BEG airport status
Ukrajinsko protiv ruskog vazduhoplovstva, ko bi pobedio?

Ukrajinsko protiv ruskog vazduhoplovstva, ko bi pobedio?

BEOGRAD – Pažnju svetske javnosti već nekoliko meseci privlači kriza u Ukrajini koja je pre dve nedelje kulminirala smenom vlasti u Kijevu a zatim i ulaskom ruskih trupa na poluostrvo Krim na kojem živi većinsko rusko stanovništvo. Danas ćemo se osvrnuti na vazduhoplovne snage Ukrajine i Rusije koje bi mogle biti upotrebljene, daćemo presek stanja tehnike, formacijski sastav i pregled vazduhoplovnih baza jedinica čiji bi vazduhoplovi mogli vršiti borbena dejstva.

 

Ukrajinski Su-27 naoruzan raketama R-27 i R-73
Ukrajinski Su-27 naoruzan raketama R-27 i R-73

Nakon, može se reći nasilne, smene predsednika Janukoviča u istočnim i južnim delovima zemlje došlo je do nezadovoljstva i otkazivanja poslušnosti novim vlastima u čijim redovima ima i radikalnih desničara koji su antiruski raspoloženi. Sve ovo nateralo je Rusiju da se odluči za slanje vojne pomoći u vidu ljudstva i tehnike na Krim radi, kako je zvanično saopšteno iz Kremlja, zaštite svojih sunarodnika i sprečavanja izazivanja sukoba većih razmera. Naravno tu je i zaštita ruske baze u Sevastopolju u kojoj se nalazi komanda Crnomorske flote ruske Ratne mornarice a na Krimu se nalazi i vazduhoplovna baza Gvardeskoje sa borbenim avionima koji takođe pripadaju ruskoj RM. Za sada na Krimu nije bilo sukoba, ruske snage su neometano i bez ispaljenog metka zaposele poluostrvo, mnoge ukrajinske vojne jedinice su prihvatile da budu odane vlastima u autonomnoj republici Krim čije je rukovodstvo raspisalo referendum o statusu koji će se održati 30. marta.

Ruske snage su nastupale uglavnom kopnenim ali i vazdušnim putem. Deo tehnike i ljudstva prevezen je teškim transporterima Il-76 a pratnju kopnenim snagama davali su i vojni helikopteri, pre svega Mi-8 i Mi-24 najnovijih verzija. Istočni deo Ukrajine kako sada stvari stoje ide stopama Krima pa nije nemoguće da bi ruske trupe mogle jednom ući i u te delove države. U tom slučaju postoji mogućnost izbijanja većeg sukoba, tj. građanskog rata u samoj Ukrajini gde bi Rusija svojim snagama podržala i branila one koji su protiv novih vlasti u Kijevu.
 

Ukrajina

 
Nakon raspada SSSR Ukrajina je formirala svoje vazduhoplovne snage 17. marta 1992. nasledivši kompletnu tehniku četiri bivše sovjetske vazduhoplovne armije kao i delove još jedne, sa ukupno oko 600 vojnih jedinica, 2800 vazduhoplova i oko 120.000 pripadnika vazduhoplovnih snaga. Formirano je možda jedno od tada najjačih ratnih vazduhoplovstava u Evropi gde je Ukrajina nasledila i strategijske bombardere i to 19 Tu-160 i 27 Tu-95 zatim čitavu gamu sovjetskih borbenih aviona od bombardera Tu-16, Tu-22 i Tu-22M, preko taktičkih bombardera Su-24, jurišnika Su-17 i Su-25, lovaca Su-15, MiG-23, MiG-25 a u sastav RV ušlo je i čak 217 tada najsavremenijih lovačkih aviona MiG-29 te 65 Su-27.
 

