BEG airport status
Alitalia: na korak od sigurnog spasa

Alitalia: na korak od sigurnog spasa

BEOGRAD – Etihad Airways i Alitalia, nakon dugih i iscrpnih višemesečnih pregovora, sve su bliži zaključenju strateškog partnerstva o kojem se u proteklom periodu dosta pričalo i nagađalo. Kompanija iz Emirata danas je zvanično potvrdila da će dostaviti pismo sa detaljima o uslovima i kriterijumima za predloženo ulaganje kapitala.

 
Alitalia-Etihad-trattativa-quasi-conclusa-tra-le-proteste-di-Lufthansa
 
 
Poslednji uslovi Etihad Airways-a još zvanično nisu saopšteni, ali oni najvažniji će se sigurno ticati finansijskog aspekta moguće saradnje i otpisa dugova. Takođe, izvori bliski italijanskoj kompaniji tvrde da će se neminovno na „listi želja“ naći i problem viška zaposlenih i slotova na aerodromu Linate u Milanu.

Etihad je tokom ovih pregovora jasno izneo zahtev za otpisom 565 miliona evra finansijskih dugova Alitalije. Banke su za sada izrazile spremnost da otpišu 180 miliona, odnosno jednu trećinu duga. Preostale dve trećine, odnosno 385 miliona, prema njihovim tvrdnjama treba da budu pretvorene u kapital. Nakon prispeća već najavljenog pisma, biće jasno da li će Etihad prihvatiti ponudu ili će italijanske banke morati dodatno da se žrtvuju. Jedna od najbolnijih tačaka saradnje biće i rešavanje pitanja viška zaposlenih, kojih prema Etihadovom planu ima oko 2600 od ukupno 13500.

Prvim zvaničnim saopštenjem za javnost, kada je reč o pregovorima sa Alitalijom, kompanija iz Emirata se oglasila danas. To, navodi se u izjavama italijanskih zvaničnika, ukazuje na jasnu i nedvosmislenu želju Etihada da investira u Alitaliju. U ovoj fazi, eventualna neslaganja i neprihvatanja mogućih rešenja između banaka i akcionara Alitalije mogla mi da ugroze pregovore koji ulaze u završnu fazu.

Predsednik i generalni direktor Etihad Ervejza, Džejms Hogan, ovom prilikom je izjavio: „Drago nam je što možemo da nastavimo sa ovim procesom i radujemo se uspešnom zaključenju predložene transakcije sa kompanijom Alitalia. Investicija u kupovinu udela u Alitaliji će biti od koristi ne samo za obe aviokompanije već će, što je još važnije, ponuditi veći izbor i dodatne mogućnosti za putovanja kako poslovnim putnicima, tako i turistima koji putuju ka Italiji i iz Italije.“
 
foto4
 
Očekuje se da bi za realizaciju saradnje i pripremu nacrta ugovora bilo potrebno još mesec dana. Italijanska vlada takođe ističe važnost ove strateške saradnje i sa velikim optimizmom gleda na njenu realizaciju.

Sada su na potezu akcionari Alitalije, uključujući banke i samu vladu. Naredni korak biće detaljna i precizna analiza pisma koje se očekuje iz Abu Dabija. U njihovom saopštenju ističe se „ da će nakon usvajanja, sa potvrđivanjem uslova od strane upravnog odbora Alitalije i njenih akcionara, kompanije pristupiti prirpemi konačne dokumentacije kako bi se uspešno kompletirala čitava operacija, u skladu sa regulativom Evropske unije i drugim zakonskim propisima“.

