prijavu nadleznima i traziti da se kazne i Wizz i AB. Ako nemate dokaze, ovo shto pishete je kleveta i kaznjava se po pozitivnom Zakonu Republike Srbije. I pre nego shto upitate, da Vam odgovorim, ne radim u Wizz-u, niti imam bilo kakav interes u toj kompaniji.

Vl

Da razbijemo famu.

JAT po Open SKy Ugovoru, moze da leti, recimo iz Frankfurta do Pariza. Potrebno je da dostave potrebnu dokumentaciju Nemcima i Francuzima, da dokazu da imaju avion za obavljanje leta, da su bezbedni i da imaju pozitivan saldo na rachunu. Nece im niko zabraniti letenje. Ukoliko bi se zabrana neosnovano desila penali bi bili nezamislivo veliki i za Francusku i za Nemachku. Gde je problem? JAT nije likvidan. Ima ogromne dugove, neplacena potrazivanja i nema avion ni za postojece linije. Zar mislite da u svetu samo chekaju da zajebu Srbe? Budalashtina. Da su sposobniji u JAT-u, mogli su vec odavno da budu ono shto je danas Wizz. Zashto nisu uspeshni, dobro znamo.

Odgovori
Vl

Ko razume engleski evo uslova za uspostavljanje vazdushnog saobarcaja na osnovu Open Sky ugovora. Vazi za sve zemlje potpisnice istog, bilo kao grupni potpis (EU) ili kao pojedina drzava (Srbija).

Article 3: Authorization

Each Party, on receipt of applications from an airline of the other Party, in the form and manner prescribed for operating authorizations and technical permissions, shall grant appropriate authorizations and permissions with minimum procedural delay, provided:

a. substantial ownership and effective control of that airline are vested in the other Party, nationals of that Party, or both;

b. the airline is qualified to meet the conditions prescribed under the laws and regulations normally applied to the operation of international air transportation by the Party considering the application or applications; and

c. the other Party is maintaining and administering the provisions set forth in Article 6 (Safety) and Article 7 (Aviation Security).

Veoma jednostavan postupak, ali veoma strogi uslovi koji se moraju ispuniti. Nema na majke mi, nema na osnovu partijske pripadnosti, nema na osnovu emocija. Na svu srecu, inache bi slika svetskog civilnog vazduhoplovstva lichila na sliku koju gledamo u Srbiji.

Odgovori
Zo

Niko nije osporio da se placanje izmedju Wizza i ABa vrsi po ugovoru, nego su osporene cene iz tog ugovora koje su skoro iste kao i za JAT koji leti daleko vise i ima ucesce u ukupnom saobracaju od oko 40%. Niko nije osporio postojanje Open Sky ugovora i clanova koje vi citirate nego je problem sto pojedine clanice EU taj sporazum nisu ratifikovale u parlamentu, a medju njima i Nemacka, pa zbog toga dozvolu da letite iz Frankfurta do Pariza necete dobiti po Open Sky ugovoru. Niko nije rekao da se nece dobiti dozvola kad je zatrazite po Open Sky ugovoru nego je u ovom slucaju problem sto se ta dozvola dobije za 15ak dana zbog politickih pritisaka, dok se u drugim zemljama ceka i po godinu dana i vise na dobijanje iste. Jedino sa cime se slazem je da su u JATu i dalje nesposobni oni koji vode kompaniju.

Vl

Gde ste nashli podtak da Nemachka nije ratifiokovala sporazum? Po zadnjim podacima jedino Litvanija i Irska nisu ratifikovale sporazum. Zato je Premijer Dachic i trazio, zvanichno, prilikom zadnje posete Litvaniji da se ugovor ratifikuje. Ustvari, ne trazio, vec zahtevao, za shta ima pravo, kao Premijer zemlje potpisnice.

Odgovorno tvrdim da se nigde saglasnost, ne dozvola za letenje po Open Sky uslovima ne cheka godinu dana. Opet kleveta sa vashe strane.

A shto se ugorvora WIzz i AB tiche, kakva je tu dilema, kada su iste cene za JAT i za Wizz? Nema veze ko koliko leti, vec kolika se cena placa. Da li cete vi dobiti hleb jeftinije u radnji, ako kupite deset hlebova, a ja jedan hleb?

Opet ste na jako skliskoj poledici morala, istine i chasti.