Ukrajinski MiG-29MU1 na dezurstvu
Ukrajinski MiG-29MU1 na dezurstvu

Usled nepovoljnih ekonomskih prilika i opšte vojno-političke situacije u svetu, vazduhoplovne snage Ukrajine su od svog osnivanja do danas doživljavale nekoliko transformacija pa je danas RV Ukrajine po formaciji zatim po kvalitetu i kvantitetu tehnike samo bleda senka nekadašnje vazduhoplovne sile. Tako danas na papiru RV Ukrajine raspolaže sa samo oko 160-180 borbenih te oko 30 transportnih aviona a armijska avijacija sa oko 70 naoružanih helikoptera. Borbeni avioni i helikopteri stacionirani su u 12 baza, Zapadnoj operativnoj komandi pripada tri, Južnoj dve a Komandi Centar jedna baza, pored toga tu je taktička grupa ’’Krim’’, baza transportne avijacije, četiri armijske i jedna mornarička vazduhoplovna baza.  Iako je vojna industrija Ukrajine sposobna da izvrši remonte, modernizacije i modifikacije vazduhoplova u inventaru, situacija sa tehnikom ipak nije nimalo dobra. Poslednjih godina remontni zavodi uspevali su da u stroj vrate 15-20 vazduhoplova godišnje ali i danas na vojnim aerodromima ima mnogo neoperativnih vazduhoplova te se smatra da je ispravnost tehnike svega 20-50 posto u zavisnosti od tipa aviona ili helikoptera.  Vrlo su upitni i resursi naoružanja, posebno vođenih raketa vazduh-vazduh i vazduh-zemlja i pored toga što postoje mogućnosti za njihovo održavanje. Nalet je nedovoljan i ispod svakog minimuma i iznosi od 20-40 sati za borbene pilote. Još jedan vrlo bitan detalj treba istaći a to je moral pripadnika ukrajinskih oružanih snaga. Da li je u ovakvoj situaciji ukrajinski vojnik spreman na rat protiv Rusije, u ekonomski iscrpljenoj državi i vojsci gde njeni pripadnici ne primaju redovno plate?

Okosnicu lovačke avijacije čine avioni MiG-29 sa oko 80 aviona raspoređenih u jednoj eskadrili i tri avijacijske brigade uključujući i 204. brigadu taktičke grupe ’’Krim’’ na aerodromu Belbek koju danas drže ruske snage. Na tom aerodromu se nalazi čak 47 aviona MiG-29 verzija 9-13 i 9-51 ali je operativno samo 9 aviona od toga 4 dvoseda. Neke procene govore o ukupno 30-40 aviona koji mogu da lete od kojih su barem 7 modernizovani MiG-29MU1. Drugi tip lovca je borbeno moćniji Su-27 koji bazira na aerodromu Mirgorod u 831. lovačkoj avijacijskoj brigadi gde se nalaze gotovo svi avioni ovog tipa u naoružanju RV Ukrajine. Po poslednjim podacima od 46 aviona koliko ih ima na aerodromu, u letnom stanju moglo bi biti do 20 aviona ali je borbeno spremno samo 7. Za udare po ciljevima na zemlji Ukrajina može da koristi taktičke bombardere Su-24M čija je glavna baza u Starokostiantjivu u sastavu 7. taktičke avijacijske brigade. Tamo se nalazi preko 60 ovih aviona uključujući i oko 12 izviđača Su-24MR ali se smatra da je operativnost mala i da svega oko 20 Su-24M/MR može da leti. Aerodrom Kulbakino je jedina baza jurišne avijacije na kome se nalazi stacionirana 299. jurišna avijacijska brigada sa oko 35 jurišnika Su-25 od kojih je polovina borbeno spremna među kojima ima i delimično modernizovanih Su-25M1/UBM1. Armijska avijacija raspolaže sa oko 40 desantno-jurišnih helikoptera Mi-24 u nekoliko varijanti a tu je takođe i oko 30 naoružanih srednjih transportera Mi-8. U mornaričkoj vazduhoplovnoj bazi Saki nalazi se mornarička avijacijska brigada a od vazduhoplova borbeno su upotrebljivi helikopteri jedne eskadrile, svega nekoliko protivpodmorničkih Ka-27 i Mi-14 te desantno-jurišnih Ka-29.
 

Rusija

 

Stajanka ruskih taktickih bombardera Su-34
Stajanka ruskih taktickih bombardera Su-34