Prema rečima Gabriela Del Torkia (Gabriele Del Torchio), generalnog direktora Alitalije „ovo je sjajan ishod za Alitaliju. Ova investicija će obezbediti finansijsku stabilnost i potvrditi ključnu stratešku ulogu Alitalije kao infrastrukturnog faktora u industriji putovanja i turizma u Italiji na duži rok.“

Podsećanja radi, Etihad je spreman da investira i do 550 miliona evra, pod uslovom da banke otpišu deo dugova. Investicija bi podrazumevala ulaganje novca ne u postojeću Alitaliju (Alitalia CAI – Compagnia Aerea Italiana) već u novu kompaniju, u kojoj će Etihad imati između 45% i 49% udela. Takođe, jedan deo investicija obuhvatiće i udeo u Alitalia Loyality, kompaniji koja je izdvojena početkom 2013. godine sa ciljem pružanja premium usluga najvernijim putnicima, u čijem sklopu je i frequent flyer program Mille Miglia. Tačan iznos mogućeg udela još uvek nije poznat.

Treba imati na umu da će konačnu realizaciju saradnje dodatno usporavati nadzor i kontrola Evropske komisije. Norme EU nalažu da kompanija iz zemlje članice mora biti formalno i efektivno kontrolisana od strane evropskih subjekata. Ne sme se zanemariti i pritisak velikih evropskih i svetskih prevoznika, poput nemačke Lufhanse i američke Delte, koje će nastojati da dodatno ospore svaki napredak u pregovorima između Alitalije i Etihada.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Gi

    Covece mi sada mozemo da im posaljemo nase eksperte da ih nauce kako se radi! Na primer efikasno i brzo skoluju piloti, dovode eksperti iz evrope i sveta da budu rukovodioci kljucnih sektora, podize efikasnost poslovanja uvodjenjem najnovijih tehnologija za planiranje resursa! Mi imamo vec zapazene uspehe sa restruktiranjem propalih drzavnih firmi.

    Odgovori
    Su

    Odlican tekst!

    Odgovori
    Vl

    Mogu oni pokusati da ospore, ali osporiti nece. Magicna granica od 50,1% nije preskocena. Upravljace kompanijom Italijani, postavljeni od strane Etihada. Vec vidjen scenario. Ako ovo prodje sa Aliitalijom, Etihad je na dobrom putu da postavi kamen temeljac novim pravilima u civilnom vazduhoplovstvu sirom kugle zemaljske.
    Vreme ce pokazati da li to ide na dobro ili ne.

    Odgovori
    Da

    To su napravili sa AirSERBIA-om…pa sam nedavno citao o gubicima,i to malo vecim…

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Perko na: Besposadni kargo helikopteri kao smisleniji koncepti od eVTOL-ova: Proizvođač iz Kine novi igrač na tržištu

    Bravo. Odavno pričam i da su PR DC i drugi morali da razvijaju komercijalne kargo dronove. Treba i vojsci i civilima a tržište mastodontsko. Gde je roba tu su čiste pare.

    06. Nov 2025.Pogledaj

    Perki na: Rumuniji zbog rata u Ukrajini kasni modernizacija aviona IAR-99, izraelski Elbit za sada obustavio podršku projektu

    @Stojko Vade iz depoa i drugi... Ameri vadili B-52, "voze" ih unuci prvih pilota... I jos ga ne povlace. Ali sve predlozene modernizacije G4 su sve bile razumne i G4M i G4MD pa i neka kasnije predlozena laka modernizacija. Greota za taj avion. Posebno sto su i sve modernizacije bile dovedene skoro do kraja. G4M…

    05. Nov 2025.Pogledaj

    Stojko na: Rumuniji zbog rata u Ukrajini kasni modernizacija aviona IAR-99, izraelski Elbit za sada obustavio podršku projektu

    Pala je na pamet modernizacija Orla, to mu dodje na isto. Ali nikome sem Srba nije pala na pamet modernizacija Orla iz muzejskog depoa.

    05. Nov 2025.Pogledaj

    Miloš77 na: Rumuniji zbog rata u Ukrajini kasni modernizacija aviona IAR-99, izraelski Elbit za sada obustavio podršku projektu

    Hocu da kazem da U.S (Tramp) nece nista platiti. Platice Evropljani jer je naoruzavanje Ukrajnae razlog za „force majeure clause“

    05. Nov 2025.Pogledaj