BEG airport status
SMATSA objavila konkurs za školovanje samofinansirajućih kontrolora letenja

SMATSA objavila konkurs za školovanje samofinansirajućih kontrolora letenja

BEOGRAD – Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) objavila je 2. jula dugo čekani konkurs za upis nove klase samofinansirajućih kandidata za sticanje dozvole kontrolora letenja. U narednim danima očekuje se i raspisivanje konkursa za prijem novih kadeta pilota u Vršcu.

 

10481548_543096572463810_4899319568541402560_o
Put do radara vodi preko tornja. 18 budućih kontrolora biće raspoređeni u AKL Beograd, Vršac i Podgorica.

Kako je obavljeno u javnom pozivu koji će trajati 30 dana, SMATSA će odškolovati 16 samofinansirajućih kandidata za ADI-GMC i ADI-TWR ovlašćenja. U pitanju su početna ovlašćenja u kontrolorskoj karijeri i kako je navedeno u konkursu budući ATC profesionalci počeće sa svojim prvim vizuelnim i instrumentalnim vektorisanjem letelica na tornjevima u Beogradu, Vršcu i Podgorici.

Zainteresovani kandidati moraju biti stariji od 18 godina, moraju imati završen IV stepen stručne spreme i ne smeju biti kažnjavani niti osuđivani. U konkursu stoji da SMATSA nema obavezu zapošljavanja kandidata koji završe školovanje i da zainteresovani sve dodatne informacije mogu pronaći na njihovoj internet prezentaciji.

Kako nam je rečeno u SMATSA-i uskoro će biti objavljen i konkurs za školovanje pilota u njihovoj Pilotskoj akademiji u Vršcu.
 

SMATSA konkurs za samofinansirajuće kontrolore letenja.


 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Jo

Pa, pošto je privatnom preduzeću SMATSA d.o.o prepuštena kontrola vazdušnog prostora Srbije i to bez ikakve nadoknade, jasno je da će oni to iskoristiti do kraja. Dakle, samofinansirajuće školovanje bez obaveze zapošljavanja . Ko će na kraju dobiti posao je ipak diskreciono pravo svake privatne firme da sama odluči . Logično, zar ne ?

Odgovori
Ic

Nije poenta zaposljavanje, vec je sada konkurs javan. To sam i naveo.

Dok su oni finansirali za sopstvene potrebe, od "konkursa" ni traga ni glasa….godinama! Sad je javno jer je njima u korist, bilo da ce dati posao ili ne.

Ic

Kako sada mogu da objave konkurs, kada treba da dobiju cist keš! Kad su primali samo tatine i mamine sinčiće i ćerkice, koji blage veze namaju o avijaciji, veće su šanse bile da će se pronaći Atlantida, od pojave zvaničnog konkursa.

Nevezano za SMATSA-u, istina jeste da se samofinansiranje pojavljuje kao novi standard. Ono što je nekada važilo za ATS i pilotsko osoblje širom planete(svi troškovi plaćeni, dobre plate, dodatne obuke pored osnovnih, itd), sada kreće putem onoga što već duže vreme važi za pilote: Izvoli plati sam. Ali to ne treba da sakrije činjenice i daljeg partijsko-mafijaškog lopovluka ove "organizacije".

Predložio bih redakciji da se eventualno pozabavi ovom "organizacijom", jer se svakako na ovom blogu javlja dosta dobrih istina iz naše žalosne države.

Odgovori
Lo

Poslednji konkurs je bio objavljen 1999. godine pred bombardovanje. Od kako je Srbija progledala u demokratiji, tajnost je postala legitimna u javnosti :)

Odgovori
mt

Није тачно.

Lo

A sta je tacno?

Ni

I koliko ce kostati ovo?

Odgovori
Lo

"Cijena prava sitnica"

Б

Ретко коментаришем, али ово се тиче директно мене па ево. Последња класа коју је СМАТСА школовала о свом трошку је 48. класа. Конкурс је објављен у јесен 2009. године. Ја сам оглас за конкурс видео на ''друштвеној мрежи'' MSN (Windows Live). Такође конкурс је био неколико пута објављен и у Политици и у Новостима. Нисам ''татин и мамин син'', а опет сам прошао све тестове, примљен сам на школовање, и успешно сам исто и завршио. Баталите приче о везама и о тим стварима. Тога свуда има, али има и успеха уколико вредите! Потрудите се, пробајте, па онда причајте, али не тражите изговоре за сопствене неуспехе у излизаним фразама.
И још нешто за Перу: не бих се сложио да су ADI-GMC/AIR почетна овлашћења. Онај ко настави обуку даље, њему јесу, али постоје контролори који цео живот раде са овим овлашћењима, не зато што су лоши, већ зато што је то једнака позиција као и свака друга, као и радарска. Негде су чак торањџије цењеније и плаћеније од радариста.