U potencijalnom sukobu sa Ukrajinom vojno-vazduhoplovne snage Rusije (VVS) upotrebile bi borbene efektive pre svega Zapadne i Južne vojne oblasti. Moramo napomenuti da su ove dve oblasti zbog svoje važnosti, svog položaja i opšte situacije dobile prioritet u opremanju novom i modernizovanom vazduhoplovnom tehnikom. VVS Rusije poslednjih 10 godina doživljavaju proces velikih pozitivnih promena usled rasta ekonomske moći države koja je danas sposobna da ulaže u ovaj važan vid oružanih snaga. Velike fabrike vojnih vazduhoplova su obnovljene i osavremenjene, aerodromi se rekonstruišu, vojnici imaju sve bolji standard a mnogi remontni zavodi su oživeli. Planom modernizacije do 2020. godine planirano je da Rusija ima oko 800 savremenih i modernizovanih borbenih aviona i preko 1000 savremnih helikoptera. Uvode se novi tipovi vazduhoplova poput višenamenskih borbenih aviona Su-30M2/SM i Su-35S, taktičkih bombardera Su-34, školsko-borbenih Jak-130 i borbenih helikoptera Mi-28 i Ka-52. Deo postojećih tipova se modernizuje poput jurišnika Su-25 i lovaca Su-27 i MiG-31. Smatra se da VVS danas raspolažu sa oko 2400 aviona od toga oko 1800 borbenih i preko 1000 helikoptera od kojih oko 420 borbenih.

Ovde ćemo se koncentrisati prvenstveno na 4. Komandu VVS dakle Južnu vojnu oblast sa komandom u Rostovu na Donu koja bi najverovatnije bila najviše angažovana. U 9 vazduhoplovnih baza pod svojom komandom nalazi se oko 200 borbenih aviona i oko 100 helikoptera. Naravno nije sva ta tehnika borbeno upotrebljiva ali je su u skorije vreme u te jedinice stizali remontovani i modernizovani kao i novi avioni i helikopteri. Četiri jurišne eskadrile iz baza Buđonovsk i Primorsko-Ahtarsk opremljene su dobro poznatim jurišnicima Su-25 od kojih treba istaći modernizovani Su-25SM. Česte vežbe uticale su na to da piloti imaju solidan nalet a takođe i dobro iskustvo koje je stečeno u sukobima u Čečeniji i Gruziji. Bombardesrka avijacija raspolaže sa dve eskadrile taktičkih bombardera Su-24 iz baza Marinovka i Morozovsk a prošle godine su stigli i prvi višenamenski bombarderi Su-34 koji će u budućnosti postati osnovni taktički bombarder VVS. Lovačka avijacija raspolaže sa dve eskadrile Su-27 u bazi Krimsk a u koju su u skorije vreme stigli modernizovani Su-27SM ali i novi višenamenski borbeni avioni Su-30M2. Njihovu nadopunu mogu činiti i avioni iz dve eskadile sa aerodroma Milerovo popunjene avionima MiG-29. Armijska avijacija (AA) u svoje tri baze (Buđonovsk, Pribilovo i Korenovsk) raspolaže sa desantno-jurišnim helikopterima Mi-24 u nekoliko verzija od kojih se ističu novi znatno modernizovani Mi-24VM. Piloti ovih helikoptera su kao i piloti jurišnih aviona Su-25, stekli iskustva u čečenskim ratovima kao i u Gruziji 2008. godine. Pored Mi-24 tu su i novi borbeni helikopteri Mi-28 i Ka-52 čija je proizvodnja u toku i koji će u budućnosti postati osnovni borbeni helikopteri. Sa savremenemom opremom i naoružanjem ovi helikopteri mogu dejstvovati u svim meteo uslovima danju i noću. Deo srednjih transportnih helikoptera Mi-8 različitih varijanti se može naoružati a u jedinice su u poslednje vreme stizali i novoproizvedeni Mi-8AMTŠ.
 

Ruski Su-30M2 30
Ruski Su-30M2 30

Ruski jurisnici Su-25SM
Ruski jurisnici Su-25SM

Što se tiče Zapadne vojne oblasti u kojoj se nalazi 1. Komanda VVS sa sedištem u Voronježu, u njoj se ne nalazi nijedna jedinica naoružana jurišnicima Su-25 ali zato ima više eskadrila taktičkih bombardera Su-24 i Su-34, lovaca Su-27 a tu su i tri eskadrile lovaca-presretača MiG-31. Kao i u Južnoj oblasti i ovde imamo tri armijske vazduhoplovne baze popunjene istim tipovima i sličnim brojem helikoptera. Na teritoriji Zapadne vojne oblasti nalaze se i neke jedinice koje su direktno podčinjene Komandi VVS, Centri za obuku sa vrlo iskusnim pilotima i dobrom popunjenošću operativnim avionima.