Odgovori
Zo

Ne vredi dalja komunikacija kad se ne razumete u ono sto pisete i jos vredjate pricajuci o moralu i casti za nekoga koga i ne poznajete. Naucite nesto o vazdusnom saobracaju kako treba pa onda solite pamet drugima. A ta prica da je premijer ZAHTEVAO je vise nego smesna. Isao je tamo da moli a ne zahteva. Bas ste me nasmejali. Da li cete isto platiti kada kupujete 100 artikala ili 10000 artikala? Pa vi uopste ne poznajete osnove logike ekonomskog poslovanja. Poredite babe i zabe. Citaju ljudi sta pisete i verovatno se smeju. Sto u madjarskoj bilo koja kompanija iz neke od EU zemalja ne napravi svoju bazu kao Wizz u Srbiji. Gde je 300 zaposlenih koje nam je obecao Izvrsni direktor Wizza kad je dobijao dozvolu? Nisu zaposlili ni 30 sa sve kabinskim osobljem. Prekidam svaku dalju komunikaciju sa nestrucnim ljudima kojima je jedini argument vredjanje. Ako zaista radite 30 godina u vazdusnom saobracaju a ne poznajete materiju vama nema pomoci. Kupujte hleb u prodavnici i pustite mlade ljude da razmisljaju i kreiraju svoju buducnost. Srdacan pozdrav

Vl

Hvala na razumevanju, shto ne zelite dalje da se upushtate na sklizak teren. Pomogli ste mi puno, josh jednom, da se uverim da u Srbiji ne vide dalje od svog nosa.

Na vashe jedino kulturno pitanje cu Vam odogovoriti jer mi je to neophodno zbog mog vaspitanja.

U Madjarskoj, postoji aviokompanija koja je otvorila bazu na isti nachin kao Wizz u Beogradu. Ostavicu Vama da potrazite cinjenice, pa da sledeci put ne morate da pitate, neshto shto vec znate.

Srdacan pozdrav i Vama.

Odgovori
Up

Dragi Zoki,

Ovo sto pisete nema veze sa istinom i stanjem stvari na terenu.
1. Wizz Air u Srbiji ima dosta preko 30 zaposlenih.
2. Kao sto je Vlada naveo, u Madjarskoj, tj Budimpesti, bazu je otvorila jedna jako velika firma (reci cu najveca, jer ce to pomoci da nadjete koja).
3. Cene "hendlinga" ugovorene izmedju AB i Wizz Air-a su cene na koje su pristale obe strane inace od posla ne bi nista bilo. Mogu Vam reci da je AB i te kako zadovoljan sto od Wizz Air-a ima ove godine procenjenih preko 450 000 putnika. Prosle godine je to bilo preko 350 000, takodje cinjenica.
4. Cinjenica- Wizz Air je likvidan i solventan, pa tako i prema svojim poveriocima u Srbiji. Placa cene "hendlinga", goriva i keteringa na AB, koje sve naravno odlaze nasim kompanijama (NIS i Jat Ketering).
Redovno i po ugovorenim cenama.
5. Wizz Air leti za Frankfurt, ne za glavni aerodrom, nego za Frankfurt Hahn.

Ako Vas jos nesto zanima pitajte, nemojte tako ostrasceno da pisete, a bez cinjenica.

Hvala

Odgovori
Vl

Upuceni, ne vredi prichati sa chovekom koji ne vidi dalje od svog nosa. Izrekao je gomilu neistina (lazhi), klevece gde stigne, a na svaki odogovor koji je potkrepljen cinjenicama, on se ponasha kao uvredjena snasha. Shta vredi krechiti, kada se soba ulipa za chas?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Tomass Sasvim je svejedno da li ce godinu, dve, tri ili koliko vec, saveznicki avioni cuvali VaP HR. @Djuka Ne bih koristio termin "patuljaste", HR je znacajna zemlja geopoliticki, ali svakako ne vidim +12 aviona kao neki mega diprinos NATO, u koliko znamo da je takticka avijacija upravo najjaci adut tog saveza. Sa druge strane…

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Realno ako jedna Bavarska nema sopstvenu lovacku avijaciju ili sta znam, Bec koji ima duplo veci BDP od Hrvatske, ni ja u kontekstu NATO ne razumem potrebu razlicitih patuljastih EU drzavica da istu skupo placaju i trose desetine miliona evra godisnje na minimalno letenje.

02. Dec 2024.Pogledaj

Tomass na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Islo se na polovne jel novi jos ne bi doslii. Znami koliko je roj isporuke za noce Rafale i nove F 16.Bugarska i Slovacka jos nisu dobili svoje nove F 16. A narucili su ih prije nego hr Rafale. Ne brini za Hrz

02. Dec 2024.Pogledaj