BEG airport status
Wizz Air leti iz Niša

Wizz Air leti iz Niša

BEOGRAD – Kako Tango Six saznaje, Wizz Air je aviokompanija koju su gradski i aerodromski čelnici iz Niša najavljivali kao prvu koja će posle dužeg perioda leteti sa drugog međunarodnog aerodroma u Srbiji.

 
 
avio-kompanija-wizz-air-18
 
 
Rezultat intenzivnih pregovora koji su prethodnih nekoliko meseci vođeni sa ovom kompanijom, ukoliko urode plodom, trebalo bi da bude zvanično objavljen do kraja godine.

Na domaćim sajtovima i forumima Wizz Air je već bio identifikovan kao interesent i više zvaničnih i nezvaničnih izvora početak operacija mađarske niskotarifne aviokompanije odredilo je najranije za mart sledeće godine. Još nije poznato koje će linije kompanija uspostaviti sa „Konstantina Velikog“. Takođe saznajemo da Wizz u prvom periodu neće uspostavljati bazu na ovom aerodromu.
 

Šta se promenilo?

 
Posle blizu dva miliona evra koliko je grad Niš izdvojio iz svog budžeta za direktne subvencije (plaćanje praznih sedišta u avionima) u prethodnim godinama bez dugoročnog pozitivnog rezultata i odluke nacionalne aviokompanije Air Serbia da ne leti iz ovog grada, sudbina aerodroma morala je biti rešena na drugačiji način.

Posle inicijative Ministarstva saobraćaja (građevinarstva i infrastrukture) koja je bila predočena na suviše uopšten i neprecizan način, stvari su po svemu sudeći ipak krenule u pozitivnom pravcu.

Ministarstvo je tada na prilično bombastičan i više proizvoljan način pričalo o brojevima putnika koji će leteti iz Niša i infrastrukturnim radovima u vrednosti od 1,5 miliona evra koji su trebali da stignu „već na jesen“ (2014. godine). Jesen je prošla, ništa nije stiglo, ali kako Tango Six saznaje pomenuta investicija je ipak na horizontu. U pitanju je ILS sistem (offset) za pistu 11 koji će biti finansiran od strane države.

Druga bitna promena došla je u pogledu menadžmenta. Rukovodstvo je promenjeno dok je grad Niš odlučio da više neće direktno subvencionisati prazna sedišta aviokompanijama. Umesto toga odlučili su se na drastično smanjenje taksi opsluživanja (po putniku) koje su sa 14 evra spuštene na tri evra. Neverovatno niska cena koja bi po novoj strategiji bila jedina subvencija novim, pre svega niskotarifnim i čarter, kompanijama.

Novi menadžment je takođe uspeo da smanji troškove zaposlenih na način da su oni pristali da rade za minimalac i tako je ukupni mesečni iznos za plate prepolovljen (od 8,5 miliona dinara na 4,5). Preduzeće po izjavama novog menadžmenta ima dugoročni cilj da se skine sa budžeta grada.

Ekstremno niske takse i ubeđivanje zaposlenih da rade za najniže moguće plate je sigurno novi pristup koji se oslanja i na dodatne infrastrukturne radove koje će ili grad ili država morati da finansiraju. Wizz Air je već pokazao da računa na tržište Niša, ostaje da vidimo da li će ovaj pokušaj redovne linije uroditi plodom.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vo

Aerodrom Nis je godinama bio nepravedno zapostavljen, sad kada domac Air Serbija definitivno nece da leti iz Nisa ovo je pravo resenje.

Odgovori
Q4

Slazem se da Nis treba da bude dostojan da pono postane aktivan i perspektivan aerodrom Srbiji…..ali po kojoj ceni?? Da ljudi rade za minimalac da bi se Wizz Eru "udovoljilo"??? Ne slazem se sa takvom vrstom subvencije….to samo steti celokupnom radnom trzistu i efektivnoj "moci" nasih radnika u Srbiji.