U slučaju potrebe VVS Rusije mogu upotrebiti i dodatne snage iz drugih vojnih oblasti ali i avijaciju dalekog dometa tj. strategijske bombardere Tu-160 i Tu-95 kao i srednje bombardere Tu-22M koji bi pre svega na stacionarne ciljeve na zemlji lansirali krstareće rakete sa velikih i srednjih, dakle bezbednih daljina. Osmatranje, rano otkrivanje, javljanje i navođenje lovaca pre svega lovaca-presretača MiG-31 ali i lovaca MiG-29 i Su-27 vršilo bi se iz letećih radarskih sistema tipa A-50 koji bi kontrolisali nebo Ukrajine. Zadaci elektronske borbe bio bi posao za posade aviona Il-20/22, Tu-214R a izviđanja bi vršena avionima Su-24MR i Tu-22M3R. Spomenućemo i jedinice Ratne Mornarice pre svega eskadrilu taktičkih bombardera Su-24 iz baze Gvardeskoje na samom Krimu, potom mogućnost upotrebe eskadrile lovaca Su-33 sa jedinog ruskog nosača aviona Admiral Kuznjecov.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Dr

Drugim recima – u eventualnom sukobu, Ukrajina bi obrala bostan!

Odgovori
Bo

Mislim da je besmisleno porediti ruske vazduhoplovne snage sa bilo čijim na ovoj planeti, ali OK, tekst je u svakom slučaju interesantan i bode pravo u metu!

Odgovori
Go

flanker 2.5 uživo.

Odgovori
Ni

Besmislena analiza!!! Ne shvatam sta znaci "letno sposobno"? Da nesto moze da leti? Ako se radi analiza, onda se govori o Operatino sposobnim letelicama, a na aerodromu na Krimo, kao primer, su samo 4 letelice operativno sposobne… informacija iz prve ruke. Ukraina ima svega 20-tak posto operativno sposobnih borbenih efektiva u vazduhoplovstvu

Odgovori
Ж

Ако ћемо бити прецизни, последњи подаци говоре да је на аеродрому Белбек на Криму, оперативно 9 авиона од тога 5 МиГ-29 9-13 и 4 двоседа МиГ-29УБ.

Ако кажемо да је нешто оперативно то подразумева да је борбено способно. Међутим у Украјини постоје авиони који јесу у летном стању али нису потпуно или нису уопште борбено способни.

А и оперативност је релативна ствар. Ви у јединици можете имати рецимо 16 авиона на које се рачуна. Данас имате све оперативне авионе, сутра из разноразних разлога испадне 3 авиона и имате 13. Прекосутра имате 15, за два дана само 10 итд. То се мења из дана у дан а може и из сата у сат.

Odgovori
lo

Ako nije problem, da li neko moze da napise cime raspolaze sve od tehnike PVO ukraine.
Kakve su tu mogucnosti za pomoc avijaciji, da na neki nacin zadrze prevlast u vazduhu, barem prvih dana nekakve odbrane.

Odgovori
Fu

ako dodje do sukoba, to nece biit sa Ukraijnom, jer ce trajati veoma kratko….nego sa ovim "mirnovnim" zapadnjacima….

Odgovori
Br

Odakle nekome ideja bi Rusija mogla ratovati protiv Ukrajine? Kao neke tetke ste.

Odgovori
ma

Situacija oko ruske vojske je i jaca ako su poceli proces modernizacije 2007 godine a planiraju do 2020 ga zavrsiti vec je na pola 50% sto znaci u sluzbi imaju vec 568 tipova novih helihoptera tipa mi 28 nm i ka 52 i ka 50 vi helihopteri zamjenjuju stare mi 24 i mi 8 neki mi 24mv su modernnizirani znaci rusija vec sad ima 800 borbenih helihoptera najnovijih vezrija aviona ima novih 350 tipa su 30mk2 su 34 i su 35bm i mali boj primera novog lovca t 50 koji jos nije u serijskoj upotrebi.Takodjer ruska vojska je dobila2300 novih oklopnih vozila u ovih 7 godina aove godine dobiva 1700 novih oklopnih vozila.Najveca opasnost za ukrajinsku vojsku i nato vojsku je balisticki projektil jars 11 maha kao i iskander k dometa 500 km brzine preko 6 maha ove rakete koje uz to imaju stelt premaze i plazmu generator su nevidljive radaru i mogu korsitit i vakumsku nano glavu velike snage kad bi padale njih 1000 unistile bi ili ostetile van upotrebe sigurno 30 000 sto tenkova sto artiljerije sto oklopnih kola sto vojnika u rovu jer dijametar je ostecenja 300 m i dubina 30 m jedne rakete sto znaci u dometu 300 m ostecuje sve jakom eksplozijom slicno nuklearnoj bombi a nije jer ne zraci.Mislim da su Rusi vakumsku bombu testirali i pokazali njenu moc.Ukrajinska vojska usudio bi se reci i nato vojska s svojim 20 000 vozila tesko bih mogla spreciti ovu brziu raketa od 11 mah i 6 maha i ona bi bila desetkovana a kamoli ovao siromasena propala ukrajinska vojska