Odgovori
Ic

@Boske:

Gluposti! Pa zar se konkursi ovakve "firme" objavljuju po MSN-u i u novinama? Kako onda toliko drugih ljudi GODINAMA nije naletilo na to, vec samo nekoliko vas. Ta prica o konkurisma u novinama se vec godinama podvaljuje, kao i sve ostalo vezano za lazi ove "kompanije". Kako onda uopste pronaci tu grupu? Odogovor je vrlo ocigledan.

A ako si zaista kontrolor, onda bi znao o razlici pozicija, i ne bi pametovao kako je TWR jednak sa ACC/APP/RDR – Tako nesto moze da kaze neko samo neko ko ne zna dovoljno u kontroli, odnosno ko je eventualno primljen putem dragih roditelja/rodjaka/kumova. To je jedna od najpoznatijih razlika u kontroli, i dosta cest nacin da se TWR kontrolori samouvaze, za nesto sto inace nije nista vise, nego glorifikovan rad cuvara parkinga. Ako si TWR kontrolor, to ti je onda to. U pilotiranju ima dosta slicnosti, sem medju raznim kategorijama i klasama vazduhoplova. U kontroli nije sve isto, kako god da okrenes.

PS. Zadnja klasa na trosak SMATSE je primljena krajem 2011…pouzdan izvor ;)

Odgovori
Vl

Kao pilot vise volim da imam kontrolora sa tornja recimo JFK ili ORD, nego radarskog kontrolora iz DUB ili SNN. Razlog je jednostavan. Nije bitno gde radis, Toranj ili Prilazna kontrola, vec obim saobracaja koji ti prolazi kroz ruke.
Samo laik moze da ceni sposobnost kontrolora po poziciji koju pokriva. Da li je bolji proceduralni ili radarski kontrolor je ista dilema, kao da li je starije jaje ili kokoska. I o tome moze da raspravlja samo diletant.

Б

Пишем ти само да видиш да сам прочитао твој коментар. Ништа не желим да одговарам да не бих ширио дискусију на нешто што се не може разјаснити преко интернета. Имаш право на своје мишљење као и ја. Људи могу да прочитају оба, и да виде које им је ближе.
Желим ти све најбоље у нади да те твоја озлојеђеност неће толико ослепети да пропустиш прилике које су ти пред носем, без обзира чиме се бавиш и колико си успешан.
Класа која је примљена 2011. је прва самофинансирајућа класа.

tw

Baneri su bili po svim tada aktuelnim drustvenim mrezama, secam se i naslova "Zelite li da postane kontrolor letenja", u Politici je izasao javni konkurs. Pocetkom 2010. pocinje engleski i cela prica je bila zavrsena negde krajem maja/pocetkom juna. Obuka za prvi deo klase je pocela septembra, a za drugi deo decembra iste godine, dakle ne lupetaj ono sto ne znas. Naravno da postoji razlika u pozicijama, i naravno da TWR kontrolori ne rade na parkingu, imas od mene otvoren poziv da se popnes gore , ali da posle toga Pera objavi tvoju sliku gde u rukama drzis papir sa natpisom "IZVINJAVAM SE". Svi mi tezimo RDR dozvolama, to je cinjenica, i naravno da radaristi i mi nemamo isti posao, niti bilo ko kaze da su slicni.

P.S. ;) ;) ;)

Ic

I rest my case -_-

Op

Da li postoji realna sansa da se dobije posao posle zavrsene obuke na Beogradskom aerodromu, bez veze naravno. Razmisljam da se prijavim na konkurs I da pozajmim pare za obuku (u prevodu – zaduzio bi se do guse!), ali me plasi da ne zavrsim u dugovima dok se zaposljavaju deca od radnika I partijski kadar. Da li moze neko pouzdano da mi kaze koje su mi sanse? naravno ako prodjem testiranja I ostalo sto treba da bi stekao uslov za upis. Hvala unapred

Odgovori
Б

Друже, могао си да прочиташ моје искуство горе. Додуше, ја нисам био у самофинансирајућој класи па је то другачије. Ипак из ове перспективе, могу да те охрабрим да пробаш да уђеш у ову причу уколико те интересује и уколико би то финансијски могао да изгураш. Ја стварно верујем да уколико се покажеш како треба и будеш вредан и предан раду, немаш дилему да ли ће те запослити. Са друге стране, диплома коју добијеш биће призната свуда у Европи, па чак и на Блиском Истоку. Моје је мишљење да бројно стање за које је конкурс објављен одговара потребама фирме у тим радним јединицама.

Желим ти све најбоље!!!

Op

Hvala puno na savetima! Konkurisacu i ako prodjem testiranje, upisacu se na obuku, a za posao cu biti optimista :)

Н

А која средња школа треба да се заврши пре уписа? Хвала :)

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

03. Oct 2024.Pogledaj

max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

03. Oct 2024.Pogledaj

PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

03. Oct 2024.Pogledaj