Odgovori
Ne

Obožavam ljude koji misle da aerodrom Niš ima mesta za pregovore u ovoj transakciji. Wizz dolazi u Niš koji je više puta u prošlosti dokazao da nema veliki potencijal za putnike. Znajući to, spremni su da dođu ako dobar deo rizika poslovanja prebace sa sebe na aerodrom. Zato cene lendinga nisu fiksne, već se mere po putniku. Sletiš sa praznim avionom i ne platiš ni hendling ni lending.

Cenovnik: http://nis-airport.com/wp-content/uploads/2014/12

Ako uzmeš u obzir da je minimalac sa svim porezima i doprinosima oko 35.000 i da Aerodrom Niš ima oko 150 zaposlenih, sa tim jadnim platama ukupna godišnja masa zarada je preko 500.000 evra. To znači da je potrebno više od 175.000 odlazećih putnika godišnje da se pokriju samo troškovi plata. Troškovi plata Aerodroma Beograd na primer čine oko 25% ukupnih troškova.

Poenta mog komentara nije da je ovo loš dil za Niš. Oni su upravo saznali koja je njihova tržišna vrednost – 3 evra po putniku "all inclusive". Sada je pitanje da li je rukovodstvo aerodroma sposobno da reorganizuje poslovanje preduzeća i nađe načine da umanji troškove a uveća dodatne prihode kako bi ostvarili profit za region. Politički imenovani direktori me nikada do sada nisu izneverili, ali nada poslednja umire…

Q4

Nenade,
nemam ja nista protiv sto Wizz dolazi, da je srece jos vise kompanija da leti iz Nisa. Mene samo 'boli' sto vidim kako se ljudi izrabljuju za sitan novac, i kao trebaju jos da budu srecni! Ali to je valjada tako u svim sektorima naseg drustva pa tako i u avijaciji Srbije.

Nadam se da ce doci bolja vremena.

Vl

Sve pohvale za Aerodrom Nis. Želim im sve najbolje i da Wizzair ne bude jedina aviokompanija u Nisu.
Mala ispravka. Nije jedan euro po putniku, vec je tri eura po putnika aerodromska taksa.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Zoran na: Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

Ne znam zašto, ali svemu napisanom verujem, s obzirom u kakvom smutnom i pokvarenom vremenu živimo. Vreme je najbolji sudija, i brzo će pokazati ko je u pravu. Nekako biti 24 godine direktor bilo čega nije normalno.

18. Jan 2025.Pogledaj

Thomas na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Srbija bi se trebala rijesiti svega sovjetskog-ruskog oruzja sem sta sama ne moze proizvest. Mi-8/18/24/35, M-84 i M-80 se moze Amerikanciman i Nijemciman ponuditi. Obe zemlje bi bili jako zahvalni. Posebno bi to Ukrajinciman bilo drago. Nebi trebali preobuku na zapadnu tehniku. Ako Izrael prodaje Puls i Hermes mogli bi i Merkave.

18. Jan 2025.Pogledaj

Rastko na: [EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

Postavljanje Raše na čelo SMATSA predstavlja izuzetno važan korak ka jačanju ove institucije, imajući u vidu njegovo bogato iskustvo i stručnost. SMATSA je ključni stub bezbednosti i efikasnosti vazdušnog saobraćaja u regionu, a sa Rašom na čelu očekujem nastavak unapređenja operativnih kapaciteta. Verujem da će svojim liderstvom i vizijom doprineti daljem razvoju, uz zadržavanje visokih…

18. Jan 2025.Pogledaj

MedoMed na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

@Zagy Protubrodske rakete RBS-15 Mk. II su prije dvije godine zamjenjene sa Mk. III. RBS-15 Mk. III. trenutno postoje samo za brodove, kopneni laneseri su još uvijek Mk. II. Gradnja novi OOB ( obalno ophodni ) brodovi napreduju dobro, prije četiri dana su započeti razgovori i planiranje o Korvetama. Mornarica je najskuplja grana bilo koje…

18. Jan 2025.Pogledaj