Odgovori
S2

Kakvi bre plazma generatori,ajde ne sanjaj

Ж

Доста нетачности што се тиче бројног стања. И доста преувеличавања. Русија тренутно нема 800 борбених хеликоптера најновијих верзија. У јединицама се налази око 80 Ми-28 од 157 наручених, затим око 60 Ка-52 од 143 наручена. Ка-50 се не производи. До 2020. наручено је скоро 400 Ми-8 а Ми-24ВМ нису модернизовани него нови хеликоптери и 49 их је наручено, испоручено 36. ВВС Русије нема ни 350 авиона новијих типова, већ су то за сада мали бројеви авиона у јединицама. Тако се ВВС налази 8 Су-30М2 од 20 наручених, 16 Су-30СМ од 60 наручених, 39 Су-34 од 124 наручена са роком испоруке до 2020. и 22 Су-35С а до 2015. треба да стигне још 26. Што се тиче ПАК-ФА испитује се 5 прототипова. Први серијски ће увести у наоружање за две године и до 2020. треба да се направи 60 авиона.

Ж

Има много грешака у твом излагању.

До 2020. наручено је укупно скоро 400 Ми-8, 143 Ка-52 и 157 Ми-28. Тренутно у ВВС Русије је око 80 Ми-28 и око 60 Ка-52. Ка-50 се не производи. Што се тиче Ми-24ВМ то нису модификовани већ нови хеликоптери и наручено је 49. Код авиона наручено је укупно до 2016. 60 Су-30СМ и 20 Су-30М2, до 2020. наручено 124 Су-34 а до 2015. 48 Су-35С. Тренутно у ВВС 8 Су-30М2, 16 Су-30СМ, 39 Су-34 и 22 Су-35С. Када говоримо о Т-50 ПАК-ФА тренутно лети 5 прототипова, серијска производња креће 2016. и до 2020. је наручено 60 авиона.

Odgovori
&q

Ili kao da kreneš kašikom na bager! Najebali bi iz mesta ali ne samo oni, već i smrdljivi Ameri!

Odgovori
Ni

Sto ti je komentar…. Usli da odbrane svoje sunarodnike. Pa po ovom ruskom konceptu bi svako trebao braniti svoje sunarodnike. Tako bi danska trebala napasti svedsku jer ima danaca u swe i tamo su ugrozeni kobajagi pa onda njemci bi trebali braniti njemce u Poljskoj i Ceskoj. Italijani bi trebali zaci u Svajcarsku itd itd. Glupa politika a jos gluplji narod slavenski.
Dalje vidim velica se Rusija i njove snage a ratne snage zapadnih zemalja se omalovazava. Spominju se vakumske bombe ko da nema USA istu takvu koji zovu jos i aerosolna oruzija. Zadivljen sam komentarima neznalica iz Srbije a najvjerovatnije i iz tzv RS.

Odgovori
Ж

Не знам да су негде у Европи на власти и фашисти као у Украјини. Не знам где се у Европи на онакав начин смењују председници, где се на онакав начин укидају права мањина. А да сетио сам се, било је тако и у Хрватској почетком деведесетих.

El

Ono što je ovde interesantno je da je Budimpeštanskim memorandumom iz 1994 Rusija priznala i garantovala teritorijalni integritet Ukrajine (u zamenu za ukrajinski nuklearni arsenal koji je tad bio 3 ći najveći na svetu)

inače ni ofanzivni kapaciteti kopnene vojske Rusije nisu za precenjivanje….promašaji su bili brojni…od drugog Čečenskog rata …pa do broja neborbenih gubitaka do 2006 godine…kada su ovi podaci skinuti sa zvaničnog sajta Vojske Ruske federacije….da se razumemo osionost i glupost nisu ruska specijalnost…treba videti kako se u tim policijskim operacijama npr provela US ARMY …tokom prve bitke za Faludžu protiv šitskih milicija….

