BEG airport status
Alitalia: na korak od sigurnog spasa

Alitalia: na korak od sigurnog spasa

BEOGRAD – Etihad Airways i Alitalia, nakon dugih i iscrpnih višemesečnih pregovora, sve su bliži zaključenju strateškog partnerstva o kojem se u proteklom periodu dosta pričalo i nagađalo. Kompanija iz Emirata danas je zvanično potvrdila da će dostaviti pismo sa detaljima o uslovima i kriterijumima za predloženo ulaganje kapitala.

 
Alitalia-Etihad-trattativa-quasi-conclusa-tra-le-proteste-di-Lufthansa
 
 
Poslednji uslovi Etihad Airways-a još zvanično nisu saopšteni, ali oni najvažniji će se sigurno ticati finansijskog aspekta moguće saradnje i otpisa dugova. Takođe, izvori bliski italijanskoj kompaniji tvrde da će se neminovno na „listi želja“ naći i problem viška zaposlenih i slotova na aerodromu Linate u Milanu.

Etihad je tokom ovih pregovora jasno izneo zahtev za otpisom 565 miliona evra finansijskih dugova Alitalije. Banke su za sada izrazile spremnost da otpišu 180 miliona, odnosno jednu trećinu duga. Preostale dve trećine, odnosno 385 miliona, prema njihovim tvrdnjama treba da budu pretvorene u kapital. Nakon prispeća već najavljenog pisma, biće jasno da li će Etihad prihvatiti ponudu ili će italijanske banke morati dodatno da se žrtvuju. Jedna od najbolnijih tačaka saradnje biće i rešavanje pitanja viška zaposlenih, kojih prema Etihadovom planu ima oko 2600 od ukupno 13500.

Prvim zvaničnim saopštenjem za javnost, kada je reč o pregovorima sa Alitalijom, kompanija iz Emirata se oglasila danas. To, navodi se u izjavama italijanskih zvaničnika, ukazuje na jasnu i nedvosmislenu želju Etihada da investira u Alitaliju. U ovoj fazi, eventualna neslaganja i neprihvatanja mogućih rešenja između banaka i akcionara Alitalije mogla mi da ugroze pregovore koji ulaze u završnu fazu.

Predsednik i generalni direktor Etihad Ervejza, Džejms Hogan, ovom prilikom je izjavio: „Drago nam je što možemo da nastavimo sa ovim procesom i radujemo se uspešnom zaključenju predložene transakcije sa kompanijom Alitalia. Investicija u kupovinu udela u Alitaliji će biti od koristi ne samo za obe aviokompanije već će, što je još važnije, ponuditi veći izbor i dodatne mogućnosti za putovanja kako poslovnim putnicima, tako i turistima koji putuju ka Italiji i iz Italije.“
 
foto4
 
Očekuje se da bi za realizaciju saradnje i pripremu nacrta ugovora bilo potrebno još mesec dana. Italijanska vlada takođe ističe važnost ove strateške saradnje i sa velikim optimizmom gleda na njenu realizaciju.

Sada su na potezu akcionari Alitalije, uključujući banke i samu vladu. Naredni korak biće detaljna i precizna analiza pisma koje se očekuje iz Abu Dabija. U njihovom saopštenju ističe se „ da će nakon usvajanja, sa potvrđivanjem uslova od strane upravnog odbora Alitalije i njenih akcionara, kompanije pristupiti prirpemi konačne dokumentacije kako bi se uspešno kompletirala čitava operacija, u skladu sa regulativom Evropske unije i drugim zakonskim propisima“.

Prema rečima Gabriela Del Torkia (Gabriele Del Torchio), generalnog direktora Alitalije „ovo je sjajan ishod za Alitaliju. Ova investicija će obezbediti finansijsku stabilnost i potvrditi ključnu stratešku ulogu Alitalije kao infrastrukturnog faktora u industriji putovanja i turizma u Italiji na duži rok.“

Podsećanja radi, Etihad je spreman da investira i do 550 miliona evra, pod uslovom da banke otpišu deo dugova. Investicija bi podrazumevala ulaganje novca ne u postojeću Alitaliju (Alitalia CAI – Compagnia Aerea Italiana) već u novu kompaniju, u kojoj će Etihad imati između 45% i 49% udela. Takođe, jedan deo investicija obuhvatiće i udeo u Alitalia Loyality, kompaniji koja je izdvojena početkom 2013. godine sa ciljem pružanja premium usluga najvernijim putnicima, u čijem sklopu je i frequent flyer program Mille Miglia. Tačan iznos mogućeg udela još uvek nije poznat.

Treba imati na umu da će konačnu realizaciju saradnje dodatno usporavati nadzor i kontrola Evropske komisije. Norme EU nalažu da kompanija iz zemlje članice mora biti formalno i efektivno kontrolisana od strane evropskih subjekata. Ne sme se zanemariti i pritisak velikih evropskih i svetskih prevoznika, poput nemačke Lufhanse i američke Delte, koje će nastojati da dodatno ospore svaki napredak u pregovorima između Alitalije i Etihada.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Gi

    Covece mi sada mozemo da im posaljemo nase eksperte da ih nauce kako se radi! Na primer efikasno i brzo skoluju piloti, dovode eksperti iz evrope i sveta da budu rukovodioci kljucnih sektora, podize efikasnost poslovanja uvodjenjem najnovijih tehnologija za planiranje resursa! Mi imamo vec zapazene uspehe sa restruktiranjem propalih drzavnih firmi.

    Odgovori
    Su

    Odlican tekst!

    Odgovori
    Vl

    Mogu oni pokusati da ospore, ali osporiti nece. Magicna granica od 50,1% nije preskocena. Upravljace kompanijom Italijani, postavljeni od strane Etihada. Vec vidjen scenario. Ako ovo prodje sa Aliitalijom, Etihad je na dobrom putu da postavi kamen temeljac novim pravilima u civilnom vazduhoplovstvu sirom kugle zemaljske.
    Vreme ce pokazati da li to ide na dobro ili ne.

    Odgovori
    Da

    To su napravili sa AirSERBIA-om…pa sam nedavno citao o gubicima,i to malo vecim…

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Mečka na: Renoviranje manevarskih površina i održavanje piste na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u toku

    Šta danas 2024-te godine možeš da sakriješ od satelita, dronova, kamera? I naravno sva transparentnost raznih dogovora o naoružanju, međunarodnih posmatrača itd.

    11. Apr 2024.Pogledaj

    Sunny Boy na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

    Sedamdesetih je YU kupila (civilne) avione, placala ih je sunkama. Bas me zanima da li cemo sad na isti nacin platiti avione. Doduse, sunki za izvoz vise nemao, ali moze i municija. Pogotovo sto se prica o nekoj dokapitalizaciji vojne industrije. Ili je mozda ta dokapitalizacija u stvari u vezi pomenutog pogona za naoruzavanja helikoptera,…

    11. Apr 2024.Pogledaj

    Mislav na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

    NikolaD Treba, u Rafaleu je nemalo americkih komponenti.

    11. Apr 2024.Pogledaj

    Galeb G4 na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

    @Bulatovic Nebojsa Izuzetan avion Rafal, ali nije za male zemlje skromnih vojnih budžeta. Preskupo održavanje, preskup nalet, preskupo naoružanje. Za te novce se realno može modernizovati celokupna Kopnena vojska i PVO, a od toga bi dobar deo novca ostao u zemlji. Za naše potrebe M 346, FA 50, HF 17 ili evntualno J 10 C…

    11. Apr 2024.Pogledaj