Rata neće biti jer svi mogu da izgube a niko da dobije…

Inače smrdljivi ameri imaju 40 % brojnije kopnene snage od ruske federacije i gotovo 3 x više operativnih tenkova… :o)

Odgovori
Ma

Izgleda da je bolje da ste napisali cime NATO raspolaze u odnosu na Ruse

Odgovori
bo

nije da velicam rusku armiju i tehniku,hocu da kazem ako je NATO popusio od golorukih talibana,i gdje god su ucestvovali/a ucestvovali su protiv nemocnih ,i nenaoruzanih drzavica/ dok su oni brojali svoje trupe milionima u ljudstvu i stotinama milijar. u novcu,,,sta su kod nas uradili,,po obicaju ubijali djecu ,civile ,civilne objekte rusili i to ti nazivas silom,pa tu silu je 200 ruskih padobranaca sprijecilo ,nasamralo ko malu djecu na aerodromu u pristini,,,prije ce ukraina dobiti Ruse nego ovi sa zapada,,,,gdje si vidio ili cuo za ovakve proteste na zapadu,da rade sto su radili ukrainci ,,to nepostoji jer su pcke,,pa kakav narod takva i vojska,,imati ideju u glavi da zaratis sa Rusijom,,neznam,,to moze imati samo onaj matori ,izlapjeli iz Arizone,koji je veci komunist od Staljina/po bogastvu i imanju/i jednom nogom na onom svijetu,,pa mu je svejedno sta ce biti sa ovom zemljom..ali ovaj put s druge strane stoji majstor borilackih vjestina Veliki V V Putin koji ne haje sto pas laje.

Odgovori
Br

Kakav naslov. Fale samo tri uzvicnika na kraju i sva velika slova pa da bude kompletan. Katastrofa.

Odgovori
Dj

Па, стручни и пристојносни ниво последњих постова и није нарочито висок. Русија је за Украјину у овом тренутку "свемирска сила која се ненадано појављује и решава ствар". Русија на сваки начин покушава да избегне непосредно војно увлачење у рат у Украјини, јер јој то уопште није у интересу.

Odgovori
St

Nikome nije u interesu da rauje. Samo Amerima.

iv

Obe imaju jacu snagu od srbije ali mislim da je ruska malo jaca snaga uzgred moj omiljeni avion je su 34 a rusi ga imaju tako da rusija carica

Odgovori
de

drugi m recima rusija vec ima sto modernizranih sto novih aviona ukupno 2400 ovih 800 ce biti t 50 koj ice zmeniti su 24 800 komada i mig 25

Odgovori
po

Šta reći, 2022 godina dala je odgovore na mnoga pitanja,analize su jedno,činimi se da je sve ispalo naopako!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

@Observer Malo je to neozbiljna izjava kada znamo da u Srbiji, Makedoniji, Bugarskoj itd. lete MI-8 koji su po 40 godina stari.

03. Oct 2024.Pogledaj

Radovan na: Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

Kuguar ima ozbiljne probleme, to je opšte poznato. Uostalom broj proizvedenih Mi17 i Kuguara dovoljno govori šta je bolje. To što neko NATO dekretom odlučuje šta mora da se kupi ne govori da je to dobar proizvod.

03. Oct 2024.Pogledaj

markus1463 na: Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

Svaka čast Kompaniji "Prince Aviation" na svemu što su postigli i što postavljaju nove standarde u avio industriji, barem kada je u pitanju Jugoistočna Evropa, ako ne i šire. Kompanija "Prince Aviation" je ponos Srbije! Hvala T 6 na sjajnoj reportaži i nenadmašnom izveštavanju!

03. Oct 2024.Pogledaj

Perko na: Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

U pitanju su lenjost i nesnalaženje a ne uništavanje bilo čega. Ako vam je za "utehu", Narodni muzej, jedno od najvažnijih institucija ove države, je otvoren posle 15 godina raznih "rekonstrukcija" kada se mlatila prazna slama i "razmatrali projekti" i prave rekonstrukcije koja je bila od 2014. do 2018. Ovo je ništa. U oba slučaja…

03. Oct 2024.Pogledaj